Τα social media υποδέχονται 1,2 εκατ. νέους χρήστες ημερησίως. Η κατανάλωση περιεχομένου είναι κατά 41% ταχύτερη στο mobile περιβάλλον από ότι στο desktop. Ένα video είναι 60% πιο engaging από μια φωτογραφία. Έως το 2021 αναμένεται ότι το 78% του συνολικού mobile data traffic θα είναι video. Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία μοιράστηκαν στελέχη του Facebook, σε εκδήλωση που διοργάνωσε στην Αθήνα το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Με μήνυμα «It’s a great day to video», το Facebook διοργάνωσε εκδήλωση με προσκεκλημένους στελέχη εταιρειών, brands και agencies, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 11 Απριλίου. Κεντρικό θέμα ήταν η παρουσίαση της νέας τάσης στα social media, αυτή της χρήσης video, οι τρόποι βέλτιστης αξιοποίησής του για την προσέλκυση κοινού και engagement, καθώς και η παρουσίαση εργαλείων του Facebook, για την προβολή εταιρειών και brands στη δημοφιλή πλατφόρμα.
Την εκδήλωση, την οποία παρακολούθησαν πάνω από 300 στελέχη εταιρειών και agencies, άνοιξε η Nicola Mendelsohn, VP EMEA του Facebook. Τονίζοντας ότι όραμα του Facebook είναι να «χτίσει» παγκόσμιες κοινότητες, ανέφερε στοιχεία και case studies σχετικά με την αξιοποίηση της πλατφόρμας από επιχειρήσεις, με στόχο την ανάπτυξή τους.

Ενδεικτικά, επεσήμανε ότι το 44% «χτίζουν» την επιχείρησή τους μέσω του Facebook, το 57% αύξησαν το δυναμικό τους στο πλαίσιο αναπτυξιακής πορείας από τη στιγμή που εντάχθηκαν στο Facebook, ενώ 4,5 εκατ. επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες. Στις δύο μεγαλύτερες τάσεις της εποχής συμπεριλαμβάνεται, σύμφωνα με τη Mendelsohn, η αυξανόμενη χρήση mobile συσκευών, καθώς το 98% των βρετανών Millennials χρησιμοποιεί το κινητό του για είσοδο στο διαδίκτυο, αλλά και η δυναμική του video, με την επικοινωνία να έχει ακολουθήσει διαχρονικά τα βήματα κείμενο, φωτογραφίες, video, AR/VR. Έως το 2021 αναμένεται ότι το 78% του συνολικού mobile data traffic θα είναι video. Η Nicola Mendelsohn έκλεισε την ομιλία της καλώντας το κοινό να τολμήσει, μαζί με το Facebook.

ΤΟ MARKETING ΑΛΛΑΖΕΙ
Τη σκυτάλη πήρε ο Rustam Ziganshin, Agency Partner του Facebook, ο οποίος μίλησε για Mobile and Video First Strategy, τονίζοντας ότι η μεταστροφή στο video που συμβαίνει αυτή τη στιγμή είναι τεράστια. Εκατό εκατομμύρια ώρες video παρακολουθούνται στο Facebook σε καθημερινή βάση, πραγματοποιούνται 4 φορές περισσότερες θεάσεις live μεταδόσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ 300 εκατ. άνθρωποι παρακολουθούν Stories στο Instagram καθημερινά. Σύμφωνα με τον Ziganshin, σε μια mobile first στρατηγική, συνδυάζονται όλα τα marketing εργαλεία, με τα brands να πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται το marketing με διαφορετικούς, νέους όρους.

Μίλησε για targeting και βελτιστοποίηση του audience reach, με τις Facebook καμπάνιες να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικές σε αυτές άλλων Μέσων (π.χ. τηλεόραση). Επεσήμανε ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν περιεχόμενο έχει μεταβληθεί, με τα 2/3 όλων των videos που προβάλλονται on-the-go παγκοσμίως να έχουν διάρκεια κάτω των 10 λεπτών. Οι mobile first διαφημιστικές καμπάνιες μπλέκουν τα όρια μεταξύ brand και performance, ενώ τα tips που έδωσε στα brands για μια επιτυχημένη mobile and video first στρατηγική είναι: 1. Create to convert, 2. Break silos, 3. Mobilize & Personalize Message, 4. Experiment, Learn, Scale.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «BRANDFORMANCE»
Τις δυνατότητες ανάπτυξης μέσω των Facebook apps και υπηρεσιών περιέγραψε, στη συνέχεια, η Μαρία Μανωλιούδη, Client Solutions Manager του Facebook. Ξεκίνησε αναφέροντας ότι οι νέοι χρήστες social media ανέρχονται σε 1,2 εκατ. την ημέρα, ενώ συνέχισε αναφερόμενη στον νέο όρο «brandformance», τον συνδυασμό δηλαδή performance και branding με αποτελεσματικό τρόπο. Τόνισε ότι τα key metrics δεν πρέπει να είναι τα clicks, αλλά το conversion και το ROI. Το mobile δίνει στους marketers τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το κοινό εκεί που είναι περισσότερο engaged, τη στιγμή που ένας μέσος άνθρωπος περνά καθημερινά 3 ώρες στο κινητό του.

