To 2018, η Relevance έγινε η πρώτη Ελληνική εταιρεία που κερδίζει βραβείο καινοτομίας από τη Google στα Premier Partner Awards, αλλά και η πρώτη στην ιστορία των βραβείων που διακρίθηκε σε δύο κατηγορίες τον ίδιο χρόνο. Ο Founder και CEO του agency, Θανάσης Σοφιανός, ξεδιπλώνει το success story και σκιαγραφεί μια νέα οπτική πάνω στη σύνδεση ψηφιακής επικοινωνίας και αποτελεσματικότητας.

Δεν είναι λίγο να αναμετριέσαι με μεγάλα και εδραιωμένα agencies από αγορές-μεγαθήρια όπως της Γερμανίας ή της Αγγλίας και να κερδίζεις, ιδιαίτερα στον υπερ-ανταγωνιστικό στίβο του digital. Η Relevance, κατάφερε πρόσφατα να πετύχει τέτοιες νίκες στις απαιτητικές κατηγορίες του Display Innovation και Video Innovation. Με αυτή την αφορμή, ζητήσαμε από τον ιδρυτή και CEO της Relevance Θανάση Σοφιανό να μας συστήσει την εταιρεία και να σκιαγραφήσει τη φιλοσοφία της. Όπως μας λέει, η Relevance ξεκίνησε ως ένα αμιγώς performance marketing agency, που σήμερα, επιδιώκει να λειτουργεί ως ο Growth Consultant των πελατών της. Αυτό δεν είναι απλά μια θεωρία, αλλά μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική, με συγκεκριμένες υπηρεσίες.

    MW: Ποιο είναι σήμερα το πεδίο δράσης για τη Relevance; Ποιες εξειδικεύσεις συνδυάζει;

Θανάσης Σοφιανός: H Relevance (relevance.gr) ιδρύθηκε το 2013 ως ένα αμιγώς performance marketing agency παρέχοντας υπηρεσίες όπως Analytics, Google Ads, Social Media Ads, SEO, email marketing κ.ά. Στην πορεία και στο πλαίσιο μεγέθυνσης των πελατών μας και κατά συνέπεια των αναγκών τους συμπεριλάβαμε νέες υπηρεσίες στο portfolio μας όπως το UI/UX Graphic Design, Copy Writing και Branding. Σήμερα η εταιρεία απαρτίζεται από 40 άτομα και πέρα από το performance marketing και branding ασχολούμαστε με νέους τομείς όπως αυτόν του Business Intelligence (ΒΙ), του Data Science και του Development.

Ένα μεγάλο μέρος της ομάδας μας αποτελείται από Developers οι οποίοι ασχολούνται αποκλειστικά 1. με τη δημιουργία software και καινοτόμων λύσεων για τη περαιτέρω βελτιστοποίηση του performance 2. με το integration των πλατφορμών (Facebook, Google, Analytics κλπ) που χρησιμοποιούμε με τα properties (CRM, ERP κλπ) του πελάτη και 3. με την ομαδοποίηση και ανάλυση δεδομένων. Θεωρούμε ότι τα δεδομένα που προκύπτουν από το performance marketing και τις εκάστοτε πλατφόρμες με την χρήση κατάλληλων BI εργαλείων και την αντίστοιχη ενσωμάτωση των properties του πελάτη μπορούν να μας κατευθύνουν σε σωστές αποφάσεις και στρατηγικές δίνοντας σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στην ανάπτυξη του εκάστοτε project.

Η Relevance σήμερα επιδιώκει να λειτουργεί κυρίως ως Growth Consultant με βασικό στόχο την ανάπτυξη της κερδοφορίας και των πωλήσεων των πελατών της, μέσω καινοτόμων στρατηγικών και εφαρμογών. Βάσει των καινοτόμων ιδεών που εφαρμόζουμε και των αποτελεσμάτων τους είμαστε πλέον η ελληνική εταιρεία με τις περισσότερες και σημαντικότερες διακρίσεις στον κλάδο μας σε διεθνές επίπεδο: Google Ready to Rock Award 2016, Google Export Guru Award 2017, Google Export Guru Award 2018, Google Display Innovation Award 2018, Google Video Innovation Award 2018. Στο πελατολόγιο μας, σε Ελλάδα και εξωτερικό, συγκαταλέγονται υγιείς εταιρείες με δυναμική, είτε είναι πολυεθνικοί κολοσσοί όπως η AVIS, είτε ελληνικές Market Leader εταιρείες όπως η NAK Shoes, τα Coffee Island, το Πλαίσιο, η Viva Wallet ή ακόμα και νεοφυείς εταιρίες όπως η Agnotis ή το ParkΑround.

