Marketing Week - V+O Greece: Ένα hub ολιστικής επικοινωνίας

Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Public Relations

V+O Greece: Ένα hub ολιστικής επικοινωνίας

9 Οκτωβρίου 2019 | 08:02 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Με αφορμή δύο ιδιαίτερα επικοινωνιακά έργα, η V+O Greece μας αποκαλύπτει τη φιλοσοφία της γύρω από την ολιστική επικοινωνία. Πώς λειτουργούν συνεργατικά τα διαφορετικά disciplines και πώς επιτυγχάνεται εν τέλει το βέλτιστο αποτέλεσμα;

Η V+O Greece τοποθετείται ως ένα ολοκληρωμένο hub 360 επικοινωνίας. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Με αφορμή δύο πρόσφατα παραδείγματα, την καμπάνια «oops» για την ΕΑΕΕ και την εταιρική καμπάνια για την Ελληνικός Χρυσός, τα στελέχη των εταιρειών του Ομίλου εξηγούν πώς η συνεργασία ανάμεσα στη στρατηγική σκέψη της V+O Communication, τη δημιουργική έμπνευση της Unlimited Creativity και την ψηφιακή εξειδίκευση της Curious Ahead, υλοποιεί εν τέλει το όραμα της αποτελεσματικής, ολιστικής επικοινωνίας.

    MW: Ποιο είναι το πλεονέκτημα που προκύπτει για τον πελάτη μέσα από την ολιστική προσέγγιση των διαφορετικών disciplines της V+O Greece;

Τέτη Κανελλοπούλου, CEO, V+O Greece: Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, που εισπράττουν οι πελάτες μας ως τελικό αποτέλεσμα, είναι ότι λειτουργούμε πολύπλευρα και ομαδικά, τόσο σε στρατηγικό όσο και σε πρακτικό πλαίσιο. Αντιμετωπίζουμε κάθε project ολιστικά, και όχι μονοσήμαντα, ανεξάρτητα αν σε αυτό εμπλέκονται μια ή περισσότερες εταιρίες της V+O. Μελετάμε σε βάθος όλα τα στοιχεία και μπαίνουμε με βιωματικό τρόπο στο business του πελάτη μας, δημιουργώντας το κατάλληλο επικοινωνιακό αφήγημα, σε συνδυασμό με προγράμματα και δράσεις που υλοποιούνται σε online και σε offline επίπεδο. Λειτουργούμε και εργαζόμαστε όλα τα στελέχη, όλων των εταιριών του Ομίλου, ως «Ένα», προς όφελος του πελάτη μας. Δημιουργούμε ομάδες που συνδέουν διαφορετικά ταλέντα, γνώσεις και εξειδίκευση, που διαθέτουν στρατηγική και δημιουργική σκέψη, που έχουν εκτενή εμπειρία και που, εν τέλει, σχεδιάζουν επικοινωνιακές καμπάνιες και προγράμματα με ολοκληρωμένο αποτύπωμα.

    Ποια είναι η φιλοσοφία με την οποία προσεγγίζετε την ανάπτυξη της «στρατηγικής επικοινωνίας» στη V+O;

Σοφία Τζίρου, Director, V+O Communication: Στη V+O προσεγγίζουμε ολιστικά, στρατηγικά και μεθοδικά κάθε project που χειριζόμαστε, από το στάδιο του σχεδιασμού μέχρι την υλοποίηση. Η αποτελεσματική επικοινωνιακή στρατηγική δεν είναι αυτή που απλά εντυπωσιάζει. Είναι αυτή, που συστηματικά και συνολικά ενισχύει το θετικό αποτύπωμα του πελάτη, με ουσιαστικά και μετρήσιμα αποτελέσματα, μέσα από προγράμματα και δράσεις που λειτουργούν αρμονικά με το εταιρικό αφήγημα, γίνονται κατανοητά και δημιουργούν engagement με τα κοινά-στόχος. Αυτή η προσέγγιση ήταν ο οδηγός μας και στο σχεδιασμό της καμπάνιας ενημέρωσης «oops» για την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), όπου με δημιουργικό τρόπο προσεγγίσαμε το ευρύ κοινό, επιθυμώντας να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε γύρω από τα «απρόοπτα» της ζωής, αναδεικνύοντας έτσι την αξία της ασφάλισης.

