Marketing Week - Γιώργος Σιμόπουλος, Star Α.Ε.: «Η περιφερειακή τηλεόραση πρέπει να χτιστεί θεσμικά από την αρχή»

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Γιώργος Σιμόπουλος, Star Α.Ε.: «Η περιφερειακή τηλεόραση πρέπει να χτιστεί θεσμικά από την αρχή»

24 Οκτωβρίου 2018 | 09:00 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα,Τηλεόραση

Μεγάλες ευκαιρίες στην ανάπτυξη της περιφερειακής τηλεόρασης στην Ελλάδα, βλέπει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Star Κεντρικής Ελλάδας, Γιώργος Σιμόπουλος. Προϋποθέσεις η θεσμική τακτοποίηση του κλάδου, αλλά και η έμφαση των ίδιων των επιχειρήσεων στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου.

Η Περιφερειακή Τηλεόραση καταγράφει μεγάλη μετρήσιμη διείσδυση στις τοπικές κοινωνίες, η οποία συνοδεύεται από πολύ σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, μας λέει ο Γιώργος Σιμόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Star Κεντρικής Ελλάδας. Σύμφωνα με τον ίδιο, πλησιάζοντας 30 χρόνια ζωής, η Περιφερειακή Τηλεόραση έχει την ευκαιρία να κεφαλαιοποιήσει την αντοχή που έδειξε στο χρόνο και να κυριαρχήσει ευημερώντας στην επόμενη μέρα. Υπό προϋποθέσεις.

    MW: Ποιο είναι το ειδικό βάρος της Περιφερειακής Τηλεόρασης στο συνολικό μιντιακό τοπίο στην Ελλάδα σήμερα;

Γιώργος Σιμόπουλος:
Η Περιφερειακή Τηλεόραση πλησιάζει τα 30 χρόνια ζωής. Η διαφορετικότητα στο περιεχόμενο, η εγγύτητα με τον πολίτη-τηλεθεατή και η δυνατότητα άμεσης και αμφίπλευρης επικοινωνίας πολίτη-τοπικής εξουσίας, έφεραν γρήγορα αποτελέσματα και διαμόρφωσαν την εικόνα της περιφερειακής τηλεόρασης. Πολύ νωρίς, σε κάθε τοπική κοινωνία, ξεχώρισαν ιδιωτικές πρωτοβουλίες στον χώρο που καταγράφηκαν στις μετρήσεις τηλεθέασης, προκαλώντας αρχικά έκπληξη στην αγορά και αργότερα ανησυχία στα μεγάλα συμφέροντα. Η πραγματικότητα όμως δεν μπορεί να διαψευστεί, ούτε να κρυφτεί.

Η Περιφερειακή Τηλεόραση καταγράφει μεγάλη μετρήσιμη διείσδυση στις τοπικές κοινωνίες η οποία συνοδεύεται από πολύ σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
1. Απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των τηλεθεατών της
2. Θεωρείται αξιόπιστο και εύκολα προσβάσιμο μέσο
3. Διαθέτει το μοναδικό και αναντικατάστατο θεματικό περιεχόμενο, την τοπική ενημέρωση
4. Δημιούργησε τοπικούς «stars» που βρίσκονται κοντά στον πολίτη
5. Ενισχύει την κοινωνική συνοχή
6. Συμβάλει στην διαμόρφωση περιφερειακής συνείδησης
Η περιφερειακή τηλεόραση θεωρείται πλέον απαραίτητο μέσο για την επικοινωνία και αναγκαίο εργαλείο για την προβολή στις τοπικές κοινωνίες.

    Ποιες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες έχουν μπροστά τους οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις της περιφέρειας στο άμεσο μέλλον;

Βλέποντας το μέλλον της χώρας μας αισιόδοξα και σε κάθε περίπτωση ποτέ χειρότερο από τα χρόνια των μνημονίων, μόνο ευκαιρίες μπορεί να δει κανείς μπροστά του. Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις που άντεξαν στα χρόνια της κρίσης χωρίς να νοθεύσουν το παραγόμενο προϊόν, χωρίς να μειώσουν την ποιότητα του προγράμματός τους και χωρίς να ξεπουλήσουν τον τηλεοπτικό τους αέρα, έχουν την μοναδική ευκαιρία να κεφαλαιοποιήσουν την αντοχή στο χρόνο και να κυριαρχήσουν ευημερώντας στην επόμενη μέρα. Βασική προϋπόθεση είναι να τεθούν συγκεκριμένοι κανόνες από την πολιτεία και να ξεκαθαρίσει οριστικά το τηλεοπτικό τοπίο. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πάψουν να ασχολούνται με υπαρξιακά προβλήματα και να εστιάσουν την δημιουργικότητά τους στην παραγωγή περιεχομένου.