    Μια σημαντική είδηση πρόσφατα για εσάς, ήταν η διάκρισή σας στο πλαίσιο των Premier Partner Awards της Google. Σε τι ακριβώς αφορούν οι διακρίσεις αυτές;

Τα Premier Partner Awards διοργανώνονται κάθε χρόνο από την Google με σκοπό να επιβραβεύσουν τις εταιρίες οι οποίες κατάφεραν να υλοποιήσουν καινοτόμες εφαρμογές και στρατηγικές και να βοηθήσουν του πελάτες τους να αναπτυχθούν και να μεγαλώσουν. Στα εν λόγω βραβεία μπορούν να συμμετέχουν Digital Marketing Agencies από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (EMEA), τα οποία έχουν αναγνωριστεί ως Google Premier Partners (δηλαδή ανήκουν στο top 2% των Partners παγκοσμίως). Η αξιολόγηση γίνεται σε Global επίπεδο ενώ πέρα από την Google για την εξασφάλιση της αξιοκρατίας συμμετέχουν και ελεγκτικές εταιρείες.

Οι κατηγορίες βράβευσης είναι οι εξής 6: 1. Search Innovation, 2. Mobile Innovation, 3. Display Innovation, 4. Video Innovation 5. Shopping Innovation και 6. Growing Businesses Online. Ανάμεσα από χιλιάδες συμμετοχές προκύπτει ένα shortlist των 150 περίπου καλύτερων Case Studies (25 σε κάθε κατηγορία) και τελικά στα Ευρωπαϊκά Κεντρικά Γραφεία της Google στο Δουβλίνο πραγματοποιείται μια τελετή όπου ανακοινώνεται ο νικητής της εκάστοτε κατηγορίας.

Το 2018 η Relevance κατάφερε να έχει τις περισσότερες υποψηφιότητες από κάθε άλλη εταιρεία στο τελικό shortlist (5 υποψηφιότητες) και τελικά ανακηρύχθηκε νικήτρια σε 2 από τις 6 συνολικά κατηγορίες: (1) Display Innovation, (2) Video Innovation.
Στη κατηγορία Display Innovation διακριθήκαμε για την καινοτόμα στρατηγική που υλοποιήσαμε για την εταιρία Βρεφικές Πάνες Agnotis. Συγκεκριμένα σε συνέχεια της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας Agnotis στη Ελληνική αγορά, αποφασίστηκε η επέκταση των δραστηριοτήτων της στην αγορά της Γερμανίας.

Σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή είχαν τα στοιχεία που προέκυψαν από τις σχετικές αναλύσεις της Relevance. Με αιχμή του δόρατος τις τεχνικές Display Advertising, καταφέραμε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να πετύχουμε τις πωλήσεις που χρειαζόταν ο πελάτης μας για να γίνει βιώσιμο το project του και να εδραιωθεί στην ίσως πιο ανταγωνιστική αγορά της Ευρώπης. Αντίστοιχα, στη κατηγορία Video Innovation διακριθήκαμε για την καινοτόμα στρατηγική που υλοποιήσαμε για την εταιρία NAK Shoes.

Συγκεκριμένα καταφέραμε μέσω της στόχευσης συγκεκριμένου κοινού (ανδρικού) στο YouTube να πετύχουμε όχι μόνο αύξηση του Brand awareness του πελάτη μας αλλά και των μετρήσιμων πωλήσεων του. Η εταιρεία όντας leader στο γυναικείο παπούτσι κατάφερε με αυτόν τον τρόπο να επεκτείνει με τεράστια επιτυχία τις δραστηριότητές της και στο ανδρικό. Η ΝΑΚ Shoes πλέον έχει ενσωματώσει τα Video YouTube Campaigns με συστηματικό και στοχευμένο τρόπο στη στρατηγική της καθόλη τη διάρκεια της σεζόν.


