Τάσεις και best practices από κορυφαία στελέχη

Κορυφαία, κατά γενική ομολογία, στιγμή του συνεδρίου ήταν η παρουσία στη σκηνή των David Orlic και Philip Ahlqwist, της σουηδικής  Volontaire. Οι συνιδρυτές του βραβευμένου agency κέρδισαν το κοινό από την πρώτη στιγμή, παρουσιάζοντας τις πρωτοποριακές πρακτικές τους, οι οποίες βασίζονται στη… βοήθεια – αλλά και στη δύναμη – του κοινού.

Όπως είπαν και οι ίδιοι: «Δεν είμαστε δημιουργικοί. Κάνουμε άλλους ανθρώπους δημιουργικούς». Μιλώντας για την καμπάνια Curators of Sweden, που τους χάρισε διεθνή φήμη και το Grand Prix στο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, είπαν χαρακτηριστικά ότι «πέτυχε επειδή πολλά πράγματα πήγαν στραβά και όχι επειδή όλα πήγαν καλά». Σε επίπεδο στρατηγικής πολλοί ομιλητές αναφέρθηκαν στην παράμετρο ‘mobile’ και στην ανάγκη για προσαρμογή των brands και των agencies στη ‘mobile’ λογική. Στο θέμα αναφέρθηκε εκτενώς ο Mat Morrison, Social Media Strategy Director του Starcom MediaVest Group, ο οποίος, μιλώντας για το Facebook, παρακίνησε το κοινό «να έχει πάντα στο νου του ότι «ο χρήστης του Facebook είναι mobile» και «να ξεχάσει την desktop εκδοχή της σελίδας ενός brand». 

Ο New Media Director της Path Interactive, Ruben Quinones, παρουσίασε ένα συνεκτικό μοντέλο στρατηγικής στο Facebook, στο οποίο μεγάλη σημασία παίζει η επιλογή ενός ή περισσότερων θεματικών αξόνων για το content, η σωστή χρονική κατανομή των αναρτήσεων, αλλά και ο… πειραματισμός. Όπως ακριβώς κάνει με τους πελάτες του, ο Ruben συνέστησε και στο ελληνικό κοινό να εξετάζει την απόδοσή του στα Social Media ανά τρίμηνο και να μην φοβάται να πειραματιστεί με τη στρατηγική του.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση του Ιδρυτή του βρετανικού Social Media agency, Rabbit, Dirk Singer, ο οποίος μίλησε για την ισχύ της φωτογραφίας στα Social Media, παραθέτοντας εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία και παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι η εικόνα είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Ο Singer κάλεσε τους Social Media specialists να υιοθετήσουν στρατηγικές που θα έχουν ως αιχμή την εικόνα, μίλησε για τα νέα networks, όπως το Vine, και «έχρισε» διάδοχο του Pinterest το Snapguide.
 
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες του Google+ για τους επαγγελματίες, από την SEEMEA Strategist του Google+, Pauline Butor, η οποία έκανε και μία ζωντανή επίδειξη του Hangout, του live video chat το οποίο αποτελεί σημαντικό «όπλο» του social network της Google.

Από την πλευρά των ελλήνων ομιλητών, ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στο θέμα του content, στην ανάγκη για διαφοροποίηση και στον περιορισμό των «εύκολων λύσεων», όπως οι – πολύ δημοφιλείς στην Ελλάδα – διαγωνισμοί. Άλλωστε είναι  γνωστό – και σχεδόν αυτονόητο πλέον – ότι το ζητούμενο δεν είναι το απλό Like, αλλά το engagement. Επιπλέον παρουσιάστηκαν οι πιο επιτυχημένες ενέργειες που υλοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα στα Social Media, αλλά και συμβουλές στρατηγικής για πιο αποδοτική αξιοποίηση των social networks.

Μεγάλοι χορηγοί του Social Media Conference ’13 ήταν οι Entersoft και Mindworks και χορηγοί οι:  αία relate, avakon+, ForestView, Inspire, OgilvyOne, Re/Direct, 3sixtycom, Socialab, Steficon, TenFour και ThinkDigital.