Marketing Week - Οδυσσέας Ντότσικας, TDG: Κάθε brand οφείλει να έχει τον δικό του «αληθινό βορρά»

Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Οδυσσέας Ντότσικας, TDG: Κάθε brand οφείλει να έχει τον δικό του «αληθινό βορρά»

12 Ιουλίου 2017 | 08:52 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Το ThinkDigital Group, (TDG) οδηγεί τις εξελίξεις στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή από το 2006 που δημιουργήθηκε. Με αφορμή μία σειρά αναπτυξιακών κινήσεων που ανακοινώθηκαν πρόσφατα από τον όμιλο, μιλήσαμε με τον Οδυσσέα Ντότσικα, Ιδρυτή και Managing Director του TDG, τόσο για τις κινήσεις αυτές, όσο βέβαια και για τις προκλήσεις της ψηφιακής αγοράς στην Ελλάδα και γενικότερα

Η πρόσφατη είδηση για τη συνεργασία του ThinkDigital Group με τον Όμιλο των Αττικών Εκδόσεων σίγουρα «τάραξε» τα νερά του ψηφιακού οικοσυστήματος. Ο διαρκώς ανήσυχος Ιδρυτής του TDG, Οδυσσέας Ντότσικας, κάνει λόγο για μια στρατηγική συνεργασία με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, επισημαίνοντας ότι σε ένα περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς, οι συνεργασίες αποτελούν το δρόμο της επιτυχίας και δεν είναι «ταμπού», όπως πολλοί πιστεύουν στην Ελλάδα.

Φυσικά, μέσα από τη συζήτηση για τις νέες κινήσεις του Ομίλου προκύπτουν και πολύτιμα insights για την ψηφιακή πραγματικότητα και την επιτυχή αξιοποίησή της από τα brands. Ιδιαίτερη είναι η αναφορά του στο Content Marketing, για το οποίο προτείνει συγκεκριμένα βήματα επιτυχίας: Ένα από αυτά, είναι κάθε CMO να δημιουργεί τον δικό του «αληθινό βορρά» για το brand που διαχειρίζεται, μία πυξίδα πλοήγησης στις νέες τάσεις της digital πραγματικότητας.

MW: Κύριε Ντότσικα, είστε ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη του ψηφιακού marketing στην Ελλάδα. Πού βρισκόμαστε σήμερα και ποιες είναι οι προοπτικές του χώρου κατά τη γνώμη σας;
Οδυσσέας Ντότσικας:
Νομίζω ότι είμαστε πλέον στο θετικό σημείο και στην Ελλάδα, όπου, αυτό που κάποτε καλούσαμε digital marketing να μην απαιτεί πλέον τη λέξη digital ως πρόθεμα. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η αλλαγή της συμπεριφοράς μας ως καταναλωτών, έχει κάνει τα ψηφιακά Μέσα κεντρικό και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και πλέον είναι ελάχιστες οι marketing ενέργειες που δεν είναι digital. Το επόμενο στάδιο, και εκεί βλέπω και τις περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης και στην Ελλάδα, επηρεάζεται από δύο μεγαλύτερες τάσεις:
- Τη γενικότερη προσπάθεια digital transformation των εταιρειών, με το τμήμα marketing να αποτελεί μέρος αυτής της προσπάθειας και να λαμβάνει πολύ σημαντικότερο ρόλο στην χάραξη της στρατηγικής της εταιρείας με σημαντική ευθύνη για την τεχνολογία. 
- Την κατακλυσμική ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης οι οποίες θα αλλάξουν δραστικά τον τρόπο και την αποτελεσματικότητα του marketing τα επόμενα χρόνια.
Είναι προφανές ότι την ταχύτητα αυτών των αλλαγών επηρεάζουν και οι μακροοικονομικοί παράγοντες, που ελπίζω ότι στην επόμενη περίοδο θα βελτιωθούν.