Ποιοι είναι οι λόγοι που καθιστούν ιδιαίτερα σημαντικές τις εν λόγω διακρίσεις; Τι μας «λένε» για τη Relevance και την τοποθέτησή της;

To 2018 η Relevance έγινε η πρώτη Ελληνική εταιρεία που κερδίζει βραβείο καινοτομίας από τη Google στα Premier Partner Awards, ενώ έγινε και η πρώτη εταιρεία στην ιστορία των βραβείων που διακρίνεται σε δύο κατηγορίες τον ίδιο χρόνο, κατακτώντας και επίσημα τον τίτλο του Google Leading Premier Partner σε display και video advertising. Τα συγκεκριμένα βραβεία θεωρούνται και είναι για τον κλάδο μας τα σημαντικότερα σε διεθνές επίπεδο ενώ συμμετέχουν εταιρείες από όλες της χώρες της περιοχής ΕΜΕΑ και από αγορές όπως αυτές της Γερμανίας, του Ισραήλ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Πολωνίας που είναι οι πιο προηγμένες σε ό,τι αφορά στο digital επενδύοντας τεράστια budgets. Το γεγονός ότι μια νέα Ελληνική εταιρεία κατάφερε να διακριθεί ξεπερνώντας σε απόδοση και καινοτομία αντίστοιχες εδραιωμένες εταιρείες του εξωτερικού αποδεικνύει περίτρανα ότι οι εν λόγω υπηρεσίες στην Ελλάδα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο προοιωνίζοντας τα καλύτερα τόσο για το μέλλον της Relevance όσο και του κλάδου στην Ελλάδα.

Oi εξελίξεις στον κλάδο μας είναι ραγδαίες. Ο σημαντικός ρόλος που παίζουν πλέον το Display και Video Advertising στο performance marketing και την ανάπτυξη μιας εταιρείας είναι αδιαμφησβήτητος. Με τη χρήση των σωστών εργαλείων οι τεχνικές που ακολουθούσαμε μέχρι χθες για ενέργειες branding μπορούν σήμερα να συνδεθούν και να συσχετισθούν με απτά αποτελέσματα όπως αυτά των πωλήσεων. Η σύνδεση αυτή αποτελεί game changer στη αποδοτικότητα των καμπανιών, επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με την επένδυση της εκάστοτε εταιρείας και των καναλιών που χρησιμοποιεί, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα και τελικά αλλάζει το ρου της ιστορίας ενός project τουλάχιστον σε ότι αφορά στις ενέργειες μάρκετινγκ. Οι διακρίσεις λοιπόν της Relevance στις συγκεκριμένες δύο κατηγορίες σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα που προκύπτουν στους πελάτες μας, καταδεικνύουν το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε ευθεία γραμμή με τις εξελίξεις επιδιώκοντας να τις οδηγούμε.

    Λαμβάνοντας υπόψη το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της ψηφιακής επικοινωνίας, πώς καταφέρνετε εσείς να βρίσκεστε στην αιχμή των αλλαγών;

Το σημαντικότερο στοιχείο που μας συντηρεί στην αιχμή των εξελίξεων δεν είναι το προφαν ές: ότι δηλαδή αποτελεί προτεραιότητά μας η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού μας και η επένδυση σε καινοτόμα τεχνολογικά μέσα. Αυτό είναι προαπαιτούμενο σε κάθε κλάδο. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι εξελίξεις στον κλάδο μας συμβαίνουν βίαια και πολλές φορές αλλάζουν όχι μόνο τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε αλλά δημιουργούν ανάγκες για νέες συμπληρωματικές υπηρεσίες οι οποίες επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, την προσέγγιση μας εν γένει και ίσως τελικά και το DNA των εταιρειών μας. Θεωρούμε ότι οι λέξεις «προσαρμοστικότητα» και «ευελιξία» είναι μαγικές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι στη Relevance τον τελευταίο 1 χρόνο έχουν δημιουργηθεί τρία νέα business units (Business Intelligence, Data Science, Development).

