Εντείνεται ο ανταγωνισμός στον χώρο του online retail
Έχοντας μπροστά τους τον ανερχόμενο ανταγωνισμό από online retailers όπως η Amazon, δύο ηγέτιδες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών της Ευρώπης σχεδιάζουν την αντεπίθεσή τους σχηματίζοντας την «European Retail Alliance».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, η γερμανική MediaMarktSaturn και η γαλλική Fnac Darty, έχουν υπογράψει μνημόνιο κατανόησης το οποίο προβλέπει την συν-διαχείριση σε ένα εύρων δράσεων όπως η συλλογή δεδομένων, η έρευνα και ο τομέας του private label. Ο σκοπός της κίνησης, όπως αναφέρεται σε σχετική δήλωση, είναι η δημιουργία μίας «Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Retail» που θα προάγει την αποτελεσματικότητα, θα βελτιώσει την καινοτομία και θα ενισχύσει την εμπειρία του πελάτη τόσο εντός του καταστήματος όσο και online.

Η συμμαχία θα είναι ανοιχτή και σε τρίτα μέρη. Σύμφωνα με τις δύο εταιρείες, η νέα συμμαχία στοχεύει στο να εξελιχθεί σε μια «αληθινά ευρωπαϊκή πλατφόρμα που θα προσφέρει πλεονεκτήματα σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές». Παρόλο που δεν γίνεται καμία αναφορά στην Amazon ή σε άλλους ανταγωνιστές από τον χώρο του e-commerce, καθίσταται σαφές ότι μια ευρωπαϊκή συμμαχία θεωρείται ως αντίβαρο στην προέλαση των πλατφορμών αυτών.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση της αξιοποίησης ανεκμετάλλευτης δυναμικής δημιουργίας αξίας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η συγκέντρωση εφοδίων και η σύγκλιση συμπληρωματικών ικανοτήτων από τις δύο εταιρείες προσφέρει πλεονεκτήματα σε πελάτες, προμηθευτές και φυσικά, στα μέλη της συμμαχίας», ανέφερε ο Pieter Haas, CEO του MediaMarktSaturn Retail Group.

«Η συμμαχία έχει σκοπό να προσφέρει καινοτομία και την καλύτερη ευρωπαϊκή omnichannel εμπειρία στους πελάτες, με πρόσβαση σε βέλτιστες επιλογές προϊόντων και υπηρεσιών και με το καλύτερο value for money», ανέφερε ο Enrique Martinez, CEO του Fnac Darty Group. MediaMarktSaturn και Fnac Darty είναι δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες στην ευρωπαϊκή αγορά retail ηλεκτρονικών ειδών, με πωλήσεις 22 δις ευρώ και 7,4 δις ευρώ αντίστοιχα τον προηγούμενο χρόνο.

Αναλύοντας την εν λόγω κίνηση πάντως, η Handelsblatt προειδοποιεί ότι η «μάχη» θα είναι δύσκολη. Μόνον στη Γερμανία, ο αμερικανικός γίγαντας του retail σημείωσε πέρυσι πωλήσεις 14 δις ευρώ και παραμένει ο δημοφιλέστερος online retailer της χώρας τα τελευταία 3 χρόνια. Επιπρόσθετα, η Handelsblatt επισημαίνει ότι η Amazon γνωρίζει πολλά περισσότερα για τους πελάτες της σε σχέση με τους δύο ευρωπαίους ανταγωνιστές της.
(Πηγές: WARC, ecommercenews.eu, globalnewswire.com).