Marketing Week - Social Media Conference ‘12: Τι είπαν οι keynote ομιλητές

Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Social Media Conference ‘12: Τι είπαν οι keynote ομιλητές

19 Ιουνίου 2012 | 15:38 Γράφει ο Επαμεινώνδας  Τσάκαλος Topics: Συνέδρια

Social Media Conference ‘12: Τι είπαν οι keynote ομιλητές

Ήταν και οι τέσσερις εξαιρετικοί. Διαφορετικοί, αλλά χαρισματικοί. είναι ο Dave, ο Paul, ο Lefti και η Angelique και εδώ θα διαβάσετε μερικές από τις απόψεις που εξέφρασαν κατά τη διάρκεια του εφετινού Social Media Conference.

Ευδιάθετοι, παθιασμένοι και γνώστες του αντικειμένου, οι 4 keynote ομιλητές του συνεδρίου αποτέλεσαν το «βαρύ πυροβολικό» ενός συνεδρίου το οποίο κράτησε αμείωτη την προσοχή του κόσμου και συζητήθηκε. Τόσο offline, όσο και online…

Dave Kerpen, Likeable Media: Συμβουλές για likeable brands
Ενθουσιώδης, επικοινωνιακός και με μεστό λόγο, ο Dave Kerpen, Ιδρυτής της Likeable Media, επιβεβαίωσε άμεσα την εξαιρετική φήμη που τον συνόδευε. Αφού «ανέβασε» στο Twitter και το Facebook φωτογραφία του κοινού και δώρισε αντίτυπα του βιβλίου του, ο αμερικανός ομιλητής διηγήθηκε μία από τις αγαπημένες του ιστορίες. Βρισκόταν ήδη μία ώρα στην ουρά για να κάνει check in στο δημοφιλέστερο ξενοδοχείο του Λας Βέγκας.

Έπειτα από 6 ώρες πτήσης ήταν ήδη αρκετά κουρασμένος, οπότε αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί στέλνοντας το εξής tweet: «Κανένα ξενοδοχείο δεν μπορεί να αξίζει τόση αναμονή. Περιμένω εδώ και περισσότερη από μία ώρα στο Aria». Λίγα λεπτά αργότερα έλαβε ένα tweet. Δεν ήταν, ωστόσο, από το Aria, αλλά από κάποιον ανταγωνιστή. «Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία, Dave. Ελπίζουμε στο υπόλοιπο της διαμονής σου στο Βέγκας να περάσεις καλά». Θα μπορούσαν να του είχαν προσφέρει δωμάτιο. Δεν το έκαναν όμως. Δεν πούλησαν, απλώς φέρθηκαν ανθρώπινα. Και αυτό ακριβώς ήταν που εκτίμησε. Έτσι, την επόμενη φορά που βρέθηκε στο Λας Βέγκας, έμεινε εκεί. Και προτού καν φτάσει στο ξενοδοχείο, είχε κάνει ήδη Like διαφημίζοντάς το στους 3.500 φίλους του, κάποιοι εκ των οποίων επέλεξαν, εν τέλει, να μείνουν εκεί.

“Να ακούτε. Να ακούτε συνέχεια” ήταν η προτροπή του προς τον κόσμο, προτού συνεχίσει με άλλες ενδιαφέρουσες ιστορίες και παραδείγματα από μικρά και μεγάλα brands. Με συμβουλές πολύτιμες και μηνύματα απλά, κατανοητά, χρήσιμα: «Να απαντάτε τόσο σε αρνητικά όσο και σε θετικά σχόλια». «Να θυμάστε ότι οι σημαντικότερες φράσεις στα Social Media είναι οι “I’m sorry” και “Thank you”». «Να μοιράζεστε τις ιστορίες του brand σας και να εμπνέετε τους πελάτες σας να λένε τις δικές τους ιστορίες». «Να τους ξαφνιάζετε ευχάριστα». «Να είστε ειλικρινείς». «Να είστε Likable»... Κάτι που σίγουρα το κατάφερε ο ίδιος, μιας και, όταν ολοκλήρωσε την ομιλία του, το κοινό τον επιβράβευσε με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα.

