Marketing Week - Αθλητικά Sites: Συνάντηση brands και αναγνωστών στον κατάλληλο «στίβο»

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Αθλητικά Sites: Συνάντηση brands και αναγνωστών στον κατάλληλο «στίβο»

11 Ιουλίου 2018 | 09:43 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Sports

Ο αθλητισμός αποτελεί σημαντικό κομμάτι της κουλτούρας των Ελλήνων. Τα αθλητικά δρώμενα αποτελούν αγαπημένο θέμα συζήτησης, με τους φιλάθλους να πράττουν τα δέοντα προκειμένου να ενημερώνονται για τις συνεχείς εξελίξεις. Τι σημαίνει αυτό; Ότι με τους Έλληνες να στρέφονται όλο και περισσότερο στην online ενημέρωση, τα sites αθλητικού περιεχομένου έχουν την τιμητική τους.

Όσο οι φίλαθλοι γίνονται καλύτεροι γνώστες και απαιτούν περισσότερα από τα Μέσα ενημέρωσης, τόσο οι ίδιες οι ιστοσελίδες επενδύουν στην αναβάθμισή τους. Η αισθητική, το responsive design, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση, οι εις βάθος αναλύσεις, οι συνεντεύξεις, τα άρθρα γνώμης, ημερολόγιο με επικείμενες διοργανώσεις και αγώνες, διαγωνισμοί, forums ανταλλαγής απόψεων, όλα αποτελούν σημαντικά εργαλεία για την προσέλκυση του φίλαθλου κοινού, αλλά και των διαφημιζόμενων, ειδικά σε ένα καλοκαίρι όπως το φετινό, γεμάτο αθλητικά δρώμενα. Η συχνότερη χρήση περιεχομένου σε μορφή video είναι μία από τις τελευταίες επικρατέστερες τάσεις στον χώρο, συνεπώς και μια από τις κυριότερες προκλήσεις που έρχονται να αντιμετωπίσουν τα αθλητικά sites σήμερα.

Αλλά δεν είναι η μόνη. Πλέον, τα αθλητικά sites δεν είναι «Μέσα που ασχολούνται αποκλειστικά με γκολ και καλάθια» όπως ίσχυε την περασμένη 10ετία, επισημαίνει ο Βασίλης Παπανδρέου, Director of Operations, Liquid Media: «Σε ένα site, όπως το gazzetta, μπορείς να διαβάσεις αφιερώματα για το Μουντιάλ, δίπλα σε ανάλυση του έργου του Χατζιδάκι και κείμενα που καταγράφουν την κατάσταση στο Μακεδονικό, ανάμεσα σε απόψεις για το Final 4 της Euroleague. Το “βάθος” αυτό, η ποικιλία της θεματολογίας και η κατάρτιση των δημοσιογράφων δημιουργούν ένα “γοητευτικό” περιβάλλον τόσο για τους αναγνώστες όσο και για τους διαφημιστές/διαφημιζόμενους».

Όσον αφορά στο κομμάτι του video, ο ίδιος σημειώνει ότι το gazzetta ξεκίνησε με έναν συνεργάτη με αποκλειστική αρμοδιότητα το video και πλέον διαθέτει ένα unit 3 ανθρώπων, που ασχολούνται με τη διαρκή παραγωγή video (Gazzetta TV), αλλά και την επεξεργασία ελεύθερου υλικού από το διαδίκτυο. Η μόνιμη «πρόκληση» για τα sites θα είναι πάντα η εγκυρότητα, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κωνσταντινίδη, Director of Sports Content, 24Media. Σχετικά με τις ευκαιρίες του κλάδου σημειώνει: «Οι ευκαιρίες είναι σαφές ότι έχουν να κάνουν με την ταχύτητα και αμεσότητα στη διάδοση της πληροφορίας, όπως και στα εργαλεία που έχει στα χέρια της πλέον η συντακτική ομάδα ενός site. Το video περιεχόμενο παρουσιάζει αλματώδη άνοδο στα νούμερά του, τόσο στο καθαρά δημοσιογραφικό όσο και στο native κομμάτι των sites. Άρα είναι από τα πιο σημαντικά εργαλεία που διαχωρίζουν τα new media από την παραδοσιακή μορφή δημοσιογραφίας. Αυτό που πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα είναι δουλειά στο κομμάτι της ποιότητας σε αυτόν τον τομέα».