    Από που πρέπει να ξεκινά η δημιουργία του εταιρικού αφηγήματος, η οποία θα μετουσιωθεί εν τέλει σε ορατή επικοινωνία;

Νίκος Κοψιδάς, Business Unit Director, V+O Communication: Από την αλήθεια. Η αλήθεια είναι η βάση, είναι το κύριο συστατικό της αποτελεσματικής επικοινωνίας. Η αλήθεια είναι το «τί» - δουλειά μας είναι το «πώς». Όταν λες την αλήθεια, πιστεύεις αυτό που λες, είσαι γνήσιος και δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα. Έτσι, υπάρχει μία γνήσια βάση για να δουλευτεί ο τρόπος επικοινωνίας και το μήνυμα να γίνει ορατό, να αποκτήσει εικόνα και συναίσθημα. Και στην περίπτωση της «Ελληνικός Χρυσός» η καμπάνια και το πλάνο επικοινωνίας ανέδειξαν την αλήθεια, την πραγματικότητα που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν με έναν τρόπο άμεσο, ελκυστικό και κατανοητό.

    Πώς συνδυάζεται για εσάς, στα συγκεκριμένα project αλλά και γενικότερα, η φρέσκια και ανατρεπτική δημιουργική προσέγγιση με την καλά δομημένη στρατηγική;

Ελίνα Καραγιάννη, General Manager, Unlimited Creativity: Για να μπορέσει κανείς να δημιουργήσει μια πραγματικά φρέσκια και ανατρεπτική επικοινωνία, πρέπει να βασιστεί οπωσδήποτε σε μια στέρεη στρατηγική. Οι δύο συγκεκριμένες καμπάνιες ακολούθησαν αυτή την οδό γιατί κάλυπταν αποτελεσματικά τις ανάγκες των πελατών μας, με τρόπο που μια πιο συμβατική προσέγγιση δεν θα μπορούσε. Αξιοποιήσαμε μη αναμενόμενα δημιουργικά οχήματα, όπως το 3d animation και το χιουμοριστικό storytelling στην περίπτωση της ΕΑΕΕ, γιατί αυτό μας επέτρεψε να εκπαιδεύσουμε το κοινό με απλό και ευχάριστο τρόπο για την αξία της ασφάλισης. Αντίστοιχα, επιλέξαμε έναν συναισθηματικό, συγκινησιακό τόνο στην καμπάνια της Ελληνικός Χρυσός, για να προσδώσουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε ένα αντικείμενο έντονα τεχνικό και corporate από τη φύση του. Πρόκειται για επιλογές με νόημα.

    Τι διαφορετικό κομίζει η δημιουργική σας προσέγγιση στις εν λόγω καμπάνιες, σε σχέση με μια κλασική corporate καμπάνια;

Βασιλική Πέππα, Creative Director, Unlimited Creativity: Σε επίπεδο concept το κλειδί είναι ο λεγόμενος εξανθρωπισμός εννοιών που είναι δυσνόητες για το κοινό. Στην περίπτωση της ΕΑΕΕ, αντί να πούμε λόγου χάρη «ασφαλιστικός κίνδυνος», επινοήσαμε και ζωντανέψαμε με 3d animation τα Oops, χαριτωμένα αδέξια πλασματάκια που προκαλούν αναποδιές γύρω τους. Στην καμπάνια της Ελληνικός Χρυσός πάλι, δεν μιλήσαμε θεωρητικά για τη χρησιμότητα των ορυκτών. Τους δώσαμε φωνή. Τα βάλαμε να διηγηθούν την ιστορία τους. Να εξηγήσουν με λόγια απλά τις αμέτρητες χρήσεις τους και το πόσο απαραίτητα είναι στη ζωή μας, γιατί αυτό αναδεικνύει και τη σημασία του μεταλλευτικού κλάδου. Η διαφοροποίηση είναι πάντα ζητούμενο για εμάς, αρκεί να έχει ουσία.