    Κλείνοντας, ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ποια είναι η εξέλιξη που θέλετε να δείτε για την Relevance;

Προσπαθούμε να επενδύουμε διαρκώς σε νέα resources ώστε να παρέχουμε στους πελάτες μας cutting edge λύσεις, πέραν των παραδοσιακών performance marketing υπηρεσιών και να οδηγούμε τις εξελίξεις. Άμεσος στόχος μας είναι η ανάπτυξη της ομάδας μας με σκοπό την ενίσχυση των τμημάτων Development, Business Intelligence και Data Science και η περαιτέρω επέκτασή μας σε νέες αγορές όχι μόνο μέσω του πελατολογίου μας, αλλά και με φυσική παρουσία.

«DATA INTEGRATION: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Κυρίαρχο ζητούμενο σήμερα από πλευράς διαφημιζόμενων είναι η αποτελεσματικότητα. Πώς απαντάτε εσείς σε αυτό;
Η απάντηση συνοψίζεται σε δύο λέξεις: Data Integration. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για την μέγιστη αποτελεσματικότητα είναι να μπορείς να καταλαβαίνεις τις ανάγκες και τα προβλήματα του πελάτη/διαφημιζόμενου σε business επίπεδο, να τον βοηθάς να παίρνει τις σωστές αποφάσεις και να σχεδιάζει τη σωστή στρατηγική. Για να μπορείς να συμβάλεις πραγματικά στη χάραξη της στρατηγικής, πριν τη δημιουργία ενεργειών που μπορεί να είναι υλοποιημένες τέλεια αλλά στη λάθος κατεύθυνση, πρέπει να έχεις ολοκληρωμένη και σφαιρική άποψη για το εκάστοτε project άρα και πρόσβαση σε πολλές πηγές δεδομένων.

Στη Relevance επιδιώκουμε να ενοποιούμε τα δεδομένα που προκύπτουν από τις δικές μας πλατφόρμες με τα properties των πελατών μας. Αποκτώντας πρόσβαση στα δεδομένα των δικών τους πηγών, όπως CRM και ERP συστήματα, on-premises ή cloud βάσεις δεδομένων και συνδυάζοντας τα με δικά μας, καταλήγουμε σε ενιαία reports, σε advanced αναλύσεις και μοντέλα forecasting. Με αυτό τον τρόπο είμαστε σε θέση να υπολογίζουμε Lifetime Values, να δημιουργούμε κατάλληλα clusters για μελέτη των χαρακτηριστικών των πελατών και στοχευμένες διαφημίσεις, να εξάγουμε data-driven αποφάσεις και να βελτιώνουμε το συνολικό Return on Investment (ROI).

«ΤΟ VIDEO ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ “SEARCH”»
Το video advertising θεωρείται η πλέον ανερχόμενη μορφή ψηφιακής επικοινωνίας. Τι συνιστά «καινοτομία» στον συγκεκριμένο τομέα;
Το video advertising δεν αποτελεί κάτι καινούριο – διαχρονικά τα Video ads είναι το πιο engaging marketing medium για να πει ένα brand την ιστορία του. Ίσως τα digital agencies αργήσαμε λίγο να το αντιληφθούμε, κάνοντας περισσότερο focus σε πιο performance digital ενέργειες για τους πελάτες μας. Η «καινοτομία» στον συγκεκριμένο τομέα είναι ότι πλέον, με τις δυνατότητες στόχευσης που δίνονται, το video θεωρείται και λειτουργεί ως το «νέο search», όπου ουσιαστικά μπορείς να στοχεύεις το προσωπικό «micro prime moment» του εκάστοτε χρήστη ξεχωριστά. Πιστεύουμε ότι οι δυνατότητες στόχευσης που δίνονται θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και το μεγαλύτερο διαφημιστικό budget θα μετακινηθεί προς Video Campaigns τα επόμενα χρόνια (αν δεν συμβαίνει ήδη).