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, ο Αντώνης Παπουρτζής, Administrator, sdna.gr, υποδεικνύει ως μεγαλύτερη πρόκληση την επιβίωση των ίδιων των sites: «Τα αθλητικά sites στην Ελλάδα, πάντα ήταν πρωτοπόρα. Η μεγάλη πρόκληση σήμερα σε όλα τα ελληνικά media είναι η επιβίωσή τους. Οι ευκαιρίες στον χώρο μας δεν είναι κάτι που σκοντάφτει κανείς σε αυτές, αλλά τις δημιουργεί μέσα από τα καθημερινά δεδομένα και τις τεχνολογικές εξελίξεις. Ως προς τον ρόλο του video, να υπενθυμίσω ότι πριν από 20 χρόνια υπήρχε ελληνικό αθλητικό συνδρομητικό site, που διέθετε τα γκολ και τις καλύτερες φάσεις των αγώνων. Για να έρθουμε στο σήμερα, πολύς κόσμος και ειδικότερα οι νέοι, περισσότερες ώρες βλέπουν την οθόνη του υπολογιστή τους παρά τηλεόραση. Αυτό από μόνο του δημιουργεί την τάση για πιο πoλλά διαφημιστικά spots online, για την προσέγγιση των δυναμικών κοινών».

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ
Δεν είναι μυστικό ότι το διαδίκτυο αποτελεί έναν χώρο με πολύ έντονο ανταγωνισμό, και το ίδιο ισχύει και στον κλάδο των sites αθλητικoύ περιεχομένου. Στην προσπάθειά τους να διαφοροποιηθούν και να ξεχωρίσουν, τα sites αυτά επενδύουν στην ποιότητα και ποικιλία περιεχομένου και σε ένα ιδανικό look & feel. Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσονται και οι προσπάθειες για συνεργασίες παροχής αποκλειστικού αθλητικού περιεχομένου. Στην παρούσα φάση αφορούν κυρίως πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης, αλλά απασχολούν ήδη και τα μεγάλα αθλητικά sites, κάτι που αναμένεται να γίνει με μεγαλύτερη ένταση τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κωνσταντινίδη.

Παράλληλα, ο Βασίλης Παπανδρέου επισημαίνει ότι τέτοιες συνεργασίες δίνουν αδιαμφισβήτητο κύρος και ποιότητα στο περιεχόμενο ενός site, αλλά δεν είναι «πανάκεια», συμπληρώνοντας ότι το κάθε Μέσο οφείλει να έχει πλούσιο πρωτογενές περιεχόμενο, ώστε να μπορεί να «στηρίξει» μια αποκλειστική συνεργασία. Ενδεικτικά, τον περασμένο Οκτώβριο, το gazzetta έγινε Official Media Partner της Euroleague, κίνηση με θετικό αποτέλεσμα στην επισκεψιμότητά του. Από την άλλη, ο Αντώνης Παπουρτζής τονίζει ότι οι περισσότερες αποκλειστικές συνεργασίες αφορούν πράγματα που γράφονται (άρα μπορούν δυνητικά να τα έχουν όλοι), αλλά έχουν και την επίσημη σφραγίδα του όποιου παρόχου. Αυτό βέβαια δίνει κύρος, αλλά όχι απαραίτητα και ουσία, καταλήγει ο ίδιος.

ΥΨΗΛΟ ENGAGEMENT ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΥΣ
Τα αθλητικά sites δίνουν την ευκαιρία στα brands να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα πολύ στοχευμένο κοινό, γι’ αυτό και τα προτιμούν συχνά για την προβολή τους, ειδικά σε περιόδους μεγάλων διοργανώσεων, όπως η τρέχουσα. Τι είναι όμως αυτό που ζητούν τα brands από το περιβάλλον της αθλητικής ενημέρωσης και, αντίστοιχα, τι προσφέρουν τα sites της κατηγορίας;
«Το ψηφιακό αθλητικό περιβάλλον προσφέρει στα brands εξαιρετικό περιεχόμενο, live multimedia ενημέρωση και υψηλό engagement με το ανδρικό κυρίως κοινό. Εμείς στο sdna.gr επενδύουμε συνεχώς σε συνεργασίες και τεχνολογία στην προσπάθειά μας, αφενός να βρισκόμαστε πρώτοι στις προτιμήσεις του κοινού, αφετέρου να παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις επικοινωνίας στους διαφημιζόμενους που μας εμπιστεύονται», αναφέρει ο Νίκος Πρεβεδουράκης, Εμπορικός Διευθυντής, sdna.gr.

