Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για τις τελευταίες κινήσεις του gazzetta.gr με ανώτατα και ανώτερα στελέχη του, τόσο από το δημοσιογραφικό επιτελείο του, όσο και από το εμπορικό. Το μεράκι που έχουν για το δημιούργημά τους είναι κάτι παραπάνω από εμφανές, με τις πρώτες κουβέντες που ανταλλάσεις μαζί τους. Μιλήσαμε με πολλούς από αυτούς, όπως τον Μιχάλη Τσόχο, τον Μιχάλη Τσαμπά, τον Βασίλη Σαμπράκο, τον Βασίλη Παπανδρέου, τον Δήμο Μπουλούκο, τον Θάνο Σαρρή και τον Πέτρο Πιτσίνη, από τη δημοσιογραφική ομάδα.

Marketing Week: Η εξασφάλιση των αποκλειστικών διαδικτυακών δικαιωμάτων για την Ελλάδα των highlights της Barclays Premier League αποτελεί την πλέον πρόσφατη προσθήκη στο πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του gazzetta. Μιλήστε μας λίγο για την κίνηση αυτή.
Μιχάλης Τσόχος:
Όλοι εμείς στο gazzetta είμαστε πολύ περήφανοι για αυτή την συνεργασία. Αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα 3-4 μεγαλύτερα αθλητικά brand names παγκοσμίως, αποφάσισε να συνεργαστεί στην Ελλάδα αποκλειστικά μαζί μας, σε ότι έχει να κάνει με την ιντερνετική προβολή του. Πρόκειται για μία πολύ σπουδαία προσθήκη στο τηλεοπτικό περιεχόμενο του gazzetta tv, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να απολαμβάνει όλα τα γκολ, τις καλύτερες στιγμές, αλλά και preview videos των αγώνων της κάθε αγωνιστικής σε εικόνα υψηλής ευκρίνειας.

Είναι διαπιστωμένο και επιβεβαιωμένο από αρκετές έρευνες ότι στην Ελλάδα το αγγλικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου έχει μεγάλη απήχηση, την μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο, όπως είναι διαπιστωμένη και η ταύτιση των Ελλήνων φιλάθλων με αγγλικούς συλλόγους, όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Λίβερπουλ, η Τσέλσι. Στο gazzetta μέσα από αυτή την συμφωνία προσφέρουμε στους χρήστες κάθε Σαββατοκύριακο premium προϊόν για την αγαπημένη τους ομάδα και κυρίως εικόνα που είναι πολύ υψηλών προδιαγραφών, αφού η παραγωγή των videos γίνεται από εταιρεία της Barclays Premier League και η προβολή τους είναι σε high definition ποιότητα. Ήδη από τα πρώτα σαββατοκύριακα της προβολής των στιγμιοτύπων είναι φανερή και η πολύ μεγάλη απήχησή τους, η οποία συνοδεύεται και από πολύ κολακευτικά σχόλια των χρηστών του site για αυτή τη συνεργασία.

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα κίνηση αφορά στην αποκλειστική συνεργασία σας με το διεθνές περιοδικό ποδοσφαίρου FourFourTwo. Πώς εξελίσσεται ως εγχείρημα;
Μιχάλης Τσαμπάς:
Όταν πήραμε την απόφαση να φέρουμε το «FourFourTwo» στην Ελλάδα, στην ουσία «απαντήσαμε» στο πάγιο αίτημα των αναγνωστών μας για το ποιοτικότερο δυνατό περιεχόμενο. Η ανταπόκριση του κόσμου, από την πρώτη μέρα, ήταν και παραμένει εντυπωσιακή. Το ελληνικό κοινό «διψά» για κείμενα και αναλύσεις που ξεφεύγουν από τη -συχνά- στείρα αντιπαράθεση του ελληνικού ποδοσφαίρου και το «FourFourTwo» αποτελεί εγγύηση και «οδηγό» για το ποδόσφαιρο που… αγαπήσαμε όταν ήμασταν παιδιά. Τόσο τα κείμενα που αποδίδουμε από την αγγλική έκδοση, όσο και τα αφιερώματα που κάνουν οι συντάκτες του gazzetta σημειώνουν εξαιρετική επισκεψιμότητα, ενώ για εμάς η μεγαλύτερη «ανταμοιβή» είναι ο διάλογος που γίνεται στα σχόλια μεταξύ των αναγνωστών, που δείχνουν πόσο ανάγκη είχε το ελληνικό κοινό για θέματα διαφορετικής αισθητικής.