Ο όμιλος εταιρειών που ιδρύσατε, έκλεισε πέρυσι επιτυχώς τα 10 έτη. Ποια είναι τα σχέδια για τα επόμενα 10 χρόνια;
Το ThinkDigital Group μετά από 10 χρόνια διαρκούς ανάπτυξης στην Ευρώπη και στη Μ. Ανατολή, αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 εργαζομένους σε τέσσερις διακριτές εταιρείες: ThinkDigital, ForestView, TailWind και Project Agora. Διοργανώνει επίσης το μεγαλύτερο φεστιβάλ για όλα τα θέματα digital στην περιοχή μας, το ICEEfest, που φέτος τον Ιούνιο έγινε στο Βουκουρέστι και ξεπέρασε τους 4.000 επισκέπτες. Παράλληλα, παράγουμε διαρκώς γνώση με ερευνητικά Whitepapers σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς (π.χ. Έρευνα για το Ad-Blocking / Status of Programmatic Trading / Display Advertising Benchmarks κτλ.), εξειδικευμένα συνέδρια και ημερίδες (All things Facebook, All things Performance, Content Marketing Lab) και εκπαιδεύουμε τη νέα γενιά digital marketers μέσω του προγράμματος paid internship «Digital Thinkers», που φέτος διανύει το 4ο έτος του.

Κάθε εταιρεία εξειδικεύεται στο να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε και αυτή η εξειδίκευση ήταν το μοντέλο ανάπτυξης μέχρι και σήμερα. Το να κάνει πρόβλεψη κάποιος για τα επόμενα 10 έτη είναι μάλλον επίφοβο αλλά οι κύριες αρχές ανάπτυξής μας προϋποθέτουν την επιτάχυνση της επένδυσης σε τεχνολογία που εμείς δημιουργούμε, όπως το Project Agora και η εξέλιξη του σε ένα «Software as a Service» προϊόν που απευθύνεται σε εκδότες σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη του «Chameleon», της ιδιόκτητης τεχνολογίας Dynamic Creative Optimization. Παράλληλα, διευρύνουμε το δίκτυο συνεργασιών μας με διεθνείς εξειδικευμένους tech παίκτες όπως η Appnexus η Sizmek και πιο πρόσφατα η Taboola και η ΙnΜobi με τις οποίες έχουμε αποκλειστικές σχέσεις και αναπτύσσουμε τοπικές συνεργασίες σε νέες χώρες ώστε να επεκτείνουμε την παροχή υπηρεσιών γεωγραφικά. Αυτά τα λίγα! (γέλια).

Έχετε κατά καιρούς, και λόγω της δραστηριοποίησης σας με το Project Agora, αναφερθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τοπικοί εκδότες. Πως προβλέπετε ότι θα είναι το μέλλον;
Ναι, σωστά. Oι premium εκδότες, ενώ προσφέρουν τη μεγαλύτερη αξία στο value chain, δεν καταφέρνουν δυστυχώς να καρπωθούν παρά ένα μικρό ποσοστό αυτής και βρίσκονται σε ένα φαύλο κύκλο που διαρκώς μειώνει το μερίδιο αγοράς τους. Μιλάω προσωπικά με εκατοντάδες εκδότες διαφορετικών ταχυτήτων και μεγεθών σε πολλές χώρες και η κοινή συνισταμένη είναι ότι δύο ουσιαστικά παίκτες κατέχουν 60% με 70% της διαφημιστικής αγοράς, με ότι προεκτάσεις μπορεί να έχει αυτό για τη βιωσιμότητα της πλειοψηφίας των εκδοτών, καθώς και την ποιότητα της δημοσιογραφίας σε κάθε χώρα.

Η λύση δεν είναι εύκολη και δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη οδός. Μεσοπρόθεσμα θα επιβιώσουν όσοι επενδύουν στο πρωτογενές περιεχόμενο, στο σεβασμό των επισκεπτών τους και στη δημιουργία δεσμών με αυτούς (love brands), ενώ παράλληλα, έχουν βαθιά κατανόηση και σκέφτονται στρατηγικά για το πως θα αξιοποιήσουν και θα αντλήσουν οφέλη από την τεχνολογία. Το Project Agora κινείται σε αυτή την κατεύθυνση επενδύοντας σε native advertising και data mining και αποτελεί ήδη τον εξειδικευμένο συνεργάτη πολλών εκδοτών σε αυτή την προσπάθεια.