Τα brands ζητούν προβολή και ανταποδοτικότητα, χωρίς υπερβολή στην προώθηση του «μηνύματος» και τη σωστή τοποθέτησή τους σε ένα περιβάλλον, όπως το αθλητικό, που έχει να προσφέρει πληθώρα γεγονότων, άρα και ευκαιριών, επισημαίνει ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης: «Ακριβώς εδώ είναι που η εξειδικευμένη γνώση των μεγάλων αθλητικών sites μπορεί να προτείνει τρόπους και λύσεις, τις οποίες παράλληλα μπορούν να υλοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο με το δυναμικό τους. Τα brands και από τις δύο πλευρές μπορούν πλέον να “αναγνωρίζονται” πιο εύκολα και να συνεργάζονται καλύτερα μεταξύ τους. Ξεπερνάμε οριστικά τις “παιδικές ασθένειες” των πρώτων ετών στο internet και αυτό είναι προς όφελος όλων των πλευρών και, εντέλει, του χρήστη».

Τη σημασία του επαγγελματισμού και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών τονίζει ως σημαντικό παράγοντα επιτυχίας μιας διαφημιστικής ενέργειας ο Βασίλης Παπανδρέου: «Ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ενός αθλητικού site, πέραν των 5,5 εκατομμυρίων μοναδικών χρηστών μηνιαίως, είναι ο μεγάλος χρόνος παραμονής κάθε χρήστη (15 λεπτά ανά visit), η ποικιλία της θεματολογίας, αλλά και ο αριθμός των κειμένων, που -μιλώντας για το gazzetta- ξεπερνούν τα 300 σε ημερήσια βάση, “παράγοντας” περισσότερα από 180 εκατομμύρια pageviews τον μήνα. Το “κλειδί” είναι ο επαγγελματισμός και η διαρκής συνεργασία ανάμεσα στα τμήματα για την επίτευξη του κοινού στόχου. Τη δημιουργία ενός περιεχομένου που μπορεί να συναρπάσει έναν αναγνώστη, να προξενήσει ενδιαφέρον σε έναν διαφημιζόμενο και να αποτελέσει ιδανικό “όχημα” για έναν διαφημιστή».

Εκτός από τη διαφημιστική προβολή διαφόρων brands, οι μεγάλες διοργανώσεις αποτελούν «πρόσφορο έδαφος» για πρωτότυπες ενέργειες και από την πλευρά των ίδιων των sites. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι το Sport24, το οποίο προχώρησε σε συνεργασία με την παγκόσμια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων Viber, δημιουργώντας Sport24 community channel και αποκλειστικά αυτοκόλλητα για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα αθλητικό community channel μέσω του οποίου η ιστοσελίδα παρέχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία ενημέρωσης για όλα τα νέα του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Παράλληλα, τα αυτοκόλλητα του Sport24 διατίθενται δωρεάν και μέσα από αυτά οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν σε «ποδοσφαιρικούς ρυθμούς» στις συζητήσεις με τους φίλους τους.

H TELEGRAPH ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΑ SPORTS ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ
Η The Telegraph έθεσε ως στόχο τους 3 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες μέχρι το τέλος του έτους, και εναποθέτει τις ελπίδες της στις αθλητικές καλύψεις ως «κλειδί» για την προσέλκυση νέων συνδρομών από νέα και διεθνή κοινά. Στο πλαίσιο αυτό, προσφέρει πρόσβαση στο αθλητικό της περιεχόμενο σε προνομιακή τιμή. «Υποθέτουμε ότι το αθλητικό μας περιεχόμενο είναι ένας από τους τομείς μας που ξεπερνά το παραδοσιακό κοινό. Μερικοί άνθρωποι καταναλώνουν μόνο αθλητικό περιεχόμενο από την The Telegraph. Το νέο προϊόν μας απευθύνεται σε αυτούς που έρχονται σε εμάς αποκλειστικά για τα αθλητικά. Ευελπιστούμε ότι αυτό θα αποτελέσει το έναυσμα για συνδρομή και σε άλλα προϊόντα μας», ανέφερε ο Peter Hickman, Managing Director Συνδρομών. Περίπου το 60% από το premium content της The Telegraph αφορά σε επικαιρότητα, business και πολιτική, ενώ περίπου το 15% αφορά σε αθλητικά, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 7 με 10 άρθρα ημερησίως.
(Πηγή: Digiday.com)

