Daily Fax: Μπορείτε να μας δώσετε ορισμένες πληροφορίες σχετικά με το ICEE Fest; Από πότε διοργανώνεται, σε ποιους απευθύνεται και σε ποιους τομείς επικεντρώνει τη θεματολογία του;
Ντάνος Τσάκαλος:
Το Φεστιβάλ, το οποίο θεματικά εστιάζει στο Digital Marketing, τη Διαφήμιση, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2008 και όπως υποδηλώνει η αρχική ονομασία του –RoNewMedia- απευθυνόταν τότε μόνο στην αγορά της Ρουμανίας.

Γρήγορα, όμως, επεκτάθηκε, άρχισε να προσελκύει όλο και περισσότερους δημοφιλείς ομιλητές και σταδιακά εξελίχτηκε σε ένα από τα σημαντικότερα Φεστιβάλ στην KA Ευρώπη. Για παράδειγμα, πέρυσι, έδωσαν το «παρών» 91 ομιλητές και περισσότεροι από 2.500 επισκέπτες.

Φέτος το Φεστιβάλ μετονομάζεται σε ICEE Fest, δείχνοντας προφανώς τη διάθεσή σας να αποτελέσει μία εκδήλωση που δίνει έμφαση σε ολόκληρη την περιφέρεια της KA Ευρώπης. Ποιες ανάγκες της αγοράς σας οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση;
Όταν πέρυσι το καλοκαίρι η Thinkdigital Ρουμανίας ένωσε τις δυνάμεις της με την Q2M, μία από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες online Διαφήμισης στη χώρα και διοργανώτρια του RoNewMedia, αναπόφευκτα ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν στο τραπέζι ήταν η περαιτέρω ανάπτυξη του Φεστιβάλ. Κάτι αναπόφευκτο και λογικό ως εξέλιξη, μιας και η Thinkdigital είναι μία εταιρεία με παρουσία σε 6 χώρες στη ΝΑ και KA Ευρώπη.

Θέλαμε, λοιπόν, να δημιουργήσουμε κάτι μεγαλύτερο, μία πολυσυλλεκτική εκδήλωση που θα συμβάλλει στην εκπαίδευση της αγοράς και τη μεγαλύτερη κατανόηση του Digital. Και βεβαίως η μετονομασία της σε Interactive CEE Festival, ήταν το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Στο ρόστερ των ομιλητών βλέπουμε φέτος κορυφαία διεθνή ονόματα. Τι σημαίνει για το Φεστιβάλ και για την εξέλιξή του η προσέλκυση κορυφαίων διεθνών ομιλητών;
Στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας για αναβάθμιση του ήδη επιτυχημένου Φεστιβάλ, θέσαμε εφέτος τον πήχη σαφώς πιο ψηλά, προσεγγίζοντας μερικούς από τους πλέον πρωτοποριακούς ανθρώπους της Διαφήμισης, του Digital Marketing και των επιχειρήσεων. Τους «γίγαντες του Online» όπως τους αποκαλούμε.

Και προς μεγάλη μας ικανοποίηση, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τη συμμετοχή περισσότερων από 30 κορυφαίων ομιλητών. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο ρόστερ μας δεσπόζουν, μεταξύ άλλων, υψηλόβαθμα στελέχη του Facebook, της Microsoft, της Google και της Yahoo!, πολυβραβευμένοι διαφημιστές με Grand Prix στην κατοχή τους και παρουσία ως Πρόεδροι στο Φεστιβάλ των Καννών, «ένας από τους 25 πιο δημιουργικούς ανθρώπους στην παγκόσμια Διαφήμιση», ο ιδρυτής του «UK Digital Agency of the Year» και ειδήμονες στα Social Media, το Mobile και το Gaming.