Παράλληλα με το ελληνικό «FourFourTwo», έχουμε εντάξει την ενότητα «Performance», που ασχολείται αποκλειστικά με την προπόνηση, την τεχνική και την ανάλυση του τρόπου παιχνιδιού και την εκγύμναση των κορυφαίων ποδοσφαιριστών του πλανήτη. Είναι ένα site που απευθύνεται σε ποδοσφαιριστές κάθε ηλικίας, που θέλουν να βελτιώσουν το παιχνίδι τους και να πάρουν ιδέες από τον τρόπο που προετοιμάζονται για έναν αγώνα, παίκτες όπως ο Ρούνεϊ και ο Σουάρες και προπονητές όπως ο Βενγκέρ και ο Μουρίνιο.

Το συγκεκριμένο project γίνεται με τη συνεργασία της κορυφαίας ποδοσφαιρικής Ακαδημίας στην Ελλάδα, του Soccer School της Γιουβέντους, που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα – Γείτονα. Είμαστε πραγματικά περήφανοι για το εγχείρημα του «FourFourTwo», καθώς νιώθουμε ότι ανταποκριθήκαμε τόσο στο υψηλό επίπεδο που έχει το ίδιο το περιοδικό, όσο και στις -ακόμα πιο- υψηλές απαιτήσεις που έχουν οι αναγνώστες του gazzetta για το περιεχόμενο του site.

Ένα από τα δυνατά «όπλα» του gazzetta.gr είναι οι bloggers του. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο για αυτήν την επιλογή και για τις σημαντικές υπογραφές του αθλητικού χώρου με τις οποίες συνεργάζεστε;
Μιχάλης Τσόχος:
Δεν θα συμφωνήσω και τόσο με την διατύπωση «δυνατά όπλα» και θα σας εξηγήσω τι εννοώ. Το gazzetta δεν είναι απλά ένα δημοσιογραφικό portal, αλλά κι ένα portal άποψης. Είναι στο DNA του να καταθέτει δημόσια την άποψή του για όλα τα θέματα που απασχολούν τον Έλληνα φίλαθλο, αλλά και να ασκεί κριτική στα κακώς κείμενα. Αυτό είναι το gazzetta από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας του και αυτό σκοπεύει να συνεχίσει να είναι. Άλλωστε η επιτυχία του οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο γεγονός ότι οι Έλληνες φίλαθλοι έχουν εκτιμήσει ότι το gazzetta πρώτον έχει άποψη και την καταθέτει, δεύτερον η άποψη αυτή είναι πάντα ψύχραιμη, αλλά και με κριτική διάθεση και τρίτον δίνει την δυνατότητα στον κάθε δημοσιογράφο – blogger του να την εκφράσει ελεύθερα, χωρίς τον παραμικρό περιορισμό. To gazzetta.gr σήμερα είναι ένα από τα ελάχιστα μέσα ενημέρωσης που οι bloggers του μπορούν να γράψουν την άποψή τους χωρίς περιορισμούς. Από την στιγμή λοιπόν που για εμάς αποτελεί στρατηγική επιλογή, είναι προφανές ότι έχουμε προχωρήσει σε συνεργασία με κορυφαίους δημοσιογράφους του χώρου. Aυτό μάλιστα που μας χαροποιεί ιδιαίτερα είναι ότι και οι ίδιοι θεωρούν τιμητικό και για αυτούς να συνδέουν το όνομα τους με το gazzetta.