Η παραγωγή περιεχομένου αυτόματα οδηγεί στην βελτίωση της ποιότητας του τηλεοπτικού προϊόντος, όταν μάλιστα συνοδεύεται από την χρήση νέων τεχνολογιών, την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων, την σύγχρονη επικοινωνία με το κοινό με την χρήση διαδραστικών μέσων. Η παραγωγή περιεχομένου με έμφαση σε όλους τους τομείς και τις δραστηριότητες της ζωής και της δημιουργίας στην περιφέρεια θα ισχυροποιήσει τους δεσμούς με τον τόπο και θα μεγεθύνει τα πλεονεκτήματα της περιφερειακής τηλεόρασης. Παράλληλα θα οδηγήσει στην αυτοκάθαρση της περιφερειακής τηλεόρασης από τις χαμηλής ποιότητας εκδοχές της, οι οποίες, είτε ήταν εξαρχής επιλογή συγκεκριμένων τηλεοπτικών εμπόρων είτε κατάληξη της οικονομικής κρίσης. Η 30ετής συσσωρευμένη εμπειρία σε συνάρτηση με την οργάνωση σε νέες βάσεις και η σταθερή προσήλωση σε αρχές και αξίες μπορεί να οδηγήσει σε ένα ευοίωνο μέλλον.

    Ποιές ρυθμιστικές εξελίξεις, οι οποίες θα ευνοούσαν ίσως την ανάπτυξη της περιφερειακής τηλεόρασης, θα θέλατε να δείτε;

Η περιφερειακή τηλεόραση θα πρέπει να χτιστεί θεσμικά από την αρχή θεραπεύοντας τραύματα, λάθη και αδικίες του παρελθόντος. Η επερχόμενη αδειοδότηση είναι ένα κομβικό σημείο για το μέλλον και την ανάπτυξη της περιφερειακής τηλεόρασης, εξαρτάται όμως από τον τρόπο που θα διεξαχθεί η σχετική διαδικασία. Η προβλεπόμενη από τον νόμο δημοπρασία, μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή του οικοδομήματος, όπως το περιγράψαμε νωρίτερα. Η αδειοδότηση με κριτήρια ποιότητας, όπως προτείνει ο κλάδος μας, θα επιβραβεύσει τις υγιείς και ανθεκτικές προσπάθειες.

Προϋπόθεση της διαδικασίας αδειοδότησης, όμως, είναι να καθοριστούν τα τηλεοπτικά «οικόπεδα» όπου θα δικαιούται να εκπέμπει κάθε περιφερειακός τηλεοπτικός σταθμός για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον διότι οι περιφερειακοί τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν θεματικό περιεχόμενο την τοπική ενημέρωση, γεγονός που συναρτάται άμεσα με την διοικητική διαίρεση της χώρας. Δεύτερον διότι θα πρέπει να απευθύνεται σε μία αγορά που θα είναι ικανή να στηρίξει μία τηλεοπτική επιχείρηση στην περιφέρεια, συνεπώς το οικόπεδο θα πρέπει να καθοριστεί και με όρους βιωσιμότητας.

Σημαντική ρυθμιστική εξέλιξη θα πρέπει να είναι η ισότιμη μεταχείριση, που σήμερα δεν υπάρχει νοθεύοντας τον ανταγωνισμό στην αγορά, μεταξύ των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, σε δύο κυρίως τομείς. Πρώτον σε ό,τι αφορά στη δυνατότητα εκπομπής ευκρινούς τηλεοπτικού σήματος. Η ψηφιακή μετάβαση επέβαλε δια νόμου την εκπομπή δύο ταχυτήτων: Οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας έχουν την διπλάσια χωρητικότητα στο φάσμα από την περιφερειακή τηλεόραση.
Δεύτερον, στην φορολογική μεταχείριση η οποία σήμερα αδικεί την περιφερειακή τηλεόραση έναντι των εθνικών καναλιών (αλλά και την τηλεόραση έναντι όλων των άλλων μέσων). Ο ειδικός φόρος «έπεσε» στο 5% για τους αδειοδοτημένους σταθμούς εθνικής εμβέλειας και παραμένει στο 20% για την περιφέρεια, για άγνωστο χρόνο που εξαρτάται από την ολοκλήρωση της αδειοδότησής τους.