Τι σημαίνει, λοιπόν, η παρουσία όλων αυτών των ανθρώπων; Ότι η ευρύτερη περιοχή της KA και ΝΑ Ευρώπης οφείλει να στοχεύει ψηλά, ψηλότερα. Και να μην θεωρεί εαυτόν το φτωχό συγγενή της Ευρώπης. Μπορούμε να συναγωνιστούμε τους κορυφαίους, ακόμα και να τους ξεπεράσουμε και αυτός είναι ένας από τους στόχους που έχουμε θέσει για το ICEE Fest.

Σε ποιους απευθύνεται το Φεστιβάλ, πόσους συμμετέχοντες περίπου αναμένετε και από ποιες χώρες;
Το Φεστιβάλ απευθύνεται σε όλους όσοι δραστηριοποιούνται στην αγορά του Digital. Σε διαφημιστές, marketers, media specialists, εκδότες, επιχειρηματίες, φοιτητές κ.λπ. Η λίστα είναι μεγάλη και δεν περιλαμβάνει μόνο τους κατοίκους της Ρουμανίας και των γειτονικών χωρών. Το επίπεδο των ομιλητών είναι ιδιαίτερα υψηλό και οι παράλληλες εκδηλώσεις πολλές και άκρως ενδιαφέρουσες: από workshops και master classes μέχρι τα MIXX Awards, τα βραβεία online δημιουργικότητας του IAB. Γιατί, λοιπόν, να μην έρθουν στελέχη και από πιο μακριά;

Άλλωστε, η τιμή είναι ιδιαίτερα χαμηλή για τα δεδομένα της Δυτικής (και όχι μόνο) Ευρώπης, μιας και το εισιτήριο και για τις 2 μέρες κοστίζει μόλις 150 ευρώ. Άρα, θεωρούμε και είμαστε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί, γεγονός χάρη στο οποίο ευελπιστούμε ότι εφέτος θα ξεπεράσουμε σε προσέλευση την επίδοση της προηγούμενης χρονιάς.

Ποια είναι η υποδοχή που έχει λάβει το συγκεκριμένο Φεστιβάλ από την ελληνική αγορά; Αποτελεί για εσάς η χώρα μας βασική αγορά ή επικεντρώνεστε περισσότερο σε άλλες αγορές;
Τα πρώτα σχόλια είναι ιδιαίτερα θετικά, αρκετοί συνάδελφοι έχουν ήδη σπεύσει να εξασφαλίσουν εισιτήριο, ενώ χαίρουμε της υποστήριξης φορέων όπως ο IAB και η EDEE Digital, τα μέλη των οποίων αποφασίσαμε να ανταμείψουμε προσφέροντάς τους έκπτωση 50% –το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να στείλουν email στο [email protected], αναφέροντας τον φορέα στον οποίο ανήκουν. Πρόκειται για μία ειδική προσφορά που έχουμε συμφωνήσει και με τους αντίστοιχους οργανισμούς σε χώρες όπως η Τουρκία, η Σερβία, η Βουλγαρία και η Ουγγαρία. Το ICEE Fest είναι πλέον ένα διεθνές Φεστιβάλ και έτσι ακριβώς οφείλουμε να το αντιμετωπίζουμε.

Για να επανέλθω, δε, στο ερώτημα για την ανταπόκριση των Ελλήνων, θα χαρούμε πάρα πολύ εάν δούμε αρκετούς Έλληνες στο ICEE Fest. Διότι, θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε να κερδίσουμε πολλά από την παρουσία τόσων καταξιωμένων ομιλητών στη «γειτονιά» μας. Και ξέρετε κάτι; Ναι, η απόσταση που χωρίζει την Αθήνα από το Βουκουρέστι είναι γύρω στα 1.150 χιλιόμετρα, όμως εγώ το βλέπω, το μετράω αλλιώς. Με τα δευτερόλεπτα που θα χρειαστούν για να κλείσετε ένα (σχετικά φτηνό) δωμάτιο και αεροπορικό εισιτήριο και τα 100-110 λεπτά που θα διαρκέσει η πτήση.

