«Ψευδείς και επιζήμιους» χαρακτηρίζει ο IAB Europe τους ισχυρισμούς
Αντιμέτωπος με διαμαρτυρίες προς τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές βρίσκεται ο IAB Europe, με αντικείμενο τον Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, GDPR.

Πιο συγκεκριμένα, ο adblocking web browser Brave, το Panoptykon Foundation και το Open Rights Group αμφισβητούν τη συμμόρφωση συγκεκριμένων πρακτικών του IAB Europe όσον αφορά στις επιταγές του Κανονισμού. Η κατάθεση σχετικών «παραπόνων» αφορά στα τεχνικά standards του IAB Europe για την προγραμματιστική διαφήμιση (OpenRTB του IAB Tech Lab), με τους καταγγέλλοντες να υποστηρίζουν ότι αφήνουν δυνατή την έκθεση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων σε εν δυνάμει εκατοντάδες πλειοδότες.

Ο IAB Europe αντικρούει τους ισχυρισμούς, τονίζοντας ότι «δεν είναι απλά ψευδείς, αλλά και σκόπιμα επιζήμιοι για την ψηφιακή διαφημιστική βιομηχανία». Σύμφωνα με τον IAB Europe, οι ισχυρισμοί στηρίζονται σε παλαιότερες εκδοχές των προτύπων του, όταν ακόμη υπήρχε σε εξέλιξη διαδικασία διαβούλευσης και έχουν έκτοτε αλλάξει.

Ο φορέας έχει επίσης επισημάνει στο παρελθόν ότι δεν μπορεί να καθίσταται υπόλογος για τυχόν λάθος χρήση των standards που έχει εκπονήσει, ενώ, τονίζει ότι το Transparency & Consent Framework (TCF) που λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2018, προστατεύει πλήρως τα δεδομένα των χρηστών κατά τη διαδικασία της δημοπρασίας, προσφέρει διαφάνεια για το πώς και από ποιους γίνεται επεξεργασία δεδομένων και δίνει στους vendors τη δυνατότητα να γνωρίζουν έγκαιρα εάν, το status συγκατάθεσης και διαφάνειας που διαθέτουν -οι ίδιοι και οι συνεργάτες τους- τους επιτρέπει να επεξεργαστούν με σύννομο τρόπο προσωπικά δεδομένα για λόγους online διαφήμισης και σχετικούς σκοπούς.
(Πηγή: The Drum)