Τον τελευταίο καιρό το gazzetta δίνει την εντύπωση ότι παράγει περισσότερη και πλουσιότερη τηλεοπτική εικόνα. Πώς εξελίσσεται το «gazzettaTV» project;
Βασίλης Σαμπράκος:
Από τα πρώτα «τηλεοπτικά» βήματά του, το gazzetta στόχευσε στην δημιουργία/παραγωγή μοναδικού τηλεοπτικού περιεχομένου, το οποίο δεν συναντά κανείς σε άλλα sites. Το gazzetta ήταν το πρώτο site που μετέδωσε ζωντανά, με δική του παραγωγή, ποδοσφαιρικό αγώνα Εθνικού πρωταθλήματος, πήρε τα αποκλειστικά δικαιώματα προβολής αγώνων του κυπέλλου της Γ’ Εθνικής, μετέδωσε αγώνες εθνικών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ. Στη δεύτερη φάση της ανάπτυξής του, το «gazzettaTV» παράγει δικό του περιεχόμενο, με τηλεοπτικές συνεντεύξεις και talk shows των δημοσιογράφων του, στα πρότυπα των αγγλικών και ισπανικών αθλητικών – ενημερωτικών websites. Και μέσα από τη συνεργασία με διεθνή πρακτορεία ειδήσεων παρουσιάζει καθημερινά videos από όλο τον κόσμο με μεγάλο εύρος κάλυψης, η οποία δεν περιορίζεται στο ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Το gazzetta δεν κάνει συμβατική webTV, βήματα με παραγωγές τηλεοπτικών εκπομπών σαν αυτές που παράγουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και τα άλλα sites. Επιδιώκει να οπτικοποιήσει τη δημοσιογραφία του, προκειμένου να ανταποκριθεί με ακόμη περισσότερες διαστάσεις περιεχομένου στις ενημερωτικές και ψυχαγωγικές ανάγκες του κοινού του. Και η ανταπόκριση των αναγνωστών είναι εντυπωσιακά ενθαρρυντική.


Το gazzetta, εδώ και τρία χρόνια, έχει δώσει μεγάλο βάρος στα social media. Είναι ένα «στοίχημα» που πιστεύετε ότι έχετε κερδίσει;
Βασίλης Παπανδρέου:
Τα social media είναι πλέον ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας και ενημέρωσης ενός πολύ μεγάλου μέρους του πληθυσμού και κατ΄ επέκταση του αναγνωστικού μας κοινού. Όταν, πριν τρία χρόνια, αποφασίσαμε να εξελίξουμε και να δώσουμε βάρος στις σελίδες μας στο Facebook -κατά κύριο λόγο-, στο Twitter και ελάχιστους μήνες μετά στο YouTube, γνωρίζαμε ότι απαιτείται χρόνος, υπομονή, ιδέες και -κυρίως- προσήλωση 24 ώρες τη μέρα, 7 μέρες την εβδομάδα και 365 μέρες τον χρόνο. Το αποτέλεσμα διέψευσε κάθε προσδοκία, καθώς μέσω της καθημερινής σχέσης που δημιουργήσαμε με τους αναγνώστες, της αδιάκοπης επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μία από τις πιο ενεργές κοινότητες στο ελληνικό internet. Σε αυτό, βοήθησε η «γέννηση» του «κυρΓκατζέττα», του… ανθρώπου που έχει αναλάβει την επικοινωνία με τους χρήστες της σελίδας, ενώ είμαστε πραγματικά χαρούμενοι για το ότι οι αναγνώστες μας έχουν αγκαλιάσει τόσο πολύ την ιδέα αυτή, ώστε συχνά είναι οι ίδιοι που μας προτείνουν ιδέες, βίντεο και φωτογραφίες, τόσο για τη σελίδα μας στο Facebook όσο και για ίδιο το site. Το «παγκόσμιο διαδικτυακό χωριό» είναι τεράστιο και είναι βέβαιο ότι 250.000 άνθρωποι είναι μια «παρέα» που μπορεί να «ανακαλύψει» άπειρα ενδιαφέροντα θέματα, που στη συνέχεια αναπτύσσουμε στο gazzetta.
Το γεγονός εξάλλου, ότι αρκετά sites δείχνουν τον τελευταίο καιρό να βαδίζουν -στον τομέα των social media- στην πεπατημένη που εμείς «χαράξαμε», μας κάνει να πιστεύουμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2011 πήραμε μια σωστή απόφαση.