Ποιες τάσεις της ψηφιακής αγοράς αναμένετε να αναδειχτούν περισσότερο μέσα από το Φεστιβάλ;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε την ευκαιρία να εμπνευστούμε, να αντλήσουμε πολύτιμα insights και να ενημερωθούμε για τις πλέον αξιοσημείωτες τάσεις γύρω από την online Δημιουργικότητα, το digital Marketing, τα Social Media, το Mobile Marketing, το Gaming, το eBusiness, τα start-ups και την καινοτομία. Ποιες θα είναι μερικές από τις κυριότερες τάσεις; Ας κάνουμε λίγη υπομονή και θα τα αναλύσουμε όλα σε μερικές εβδομάδες, μετά τις 6 και 7 Ιουνίου.

Ως γνωστόν, στις αγορές που απαρτίζουν την ευρύτερη περιφέρεια της KA Ευρώπης παρατηρούνται σημαντικές -κοινωνικές, πολιτισμικές, οικονομικές- διαφορές, οι οποίες στο παρελθόν έχουν δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις σε αντίστοιχα Φεστιβάλ που επιχειρούν να τις ενώνουν υπό την ομπρέλα τους. Με ποιον τρόπο φιλοδοξείτε να ξεπεράσετε τα όποια εμπόδια δημιουργούνται;
Συμφωνώ ότι υπάρχουν διαφορές. Αρκετές μάλιστα. Εν τούτοις, μας ενώνουν και πολλά πράγματα. Η δίψα για μάθηση, η ανάγκη να εξελιχτούμε και να βοηθήσουμε το Internet να αναπτυχθεί και να πλησιάσει σε δυναμική και μερίδια την Τηλεόραση, η επιθυμία να δώσουμε κίνητρα στους νέους για να μην προτιμήσουν τη λύση του εξωτερικού, να αποδείξουμε, όπως είπα και πριν, ότι διαθέτουμε ως περιφέρεια την επιμονή, τις ικανότητες και την τεχνογνωσία να οδηγήσουμε τις εξελίξεις.

Δεν με φοβίζουν, λοιπόν, αυτές οι διαφορές. Όσοι εστιάζουν, άλλωστε, στο δέντρο και όχι στο δάσος, δηλαδή, την προοπτική και τα οφέλη που θα αποκομίσουν από το ICEE Fest, το πιθανότερο είναι ότι δεν είναι αρκετά ανοιχτόμυαλοι για να ασχοληθούν με το Φεστιβάλ.

Με δεδομένο ότι ο όμιλος της Thinkdigital επενδύει σημαντικά στην αγορά της KA Ευρώπης, τι σημαίνει στρατηγικά για εσάς η διοργάνωση του Φεστιβάλ;
Πράγματι, η KA Ευρώπη είναι μία περιοχή, στην οποία έχουμε έντονη παρουσία. Και ως σημαντικός παίκτης, οφείλουμε να βοηθήσουμε την αγορά. Είμαστε η Thinkdigital, σκεφτόμαστε και αναπνέουμε ψηφιακά, ασχολούμαστε μέρα-νύχτα με το Online.

Γι’ αυτό ακριβώς αποτελεί το ICEE Fest, όπως φυσικά και τα συνέδρια AllThingsFacebook, ένα project στρατηγικής σημασίας για εμάς, στο οποίο θα εξακολουθήσουμε να αφιερώνουμε χρόνο, φαιά ουσία και χρήματα. Διότι, μας επιτρέπει να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας με το ευρύ κοινό, να ανταλλάζουμε απόψεις με συναδέλφους, ομοϊδεάτες αλλά και ανταγωνιστές, να διακρίνουμε από κοινού τους μελλοντικούς τομείς ανάπτυξης και, εν τέλει, να προσθέσουμε το δικό μας λιθαράκι στην εδραίωση του Διαδικτύου, στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.