Marketing Week: Από την έρευνα  Online Video Marketing Survey για το 2013, προέκυψε ότι το 80% των marketers πιστεύουν ότι η προσθήκη βίντεο στο marketing mix βελτιώνει το business output. Με βάση τη δική σας εμπειρία, αλλά και πρόσφατα παραδείγματα, ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι αξιοποίησης των δυνατοτήτων που προσφέρει το online video;
Michael Litman:
Παρατηρούμε μία τάση, η οποία κυριεύει το marketing, σε παγκόσμιο επίπεδο. Άνθρωποι όλων των ηλικιών δέχονται καθημερινά έναν καταιγισμό προωθητικών μηνυμάτων, από έντυπα, από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα billboards, μέχρι τα banners στο Internet – δεν ξέρεις πού να εστιάσεις. Το βίντεο έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό καθώς μπορεί να προσελκύσει την προσοχή και να επικοινωνήσει μηνύματα με τρόπο ενημερωτικό και συνάμα διασκεδαστικό.

Τον Απρίλιο του 2012, η Comscore ανέφερε ότι ο μέσος χρήστης του Internet δαπανά περίπου 22 ώρες το μήνα βλέποντας online βίντεο. Τα περισσότερα από αυτά τα βίντεο έχουν μικρή διάρκεια, από μερικά δευτερόλεπτα έως μερικά λεπτά. Η σημερινή γενιά ξέρει τι ζητά και το θέλει γρήγορα. Τα brands και οι marketers πρέπει να σκέφτονται πλέον σε δευτερόλεπτα, όχι σε λεπτά.

Το επόμενο στάδιο της εξέλιξης του online video βρίσκεται στην τελειοποίηση της επιμέλειας και της παραγωγής πρωτογενούς περιεχομένου. Όσον αφορά στις φωτογραφίες, αυτή η δουλειά γίνεται από το Pinterest, ενώ στον τομέα του βίντεο κυριαρχεί το YouTube και το Vimeo. Και όσο για το σύντομο βίντεο, αναζητούμε μία λύση στο πρόβλημα της επιλογής και του ποιοτικού περιεχομένου. Πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια το επιμελημένο περιεχόμενο θα υπερισχύσει της τυχαίας ανακάλυψης, που αποτελεί τη νόρμα στις μέρες μας. 
  
Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το πρωτογενές περιεχόμενο στο online video είναι αποτελεσματικό αλλά μάλλον δαπανηρό. Πώς μπορούν τα brands και οι marketers να υπερπηδήσουν αυτό το εμπόδιο και να προσφέρουν, ταυτόχρονα, ποιοτικό υλικό;
Το πρωτογενές περιεχόμενο θα έχει πάντοτε τον πρώτο λόγο, χάρη στην εμπειρία που προσφέρει στον θεατή αλλά και λόγω της υψηλής ποιότητας της παραγωγής. Το αυθεντικό περιεχόμενο μπορεί να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει, να ενημερώσει, αλλά και να προκαλέσει και να πυροδοτήσει συναισθήματα. Το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες θα εξακολουθήσει να υπάρχει, εφόσον υφίστανται οι πλατφόρμες που φιλοξενούν τέτοιο υλικό στο Internet. Ωστόσο, το επίπεδο της παραγωγής, το storytelling και η εξειδίκευση που χαρακτηρίζουν το επαγγελματικό πρωτογενές περιεχόμενο δικαιολογούν την αξία του και το κόστος της δημιουργίας του. 
 
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του σύντομου βίντεο, όπως είναι το Vine και γιατί να το προτιμήσει κάποιος έναντι του βίντεο με μεγαλύτερη διάρκεια;
Νομίζω ότι έχουμε ήδη ξεπεράσει τη γενιά του YouTube και βρισκόμαστε στην εποχή της γενιάς του ‘Snapchat και του Vine. Οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς δαπανούν μόλις λίγα δευτερόλεπτα, αντί για λίγα λεπτά, για να δουν ένα βίντεο. Εάν κάποιος σας στείλει ένα βίντεο 3 λεπτών από το YouTube, θα σκεφθείτε εάν έχετε στη διάθεσή σας το χρόνο για να το δείτε, ακόμη κι αν πρόκειται για μόλις 3 λεπτά.

Τα σύντομα βίντεο όπως το Vine και το Instagram ανταποκρίνονται στη νέα τάση του περιεχομένου-«μπουκιάς» σαν αυτό που προσφέρει το BuzzFeed.
Το περιεχόμενο αυτό συμπληρώνει ένα κενό και μεταδίδει ένα μήνυμα που είναι κυρίως ψυχαγωγικό, αλλά ταυτόχρονα και branded, γεγονός που βοηθά στη δημιουργία awareness. Κατά συνέπεια, θεωρούμε ότι το Vine μας εισάγει σε μία νέα εποχή για τη διαφήμιση και το storytelling. Από εδώ και στο εξής, εάν δεν μπορείς να περάσεις το μήνυμά σου σε διάστημα έξι δευτερολέπτων, τότε δεν θα γίνει καν αντιληπτό από μια μεγάλη και ιδιαίτερα απαιτητική μερίδα του κοινού.

*Ο Michael Litman έχει μακρά εμπειρία στο χώρο του Marketing και είναι συν-ιδρυτής του Brands On Vine, της πλατφόρμας που παρουσιάζει τις καλύτερες καμπάνιες που κάνουν χρήση του σύντομου βίντεο. Στις 7 Απριλίου θα βρεθεί στη σκηνή του Social Media Conference ‘14, όπου θα κάνει μία αποτίμηση της πρώτης χρονιάς του Vine, θα παρουσιάσει τις καμπάνιες που ξεχώρισε ο ίδιος και θα δώσει τις εκτιμήσεις του για το μέλλον του σύντομου video στο Online Marketing.