    Ποια είναι η δικής σας προσέγγιση στην ανάπτυξη στέρεης και αποτελεσματικής ψηφιακής επικοινωνίας;

Τάνια Γιακουμάκη, General Manager, Curious Ahead: Η στρατηγική ματιά και η ανάλυση δεδομένων βρίσκεται στον πυρήνα μας, επιστρατεύοντας τη δημιουργικότητα και
την τεχνολογία να υπηρετήσουν το πλαίσιο που έχουμε προδιαγράψει κάθε φορά, με συγκεκριμένους στόχους, απαντώντας πιστά στις ανάγκες των πελατών μας. Η βαθιά γνώση καταναλωτικών συμπεριφορών και αξιών που προκύπτουν μέσα από όλα τα δεδομένα που συλλέγουμε και μετράμε καθημερινά, μας κάνει πιο «σοφούς» στην επιλογή στοχευμένων επικοινωνιακών ενεργειών που θα προσδώσουν απτή αξία σε αυτούς που μας εμπιστεύονται. Και φυσικά ως Curious Αhead δεν σταματάμε ποτέ να δοκιμάζουμε νέες τεχνικές, νέους δρόμους και νέα εργαλεία που να εξελίσσουν τις δικές μας δομές και κατ’ επέκταση των πελατών μας.

    Ποια σύγχρονα εργαλεία και μεθόδους αξιοποιείτε για να προσφέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα;

Τάνια Γιακουμάκη: Στην digital επικοινωνία εκτός από τον στρατηγικό σχεδιασμό, θα πρέπει να μπορείς να χρησιμοποιείς και τα σωστά εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να «απλώσεις» σε όλα σου τα κοινά το σωστό μήνυμα μετρώντας real time τι δουλεύει και τι όχι. Τα analytics των Social Media αλλά και τα Google Analytics προσφέρουν ανεκτίμητα data αν μπορούν να διαβαστούν σωστά. Επίσης, η βαθιά τεχνογνωσία μας στο κομμάτι του social listening μέσω δυναμικών εργαλείων αλλά και proprietary δομών reputation audit μας επιτρέπει να παρακολουθούμε το social web chatter και να μεγιστοποιούμε τις στρατηγικές μας κινήσεις. Φυσικά και σε επίπεδο digital media επιστρατεύουμε όλο και περισσότερο programmatic τρόπους, ώστε να στοχεύουμε το κοινό μας σε Ελλάδα και εξωτερικό βάσει patterns συμπεριφορών και ενδιαφερόντων.

CASE STUDY: ΚΑΜΠΑΝΙΑ EAEE
Σκοπός της καμπάνιας «Oops» της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος ήταν να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για την αξία της ασφάλισης. Η καμπάνια βασίστηκε σε μια σειρά από videos με πρωταγωνιστές 3d animated ήρωες, τους «Oops», ανθρωπόμορφα, χαριτωμένα αλλά και πολύ αδέξια πλασματάκια, που άθελά τους προκαλούν απρόβλεπτα γεγονότα γύρω τους. Η καμπάνια εκφράζει με χιούμορ το θέμα της ασφάλισης ξεφεύγοντας από τη λογική του «εκφοβισμού», με φιλικούς χαρακτήρες, που ευαισθητοποιούν χωρίς να τρομάζουν.

