Marketing Week - Ιδιαιτερότητες…

Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Ιδιαιτερότητες…

13 Απριλίου 2016 | 15:07 Γράφει ο Περικλής  Βανικιώτης Topics: Trends

Περικλής Βανικιώτης

Ένα από τα πολλά καλά αυτού του περιβάλλοντος (του digital εννοώ, μην παρεξηγηθούμε) είναι μια περίεργη αντίθεση, που λέει ότι όσο γρήγορα τρέχουν τα πράγματα άλλο τόσο επίκαιρα μπορεί να μοιάζουν λίγα χρόνια μετά. Αφορμή γι’ αυτές τις σκέψεις, μου έδωσε ένα παλαιότερο άρθρο του Wired, στο οποίο έπεσα αναζητώντας κάτι τελείως διαφορετικό. Διαβάζοντάς το όμως, σκέφτηκα για μια ακόμα φορά πόσο υποτιμημένο είναι το design στον κόσμο του ελληνικού Internet και πόσο επίκαιρο είναι ακόμα και σήμερα αυτό το θέμα.

Όχι ότι δεν υπάρχουν εξαιρετικοί designers. Κάθε άλλο! Αλλά πως οι συνθήκες συνήθως δεν τους επιτρέπουν να παρουσιάσουν αυτό που έχουν πραγματικά στο νου τους όταν τους ανατίθεται να φτιάξουν ένα site ή μια εφαρμογή. Βέβαια, το παράδειγμα του Wired είναι ίσως ακραίο αφού πρόκειται για το λογότυπο ενός μουσείου, του Whitney Museum of American Art στη Νέα Υόρκη, οπότε είναι αναμενόμενο η δουλειά που έχει γίνει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Μόνο όμως διαβάζοντας κανείς την ανάλυση που κάνει στο project η εταιρεία Experimental Jetset από το Άμστερνταμ που το δημιούργησε, συνειδητοποιεί πόσο προσεκτική.

Το λογότυπο είναι απλώς ένα «W», το αρχικό της λέξης «Whitney», δηλαδή της ονομασίας του μουσείου (συχνά συνοδεύεται και από την ίδια τη λέξη με κεφαλαία όμως όχι πάντα). Το μουσείο χρειαζόταν μια καινούρια οπτική ταυτότητα αφού από το 2015 θα άλλαζε εγκαταστάσεις και οι ολλανδοί designers κλήθηκαν να του τη δώσουν. Και το πέτυχαν, αντιμετωπίζοντας το γράμμα σαν κάτι περισσότερο: σαν μια γραμμή ζιγκ-ζαγκ, η οποία χωρίς να χάνει το βασικό της σχήμα, μεταλλάσσεται, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε είδος format και σαν καμβάς μέσα στο οποίο το μουσείο μπορεί να μεταφέρει το μήνυμά του –για μια καινούρια έκθεση, για ένα project, για μια έκδοση ή για οτιδήποτε άλλο.

Αυτή ακριβώς η απόφαση, η μετατροπή δηλαδή μιας στατικής εικόνας σε δυναμική με έκανε να σκεφτώ το web design και ειδικά το ελληνικό: το Internet έτσι κι αλλιώς επιτρέπει (σαν μέσο) τέτοιες μεταμορφώσεις συμβόλων και εικόνων (η δυνατότητα αυτή υπάρχει σχεδόν από τότε που γεννήθηκε το μέσο και έχει κατά κάποιον τρόπο ταυτιστεί μαζί του). Είναι λοιπόν πραγματικά κρίμα όλος αυτός ο κόσμος των πιθανοτήτων να μην αξιοποιείται, όχι μόνο ώστε να αισθάνονται λιγότερο frustration οι δημιουργοί, αλλά ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το μήνυμα που θέλει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε site ή app.

Ξέρω από πρώτο χέρι ότι ιδέες όπως αυτή που είχε η Experimental Jetset για το Whitney έρχονται συχνά στους designers. Και σκέφτομαι πόσο πιο όμορφο και ενδιαφέρον θα ήταν το ελληνικό web αν τους αφήναμε να τις κάνουν πράξη…

Marketing Week (T. 1486)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778