Ανακοινώσατε πρόσφατα τη στρατηγική σας συνεργασία με τον όμιλο των Αττικών Εκδόσεων. Θέλετε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτή την κίνηση;
Η συνεργασία μας με τον όμιλο των Αττικών Εκδόσεων είναι στρατηγικής σημασίας, πολυεπίπεδη και προβλέπεται μακροχρόνια. Για τον όμιλό μας είναι μέρος ενός γενικότερου πλαισίου που περιλαμβάνει ανάπτυξη μέσω στρατηγικών συνεργατών στο κομμάτι της ThinkDigital (το έχουμε κάνει ήδη τα τελευταία 2 έτη σε Ουγγαρία και Βουλγαρία) και επικέντρωση σε τεχνολογία και υπηρεσίες που αναπτύσσουμε εσωτερικά, διαθέτοντας ένα tech hub 40 μηχανικών στην Πάτρα.

Στην Ελλάδα, το σημείο εκκίνησης ήταν η κοινή αντίληψη με τον Θεοχάρη ότι α) το μέγεθος και η κατάσταση της τοπικής αγοράς απαιτεί τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων που έχουν την δυνατότητα επένδυσης σε περιεχόμενο, δημιουργικότητα και τεχνολογία β) ότι οι συνεργασίες δεν είναι ταμπού, όπως πολύ πιστεύουν στην Ελλάδα, αλλά αντίθετα αποτελούν το μόνο δρόμο επιτυχίας σε έναν περιβάλλον που αλλάζει με τέτοιους ρυθμούς.

Ποιο είναι το αντικείμενο της συνεργασίας;
Η εταιρεία μας ThinkDigital Ελλάδος συνεργάζεται πλέον από 01/07 με τις Αττικές Εκδόσεις για την εμπορική διάθεση των διεθνών και τοπικών Μέσων που εμπορευόμαστε στις αγορές Ελλάδος και Κύπρου (Adara, Eurohoops, inMobi, MSN, Trip Advisor κ.α.)  δημιουργώντας σε συνδυασμό με τα δικά τους Μέσα ένα ολοκληρωμένο προϊοντικό portfolio και μία κοινή εμπορική ομάδα που μπορεί να εξυπηρετήσει πλήρως τις ανάγκες της πλειοψηφίας των διαφημιζομένων. Επιπρόσθετα, οι Αττικές Εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με το Project Agora για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων και τεχνολογικών λύσεων στα Μέσα που διαχειρίζονται (Askmen, Capital, Madame figaro, MissBloom, Shape, κτλ). Διερευνούμε συνέργειες και σε άλλες αγορές όπου έχουμε παρουσία, όπως κάνουμε και με άλλους τοπικούς εκδότες αντίστοιχα. Οι συνεργασίες γενικά ήταν και παραμένουν στο DNA του οργανισμού μας.

Η πρόσφατη είδηση για τη συνεργασία του ThinkDigital Group με τον Όμιλο των Αττικών Εκδόσεων σίγουρα «τάραξε» τα νερά του ψηφιακού οικοσυστήματος. Ο διαρκώς ανήσυχος Ιδρυτής του TDG, Οδυσσέας Ντότσικας, κάνει λόγο για μια στρατηγική συνεργασία με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, επισημαίνοντας ότι σε ένα περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς, οι συνεργασίες αποτελούν το δρόμο της επιτυχίας και δεν είναι «ταμπού», όπως πολλοί πιστεύουν στην Ελλάδα.

