Είναι κρίσιμης σημασίας τόσο για τα brands όσο και για τους publishers, να μπορούν να φτάσουν στο κοινό στο οποίο απευθύνονται, τις στιγμές εκείνες που το κοινό αυτό είναι διατεθειμένο και δεκτικό να ανακαλύψει καινούριο, ενδιαφέρον περιεχόμενο. Πώς μπορεί να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος;

Για τον Adam Singolda, η απάντηση βρίσκεται στον συνδυασμό δυνατού storytelling και discovery. Ο Founder και CEO της Taboola βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα και απάντησε στις ερωτήσεις μας, δίνοντας ενδιαφέροντα insights για την επιτυχία των brands και των publishers στην νέα εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας. Η Taboola είναι παγκόσμια πλατφόρμα discovery, της οποίας αποκλειστικός εμπορικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και συνολικά σε 29 χώρες στην περιοχή της Κεντρικής-Ανατολικής και Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και Μέσης Ανατολής και Αφρικής, είναι ο όμιλος TDG.

Πρόσφατα, η Ελλάδα φιλοξένησε το παγκόσμιο sales kick-off event της Taboola, με τη συμμετοχή περισσότερων από 600 στελεχών και συνεργατών σε ένα τετραήμερο event. Οι διαφημιστικές λύσεις της Taboola υπερβαίνουν σε κάλυψη τους 1,4 δισ. καταναλωτές κάθε μήνα σε όλο τον κόσμο, ενώ πλήθος κορυφαίοι εκδότες, διαφημιζόμενοι και εταιρείες τηλεπικοινωνιών συνεργάζονται μαζί της.

    MW: Έχετε δηλώσει ότι η Taboola θέλει να είναι η κορυφαία εταιρεία discovery για τους καταναλωτές του σήμερα. Πού βρίσκεται η αξία του discovery για τα brands και τους publishers;

Adam Singolda: Είναι κρίσιμης σημασίας τόσο για τα brands όσο και για τους publishers, να μπορούν να φτάσουν στο κοινό στο οποίο απευθύνονται, τις στιγμές εκείνες που εμείς ονομάζουμε «moments of next» – τη χρονική στιγμή δηλαδή που το κοινό αυτό είναι διατεθειμένο και δεκτικό να ανακαλύψει καινούριο, ενδιαφέρον περιεχόμενο. Για τους publishers η πλατφόρμα της Taboola εξασφαλίζει αύξηση του διαφημιστικού τους εσόδου και ταυτόχρονα τους βοηθά να αυξήσουν το κοινό τους και τη διάδραση με το site τους.

Για τα brands η συνεργασία με την Taboola είναι μια δίοδος για να μιλήσουν με το κοινό τους με τρόπο αυθεντικό και να χτίσουν σχέση με νόημα. Είτε ο διαφημιζόμενος έχει στόχο να αποκτήσουν οι καταναλωτές μία νέα οπτική για το brand του, είτε έχει συγκεκριμένους στόχους performance, η ισχυρή παρουσία του brand στη διαδικασία του discovery είναι μια επιλογή – κλειδί για να αυξηθεί το brand value και τελικά οι πωλήσεις.

    Ανακοινώσατε πρόσφατα συνεργασίες με εταιρείες που ξεφεύγουν από την παραδοσιακή έννοια του publisher, όπως η Vivo, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές smartphone στον κόσμο. Ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από αυτή την κίνηση αλλά και το λανσάρισμα των Taboola News;

Πολλοί publishers αυτή τη στιγμή δυσκολεύονται να οδηγήσουν traffic στο site τους, εξαιτίας των walled gardens του search και των social καναλιών. Αυτή η πρόκληση ήταν η κινητήριος δύναμη πίσω από το λανσάρισμα του Taboola News, της καινούριας μας πρότασης που φέρνει στο κινητό του χρήστη ένα προσωποποιημένο feed με άρθρα από το δίκτυο των premium publishers μας. Προσφέροντας με τον τρόπο αυτό στους publishers με τους οποίους συνεργαζόμαστε, αλλά και στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τους κατασκευαστές κινητών, μια επιπλέον πηγή traffic και εσόδου, καθώς η κατανάλωση περιεχομένου από το κινητό όλο και αυξάνεται.

