Θα προσπαθήσω να ανοίξω τη συζήτηση σήμερα, για τις αλλαγές που προβλέπουμε ότι θα συμβούν αύριο. Όχι στα επόμενα 30 χρόνια, γιατί πλέον ο χρόνος γύρω μας τρέχει πολύ πιο γρήγορα, αλλά στα επόμενα 5, μέχρι το 2020 που με έχει «δεσμεύσει» η συντακτική ομάδα του Marketing Week και μετά βλέπουμε.

Κάποια από τα θέματα που με ενδιαφέρουν, παρακολουθώ και σκοπεύω να καταπιαστώ μαζί τους είναι τα παρακάτω:

– Γιατί και πώς αλλάζει το Marketing; Ποια είναι τα megatrends που το επηρεάζουν;
– Ποιος είναι ο Chief Marketing Technologist, ποιες συνθήκες επιβάλλουν ή όχι τη δημιουργία ενός τέτοιου ρόλου και ποιες θα πρέπει να είναι οι νέες οργανωτικές δομές σε ένα Marketing οργανισμό; 
– Γιατί data driven marketing και πώς μπορεί μία εταιρεία να ξεκινήσει από το μηδέν και να φτάσει εκεί; 
– Ποιος είναι ο ρόλος της δημιουργικότητας σε αυτό το περιβάλλον; Υπάρχει πλέον χώρος για μεγάλες ιδέες ή απεβίωσαν με τον κατακερματισμό της προσοχής των καταναλωτών;
– Ποιος είναι ο ρόλος της διαφήμισης αν δεν υπάρχουν πια μαζικά κοινά;
– Ποια είναι τα νέα κανάλια πρόσβασης στον τελικό καταναλωτή και πώς «οι Γολιάθ» του χώρου αυτού θέλουν να ελέγξουν το κάθε σημείο πρόσβασης σε αυτόν; 
– Ποιος εν τέλει είναι ο καταναλωτής του 2020 και πώς εμείς ως άνθρωποι του Marketing μπορούμε να τον προσεγγίζουμε;

Δεν πρόκειται να το κάνω μόνος μου. Σε ένα τόσο ανοικτό σε συζήτηση θέμα χρειάζεται συμμετοχή, οπότε περιμένω τα σχόλια και τις προτάσεις σας κάθε μήνα, τις οποίες πολλές φορές θα χρησιμοποιώ ως ερέθισμα για περαιτέρω εμβάθυνση.

Καλώς σας βρήκα!

*Ο Οδυσσέας Ντότσικας είναι ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος
του ThinkDigital Group (TDG)