Marketing Week - Οδυσσέας Ντότσικας, IMC18: «Μην προσπαθείς να μαντέψεις το μέλλον. Έλα να το δεις»

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Οδυσσέας Ντότσικας, IMC18: «Μην προσπαθείς να μαντέψεις το μέλλον. Έλα να το δεις»

24 Οκτωβρίου 2018 | 09:00 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Conferences

Ο IAB Hellas μας καλεί φέτος σε ένα ταξίδι «Back to the Future», μέσα από το ετήσιο Interactive Marketing Conference, IMC18. Το συνέδριο εισάγει φέτος πολλές καινοτομίες όπως η απονομή του IAB Person of the Year Award και η διεξαγωγή του πρώτου IAB Career Fair. Παράλληλα, θα εξετάσει εις βάθος, θέματα όπως η πορεία και ανάπτυξη της αγοράς επικοινωνίας και διαφήμισης, το προφίλ του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή, η αλλαγή της σχέσης brands, media και καταναλωτών.

Καθήκοντα Προέδρου του φετινού IMC, το οποίο θα διεξαχθεί στις 13 Δεκεμβρίου στα Village Cinemas, έχει αναλάβει ο Οδυσσέας Ντότσικας, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του ThinkDigital Group. Το Marketing Week τον συνάντησε για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με το concept, τη θεματολογία, τους στόχους και τις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης.

    MW: Κάθε χρόνο, το συνέδριο κινείται γύρω από ένα συγκεκριμένο concept. Ποιο είναι το φετινό και ποιος ο σκοπός του;

Οδυσσέας Ντότσικας: Tο IMC18 συνεχίζει μία σειρά πολύ επιτυχημένων συνεδρίων που σηματοδοτούν τις digital εξελίξεις τα τελευταία χρόνια. Φέτος, περισσότερο από ποτέ, τα ερωτήματα που εγείρονται από κάθε πλευρά είναι σύνθετα και φλέγοντα. Οι απαντήσεις που θα δοθούν σήμερα θα επηρεάζουν το οικοσύστημα όλη την ερχόμενη δεκαετία. Οπότε, όπως πολύ εύστοχα λέμε και στην επικοινωνία του συνεδρίου: Μην προσπαθείς να μαντέψεις το μέλλον. Έλα να το δεις.

Το θέμα του φετινού IMC είναι Back to the Future. Μας καλεί σε ένα νοητό ταξίδι στον χρόνο ώστε να κατανοήσουμε πού βρισκόμαστε, πώς φτάσαμε ως εδώ, και πού πηγαίνουμε. Πάμε πίσω στον χρόνο για να επανεξετάσουμε τις αρχές πάνω στις οποίες βασίστηκε η ανάπτυξη της αγοράς επικοινωνίας και διαφήμισης και να εκτιμήσουμε τη χρησιμότητά τους στο σήμερα. Ταυτόχρονα, πάμε και μπροστά στο μέλλον ώστε να καταλάβουμε τις θεμελιώδεις αλλαγές που προξενούν οι επερχόμενες καταναλωτικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

    Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι βασικότερες αναδυόμενες τάσεις της τελευταίας χρονιάς στο digital και interactive marketing, οι οποίες θα πρέπει να απασχολήσουν το συνέδριο;

Η κυρίαρχη αναδυόμενη τάση που είναι και η αιτία όλων των επερχόμενων αλλαγών, είναι η αλλαγή της σχέσης brands, media και καταναλωτών. Αν ήταν status σε social media post θα έλεγα: It’s Complicated. Αν έπρεπε να το οπτικοποιήσουμε, το customer journey σήμερα μοιάζει πιο πολύ με φλιπεράκι (γέλια) παρά με απλοϊκό γραμμικό funnel. Αυτό επηρεάζει διαφημιζομένους, διαφημιστές, εταιρείες τεχνολογίας και συμβουλευτικής, και εκδότες. Ως αποτέλεσμα, η επικοινωνία που έως σήμερα ήταν βασικός τρόπος ανάπτυξης για ένα brand γίνεται πλέον σημαντικό υποσύνολο μίας ευρύτερης πρακτικής με επίκεντρο το Customer Experience. Αυτό που μέχρι πρόσφατα ονομάζαμε digital marketing εντάσσεται σε μία συνολικότερη ανάγκη της εταιρείας για transformation σε ένα digital περιβάλλον. Ο ρόλος του Marketing Manager απαιτεί την μετεξέλιξή του σε full stack «C» level executive με επίβλεψη όλου του customer journey.