Ενδιαφέρον είναι, επίσης, το γεγονός ότι η κατανάλωση περιεχομένου είναι κατά 41% ταχύτερη στο mobile περιβάλλον από ότι στο desktop. Όπως επισήμανε η Μαρία Μανωλιούδη, το 91% των ανθρώπων που μπορεί να αγοράσουν το προϊόν ενός brand, δεν κάνουν click στις διαφημίσεις του. Κλείνοντας, έδωσε στα brands τα παρακάτω tips: 1. Μην αναμένετε την πρόθεση αγοράς, δημιουργήστε την. 2. Δημιουργήστε μια marketing funnel στρατηγική. 3. Μετρήστε τα αποτελέσματα για να τροφοδοτήσετε την ανάπτυξη.

Για την επιστήμη πίσω από το marketing μίλησε η επόμενη ομιλήτρια, η Ewa Tumanow, Client Partner, CEE. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην cross device καταναλωτική συμπεριφορά, επισημαίνοντας ότι η πιο ακριβής μέθοδος συγκέντρωσης αποτελεσμάτων είναι η μέτρηση που βασίζεται σε αληθινούς χρήστες/ανθρώπους, και όχι για παράδειγμα στα cookies. Όσον αφορά στην digital επικοινωνία και τις καμπάνιες των brands, σύμφωνα με την Tumanow, το προσωποποιημένο περιεχόμενο είναι καλύτερο από τη χρήση ενιαίου δημιουργικού.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ENGAGING VIDEO
Στην παρουσίασή της με τίτλο «Speed of Feed: Creative framework», η Katarzyna Paliwoda, Head of Business CEE του Facebook, έδωσε σημαντικές πληροφορίες και tips σχετικά με την βέλτιστη χρήση του video στα social media. Ξεκίνησε με ένα πολύ εντυπωσιακό νούμερο, ότι οι άνθρωποι κάνουν καθημερινά scroll σε feed/περιεχόμενο μήκους 90 μέτρων. Σύμφωνα με την ίδια, ποτέ πριν η δημιουργικότητα δεν είχε τόση σημασία, με το περιεχόμενο που σχεδιάζουν τα brands να πρέπει να είναι εξίσου καλό για το Facebook, αλλά και για το Instagram. Δεν είναι ζήτημα budget, αλλά ζήτημα ιδεών επεσήμανε, τονίζοντας ότι ένα video είναι 60% πιο engaging από μια φωτογραφία.

Κάλεσε τα brands να χρησιμοποιούν video με οπτικά εφέ, με μέγεθος που καταλαμβάνει σχεδόν όλη την οθόνη του κινητού, με πολύ ενδιαφέροντα 5 πρώτα δευτερόλεπτα, με εμφανές branding. Η χρήση animation στοιχείων συμβάλει στην προσέλκυση νεότερου κοινού, ενώ μια διαφήμιση πρέπει να είναι κατανοητή, είτε προβληθεί με ήχο, είτε χωρίς. Όσον αφορά στη διάρκεια, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ένα video πρέπει να είναι όσο μεγάλο χρειάζεται και, παράλληλα, όσο σύντομο είναι εφικτό. Κλείνοντας, συνόψισε τις συμβουλές της ως εξής: Προσελκύστε άμεσα την προσοχή, Σχεδιάστε για προβολή χωρίς ήχο, Frame your visual story, Πειραματιστείτε περισσότερο.

CROSS BORDER BUSINESS, MESSAGING APPS, INSTAGRAM
Στη συνέχεια, ο Andrew Weld-Moore, Head of Sales CEE του Facebook, ασχολήθηκε με το cross border business και το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και το πώς το Facebook μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας μιας επιχείρησης μέσω συγκεκριμένων εργαλείων. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι σήμερα 70 εκατ. επιχειρήσεις διαθέτουν σελίδα στο Facebook και 25 εκατ. επιχειρήσεις διαθέτουν προφίλ στο Instagram. Παράλληλα, 1,2 δις χρήστες του Facebook συνδέονται με τουλάχιστον μία επιχείρηση σε διαφορετική χώρα από τη δική τους. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των χρηστών που συνδέονται με τουλάχιστον μια επιχείρηση από το εξωτερικό ανέρχεται σε 80%.

Κατόπιν, ο Thomas Ruschke, Market and Sales Development Lead του Facebook, μίλησε για τους Facebook Marketing Partners και τις υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν στα brands, ενώ ο Δημήτρης Κορνιώτης, Client Solutions Manager της πλατφόρμας, αναφέρθηκε στην άνοδο των messaging apps (Messenger, WhatsApp) και στην αποτελεσματική χρήση τους σε επίπεδο customer support. Έδωσε tips για την ορθή χρήση τους, ανέφερε ότι σχεδιάζεται η έναρξη προβολής διαφημιστικών μηνυμάτων και στο WhatsApp, ενώ ανερχόμενο σε επίπεδο messaging είναι και το Instagram.

Την εκδήλωση έκλεισε η Ελένη Κίτρα, Client Partner του Facebook, με την ομιλία «Instagram: From Inspiration to Action». Προέτρεψε τα brands να απευθύνονται στα ενδιαφέροντα και χαρακτηριστικά των χρηστών, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, και παρουσίασε features προβολής που προσφέρει το Instagram, τα οποία όμως δεν έχουν έρθει ακόμα στη Ελλάδα. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα Instagram Stories και την ανερχόμενη δυναμική τους ως μέσο προβολής, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει επικοινωνία χωρίς έμπνευση, δημιουργικότητα και οπτική επαφή.

MOBILE FIRST STRATEGY TIPS
1. Create to convert
2. Break silos
3. Mobilize & Personalize Message
4. Experiment, Learn, Scale