Σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους
Ένα νέο πρόγραμμα λανσάρει πειραματικά η Amazon, μέσω του οποίου θα επιτρέπει στα brands να στέλνουν δωρεάν δείγματα στους πελάτες της, επιλέγοντας τους αποδέκτες με βάση το ιστορικό τους σε αναζήτηση και αγορά.

Το πρόγραμμα δεν περιορίζεται στους Prime Amazon shoppers και θα περιλαμβάνει κυρίως τυποποιημένα αγαθά (CPG), όπως μη ευπαθή τρόφιμα και προϊόντα ομορφιάς. Βάσει υπολογισμών του emarketer.com, τα έσοδα από την ψηφιακή διαφήμιση της Amazon στις ΗΠΑ το 2019 αναμένεται να φτάσουν τα 7,23 δισ. δολάρια, φέρνοντάς την στην τρίτη θέση, πίσω μόνο από την Google (47,89 δισ. δολάρια) και τη Facebook (27,57 δισ. δολάρια). Η εταιρεία θα θέσει υπό τον έλεγχό της ένα πολύ μικρό κομμάτι της αμερικανικής πίτας ψηφιακής διαφήμισης, της τάξης του 5,5% το 2019, μερίδιο που εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί στο 7% το 2020.

Η επίθεση της Amazon στο δυοπώλιο της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης στηρίζεται στo «οπλοστάσιο» των first-party data, μαζί με την ενισχυόμενη τάση των καταναλωτών να ξεκινούν το αγοραστικό τους ταξίδι με αναζήτηση στην πλατφόρμα. Αυτά τα πλεονεκτήματα αποτελούν πόλο έλξης για όλο και περισσότερους marketers ανά τον κόσμο, λαμβάνοντας μάλιστα ως δεδομένο ότι οι χρήστες της βρίσκονται ήδη σε shopping mode όταν την επισκέπτονται.

Η ικανότητα να προσελκύει ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά του digital ad budget, όσο διευρύνει τις διαφημιστικές επιλογές της και digital ad buying interface αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο. Σε αυτή τη λογική εντάσσεται άλλωστε και η νέα ενέργεια διανομής δωρεάν δειγμάτων, καθώς επικεντρώνεται σε έναν προϊοντικό κλάδο όπου δραστηριοποιούνται οι μεγαλύτεροι διαφημιζόμενοι, όπως η Procter & Gamble (με ad spend στα 10,5 δισ. δολάρια) και η Unilever (στα 8,5 δισ. δολάρια). (Πηγή: www.emarketer.com)