Φυσικά, μέσα από τη συζήτηση για τις νέες κινήσεις του Ομίλου προκύπτουν και πολύτιμα insights για την ψηφιακή πραγματικότητα και την επιτυχή αξιοποίησή της από τα brands. Ιδιαίτερη είναι η αναφορά του στο Content Marketing, για το οποίο προτείνει συγκεκριμένα βήματα επιτυχίας: Ένα από αυτά, είναι κάθε CMO να δημιουργεί τον δικό του «αληθινό βορρά» για το brand που διαχειρίζεται, μία πυξίδα πλοήγησης στις νέες τάσεις της digital πραγματικότητας.

MW: Κύριε Ντότσικα, είστε ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη του ψηφιακού marketing στην Ελλάδα. Πού βρισκόμαστε σήμερα και ποιες είναι οι προοπτικές του χώρου κατά τη γνώμη σας;
Οδυσσέας Ντότσικας:
Νομίζω ότι είμαστε πλέον στο θετικό σημείο και στην Ελλάδα, όπου, αυτό που κάποτε καλούσαμε digital marketing να μην απαιτεί πλέον τη λέξη digital ως πρόθεμα. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η αλλαγή της συμπεριφοράς μας ως καταναλωτών, έχει κάνει τα ψηφιακά Μέσα κεντρικό και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και πλέον είναι ελάχιστες οι marketing ενέργειες που δεν είναι digital. Το επόμενο στάδιο, και εκεί βλέπω και τις περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης και στην Ελλάδα, επηρεάζεται από δύο μεγαλύτερες τάσεις:
- Τη γενικότερη προσπάθεια digital transformation των εταιρειών, με το τμήμα marketing να αποτελεί μέρος αυτής της προσπάθειας και να λαμβάνει πολύ σημαντικότερο ρόλο στην χάραξη της στρατηγικής της εταιρείας με σημαντική ευθύνη για την τεχνολογία. 
- Την κατακλυσμική ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης οι οποίες θα αλλάξουν δραστικά τον τρόπο και την αποτελεσματικότητα του marketing τα επόμενα χρόνια.
Είναι προφανές ότι την ταχύτητα αυτών των αλλαγών επηρεάζουν και οι μακροοικονομικοί παράγοντες, που ελπίζω ότι στην επόμενη περίοδο θα βελτιωθούν.

Ο όμιλος εταιρειών που ιδρύσατε, έκλεισε πέρυσι επιτυχώς τα 10 έτη. Ποια είναι τα σχέδια για τα επόμενα 10 χρόνια;
Το ThinkDigital Group μετά από 10 χρόνια διαρκούς ανάπτυξης στην Ευρώπη και στη Μ. Ανατολή, αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 εργαζομένους σε τέσσερις διακριτές εταιρείες: ThinkDigital, ForestView, TailWind και Project Agora. Διοργανώνει επίσης το μεγαλύτερο φεστιβάλ για όλα τα θέματα digital στην περιοχή μας, το ICEEfest, που φέτος τον Ιούνιο έγινε στο Βουκουρέστι και ξεπέρασε τους 4.000 επισκέπτες. Παράλληλα, παράγουμε διαρκώς γνώση με ερευνητικά Whitepapers σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς (π.χ. Έρευνα για το Ad-Blocking / Status of Programmatic Trading / Display Advertising Benchmarks κτλ.), εξειδικευμένα συνέδρια και ημερίδες (All things Facebook, All things Performance, Content Marketing Lab) και εκπαιδεύουμε τη νέα γενιά digital marketers μέσω του προγράμματος paid internship «Digital Thinkers», που φέτος διανύει το 4ο έτος του.

