Συναντήσεις αναμένονται αύριο σε 4 γραφεία της Google
Εν όψει της εφαρμογής του GDPR σε λιγότερο από 3 εικοσιτετράωρα, η Google έχει συγκαλέσει ενημερωτικές συναντήσεις με τους εκδότες, οι οποίες αναμένεται να πραγματοποιηθούν αύριο 24 Μαΐου σε 4 από τα παγκόσμια γραφεία της Google (μεταξύ των οποίων Λονδίνο και Νέα Υόρκη).

Σκοπός είναι να ενημερωθούν οι εκδότες για το πώς η Google σχεδιάζει να ευθυγραμμίσει τα διαφημιστικά της εργαλεία με το πλαίσιο «Transparency & Consent framework» που αναπτύχθηκε από τον IAB Europe και το IAB Tech Lab για τη συμμόρφωση με τα ζητούμενα του GDPR (το μόνο ανάλογο πλαίσιο που έχει αναπτυχθεί σε θεσμικό επίπεδο). Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, η Google αναμένεται να δώσει χρονοδιάγραμμα πλήρους συμμόρφωσής της με το πλαίσιο του IAB Europe –όχι αργότερα από τον Ιούλιο-, καθώς και να δεσμευθεί για τη συμμετοχή της στη λίστα με τους 166 επίσημους vendors που έχουν ήδη υπογράψει το framework.

Ωστόσο, η «ηχηρή» μέχρι στιγμής απουσία της από τη λίστα έχει προκαλέσει νευρικότητα στους εκδότες, οι οποίοι δια μέσου των 4 μεγαλύτερων ενώσεων – Digital Content Next, European Publishers Council, News Media Alliance και News Media Association- είχαν απευθύνει τον Απρίλιο ανοιχτή επιστολή στον CEO της Google Sundar Pichai, ασκώντας έντονη κριτική στην πολιτική GPDR της Google και με τους επικεφαλής τους να δηλώνουν ότι δεν θα παραστούν στις συναντήσεις της 24ης Μαΐου. Οι εκδότες θα προτιμούσαν τη δημόσια τοποθέτηση της Google αντί των αυριανών συναντήσεων, με πολλούς μεγάλους παίκτες να μην έχουν πεισθεί ότι θα λάβουν τις απαντήσεις που περιμένουν και να μην έχουν ακόμη αποφασίσει εάν θα παραστούν.

Σύμφωνα με αναλυτές, οι εκδότες ανησυχούν ότι στο πλαίσιο αυτών των κλειστών συναντήσεων θα λάβουν ασαφείς προφορικές διαβεβαιώσεις και όχι γραπτές δεσμεύσεις, ενώ κάποιοι δεν το αντιμετωπίζουν ως κάτι παραπάνω από μία «άσκηση PR». Η Google από την πλευρά της τονίζει την αδιαμφισβήτητη πρόθεσή της να αποτελέσει μέρος του IAB Framework. Το πλαίσιο του IAB έχει γίνει δεκτό με ανάμεικτα συναισθήματα από τους εκδότες, πολλοί από τους οποίους θεωρούν ότι θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ad tech vendors εις βάρος τους. Ο IAB έχει προχωρήσει σε επεξεργασία του πλαισίου για να απαντήσει στις ανησυχίες δίνοντας περισσότερο έλεγχο στους εκδότες.
(Πηγές: AdAge, DigiDay, Wall, Street Journal)