Εκτός από την επικοινωνία μέσω των social media, το gazzetta έχει ανοιχτό διάλογο με τους αναγνώστες του και μέσα από τα σχόλια που δημοσιεύει κάτω από κάθε ανάρτησή του. Μιλήστε μας λίγο για το «my gazzetta».
Δήμος Μπουλούκος:
Το gazzetta ήταν το πρώτο αθλητικό website που έδωσε λόγο στον αναγνώστη. Σήμερα έχει δημιουργήσει την μεγαλύτερη κοινότητα εγγεγραμμένων «ενεργών» χρηστών, οι οποίοι καθημερινά σχολιάζουν τα όσα διαβάζουν στο site και συμμετέχουν σε έναν διαρκή διάλογο, που παραμένει ενεργός σε 24ωρη βάση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι δημοσιογράφοι και οι bloggers του gazzetta επικοινωνούν και ανταλλάσσουν απόψεις με τους αναγνώστες, των οποίων οι θέσεις και τα σχόλια τυγχάνουν πολύ μεγάλης προβολής. Τον τελευταίο καιρό το gazzetta επιχειρεί να εξελίξει αυτή την επικοινωνία με τους αναγνώστες, προκειμένου να αναβαθμίσει τα σχόλια και να δώσει περισσότερο χώρο στους αναγνώστες του, δυναμώνοντας τη φωνή τους. Αυτή η κοινότητα, των ενεργών σχολιαστών, είναι ένα από τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα του gazzetta έναντι των άλλων αθλητικών sites.

Ο ανταγωνισμός σε επίπεδο sports sites είναι ιδιαίτερα σκληρός. Εσείς ποιο θεωρείτε το USP του gazzetta;
Βασίλης Σαμπράκος:
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του gazzetta είναι στην πραγματικότητα το ίδιο το gazzetta, δηλαδή το πλήρες πακέτο που προσφέρει στον αναγνώστη του: η ταχύτητα στην ενημέρωση, η εμβάθυνση και η ανάλυση, οι opinion leaders, η διαρκής και πολυδιάστατη επικοινωνία με τον αναγνώστη, το τηλεοπτικό περιεχόμενο υψηλής ευκρίνειας, η πολύπλευρη ενημέρωση που δεν περιορίζεται στα αθλητικά και η ψυχαγωγία δημιουργούν ένα άθροισμα μοναδικό, το οποίο δεν συναντά κανείς σε άλλα sites. Και κάπως έτσι εξηγείται ο … εθισμός που δημιουργεί το gazzetta στον επισκέπτη του, ο οποίος εξελίσσεται σε μόνιμο θαμώνα.
 