Κάθε εταιρεία εξειδικεύεται στο να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε και αυτή η εξειδίκευση ήταν το μοντέλο ανάπτυξης μέχρι και σήμερα. Το να κάνει πρόβλεψη κάποιος για τα επόμενα 10 έτη είναι μάλλον επίφοβο αλλά οι κύριες αρχές ανάπτυξής μας προϋποθέτουν την επιτάχυνση της επένδυσης σε τεχνολογία που εμείς δημιουργούμε, όπως το Project Agora και η εξέλιξη του σε ένα «Software as a Service» προϊόν που απευθύνεται σε εκδότες σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη του «Chameleon», της ιδιόκτητης τεχνολογίας Dynamic Creative Optimization. Παράλληλα, διευρύνουμε το δίκτυο συνεργασιών μας με διεθνείς εξειδικευμένους tech παίκτες όπως η Appnexus η Sizmek και πιο πρόσφατα η Taboola και η ΙnΜobi με τις οποίες έχουμε αποκλειστικές σχέσεις και αναπτύσσουμε τοπικές συνεργασίες σε νέες χώρες ώστε να επεκτείνουμε την παροχή υπηρεσιών γεωγραφικά. Αυτά τα λίγα! (γέλια).

Έχετε κατά καιρούς, και λόγω της δραστηριοποίησης σας με το Project Agora, αναφερθεί στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τοπικοί εκδότες. Πως προβλέπετε ότι θα είναι το μέλλον;
Ναι, σωστά. Oι premium εκδότες, ενώ προσφέρουν τη μεγαλύτερη αξία στο value chain, δεν καταφέρνουν δυστυχώς να καρπωθούν παρά ένα μικρό ποσοστό αυτής και βρίσκονται σε ένα φαύλο κύκλο που διαρκώς μειώνει το μερίδιο αγοράς τους. Μιλάω προσωπικά με εκατοντάδες εκδότες διαφορετικών ταχυτήτων και μεγεθών σε πολλές χώρες και η κοινή συνισταμένη είναι ότι δύο ουσιαστικά παίκτες κατέχουν 60% με 70% της διαφημιστικής αγοράς, με ότι προεκτάσεις μπορεί να έχει αυτό για τη βιωσιμότητα της πλειοψηφίας των εκδοτών, καθώς και την ποιότητα της δημοσιογραφίας σε κάθε χώρα.

Η λύση δεν είναι εύκολη και δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη οδός. Μεσοπρόθεσμα θα επιβιώσουν όσοι επενδύουν στο πρωτογενές περιεχόμενο, στο σεβασμό των επισκεπτών τους και στη δημιουργία δεσμών με αυτούς (love brands), ενώ παράλληλα, έχουν βαθιά κατανόηση και σκέφτονται στρατηγικά για το πως θα αξιοποιήσουν και θα αντλήσουν οφέλη από την τεχνολογία. Το Project Agora κινείται σε αυτή την κατεύθυνση επενδύοντας σε native advertising και data mining και αποτελεί ήδη τον εξειδικευμένο συνεργάτη πολλών εκδοτών σε αυτή την προσπάθεια.

Ανακοινώσατε πρόσφατα τη στρατηγική σας συνεργασία με τον όμιλο των Αττικών Εκδόσεων. Θέλετε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτή την κίνηση;
Η συνεργασία μας με τον όμιλο των Αττικών Εκδόσεων είναι στρατηγικής σημασίας, πολυεπίπεδη και προβλέπεται μακροχρόνια. Για τον όμιλό μας είναι μέρος ενός γενικότερου πλαισίου που περιλαμβάνει ανάπτυξη μέσω στρατηγικών συνεργατών στο κομμάτι της ThinkDigital (το έχουμε κάνει ήδη τα τελευταία 2 έτη σε Ουγγαρία και Βουλγαρία) και επικέντρωση σε τεχνολογία και υπηρεσίες που αναπτύσσουμε εσωτερικά, διαθέτοντας ένα tech hub 40 μηχανικών στην Πάτρα.

Στην Ελλάδα, το σημείο εκκίνησης ήταν η κοινή αντίληψη με τον Θεοχάρη ότι α) το μέγεθος και η κατάσταση της τοπικής αγοράς απαιτεί τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων που έχουν την δυνατότητα επένδυσης σε περιεχόμενο, δημιουργικότητα και τεχνολογία β) ότι οι συνεργασίες δεν είναι ταμπού, όπως πολύ πιστεύουν στην Ελλάδα, αλλά αντίθετα αποτελούν το μόνο δρόμο επιτυχίας σε έναν περιβάλλον που αλλάζει με τέτοιους ρυθμούς.