Paul Armstrong, Mindshare UK: Και Paid και Owned και Earned

Έμπειρο και επιτυχημένο στέλεχος της βρετανικής online σκηνής, ο Paul Armstrong ασχολείται μέρα-νύχτα με τα Social Media και τις νέες τεχνολογίες. Όμως, δεν είναι αφοριστικός απέναντι στα παραδοσιακά Μέσα. Κάθε άλλο, αφού, όπως έσπευσε να επισημάνει, «η επιτυχημένη παρουσία ενός brand στα sites κοινωνικής δικτύωσης είναι πιθανότερη εάν αξιοποιεί παράλληλα τα Paid, Owned και Earned Media». Όχι ένα ή δύο, αλλά και τα τρία μαζί στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής τόσο online, όσο και offline.

Κάτι που κάνουν brands όπως η Jaguar, η οποία, μπορεί να έχει στο επίκεντρο της επικοινωνίας της τη σελίδα της στο Facebook και το εταιρικό της site, τα υποστηρίζει, όμως, ποικιλοτρόπως. Με Paid Media -από SEO και Display, μέχρι καταχωρίσεις, billboards, και ραδιοτηλεοπτικά σποτ. Με Owned Media, όπως χορηγίες, εκδηλώσεις, το κανάλι της στο YouTube και το δίκτυο αντιπροσώπων της. Και βεβαίως με Shared Media, όπως είναι το user generated περιεχόμενο των χρηστών, το word-of-mouth και οι bloggers -εδώ βρήκε την ευκαιρία ο άγγλος ομιλητής να παρουσιάσει το “Content Hub”. Μία πολύ χρήσιμη μέθοδο καταγραφής των Paid, Owned και Earned Media ενός brand, η οποία συμβάλει στη χάραξη της σωστής στρατηγικής.

Συνεχίζοντας, ο Head of Social της Mindshare UK εξέφρασε την άποψη ότι τα Paid Media είναι πιο σημαντικά από ποτέ άλλοτε. Απλώς έχουν αλλάξει αρκετά σε σχέση με το παρελθόν. Δεν υποδεικνύουν στον χρήστη τι να κάνει. Λειτουργούν υποστηρικτικά και μοιάζουν πιο πολύ με άρθρα σε περιοδικά, με posts φίλων. Τα brands μεταμορφώνονται, εν ολίγοις, σε εκδότες. Διότι πολύ απλά «τα Social Media είναι κάτι περισσότερο από Marketing». Είναι ανθρώπινες σχέσεις.

Eleftherios Hatziioannou, Peopleizers: Ο ανθρώπινος παράγοντας

Είμαστε κοινωνικά όντα, η επικοινωνία είναι στη φύση μας. Γι’ αυτό και τα Social Media εξελίχτηκαν γρήγορα σε αγαπημένη καθημερινή συνήθεια εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών. Όπως επισήμανε, λοιπόν, ο Eleftherios Hatziioannou, Ιδρυτής της Peoplezeirs, τα sites κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μία μόδα, αλλά ήρθαν για να μείνουν. Και το ερώτημα για κάθε εταιρεία δεν είναι «αν πρέπει να ασχοληθούμε με τα Social Media», αλλά το «πόσο καλά θα το κάνουμε»...

Ποια είναι, όμως, η ενδεδειγμένη στρατηγική; «Οι επιχειρήσεις δεν κάνουν χαρούμενους τους πελάτες. Οι άνθρωποι τους κάνουν», τόνισε ο Lefti και ακολούθως έσπευσε να μιλήσει για το «τρίγωνο της επιτυχίας»: τους CEOs, τα στελέχη κάθε εταιρείας και τους πελάτες. Απευθύνθηκε στους CEOs, τους οποίους συμβούλεψε, μεταξύ άλλων, να δίνουν έμφαση στην κουλτούρα της εταιρείας, να αποτελούν το καλό παράδειγμα και να εστιάζουν στο «γιατί και όχι στο τι». Προέτρεψε τα στελέχη να κάνουν αυτό που αγαπούν και να «αγκαλιάσουν» τις νέες τεχνολογίες, ενώ εξήγησε το ρόλο του Social Media Manager και τη φιλοσοφία που πρέπει να υιοθετήσει κάθε brand το οποίο επιθυμεί να «χτίσει» μακροχρόνιες σχέσεις με τους καταναλωτές.

Δεν έμεινε, ωστόσο, στα λόγια, αλλά παρουσίασε και διάφορα ενδιαφέροντα παραδείγματα -ένα εκ των οποίων ήταν η υπηρεσία “Seat & Meet” της KLM- προτού μοιραστεί με το κοινό ένα από τα αγαπημένα του τσιτάτα: «μία μηχανή μπορεί να κάνει τη δουλειά 50 συνηθισμένων ανθρώπων. Καμία μηχανή, όμως, δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά ενός ξεχωριστού ανθρώπου». Και ο Lefti είναι ένας τέτοιος...