Τα τελευταία χρόνια το περιεχόμενο του gazzetta έχει υπερβεί τα αθλητικά όρια και πλέον καλύπτει περισσότερες ενημερωτικές και ψυχαγωγικές ανάγκες. Πώς ξεκίνησε η gazzettaPlus ενότητα;
Θάνος Σαρρής:
To ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού για τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές εξελίξεις είναι πολύ ανεβασμένο τα τελευταία χρόνια και σε αυτό συνέτεινε από τη μία η οικονομική κρίση, και από την άλλη η ανάγκη των επισκεπτών του site, για κάτι πιο «ανάλαφρο», που να μην έχει υποχρεωτικά να κάνει με τον αθλητισμό. Με αυτό το σκεπτικό κατά νου, αποφασίσαμε τον Μάιο του 2012, λίγες μέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές, να δημιουργήσουμε το Gazzetta Plus. Μέσα σε 2,5 χρόνια η ενότητα του Plus είναι η 2η δημοφιλέστερη σε όλο το Gazzetta -το ποδόσφαιρο είναι και εδώ ο «Βασιλιάς»-, ενώ καλύψαμε ζωντανά τις σημαντικότερες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις της χώρας, ακολουθήσαμε όλα τα σπουδαία θέματα της διεθνούς επικαιρότητας, αλλά φιλοξενήσαμε και ειδήσεις από την ελληνική και διεθνή showbiz, που -παραδοσιακά- ενδιαφέρουν τους αναγνώστες μας. Στην ενότητα του Plus δημοσιεύονται περισσότερες από 100 ειδήσεις σε καθημερινή βάση και θεωρούμε ότι με τον τρόπο αυτό καταφέραμε να κάνουμε το gazzetta το πρώτο αληθινά ολοκληρωμένο διαδικτυακό Μέσο της Ελλάδας, όπου ο αναγνώστης μπορεί να βρει οποιαδήποτε είδηση – άποψη, σε ένα τεράστιο εύρος θεματολογίας, που εκτείνεται από τις μετεγγραφές του Ολυμπιακού, τα γκολ του Μέσι και τα τρίποντα του Διαμαντίδη, μέχρι τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα, τον πόλεμο στη Συρία ή μια συναυλία της Ριάνα στη Νέα Υόρκη.

Το gazzetta δίνει μεγαλύτερη σημασία, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ποιοι ακριβώς είναι οι στόχοι της InMotion ενότητας και του ψηφιακού μηνιαίου περιοδικού για το αυτοκίνητο και τα μηχανοκίνητα σπορ;
Πέτρος Πιτσίνης:
Η ενότητα InMotion προσεγγίζει τα θέματα του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας με έναν ιδιαίτερο τρόπο, προσφέροντας εξειδικευμένη ενημέρωση με απλή γλώσσα, ώστε να γίνεται ελκυστική σε έναν ευρύτερο αριθμό επισκεπτών του gazzetta.gr και συγχρόνως να ικανοποιεί το ειδικό μυημένο κοινό. Γι’ αυτό και υπάρχει μία μεγάλη γκάμα θεμάτων, από ειδήσεις έως δοκιμές νέων μοντέλων, από ρεπορτάζ και αφιερώματα για τα μηχανοκίνητα σπορ. Να επισημάνουμε ότι το gazzetta.gr αποτελεί το μοναδικό μεγάλο αθλητικό-ανδρικό site με ένα πλήρως οργανωμένο τμήμα αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας. Το μηνιαίο ηλεκτρονικό περιοδικό InMotion by gazzetta.gr συμπληρώνει και αναβαθμίζει την ομώνυμη ενότητα του site. Εχει lifestyle χαρακτήρα, χωρίς να παραμελεί ωστόσο την εξειδικευμένη προσέγγιση. Να αναφέρουμε για παράδειγμα ότι οι δοκιμές των αυτοκινήτων γίνονται με δική μας φωτογράφιση, κάτι που συμβαίνει μόνον στον Ειδικό Τύπο.


GAZZETTA ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
«Αξιόπιστο, ποιοτικό και αποδοτικό διαφημιστικό περιβάλλον»
Πλούσιο περιεχόμενο, αξιοπιστία και εγκυρότητα είναι μεν στοιχεία που δίνουν ισχυρά πλεονεκτήματα σε ένα site, ωστόσο «όλα κρίνονται στο ταμείο», δηλαδή στο κατά πόσο την προσπάθεια αυτή θα την στηρίξει η διαφημιστική αγορά. Κάτι που στην περίπτωση του gazzetta.gr, ισχύει και με το παραπάνω, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Για την εμπορική διάσταση του gazzetta.gr είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Γιάννη Ράντο, Εμπορικό Διευθυντή, τον Ηλία Τρίγκα, Advertising Director και με την Σταυριάννα Χουτρίδη, Αdvertising Manager.