NATIVE, NATIVE ΚΑΙ ΠΑΛΙ NATIVE!
To native παραμένει υψηλά στην προτίμηση των brands, όταν πρόκειται για την online επικοινωνία τους με το φίλαθλο, και όχι μόνο, κοινό. Παράλληλα, video παραγωγές, display προβολή, διαγωνισμοί συγκαταλέγονται, επίσης, στους δημοφιλέστερους τρόπους προβολής και σύνδεσης των brands με το κοινό των αθλητικών sites.

«Το native κομμάτι έχει αναμφισβήτητα εξελιχθεί»
«Το native κομμάτι που αναμφισβήτητα έχει εξελιχθεί και δεν μένει πια στο κείμενο (το οποίο στα κορυφαία αθλητικά sites θα παίζει πάντα τον ρόλο του), αλλά έχει προχωρήσει σε ποιοτικές video παραγωγές και διαδραστικά events, είναι πάντα το μεγάλο όπλο προβολής των brands και κατά συνέπεια η σύνδεσή τους με το κοινό των αθλητικών sites».
Δημήτρης Κωνσταντινίδης, 24Media

«Οι αναγνώστες ανταποκρίνονται θετικά σε περιεχόμενο που έχει ουσιαστική “αξία” για αυτούς»
«Ένα site με 5,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, στην ουσία απευθύνεται στο σύνολο του ανδρικού κοινού. Επομένως δεν θα “συνεργαστεί” μόνο με τους “κλασικούς” διαφημιζόμενους ενός αθλητικού Μέσου, αλλά με οποιοδήποτε brand ενδιαφέρεται να προσεγγίσει το ανδρικό κοινό. Η προβολή και σύνδεση του κάθε brand με το Μέσο διαφέρει. Για το λανσάρισμα ενός προϊόντος, είναι πιθανότερο να χρησιμοποιηθεί display προβολή, ενώ όταν πρόθεση του διαφημιζόμενου είναι να “εκπαιδεύσει” το κοινό, προτιμάται η native προβολή, με τη δημιουργία custom περιεχομένου. Έχει αποδειχθεί εξάλλου, πως όταν παράγεται περιεχόμενο που έχει ουσιαστική “αξία” για τους αναγνώστες, αυτοί ανταποκρίνονται θετικά και δεν “ενοχλούνται” από το γεγονός ότι διαβάζουν ένα “διαφημιστικό κείμενο”».
Βασίλης Παπανδρέου, Liquid Media

«Το αθλητικό προϊόν είναι ιδανικός φορέας μηνύματος, είτε μέσω χορηγιών είτε μέσω ειδικών ενεργειών»
«Ο αθλητισμός και ο πρωταθλητισμός από τη φύση τους δημιουργούν έντονα συναισθήματα στο κοινό που ενδιαφέρεται. Είτε μιλάμε για τον οπαδό είτε για τον περιστασιακό θεατή που απλά απολαμβάνει έναν αγώνα τένις ή μπάσκετ. Για αυτόν τον λόγο, εμείς στο SDNA πιστεύουμε ότι το αθλητικό προϊόν είναι ιδανικός φορέας μηνύματος είτε μέσω χορηγιών είτε μέσω ειδικών ενεργειών. Ειδικές ενέργειες μπορεί να αποτελούν σειρές από co-branded δημοσιογραφικά κείμενα (Native), διαγωνισμοί ή ειδικές ψηφοφορίες με ισχυρό gamification στοιχείο όπως το World Cup Dream Team, με το οποίο καλούμε στο SDNA τους επισκέπτες μας να φτιάξουν την κορυφαία κατά την γνώμη τους Μουντιαλική 11άδα».
Νίκος Πρεβεδουράκης, sdna.gr

Marketing Week (T. 1542)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778