Marketing Week - Social Media Conference 2015: Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς

Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Social Media Conference 2015: Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς

6 Μαΐου 2015 | 12:20 Γράφουν οι Νταϊάνα  Αλεξάκη, Βασιλική  Κοτζιά Topics: Συνέδρια

Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου η ελληνική αγορά του Digital Marketing αλλά και εκπρόσωποι πολυάριθμων brands συγκεντρώθηκαν στο Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ για το 5o Social Media Conference. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν πρακτικές και συμπεράσματα από όλο το φάσμα των Social Media, με τους περισσότερους ομιλητές να τονίζουν τη σπουδαιότητα της αλληλεπίδρασης με το κοινό αλλά και της αξιοποίησης της επικαιρότητας για real time ενέργειες.

Στο Social Media Conference ’15 δόθηκε έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μέσου και παρουσιάστηκαν ενδεδειγμένες μέθοδοι για αποτελεσματική χρήση τους από τα brands και τα agencies. Στόχος του συνεδρίου ήταν να βοηθήσει τους παρευρισκόμενους να εντοπίσουν το κοινωνικό δίκτυο που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες της εταιρείας ή του πελάτη τους και να βελτιώσουν τη Social Media στρατηγική τους, κάνοντας καλύτερη κατανομή πόρων.

Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου άρχισε με τον Laurence Hebberd, Senior Account Manager & King of Content της Link Humans, να αναλύει τις δυνατότητες για branding που δίνει το LinkedIn. Έδωσε tips για την αξιοποίηση του μέσου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι στις σελίδες των brands είναι καλό να χρησιμοποιούνται φωτογραφίες μεγάλης ευκρίνειας που μπορούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του επισκέπτη, να υπάρχει μια σαφής περιγραφή που να στοχεύει στο κοινό και να γίνονται συχνές ενημερώσεις με πρωτότυπο περιεχόμενο ώστε να διαφοροποιείται το κάθε brand σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Παράλληλα, τόνισε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δημοσιεύσεις που περιέχουν στον τίτλο τους τις λέξεις «list», «you-your», και «who-what-where-when-why-how», ενώ είναι χρήσιμο να απαντούν οι αναρτήσεις σε πιθανά ερωτήματα του κοινού.

Για τον ρόλο που παίζει η ανάλυση της αγοράς και η μελέτη του ανταγωνισμού στον καθορισμό της σωστής στρατηγικής μίλησε ο Alex Rivas, Senior Manager of Global Client Development της Unmetric. Αναφέρθηκε στα 6 βασικά βήματα που οφείλουν να ακολουθούν οι εταιρείες για αποτελεσματικό benchmarking: να προσδιορίζουν με σαφήνεια τα KPIs τους, να κατανοούν την τρέχουσα απόδοση, να έχουν έναν προγραμματισμό, να μελετούν τους ανταγωνιστές, να μαθαίνουν από τα δεδομένα που συγκεντρώνουν και να αναλαμβάνουν δράση. Τόνισε κι εκείνος πως στον χώρο των Social Media οι εταιρείες πρέπει να δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο, να αναλύουν την online παρουσία κάθε brand και να μελετούν case studies ώστε να παίρνουν διδάγματα από τους καλύτερους.

Η Ελένη Καραμαλέγκου, Senior Manager της διεθνούς ομάδας Social Media της Lego, ανέβηκε στη σκηνή για μία παρουσίαση η οποία καθήλωσε το κοινό λόγω του πολύ αγαπημένου θέματός της. H ομιλήτρια ανέλυσε τη social στρατηγική της εταιρείας τονίζοντας τη σημασία του real-time marketing: η Lego δημοσιεύει συχνά περιεχόμενο που σχετίζεται με γεγονότα της επικαιρότητας, όπως η πρόσφατη έκλειψη ηλίου. Για το λόγο αυτό η εταιρεία έχει δώσει αυτονομία στα μέλη του Social Media team και έχει φροντίσει να απλοποιήσει τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων ώστε να είναι δυνατή η δημοσίευση του περιεχομένου σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα.