Ποιο είναι το αντικείμενο της συνεργασίας;
Η εταιρεία μας ThinkDigital Ελλάδος συνεργάζεται πλέον από 01/07 με τις Αττικές Εκδόσεις για την εμπορική διάθεση των διεθνών και τοπικών Μέσων που εμπορευόμαστε στις αγορές Ελλάδος και Κύπρου (Adara, Eurohoops, inMobi, MSN, Trip Advisor κ.α.)  δημιουργώντας σε συνδυασμό με τα δικά τους Μέσα ένα ολοκληρωμένο προϊοντικό portfolio και μία κοινή εμπορική ομάδα που μπορεί να εξυπηρετήσει πλήρως τις ανάγκες της πλειοψηφίας των διαφημιζομένων. Επιπρόσθετα, οι Αττικές Εκδόσεις συνεργάζονται αποκλειστικά με το Project Agora για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων και τεχνολογικών λύσεων στα Μέσα που διαχειρίζονται (Askmen, Capital, Madame figaro, MissBloom, Shape, κτλ). Διερευνούμε συνέργειες και σε άλλες αγορές όπου έχουμε παρουσία, όπως κάνουμε και με άλλους τοπικούς εκδότες αντίστοιχα. Οι συνεργασίες γενικά ήταν και παραμένουν στο DNA του οργανισμού μας.


Στο πρόσφατο workshop που διοργανώσατε για το Content Marketing αναφερθήκατε στην αξία του να δημιουργεί μακροχρόνια σύνδεση και σχέση με τους καταναλωτές. Τι θα πρέπει να ξέρει ένας Marketing Manager για το Content Marketing;
Αρχικά να πω ότι αυτό που μας εξέπληξε σε αυτό το workshop ήταν η πολύ μεγάλη συμμετοχή και η «δίψα» των marketers για πρακτική γνώση γύρω από το θέμα οπότε πολύ σύντομα θα επαναληφθεί. Επιστρέφοντας στην ερώτησή σας, ναι, το περιεχόμενο όταν είναι ενδιαφέρον ή χρήσιμο, ακόμη και αν προέρχεται από ένα brand, μπορεί να λειτουργήσει ως  συνεκτικός ιστός σε μία μακρά σχέση με τον καταναλωτή και μπορεί να συνεισφέρει 100% συμπληρωματικά στη διαφήμιση που έχει πιο βραχυχρόνια αποτελέσματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο σημερινό περιβάλλον όπου το πιο σημαντικό αγαθό είναι η προσοχή του καταναλωτή, πολλά brands επενδύουν στη δημιουργία περιεχομένου και δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε να την κερδίσουν χωρίς να την εκβιάζουν. Αυτή είναι και η σωστή πρακτική που μας γυρίζει πίσω στο παραλληλισμό που έκανε και ένας μεγάλος της διαφήμισης μεταξύ καταναλωτών και συζύγων. Απαιτείται η ίδια υπομονή και σεβασμός και το Content Marketing είναι πολύ κοντά σαν πρακτική και κλίμακα στις μακροχρόνιες ανθρώπινες σχέσεις.

Πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι το Content Marketing όμως;
Είναι μία απλή εξίσωση, της οποίας το αποτέλεσμα είναι το γινόμενο μεταξύ της αξίας του περιεχομένου και της αποτελεσματικότητας της διανομής του. Η γεωμετρική εξέλιξη του Content Discovery και γενικότερα του Native Advertising τα τελευταία χρόνια είναι αποτέλεσμα κατανόησης αυτής της απλής εξίσωσης. Πλέον στη φαρέτρα των marketers υπάρχουν κανάλια, που δημιουργούν νέες επιλογές και κάνουν δυνατή τη διανομή hyper-targeted περιεχομένου. Ευρεία κάλυψη και σωστές δυνατότητες στόχευσης είναι αυτά που καθορίζουν την επιτυχία του περιεχόμενου όσο και το περιεχόμενο αυτό καθ’ αυτό. Γι’ αυτό η επένδυσή μας είναι προς αυτή την κατεύθυνση.