Ευδιάθετοι, παθιασμένοι και γνώστες του αντικειμένου, οι 4 keynote ομιλητές του συνεδρίου αποτέλεσαν το «βαρύ πυροβολικό» ενός συνεδρίου το οποίο κράτησε αμείωτη την προσοχή του κόσμου και συζητήθηκε. Τόσο offline, όσο και online…

Dave Kerpen, Likeable Media: Συμβουλές για likeable brands
Ενθουσιώδης, επικοινωνιακός και με μεστό λόγο, ο Dave Kerpen, Ιδρυτής της Likeable Media, επιβεβαίωσε άμεσα την εξαιρετική φήμη που τον συνόδευε. Αφού «ανέβασε» στο Twitter και το Facebook φωτογραφία του κοινού και δώρισε αντίτυπα του βιβλίου του, ο αμερικανός ομιλητής διηγήθηκε μία από τις αγαπημένες του ιστορίες. Βρισκόταν ήδη μία ώρα στην ουρά για να κάνει check in στο δημοφιλέστερο ξενοδοχείο του Λας Βέγκας.

Έπειτα από 6 ώρες πτήσης ήταν ήδη αρκετά κουρασμένος, οπότε αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί στέλνοντας το εξής tweet: «Κανένα ξενοδοχείο δεν μπορεί να αξίζει τόση αναμονή. Περιμένω εδώ και περισσότερη από μία ώρα στο Aria». Λίγα λεπτά αργότερα έλαβε ένα tweet. Δεν ήταν, ωστόσο, από το Aria, αλλά από κάποιον ανταγωνιστή. «Λυπούμαστε για την ταλαιπωρία, Dave. Ελπίζουμε στο υπόλοιπο της διαμονής σου στο Βέγκας να περάσεις καλά». Θα μπορούσαν να του είχαν προσφέρει δωμάτιο. Δεν το έκαναν όμως. Δεν πούλησαν, απλώς φέρθηκαν ανθρώπινα. Και αυτό ακριβώς ήταν που εκτίμησε. Έτσι, την επόμενη φορά που βρέθηκε στο Λας Βέγκας, έμεινε εκεί. Και προτού καν φτάσει στο ξενοδοχείο, είχε κάνει ήδη Like διαφημίζοντάς το στους 3.500 φίλους του, κάποιοι εκ των οποίων επέλεξαν, εν τέλει, να μείνουν εκεί.

“Να ακούτε. Να ακούτε συνέχεια” ήταν η προτροπή του προς τον κόσμο, προτού συνεχίσει με άλλες ενδιαφέρουσες ιστορίες και παραδείγματα από μικρά και μεγάλα brands. Με συμβουλές πολύτιμες και μηνύματα απλά, κατανοητά, χρήσιμα: «Να απαντάτε τόσο σε αρνητικά όσο και σε θετικά σχόλια». «Να θυμάστε ότι οι σημαντικότερες φράσεις στα Social Media είναι οι “I’m sorry” και “Thank you”». «Να μοιράζεστε τις ιστορίες του brand σας και να εμπνέετε τους πελάτες σας να λένε τις δικές τους ιστορίες». «Να τους ξαφνιάζετε ευχάριστα». «Να είστε ειλικρινείς». «Να είστε Likable»... Κάτι που σίγουρα το κατάφερε ο ίδιος, μιας και, όταν ολοκλήρωσε την ομιλία του, το κοινό τον επιβράβευσε με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα.

Paul Armstrong, Mindshare UK: Και Paid και Owned και Earned

Έμπειρο και επιτυχημένο στέλεχος της βρετανικής online σκηνής, ο Paul Armstrong ασχολείται μέρα-νύχτα με τα Social Media και τις νέες τεχνολογίες. Όμως, δεν είναι αφοριστικός απέναντι στα παραδοσιακά Μέσα. Κάθε άλλο, αφού, όπως έσπευσε να επισημάνει, «η επιτυχημένη παρουσία ενός brand στα sites κοινωνικής δικτύωσης είναι πιθανότερη εάν αξιοποιεί παράλληλα τα Paid, Owned και Earned Media». Όχι ένα ή δύο, αλλά και τα τρία μαζί στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής τόσο online, όσο και offline.