Στο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων επικρατεί χάος. Η πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει και να οριοθετήσει τις σχέσεις διαχειριστών και χρηστών μέσα σε ένα κανονιστικό πλαίσιο με εύλογες αμοιβές για τους δημιουργούς αλλά και λογικά ποσοστά επί του τζίρου (με ταβάνι) των χρηστών. Η δίκαιη μεταχείριση των τηλεοπτικών μέσων προϋποθέτει ακριβείς και αντικειμενικές μετρήσεις τηλεθέασης που μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε από την πολιτεία – η οποία θα μπορεί να κατευθύνει χωρίς αντιδράσεις την κρατική διαφήμιση στην περιφέρεια – είτε από ιδιωτικούς φορείς της αγοράς (Ένωση Διαφημιζομένων ή Διαφημιστικές εταιρίες) που έχουν στόχο να επενδύσουν στην προβολή τους σωστά, αποδοτικά και στοχευμένα.
 
Πόσο «εξελιγμένη» είναι σήμερα η σχέση της περιφερειακής τηλεόρασης με την ψηφιακή εποχή; Αξιοποιούνται οι ευκαιρίες;
Η τηλεοπτική ψηφιακή μετάβαση ξεκίνησε με στρεβλώσεις, ανισότητες και αδικίες, ιδιαίτερα σε σχέση με την πανελλαδική τηλεόραση. Η ψηφιακή εποχή όμως είναι ανοικτή και προσιτή το ίδιο σε όλους. Δεν εμπεριέχει κανονιστικά εμπόδια και εκ προοιμίου απαγορεύσεις. Πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί της περιφέρειας βρίσκονται μπροστά στις τεχνολογικές εξελίξεις και αξιοποιούν ευκαιρίες και δυνατότητες της νέας εποχής.

«ΤΟ STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΕΝ ΦΟΒΗΘΗΚΕ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΕΙ»
MW: Ποιοι είναι οι στόχοι που βάζετε για την επόμενη μέρα;

Γ. Σιμόπουλος: Το Star Κεντρικής Ελλάδας άντεξε στην κρίση χωρίς περικοπές στην ποιότητα του προγράμματός του, αντιθέτως μάλιστα επένδυσε στο ανθρώπινο δυναμικό του, τόλμησε να εκσυγχρονιστεί και να είναι έτοιμο από κάθε άποψη να υποδεχθεί την επόμενη μέρα με αισιοδοξία, ασφάλεια και σιγουριά. Στο Star Κεντρικής Ελλάδας μάθαμε τηλεόραση χτίζοντας την περιφερειακή τηλεόραση, με εργατικότητα, συνεργασία και άριστη οργάνωση, στηριζόμενοι σε πολύτιμες αξίες που μας ενέπνευσε ο αείμνηστος Βασίλης Χειμωνίδης και συνεχίζει η πρόεδρός μας Νίκη Χειμωνίδη. Ένας και μοναδικός είναι ο στόχος μας, βαθιά χαραγμένος στην συνείδησή μας: Να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι από τον εαυτό μας υπηρετώντας έναν τηλεοπτικό σταθμό πρότυπο.

FOCUS POINTS
- Η Περιφερειακή Τηλεόραση καταγράφει μεγάλη μετρήσιμη διείσδυση στις τοπικές κοινωνίες.
- Οι επιχειρήσεις που άντεξαν στα χρόνια της κρίσης χωρίς να νοθεύσουν το παραγόμενο προϊόν, έχουν την ευκαιρία να κυριαρχήσουν στην επόμενη μέρα.
- Η περιφερειακή τηλεόραση θα πρέπει να χτιστεί θεσμικά από την αρχή. Η αδειοδότηση με κριτήρια ποιότητας, θα επιβραβεύσει τις υγιείς και ανθεκτικές προσπάθειες.
- Προϋπόθεση της διαδικασίας αδειοδότησης είναι να καθοριστούν τα τηλεοπτικά «οικόπεδα» όπου θα δικαιούται να εκπέμπει κάθε περιφερειακός τηλεοπτικός σταθμός.
- Οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας έχουν διπλάσια χωρητικότητα στο φάσμα από την περιφερειακή τηλεόραση.
- Ο ειδικός φόρος «έπεσε» στο 5% για τους αδειοδοτημένους σταθμούς εθνικής εμβέλειας και παραμένει στο 20% για την περιφέρεια.

Marketing Week (T. 1549)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778