H χρήση του mobile wallet ξεκίνησε δυναμικά στην Ελλάδα, ωστόσο δεν συνεχίστηκε με τον ίδιο ενθουσιασμό.

Αυτό οφείλεται κυρίως στη μη σωστή λειτουργία του όλου εγχειρήματος, η οποία μεταφράζεται στην έλλειψη ενός προγράμματος πιστότητας καταναλωτή. Το πρόγραμμα αυτό, είναι και η απάντηση στο ερώτημα του χρήστη «γιατί να χρησιμοποιήσω το ψηφιακό πορτοφόλι». Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ένα πολύ χαμηλό ποσοστό – 5% με 10% – των χρηστών, έχει χρησιμοποιήσει το ψηφιακό πορτοφόλι στο κινητό του τα τελευταία  χρόνια στην Ελλάδα, ωστόσο εκτιμάται ότι αυτός ο αριθμός θα μεγαλώσει σε βάθος χρόνου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η χρήση του έχει γίνει αποκλειστικά για αγορές.

Πολλοί χρησιμοποιούν το mobile wallet σαν έναν «αποθηκευτικό χώρο», όπου μπορούν να αποθηκευτούν οι πιστωτικές κάρτες ή τα κουπόνια. Παίρνοντας τα παραπάνω ως δεδομένα, αντιλαμβανόμαστε ότι ενώ οι χρήστες είναι τόσο κοντά στο δικό τους ψηφιακό πορτοφόλι, είτε δεν γνωρίζουν πως να το εκμεταλλευτούν ή δεν έχουν κάποιο ουσιαστικό κίνητρο. Εκεί, είναι που πρέπει να κάνει την εμφάνιση του ένα πρόγραμμα επιβράβευσης το οποίο θα κινήσει το ενδιαφέρον του χρήστη να αξιοποιήσει το ψηφιακό του πορτοφόλι.

Το πρόγραμμα επιβράβευσης καταναλωτή μέσω του wallet, αποτελεί τον «πυλώνα» για τη δημιουργία μιας σχέσης αξιοπιστίας, ανάμεσα σε πελάτη και brand. Η Samsung, μέσω του Samsung Pay και του προγράμματος επιβράβευσης καταναλωτή, έδωσε κίνητρο στους πελάτες να χρησιμοποιήσουν περισσότερο το wallet της. Σκεφτείτε απλά ένα πρόγραμμα, το οποίο για κάθε αγορά σας μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού, σας επιβραβεύει με πόντους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για επόμενες αγορές ή εκπτωτικά κουπόνια.  Αυτόματα, το πορτοφόλι γίνεται πιο δελεαστικό για τον χρήστη, όταν αντιληφθεί ότι με τις αγορές του μπορεί να έχει ουσιαστικό όφελος.

Όφελος έχει και το brand, αφού αφενός χτίζει μια δυνατή σχέση αξιοπιστίας με τον πελάτη, προσφέροντας του τις υπηρεσίες του και αφετέρου γίνεται πιο ανταγωνιστικό. Όπως καταλαβαίνετε, στο τέλος της ημέρας, και οι δύο πλευρές είναι κερδισμένες.
Συνοψίζοντας, αφού το πρόβλημα είναι γνωστό, το μόνο που πρέπει να αλλάξει είναι ο τρόπος προσέγγισης. Είναι στο χέρι των brands να καταφέρουν να «τρέξουν» την διαδικασία. Το σίγουρο είναι ότι για να προχωρήσει το όλο εγχείρημα, αποτελεί επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ενός προγράμματος επιβράβευσης καταναλωτή μέσα στο wallet, που θα πείσει τον χρήστη να το χρησιμοποιήσει.