Στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, οι υποψήφιοι ήδη από το 2012 έχουν ανακαλύψει τα οφέλη της στόχευσης ψηφοφόρων στο κινητό, ενώ εν έτη 2015, το πολιτικό digital marketing έχει αναβαθμιστεί και έχει κερδίσει ευρεία αποδοχή και αναγνώριση. Οι υποψήφιοι αυτοί εκμεταλλεύονται όλα τα πιθανά κανάλια επικοινωνίας, επιδιδόμενο σε re-tarteting, re-marketing και στήνοντας πλατφόρμες συλλογής 1st party δεδομένων. Φέτος δε, το programmatic και η στόχευση με βάση κοινωνικοοικονομικά 3rd party δεδομένα στο εκλογικό σώμα έχουν την τιμητική τους και υποψήφιοι όπως η Hilary Clinton χτίζουν από τώρα τα properties για την ενίσχυση της σχέσης με τους ψηφοφόρους τους.

Στην Ελλάδα όλα τα trends έρχονται με κάποια καθυστέρηση και γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Η συνηθισμένη τακτική κατακλυσμού των δημοσίων χώρων με αφίσες και φυλλάδια, δε λειτουργεί πλέον. Η καθημερινότητα των ψηφοφόρων έχει αλλάξει, με την ένταξη των νέων τεχνολογιών ως αναπόσπαστο κομμάτι. Το 80% των ηλικιών από 18 ως 34 έχει δικό του smartphone, στο οποίο ξοδεύει πάνω από 120 λεπτά ημερησίως. Αν αναλογιστούμε τους millennials και τους digital teens (που αποτελούν και την πλειοψηφία των αναποφάσιστων), παρατηρούμε ότι έχουν απομακρυνθεί από το desktop και φυσικά ούτε λόγος για τηλεόραση και printed media.

Πέρα από την απλή αγορά μιντιακού χώρου της τελευταίας στιγμής, θα πρέπει να στηθεί μια συνεχής επικοινωνία με τον ψηφοφόρο, η οποία θα βασίζεται σε ξεκάθαρα μηνύματα, στοιχεία για την υποστήριξη της επιχειρηματολογίας, infographics και οτιδήποτε μπορεί να χτίσει ένα συνεπές αφήγημα. Η ξεκάθαρη επικοινωνιακή πλατφόρμα θα πρέπει να συνοδεύεται και από το απαραίτητο CRM, το οποίο θα δίνει την δυνατότητα αυτοματοποιημένης επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους και τους φίλους του συνδυασμού ή του υποψηφίου.

Τεχνολογίες όπως το Geofencing και το mobile re-targeting, δίνουν πια τη δυνατότητα της προσωποποιημένης καμπάνιας, καθώς και μετάδοσης πληροφορίας σε πραγματικό χρόνο. Είναι επιτακτικό ο αέρας της ανανέωσης να έρθει όχι μόνο στα πρόσωπα, αλλά και στον τρόπο επικοινωνίας με τη βάση των ψηφοφόρων! Έχει έρθει ο καιρός τα «πολιτικά brands» να κάνουν αυτό που κάνουν καιρό τα καταναλωτικά brands.