Η Ε. Καραμολέγκου υπογράμμισε πως τα brands οφείλουν να ακούν προσεκτικά το κοινό και να αλληλεπιδρούν μαζί του. Για τη Lego, σημαντικό ρόλο παίζει ο σχεδιασμός διαφορετικού περιεχομένου για κάθε κανάλι επικοινωνίας, ανάλογα με το κοινό, το προϊόν και τον στόχο. Επιπλέον ανέφερε ότι η δημοσίευση σπάνιων φωτογραφιών από τα «παρασκήνια» της εταιρείας (π.χ. από την παραγωγή των προϊόντων) προσθέτει αξία και προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ στάθηκε και στη σημασία που έχει η προσεκτική μελέτη των insights και η ανάλυσή τους προκειμένου η εταιρεία να μάθει ποιος είναι ο καταναλωτής και τι ακριβώς θέλει.

Στη δύναμη του επίκαιρου περιεχομένου και του real-time marketing αναφέρθηκε και ο - κατά γενική ομολογία καλύτερος ομιλητής της ημέρας - James Kirkham, Head of Social & Mobile της Leo Burnett Worldwide και συνιδρυτής της Holler. Μίλησε για το τέλος του κυνηγιού των «likes» και την ωρίμανση των Social Media και επεσήμανε ότι οι marketers πρέπει να υιοθετήσουν το «marketing of the moment», δηλαδή να αφουγκράζονται τις τάσεις και να δημιουργούν διαδραστικές καμπάνιες προσπαθώντας να εντάσσουν σε αυτές και influencers. Επίσης συνέστησε στους συνέδρους να έχουν πάντοτε υπ’ όψιν τους ότι το κοινό απαιτεί τη συνεχή και συνεπή παρουσία των εταιρειών στα Social Media. Έπειτα αναφέρθηκε στη δημοτικότητα και τη δυναμική των private messaging apps όπως το «Snapchat», αλλά και στην εξάπλωση πολύ απλών εφαρμογών όπως το ‘Yo’.

Τέλος, ο J. Kirkham μίλησε για το «Like a girl», την καμπάνια που εμπνεύστηκε και υλοποίησε για λογαριασμό της Always και η οποία εξελίχθηκε σε μία από τις δημοφιλέστερες και πολυβραβευμένες δουλειές στην ιστορία του digital. Σημείωσε δε, ότι για τη δημιουργία της καμπάνιας βασίστηκε σε μία συζήτηση με έναν φίλο του, ο οποίος προβληματιζόταν έντονα για την έλλειψη αυτοπεποίθησης που παρατηρούσε στις έφηβες κόρες του.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Social Media Strategist Polle de Maagt, ο οποίος τα τελευταία χρόνια χαράσσει και συντονίζει τη Social στρατηγική της KLM, η οποία διακρίνεται για την παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα.

Μεγάλο μέρος της παρουσίασης ήταν αφιερωμένο στην εξυπηρέτηση πελατών και στον τρόπο με τον οποίο η KLM την έχει ενσωματώσει αρμονικά στα Social Media. Ο ομιλητής ανέφερε πως δεν έχει αξία να οργανώνονται καμπάνιες εντυπωσιασμού εάν μία εταιρεία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει επαρκώς στις βασικές υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ κατά τη γνώμη του η καλύτερη στρατηγική είναι να σχεδιάζονται καμπάνιες που να αξίζει να αναπαραχθούν στον ψηφιακό κόσμο. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στο κοινό η πληροφορία ότι η KLM διαθέτει ομάδα 170 ατόμων που είναι επιφορτισμένα με την διαχείριση των online communities.

Στο Social Media Conference ’15 δόθηκε έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε μέσου και παρουσιάστηκαν ενδεδειγμένες μέθοδοι για αποτελεσματική χρήση τους από τα brands και τα agencies. Στόχος του συνεδρίου ήταν να βοηθήσει τους παρευρισκόμενους να εντοπίσουν το κοινωνικό δίκτυο που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες της εταιρείας ή του πελάτη τους και να βελτιώσουν τη Social Media στρατηγική τους, κάνοντας καλύτερη κατανομή πόρων.

Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου άρχισε με τον Laurence Hebberd, Senior Account Manager & King of Content της Link Humans, να αναλύει τις δυνατότητες για branding που δίνει το LinkedIn. Έδωσε tips για την αξιοποίηση του μέσου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι στις σελίδες των brands είναι καλό να χρησιμοποιούνται φωτογραφίες μεγάλης ευκρίνειας που μπορούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του επισκέπτη, να υπάρχει μια σαφής περιγραφή που να στοχεύει στο κοινό και να γίνονται συχνές ενημερώσεις με πρωτότυπο περιεχόμενο ώστε να διαφοροποιείται το κάθε brand σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Παράλληλα, τόνισε ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δημοσιεύσεις που περιέχουν στον τίτλο τους τις λέξεις «list», «you-your», και «who-what-where-when-why-how», ενώ είναι χρήσιμο να απαντούν οι αναρτήσεις σε πιθανά ερωτήματα του κοινού.

Για τον ρόλο που παίζει η ανάλυση της αγοράς και η μελέτη του ανταγωνισμού στον καθορισμό της σωστής στρατηγικής μίλησε ο Alex Rivas, Senior Manager of Global Client Development της Unmetric. Αναφέρθηκε στα 6 βασικά βήματα που οφείλουν να ακολουθούν οι εταιρείες για αποτελεσματικό benchmarking: να προσδιορίζουν με σαφήνεια τα KPIs τους, να κατανοούν την τρέχουσα απόδοση, να έχουν έναν προγραμματισμό, να μελετούν τους ανταγωνιστές, να μαθαίνουν από τα δεδομένα που συγκεντρώνουν και να αναλαμβάνουν δράση. Τόνισε κι εκείνος πως στον χώρο των Social Media οι εταιρείες πρέπει να δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο, να αναλύουν την online παρουσία κάθε brand και να μελετούν case studies ώστε να παίρνουν διδάγματα από τους καλύτερους.

Η Ελένη Καραμαλέγκου, Senior Manager της διεθνούς ομάδας Social Media της Lego, ανέβηκε στη σκηνή για μία παρουσίαση η οποία καθήλωσε το κοινό λόγω του πολύ αγαπημένου θέματός της. H ομιλήτρια ανέλυσε τη social στρατηγική της εταιρείας τονίζοντας τη σημασία του real-time marketing: η Lego δημοσιεύει συχνά περιεχόμενο που σχετίζεται με γεγονότα της επικαιρότητας, όπως η πρόσφατη έκλειψη ηλίου. Για το λόγο αυτό η εταιρεία έχει δώσει αυτονομία στα μέλη του Social Media team και έχει φροντίσει να απλοποιήσει τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων ώστε να είναι δυνατή η δημοσίευση του περιεχομένου σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα.

Η Ε. Καραμολέγκου υπογράμμισε πως τα brands οφείλουν να ακούν προσεκτικά το κοινό και να αλληλεπιδρούν μαζί του. Για τη Lego, σημαντικό ρόλο παίζει ο σχεδιασμός διαφορετικού περιεχομένου για κάθε κανάλι επικοινωνίας, ανάλογα με το κοινό, το προϊόν και τον στόχο. Επιπλέον ανέφερε ότι η δημοσίευση σπάνιων φωτογραφιών από τα «παρασκήνια» της εταιρείας (π.χ. από την παραγωγή των προϊόντων) προσθέτει αξία και προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ στάθηκε και στη σημασία που έχει η προσεκτική μελέτη των insights και η ανάλυσή τους προκειμένου η εταιρεία να μάθει ποιος είναι ο καταναλωτής και τι ακριβώς θέλει.

Στη δύναμη του επίκαιρου περιεχομένου και του real-time marketing αναφέρθηκε και ο - κατά γενική ομολογία καλύτερος ομιλητής της ημέρας - James Kirkham, Head of Social & Mobile της Leo Burnett Worldwide και συνιδρυτής της Holler. Μίλησε για το τέλος του κυνηγιού των «likes» και την ωρίμανση των Social Media και επεσήμανε ότι οι marketers πρέπει να υιοθετήσουν το «marketing of the moment», δηλαδή να αφουγκράζονται τις τάσεις και να δημιουργούν διαδραστικές καμπάνιες προσπαθώντας να εντάσσουν σε αυτές και influencers. Επίσης συνέστησε στους συνέδρους να έχουν πάντοτε υπ’ όψιν τους ότι το κοινό απαιτεί τη συνεχή και συνεπή παρουσία των εταιρειών στα Social Media. Έπειτα αναφέρθηκε στη δημοτικότητα και τη δυναμική των private messaging apps όπως το «Snapchat», αλλά και στην εξάπλωση πολύ απλών εφαρμογών όπως το ‘Yo’.