Επίσης είναι μια καμπάνια που έχει απήχηση και σε μικρές ηλικίες, βοηθώντας στη δημιουργία ασφαλιστικής συνείδησης σε όλα τα κοινά. Τα υλικά συμπεριέλαβαν ταυτότητα, videos για social media (που το καθένα αφορούσε και μια κατηγορία ασφάλισης), υλικά εσωτερικής επικοινωνίας. Η φυλή των «Oοps» κατάφερε να δημιουργήσει μια σύγχρονη και «smart» εικόνα για την ΕΑΕΕ και τον κλάδο της ασφάλισης στο σύνολό του. Το microsite theoops.gr φιλοξένησε τον διαγωνισμό «The Oops challenge», όπου ο επισκέπτης, απαντώντας σε ένα σύντομο αλλά χιουμοριστικό quiz μπορούσε να λάβει ένα «πιστοποιητικό» ετοιμότητας ανάλογα με το πόσο προετοιμασμένος είναι τελικά για τα απρόοπτα στη ζωή του. Η καμπάνια των Οops είναι ένα σημαντικό επικοινωνιακό όχημα καθώς μπορεί να αναπτυχθεί στο μέλλον με διαφορετικούς ψηφιακούς αλλά και physical τρόπους και να ντύσει κάθε μορφής καμπάνια και περιεχόμενο της ΕΑΕΕ.




ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

V+O: Σοφία Τζίρου, Γιάννης Συρμόπουλος.
Unlimited: Eλίνα Καραγιάννη, Βασιλική Πέππα, Λευτέρης Σφακιανάκης, Κωνσταντίνος Βρεττός.
Curious Ahead: Tάνια Γιακουμάκη, Γιώργος Κορκοφίγκας, Βάγια Σταμάτη, Αγγελική Χρηστώφ, Ηλέκτρα Αστρεινίδου.

CASE STUDY: ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
Η ανεκτίμητη προσφορά των ορυκτών στην εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού βρίσκεται στο επίκεντρο της καμπάνιας που «δίνει φωνή» στα μέταλλα για να εξιστορήσουν τη δική τους διαδρομή μέσα στο χρόνο. Μέσα από την επικοινωνία, αναδεικνύεται η καταλυτική συμβολή της Ελληνικός Χρυσός στην οικονομία του τόπου και στην ευημερία της κοινωνίας, προσφέροντας καθημερινά το πολύτιμο αγαθό των μετάλλων στους ανθρώπους. Για τη δημιουργία της καμπάνιας «Ορυκτά. Πρώτη ύλη της ζωής μας», απαντήθηκαν μέσα από έρευνα μια σειρά από προκλήσεις, όπως ο πολυσύνθετος χαρακτήρας της μεταλλευτικής δραστηριότητας, η χαμηλή εξοικείωση του κοινού μαζί της κ.α. Η corporate καμπάνια συμπεριέλαβε εικαστική ταυτότητα που εκσυγχρονίζει και εξανθρωπίζει ένα τεχνικό αντικείμενο όπως η μεταλλευτική δραστηριότητα, video που αποδίδει με emotional και εμπνευστικό τόνο τη σημασία των ορυκτών, την ευρύτατη χρήση τους και τη συμβολή τους στον πολιτισμό, καταχωρίσεις που αναδεικνύουν τις πολύπλευρες χρήσεις και εφαρμογές διαφορετικών μετάλλων, ραδιοφωνικά μηνύματα. Σε δεύτερη φάση, έγινε η εξειδίκευση της έννοιας της πολυτιμότητας των ορυκτών και της σημασίας του μεταλλευτικού κλάδου, εστιάζοντας στην υπεύθυνη μεταλλευτική δραστηριότητα της Ελληνικός Χρυσός. Βασικό hub της καμπάνιας αποτέλεσε το αφιερωμένο, με πλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο microsite www.tosopolytima.gr , στο οποίο οδηγούσαν τα κοινά όλα τα assets της καμπάνιας.



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

V+O: Nίκος Κοψιδάς, Θράσος Κιούσης, Νίκος Γονιδάκης.
Unlimited: Eλίνα Καραγιάννη, Βασιλική Πέππα, Λευτέρης Σφακιανάκης, Χάρης Μποφάντης, Κωνσταντίνος Βρεττός.
Curious Ahead: Tάνια Γιακουμάκη, Σωτήρης Σακελλάριος, Ξένια Κουκίου, Μαρίνα Ψυχάρη, Δόνυ Παπακωνσταντίνου, Αγγελική Χρηστώφ, Ηλέκτρα Αστρεινίδου.

Marketing Week (T. 1573)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778