    Οι marketers αναζητούν τώρα περισσότερο από ποτέ, τρόπους που να εξασφαλίζουν αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα. Πιστεύετε ότι το ψηφιακό οικοσύστημα τούς βοηθά όσο πρέπει σήμερα προς αυτή την κατεύθυνση;

Τα data είναι το βασικό χαρακτηριστικό που διαχωρίζει τα ψηφιακά media από τα υπόλοιπα κανάλια του marketing. Αν και τα παραδοσιακά media, όπως η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο προσφέρουν μια κλίμακα μεγέθους που οι marketers εξακολουθούν να θεωρούν ότι έχει αξία και να χρησιμοποιούν, το digital εξασφαλίζει data και τρόπους μέτρησης που βοηθούν τους marketers να τα εκμεταλλευτούν στο έπακρο. Με όλη αυτή την πληροφορία στα χέρια τους, οι digital marketers έχουν τη μοναδική ευκαιρία όχι μόνο να βελτιστοποιούν τη δημιουργία και τη διανομή του περιεχομένου τους για καλύτερα αποτελέσματα, αλλά επίσης να προσωποποιούν τις καμπάνιες τους με βάση τα θέλω και τις ανάγκες συγκεκριμένων χρηστών.

    Ο χώρος της ψηφιακής διαφήμισης μοιάζει όλο και πιο προβληματισμένος με τη στάση των καταναλωτών απέναντι στη διαφήμιση, με όρους όπως brand safety και ad blocking να συζητιούνται αυτή τη στιγμή πολύ έντονα. Πώς βλέπετε το ρόλο σας στην εκλογίκευση του online advertising; Πρωτοβουλίες όπως το Coalition for Better Ads βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση;

Οι διαφημιζόμενοι επιθυμούν ένα διαφημιστικό περιβάλλον που να είναι αποδεδειγμένα ασφαλές για το brand τους. Η στάση των καταναλωτών απέναντι στη διαφήμιση είναι ένα θέμα προτεραιότητας για εμάς. Το 2017 λανσάραμε το Taboola Feed για να προσφέρουμε ένα premium, brand-safe περιβάλλον για εκδότες και διαφημιζόμενους και ήδη αρκετοί εκδότες και στη χώρα σας το έχουν υιοθετήσει. Άλλος βασικός στόχος μας είναι η διαφάνεια στο open web.

Πριν δύο χρόνια δημιουργήσαμε μια εξειδικευμένη ομάδα ελέγχου του περιεχομένου που προβάλλεται στους χιλιάδες εκδότες με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Η ομάδα αυτή ελέγχει πάνω από ένα εκατομμύριο καμπάνιες σε διαφορετικές γλώσσες κάθε μήνα, για να διασφαλίσει ότι προσφέρουμε στους συνεργάτες μας ένα πραγματικά brand-safe περιβάλλον. Είμαστε και θα είμαστε έντονοι υποστηρικτές της ποιοτικής δημοσιογραφίας και δεσμευόμαστε να πιέζουμε όλους για καλύτερα στάνταρ ποιότητας στο internet.

    Ποιος είναι ο ρόλος της δημιουργικότητας και του storytelling στη φάση του digital advertising στην οποία μπαίνουμε;

Κάθε brand κρύβει μέσα του μια ιστορία. Είμαστε στη φάση που τα brands κάθε μεγέθους κάνουν τη μετάβαση από την παραδοσιακή διαφήμιση στο storytelling και αυτοί που θα υιοθετήσουν δημιουργικές και αυθεντικές ιστορίες θα καταφέρουν να αιχμαλωτίσουν το ενδιαφέρον του κοινού και κατά συνέπεια να αυξήσουν τους στόχους των πωλήσεών τους. Έχουμε δει νέα brands, όπως η Flare Audio για παράδειγμα, να συνδυάζουν αποτελεσματικά το storytelling με το discovery για να προσεγγίσουν νέα κοινά και να τα μετατρέψουν σε πιστούς καταναλωτές.

    Μέσα σε 10 χρόνια η εταιρεία σας από start-up ξεπέρασε το ένα δισ. σε έσοδα και θεωρείται ηγέτης και καινοτόμος στον τομέα του digital advertising. Τι σημαίνει αυτό για εσάς σε προσωπικό επίπεδο;

Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για την πρόοδο που έχουμε κάνει από τότε που λανσάραμε την εταιρεία το 2007. Είμαι τυχερός που έχω δημιουργήσει μια εταιρεία γεμάτη έξυπνους ανθρώπους, με καρδιά και πάθος. Φτάνουμε σε 1,4 δισ. χρήστες κάθε μήνα, σχεδόν τους μισούς χρήστες Ίντερνετ παγκοσμίως, και έχουμε ξεπεράσει τους 1.000 εργαζόμενους. Αν και δεν είμαστε πια μια μικρή εταιρεία, νιώθω ότι είμαστε ακόμα στην αρχή και χρωστάω τη μέχρι τώρα επιτυχία μας στους ανθρώπους μας, τους «Taboolars», όπως τους αποκαλούμε.