Τέλος, ο J. Kirkham μίλησε για το «Like a girl», την καμπάνια που εμπνεύστηκε και υλοποίησε για λογαριασμό της Always και η οποία εξελίχθηκε σε μία από τις δημοφιλέστερες και πολυβραβευμένες δουλειές στην ιστορία του digital. Σημείωσε δε, ότι για τη δημιουργία της καμπάνιας βασίστηκε σε μία συζήτηση με έναν φίλο του, ο οποίος προβληματιζόταν έντονα για την έλλειψη αυτοπεποίθησης που παρατηρούσε στις έφηβες κόρες του.
Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Social Media Strategist Polle de Maagt, ο οποίος τα τελευταία χρόνια χαράσσει και συντονίζει τη Social στρατηγική της KLM, η οποία διακρίνεται για την παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα.

Μεγάλο μέρος της παρουσίασης ήταν αφιερωμένο στην εξυπηρέτηση πελατών και στον τρόπο με τον οποίο η KLM την έχει ενσωματώσει αρμονικά στα Social Media. Ο ομιλητής ανέφερε πως δεν έχει αξία να οργανώνονται καμπάνιες εντυπωσιασμού εάν μία εταιρεία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει επαρκώς στις βασικές υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ κατά τη γνώμη του η καλύτερη στρατηγική είναι να σχεδιάζονται καμπάνιες που να αξίζει να αναπαραχθούν στον ψηφιακό κόσμο. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε στο κοινό η πληροφορία ότι η KLM διαθέτει ομάδα 170 ατόμων που είναι επιφορτισμένα με την διαχείριση των online communities.


Ο P. De Maagt δηλώνει υποστηρικτής της φιλοσοφίας του «trial and error» και θεωρεί πως οι marketers οφείλουν να δοκιμάζουν καινοτόμες ιδέες ακόμα και αν κάποια στιγμή αποτύχουν. Παράλληλα παρουσίασε χαρακτηριστικές ενέργειες που έχει «τρέξει» η KLM στα Social Media.
Ο Scott Thwaites μπορεί να ήταν ο τελευταίος διεθνής ομιλητής της ημέρας, όμως η παρουσία του συνοδευόταν από μία σημαντική πρωτιά καθώς ήταν η πρώτη φορά που ένα στέλεχος του Twitter μίλησε σε ελληνικό συνέδριο. Ο Partner Manager του Twitter για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, χαρακτήρισε το Twitter ως το γρηγορότερο μέσο αναμετάδοσης γεγονότων.

Σε μια εποχή όπου ο μέσος χρήστης ξεκλειδώνει το smartphone του 110 φορές τη μέρα, το Twitter δίνει στους marketers τη δυνατότητα να έχουν συνεχή και άμεση επικοινωνία με τους πελάτες τους. Ο Scott έδωσε έμφαση στο συναισθηματικό χαρακτήρα του μέσου υπογραμμίζοντας πως το κοινό ενδιαφέρεται να εκφράσει τις προσωπικές του απόψεις, να επικοινωνήσει με άλλους χρήστες και να ανακαλύψει νέα πράγματα. Συνεπώς, τα brands θα πρέπει να δημιουργούν ενδιαφέρον περιεχόμενο και να μη μένουν προσκολλημένα στις προγραμματισμένες δημοσιεύσεις αλλά να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να προσαρμόζονται στην επικαιρότητα και να εκμεταλλεύονται προς όφελός τους τα τρέχοντα γεγονότα. Κλείνοντας, ο S. Thwaithes παρουσίασε τις υπηρεσίες που προσφέρει πλέον το Twitter και στους έλληνες Marketers.