Αναφερθήκατε σε μία από τις νέες τάσεις αλλά ποια πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι τα σημεία αυτά που θα πρέπει να επικεντρώσει την προσοχή του σήμερα ένας Marketing Manager;
Να μην χάσει τη μεγάλη εικόνα, το δάσος για το δέντρο όπως λέει η εταιρεία μας ForestView. Μέσα στον καταιγισμό πληροφορίας, νέων τεχνολογιών και πρακτικών είναι απαραίτητο για κάθε CMO:
- Να έχει δημιουργήσει το δικό του αληθινό βορρά για το brand του και να φιλτράρει την κάθε νέα τάση βάσει αυτού.  
- Να αντιληφθεί ότι η σημερινή πολυπλοκότητα απαιτεί ένα πολύ πιο ανοιχτό, συνεργατικό σύστημα διαχείρισης και ένα οικοσύστημα συνεργατών εντός και εκτός οργανισμού, που εξειδικεύονται στον τομέα τους, αυτό που λέω Open Source Marketing.
- Να αντιληφθεί τη στρατηγική ευκαιρία που έχει το τμήμα Marketing να ηγηθεί του Digital Transformation σε κάθε εταιρεία. Με το μεγαλύτερο μέρος των αποφάσεων για τεχνολογία να λαμβάνονται πλέον από τα τμήματα Marketing είναι απαραίτητο ο κάθε CMO να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία για αναβάθμιση του ρόλου του.

Κλείνοντας, μία προσωπική ερώτηση; Πως τα προλαβαίνετε όλα αυτά;
Το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του οργανισμού μας είναι οι άνθρωποί του, οι οποίοι διαχρονικά όλα αυτά τα 10 χρόνια λόγω του DNA μας που επιβραβεύει την περιέργεια και τη γνώση αλλά και της έκθεσής τους σε όλες τις νέες τάσεις και τεχνολογίες, εξελίσσονται πολύ γρήγορα σε all round players, που μπορούν να στηρίξουν την ταχεία ανάπτυξη του οργανισμού. Οπότε για να απαντήσω στην ερώτηση με το εσωτερικό μας hashtag, δεν έχει να κάνει με εμένα προσωπικά: #wearetdg! (γέλια).

Digital Trends
- Το Marketing έχει σήμερα την ευκαιρία να ηγηθεί του Digital Transformation
- Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει δραστικά το Marketing τα επόμενα χρόνια
- Πέρα από το περιεχόμενο καθαυτό, ευρεία κάλυψη και σωστές δυνατότητες στόχευσης είναι απαραίτητα για αποτελεσματικό Content Marketing
- Το «Open Source Marketing» είναι η απάντηση στο πολύπλοκο περιβάλλον
- Οι εκδότες που επενδύουν σε πρωτογενές περιεχόμενο και κατανοούν την τεχνολογία, θα επιβιώσουν

Focus Points on TDG
• Tο TDG επενδύει στη δημιουργία γνώσης στο digital advertising με εκδηλώσεις, έρευνες, εκπαιδευτικά προγράμματα.
• Επιταχύνουμε την επένδυση σε προϊόντα και υπηρεσίες διαφημιστικής τεχνολογίας.
• To Project Agora εξελίσσεται σε SaaS, και θα απευθύνεται σε εκδότες παγκοσμίως.
• Συνεχίζουμε να διευρύνουμε το δίκτυο συνεργασιών μας με κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας και media
• Πιστεύουμε στις συνεργασίες! Thinkdigital Ελλάδος και Αττικές Εκδόσεις δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο προιοντικό media portfolio. Αττικές Εκδόσεις και Capital συνεργάζονται αποκλειστικά με το Project Agora.

Marketing Week (T. 1517)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778