Μπορούμε να μιλήσουμε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αναγνώστη του gazzetta.gr; Υπάρχουν στοιχεία ερευνών που να τα περιγράφουν πιο επισταμένα;
Σταυριάννα Χουτρίδη:
Βάσει των ποιοτικών στοιχειών που μας τροφοδοτεί η έρευνα WEB ID της Focus, oι αναγνώστες του gazzetta.gr είναι κατά μεγάλο ποσοστό άντρες (91%), ηλικίας 18-44, με πανεπιστημιακή μόρφωση και ανήκουν στην μέσο-ανώτερη κοινωνοικονομική τάξη. Στα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά αξίζει να επισημάνουμε ότι πάνω από το 35% είναι έγγαμοι, με τουλάχιστον ένα παιδί και κατέχουν θέση ευθύνης στην εργασία τους. Οι καταναλωτικές τους συνήθειες είναι υψηλής τάσης και στάθμης σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, ταξιδεύουν συστηματικά, ενώ σημαντικά μεγάλο ποσοστό τους διασκεδάζει σε εβδομαδιαία βάση. Τα ενδιαφέροντα τους είναι κυρίως γύρω από την επικαιρότητα -εγχώρια & διεθνή-, την τεχνολογία, το αυτοκίνητο, την οικονομία, καθώς επίσης το σινεμά και τη μουσική.

Η αξιοπιστία των μετρήσεων έχει πλέον επανέλθει θεωρώ, μετά και τις κινήσεις της ΕΝΕΔ προς αυτή την κατεύθυνση, οπότε τα στοιχεία επισκεψιμοτήτων έχουν πλέον πολύ μεγάλη βαρύτητα.
Γιάννης Ράντος:
Δεν πιστεύω ότι υπήρχε ποτέ ουσιαστικό θέμα αξιοπιστίας μετρήσεων. Την εικόνα της αξιοπιστίας τους στο παρελθόν, την έπλητταν οι κατά καιρούς ανεύθυνα δημοσιοποιημένες, πλην όμως ανυπόστατες κατηγορίες μεταξύ ανταγωνιστών. Είναι βέβαιο ότι στο πλαίσιο της ΕΝΕΔ έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση και κυρίως στην ύπαρξη πιστοποίησης. Δεν έχουμε όμως φτάσει ακόμη στο σημείο να είναι δυνατή η δημοσιοποίηση στοιχείων για όλο το traffic (συμπεριλαμβάνοντας για παράδειγμα τα mobile apps), ούτε λόγω διαφόρων περιορισμών, τα αποτελέσματα να είναι απόλυτα συγκρίσιμα. Φυσικά τη συζήτηση για τα νούμερα την τροφοδοτεί το «σύμπλεγμα της πρωτιάς», από το οποίο διακατέχεται μεγάλο μέρος της αγοράς μας, παρόλο που αυτή δεν σημαίνει πρακτικά και ουσιαστικά τίποτα (λόγος για τον οποίο δεν θα καταγράψω εδώ τις πολλές πρωτιές του gazzetta.gr).

Οι διαφημιζόμενοι έχουν ξεπεράσει την παγίδα του «ποιος είναι πρώτος» και αντιλαμβάνονται ότι σημασία έχει το που και πώς μιλάνε στο κοινό που τους ενδιαφέρει και πόσο αποτελεσματική είναι η καμπάνια τους. Το ξέρουμε καλά και για αυτό το λόγο δεν υιοθετούμε ενέργειες marketing που απλά βοηθούν τη στήριξη της επισκεψιμότητας, παρόλο που θεμιτά χρησιμοποιούνται ευρέως. Εμείς έχουμε επιλέξει να επενδύουμε στο περιεχόμενο, στην καινοτομία και την συνολική εμπειρία των επισκεπτών μας, ως το παραγωγικότερο τρόπο μεγιστοποίησης του traffic στο gazzetta.gr. Αυτό άλλωστε αντανακλάται και στο γεγονός ότι απολαμβάνουμε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης (bounce rates).