Από ελληνικής πλευράς, στο συνέδριο μίλησαν ορισμένοι από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της αγοράς, οι οποίοι παρουσίασαν καμπάνιες, τάσεις και συμπεράσματα που έχουν εξαγάγει από την ενασχόλησή τους με τα Social Media. Ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος, CEO της Socialab, παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο προβλήθηκε μέσω των Social Media η καμπάνια “Subarodromio”, για λογαριασμό της Subaru, ενώ ο Σταύρος Κοντακτσής, VP & Strategy Director της Avakon+, κάλεσε τους marketers να σκεφθούν σαν αγνωστικιστές κατά τη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου. Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της εταιρείας Tsakiris μίλησε για τη σημασία της αξιοποίησης των influencers ως πρεσβευτών του brand και τόνισε τη σπουδαιότητα της συνεχούς παρουσίας στα Social Media ακόμα και σε περιόδους που θεωρούνται νεκρές.

Για το προσωποποιημένο marketing και για τη σημασία που έχει η δημιουργία εμπειρίας για τον καταναλωτή μίλησε ο Αλέξανδρος Μάνος, CEO της Valuecom. Ανέφερε πως ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει να δείχνει ποιος είναι μέσω των Social Media και περιμένει από τα brands να του προσφέρουν έναν μηχανισμό μέσω του οποίου θα μιλήσει για τον εαυτό του. Μέσα από τις καμπάνιες του στιγμιαίου λαχείου Σκρατς, της Τράπεζας Πειραιώς, και της Εθνικής Ελλάδος, η Katerina Zherbetsova και ο Θανάσης Ρέμπελος της The Newtons Laboratory, έδειξαν πώς η δημιουργία συναισθημάτων στο κοινό και το στοιχείο της έκπληξης σε μία καμπάνια αυξάνουν το engagement, ενώ τόνισαν ότι ο κόσμος ζητά ευχάριστο και διασκεδαστικό περιεχόμενο.

Ο Δημήτρης Σαββάκος, Creative Director της OgilvyOne Worldwide Athens, εξήγησε γιατί οι marketers πρέπει να σκέφτονται σαν συντάκτες. Σημείωσε ότι η έμφαση πρέπει να μεταφερθεί από το Social Media strategy στο Content strategy, και έδωσε tips στους marketers που θέλουν να ξεχωρίσουν και ως content publishers: να βεβαιώνονται ότι το κοινό θέλει να δει και να διαβάσει την πληροφορία που μεταδίδουν, να εξασφαλίζουν την εμπλοκή και την συμμετοχή των χρηστών στην ενέργεια, να εκμεταλλεύονται την επικαιρότητα προς όφελός τους και να γνωρίζουν σε βάθος το κοινό τους.

Ο Ανδρέας Στάιος, Digital Director της UM Greece παρουσίασε την παγκόσμια έρευνα Wave 8 που εξετάζει τις τάσεις στο Digital και παρακολουθεί τη διαμόρφωση και την εξέλιξη των online συνηθειών των χρηστών. Η έρευνα επιβεβαίωσε την συνεχή ενίσχυση του mobile και την άνοδο του smartphone ως κύριας συσκευής, ενώ αξιοσημείωτα ήταν και τα ευρήματα που έχουν να κάνουν με την αναζήτηση της online αναγνώρισης από το κοινό, μέσω της κοινοποίησης περιεχομένου στα Social Media.

Ο Φώτης Βασιλείου, CEO και συνιδρυτής της Whitespace αναφέρθηκε στο social intelligence: το όρισε ως τη χρήση των Social Media προκειμένου να υπάρχει ενημέρωση, να προβλέπεται η ζήτηση, και να βελτιστοποιείται η στρατηγική του marketing, ενώ μίλησε και για την αξία που έχει όχι μόνο η παρακολούθηση αλλά και η ανάλυση των «smart data», δεδομένων που έχουν ενδιαφέρον για την κάθε εταιρεία (ποιος μιλάει, τι λέει, που το λέει). Τέλος, για τον ρόλο που μπορούν πλέον να παίξουν τα Social Media στην πολιτική επικοινωνία μίλησε ο Όμηρος Τσάπαλος, Digital Manager της Spin Communications. Θεωρεί πως οι πολιτικοί οφείλουν να λάβουν υπ’ όψιν τους ότι η ψηφιακή διάδραση με τους πολίτες είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της επικοινωνίας και να χρησιμοποιούν το Facebook και το Twitter προς όφελός τους, αρκεί να έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν στο κοινό τους και να είναι έτοιμοι να διαχειριστούν τις σχεδόν αναπόφευκτες κρίσεις.

Marketing Week (T. 1462)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778