Mε αυτές τις αλλαγές διαταράσσονται και οι παραδοσιακοί ρόλοι στην αλυσίδα. Κάποια από τα παραδείγματα αυτών των αλλαγών θα συζητήσουμε εκτενώς και με τους διακεκριμένους ομιλητές στο IMC18: Τα brands κάνουν insource διαφημιστικές υπηρεσίες για να έρθουν πιο άμεσα, πιο κοντά στους καταναλωτές. Οι εκδότες αρχίζουν να σκέφτονται ως καταναλωτικές εταιρείες χρησιμοποιώντας για δείκτες αξιολόγησης το ARPU. Τα agencies μαθαίνουν να ζουν με τη λογική του zero based budgeting και μετασχηματίζονται για να εξελιχθούν. Οι εταιρείες συμβούλων μπαίνουν στο παιχνίδι με σημαία την εμπειρία τους σε digital transformation για να διεκδικήσουν ένα κομμάτι της νέας «πίτας». Όλα αυτά σε ένα πολύ πιο αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο και εν μέσω ταχύτατα μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών. Θέλετε κι άλλα; (γέλια)

    Στον αντίποδα, υπάρχουν ευκαιρίες που πρέπει να αναδειχθούν;

Προφανώς και υπάρχουν ευκαιρίες όπως σε κάθε περίοδο σεισμικών αλλαγών σαν αυτή που βιώνουμε. Αρκεί να αντιληφθούμε τα βαθύτερα αίτια των αλλαγών που επέρχονται και να τις αντιμετωπίσουμε με σχέδιο και όχι ως σημαίες ευκαιρίας. Στο IMC18 θα αναζητήσουμε αυτές τις ευκαιρίες για κάθε παίκτη, παρακολουθώντας και συζητώντας με κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου: brands, διαφημιστικές εταιρείες, εκδότες, εταιρείες συμβούλων και τεχνολογίας. Θα πάρουμε από τον κάθε έναν τη δική του οπτική για να συνθέσουμε ο καθένας τον χάρτη του για το μέλλον.

    Το IMC18 περιλαμβάνει και αρκετές «πρωτιές» για τη διοργάνωση, όπως η απονομή του IAB Person of the Year Award, η διεξαγωγή του University Challenge και του πρώτου IAB Career Fair. Ποιο είναι το στίγμα που φιλοδοξεί να αφήσει το φετινό IMC μέσα από τέτοιες καινοτομίες;

Το IMC18 ανοίγει φέτος τους ορίζοντές του στο μέλλον. Σε συνεργασία με τα κορυφαία πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα καλωσορίσουμε 150 φοιτητές σχολών Marketing, Διαφήμισης και Επικοινωνίας που θα παρακολουθήσουν με πολύ ενδιαφέρον το συνέδριο. Παράλληλα, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία για να διοργανώσουμε το πρώτο IAB Career Fair με τη συμμετοχή εταιρειών / χορηγών του συνεδρίου που επιθυμούν να παρουσιάσουν ευκαιρίες καριέρας για φοιτητές και αποφοίτους.
Στο πλαίσιο του θέματος του φετινού IMC, θα «τρέξει» επίσης το Back to the Future University Challenge. Με κάποιες ομάδες από τα πανεπιστήμια και σε συνεργασία με κορυφαίους creative directors της αγοράς, θα επιχειρήσουμε να προσαρμόσουμε δικές τους δημοφιλείς διαφημίσεις των 90’s στις ανάγκες του σήμερα. Οι ομάδες αρχίζουν τις ετοιμασίες από τώρα για να παρουσιάσουν live τη δουλειά τους στις 13 Δεκεμβρίου.

Σημαντική στιγμή της όλης διοργάνωσης θα είναι και η απονομή του IAB Person of the Year Award, ενός νέου θεσμού που ευελπιστούμε ότι θα συνδράμει στην επιβράβευση της αριστείας και της συνεισφοράς στην αγορά μας. Υπάρχουν και άλλες ενδιαφέρουσες ενότητες στο συνέδριο όπως η live συζήτηση με παιδιά 12-17 ετών για την κατανόηση της σχέσης τους με την τεχνολογία και τα νέα μέσα, η παρουσίαση πρωτογενούς έρευνας για τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών στη διαφήμιση, και το πάνελ με δημοφιλής Έλληνες influencers για την ανάλυση του συγκεκριμένου φαινομένου.  Παρουσιαστής του φετινού IMC θα είναι ο γνωστός Stand Up Comedian και πρώην διαφημιστής, αν αυτό λέει κάτι για τον κλάδο μας (γέλια), Γιώργος Χατζηπαύλου.

    Ως Πρόεδρος του IMC, ποιους στόχους έχετε θέσει για το φετινό συνέδριο;

Στόχος είναι να αποκτήσουν οι 500+ παρευρισκόμενοι μία σαφή εικόνα για το μέλλον της διαφήμισης και του marketing. Κυρίως, να τους βοηθήσει η εμπειρία του IMC18 να θέσουν νέες προτεραιότητες -σε εταιρικό ή προσωπικό επίπεδο- για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες. Επίσης, να περάσουμε όλοι καλά! Ένα συνέδριο διαφήμισης οφείλει να έχει πάθος, δημιουργικότητα και ψυχαγωγία. Δεν είναι τυχαίο ότι το IMC18 με τον τίτλο «Back to the Future» θα διεξαχθεί φέτος στη καλύτερη αίθουσα στην Ελλάδα, την VMAX και σε άλλες αίθουσες των Village Cinemas. Ως Πρόεδρος του IMC18, ευελπιστώ με τις προσθήκες που κάνουμε να θέσουμε τις βάσεις για να ανοίξει ο εσωστρεφής συνήθως χώρος μας στους φοιτητές, στη δημιουργικότητα και στην καινοτομία και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες μέσω του IAB Person of the Year Award για την επιβράβευση της αριστείας και την καλλιέργεια διαφημιστικής παιδείας και μνήμης. Join us λοιπόν, to see the fYOUture.

Marketing Week (T. 1549)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778