Κάθε εγχείρημα ωστόσο, για να θεωρείται επιτυχημένο πρέπει να έχει και την αποδοχή της διαφημιστικής αγοράς. Ειδικά από τη στιγμή που το περιεχόμενο προσφέρεται δωρεάν, η διαφήμιση αποκτά πρωταρχικό ρόλο. Το gazzetta έχει διεισδύσει στο βαθμό που δικαιούται στη διαφημιστική αγορά; Τι δείχνουν τα στοιχεία;
Ηλίας Τρίγκας:
Το gazzetta.gr βρίσκεται στις πρώτες θέσεις, όσον αφορά στην απορρόφηση καμπανιών, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιεύονται κάθε τόσο στην αγορά, κάτι που θεωρούμε σημαντική επιτυχία δεδομένου ότι είναι η πρώτη χρονιά που πορευόμαστε με το δικό μας εμπορικό τμήμα. Η διαφήμιση αντιμετωπίζεται με δημιουργικότητα και ο αναγνώστης δεν την θεωρεί ενοχλητική στην πλοήγησή του. Δεν την αντιμετωπίζουμε μαζικά, αλλά επίσης ως μέρος της ύλης και του layout μας, διαμορφώνοντας έτσι ένα εξαιρετικό περιβάλλον επικοινωνίας για τους διαφημιζόμενους. Ψαχνόμαστε διαρκώς για την βέλτιστη απόδοση της διαφημιστικής επένδυσης και είμαστε υπερήφανοι για τα αποτελέσματα που παραδίδουμε στους πελάτες μας. Εν κατακλείδι, είμαστε ικανοποιημένοι από την αποδοχή της διαφημιστικής αγοράς και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να αποδίδουμε με υψηλά standards.

Programmatic Marketing, Performance Marketing, Native Advertising, Real Time Bidding αποτελούν ορισμένους μόνο όρους της digital διαφήμισης, που μπήκαν σχετικά πρόσφατα στη ζωή μας. Η διαφήμιση αλλάζει ριζικά και το ερώτημα είναι εάν διαφημιζόμενοι, διαφημιστές και μέσα είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα που αυτοί οι όροι θέτουν. Ποια η δική σας άποψη;
Γιάννης Ράντος:
Όντως το jargon που σχετίζεται με την online διαφήμιση εμπλουτίζεται συνεχώς. Οι νέες δυνατότητες που μας παρέχει η τεχνολογία, ενδεχομένως να αποτελέσουν σημαντικό μέρος στο μίγμα του εμπορικού μας εσόδου, αλλά πρέπει πρώτα να αποδειχθεί στην πράξη ότι, όχι μόνο απαντούν σε πραγματικές ανάγκες των διαφημιζόμενων, αλλά και ότι θα υιοθετηθούν από τη διαφημιστική αγορά συνολικά. Είναι προφανές ότι είμαστε ανοικτοί και έτοιμοι να προσφέρουμε νέες λύσεις και διαφημιστικά προϊόντα. Μένει να δούμε σε ποιο βαθμό θα τα αγκαλιάσει η αγορά, κάτι που θα γίνει μάλλον σταδιακά, καθώς θα περάσουμε μια περίοδο αδράνειας και επιφυλακτικότητας. Μην ξεχνάμε ότι όση δόση τεχνολογίας ή καινοτομίας και να εισάγουμε, οι διαφημιζόμενοι θα γυρίζουν πάντα πίσω στο βασικό τους σημείο αναφοράς, που είναι η βέλτιστη επικοινωνία για κάθε ευρώ που επενδύουν.