    Η Αθήνα φιλοξένησε πρόσφατα μια τεράστια, διεθνή εκδήλωση της Taboola. Έχετε καταφέρει να σχηματίσετε γνώμη για το online advertising στην Ελλάδα, από άποψη ανάπτυξης και καινοτομίας;

Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά για εμάς και μέσω της TDG, του πολύτιμου συνεργάτη μας σε αυτή την περιοχή, είμαστε συνεχώς σε επικοινωνία για να καταλάβουμε τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τόσο τα brands, όσο και οι publishers. Αυτή τη στιγμή, πάνω από 200 ελληνικά sites χρησιμοποιούν την τεχνολογία μας για να καταλάβουν τους επισκέπτες τους καλύτερα, να αυξήσουν την παραμονή των επισκεπτών τους και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Χιλιάδες ελληνικά και διεθνή brands επίσης βοηθούν τους καταναλωτές να ανακαλύψουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε αυτά τα sites. Φέτος, έχουμε στόχο να εντρυφήσουμε ακόμα περισσότερο στον ελληνικό ψηφιακό χώρο συμπεριλαμβάνοντας την Ελλάδα σε έρευνες, white papers και case studies και συμμετέχοντας μαζί με τους συνεργάτες μας σε τοπικά industry events.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ WIN-WIN ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ»
Τη δική του άποψη για τους λόγους πίσω από την επιτυχία του εγχειρήματος της Taboola αλλά και τον τρόπο με τον οποίο την είδε η ελληνική αγορά, δίνει ο Οδυσσέας Ντότσικας, Ιδρυτής και Managing Director του TDG (ThinkDigital Group).

    MW: Η TDG συνεργάζεται με την Taboola εδώ και 3 χρόνια. Γνωρίζετε λοιπόν από πρώτο χέρι ποιοι είναι οι λόγοι για την εντυπωσιακή της ανάπτυξη. Τι θα μπορούσαν να μάθουν οι ελληνικές start-ups από την επιτυχία της;

Οδυσσέας Ντότσικας: Η εντυπωσιακή ανάπτυξη της Taboola είναι αποτέλεσμα πολλών αλληλένδετων παραγόντων. Το συμπέρασμα που θα μετέφερα στις ελληνικές start-ups είναι να επιλέξουν ένα στόχο τολμηρό και να τον φέρουν εις πέρας με χειρουργική ακρίβεια. Η Taboola είναι αυτό που είναι χάρη στην τόλμη του οράματός της να βοηθήσει τον καταναλωτή να ανακαλύψει ό,τι πιο ενδιαφέρον και νέο -πρόκειται για ένα τεράστιο πεδίο που ξεπερνά τα στενά όρια της διαφήμισης όπως την ξέρουμε- και στην συγκέντρωση και την επιμονή με την οποία υλοποίησαν το όραμα αυτό. Αυτό είναι που κάνει χιλιάδες ψηφιακούς εκδότες και διαφημιζόμενους να επιλέγουν την Taboola και 1,4 δισ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να εξερευνούν το περιεχόμενο που τους προτείνει.

    Πόσο ανοιχτή ήταν η διαφημιστική αγορά της Ελλάδας στην κοινή σας πρόταση;

Η ελληνική διαφημιστική αγορά ήταν πάντοτε ανοιχτή σε λύσεις που φέρνουν στοχευμένη κάλυψη και απτά αποτελέσματα. Σήμερα, το Project Agora και η Taboola προσφέρουν σε πάνω από 200 δημοφιλή ελληνικά sites τα εργαλεία για να αυξήσουν οργανικά τους επισκέπτες τους, να καταλάβουν καλύτερα το κοινό τους και να βελτιστοποιήσουν το εισόδημα από τις επισκέψεις τους, χωρίς επιπλέον έξοδο ή κόπο από τη μεριά τους.

Με τον τρόπο αυτό παρέχουμε στους publishers μια πολύτιμη πηγή εσόδου και τους βοηθάμε να συνεχίσουν να προσφέρουν το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες τους. Αυτό είναι σημαντικό τόσο για εκείνους, όσο και για την κοινωνία γενικότερα για αυτονόητους λόγους. Επιπλέον, προσφέρουμε στα brands και στους performance advertisers ένα μοναδικό τρόπο να φτάσουν στο κοινό τους, τη στιγμή που είναι περισσότερο δεκτικό σε νέα μηνύματα, προϊόντα και υπηρεσίες, με ένα οικονομικό μοντέλο συνδεδεμένο με τα αποτελέσματά τους. Είναι αυτό που λέμε στα… ελληνικά «win-win» και είμαστε πάντα σε αναζήτηση τέτοιων προτάσεων.