Κάτι που κάνουν brands όπως η Jaguar, η οποία, μπορεί να έχει στο επίκεντρο της επικοινωνίας της τη σελίδα της στο Facebook και το εταιρικό της site, τα υποστηρίζει, όμως, ποικιλοτρόπως. Με Paid Media -από SEO και Display, μέχρι καταχωρίσεις, billboards, και ραδιοτηλεοπτικά σποτ. Με Owned Media, όπως χορηγίες, εκδηλώσεις, το κανάλι της στο YouTube και το δίκτυο αντιπροσώπων της. Και βεβαίως με Shared Media, όπως είναι το user generated περιεχόμενο των χρηστών, το word-of-mouth και οι bloggers -εδώ βρήκε την ευκαιρία ο άγγλος ομιλητής να παρουσιάσει το “Content Hub”. Μία πολύ χρήσιμη μέθοδο καταγραφής των Paid, Owned και Earned Media ενός brand, η οποία συμβάλει στη χάραξη της σωστής στρατηγικής.

Συνεχίζοντας, ο Head of Social της Mindshare UK εξέφρασε την άποψη ότι τα Paid Media είναι πιο σημαντικά από ποτέ άλλοτε. Απλώς έχουν αλλάξει αρκετά σε σχέση με το παρελθόν. Δεν υποδεικνύουν στον χρήστη τι να κάνει. Λειτουργούν υποστηρικτικά και μοιάζουν πιο πολύ με άρθρα σε περιοδικά, με posts φίλων. Τα brands μεταμορφώνονται, εν ολίγοις, σε εκδότες. Διότι πολύ απλά «τα Social Media είναι κάτι περισσότερο από Marketing». Είναι ανθρώπινες σχέσεις.

Eleftherios Hatziioannou, Peopleizers: Ο ανθρώπινος παράγοντας

Είμαστε κοινωνικά όντα, η επικοινωνία είναι στη φύση μας. Γι’ αυτό και τα Social Media εξελίχτηκαν γρήγορα σε αγαπημένη καθημερινή συνήθεια εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών. Όπως επισήμανε, λοιπόν, ο Eleftherios Hatziioannou, Ιδρυτής της Peoplezeirs, τα sites κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μία μόδα, αλλά ήρθαν για να μείνουν. Και το ερώτημα για κάθε εταιρεία δεν είναι «αν πρέπει να ασχοληθούμε με τα Social Media», αλλά το «πόσο καλά θα το κάνουμε»...

Ποια είναι, όμως, η ενδεδειγμένη στρατηγική; «Οι επιχειρήσεις δεν κάνουν χαρούμενους τους πελάτες. Οι άνθρωποι τους κάνουν», τόνισε ο Lefti και ακολούθως έσπευσε να μιλήσει για το «τρίγωνο της επιτυχίας»: τους CEOs, τα στελέχη κάθε εταιρείας και τους πελάτες. Απευθύνθηκε στους CEOs, τους οποίους συμβούλεψε, μεταξύ άλλων, να δίνουν έμφαση στην κουλτούρα της εταιρείας, να αποτελούν το καλό παράδειγμα και να εστιάζουν στο «γιατί και όχι στο τι». Προέτρεψε τα στελέχη να κάνουν αυτό που αγαπούν και να «αγκαλιάσουν» τις νέες τεχνολογίες, ενώ εξήγησε το ρόλο του Social Media Manager και τη φιλοσοφία που πρέπει να υιοθετήσει κάθε brand το οποίο επιθυμεί να «χτίσει» μακροχρόνιες σχέσεις με τους καταναλωτές.

Δεν έμεινε, ωστόσο, στα λόγια, αλλά παρουσίασε και διάφορα ενδιαφέροντα παραδείγματα -ένα εκ των οποίων ήταν η υπηρεσία “Seat & Meet” της KLM- προτού μοιραστεί με το κοινό ένα από τα αγαπημένα του τσιτάτα: «μία μηχανή μπορεί να κάνει τη δουλειά 50 συνηθισμένων ανθρώπων. Καμία μηχανή, όμως, δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά ενός ξεχωριστού ανθρώπου». Και ο Lefti είναι ένας τέτοιος...



Angelique Schierz - Crusius, Capcom: Καν’ το όπως η Lady Gaga
Μπορεί να ήταν η τελευταία παρουσίαση μιας μακράς ημέρας, όμως η Angelique Schierz-Crusius κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Και αυτό γιατί ανέλυσε συναρπαστικά case studies από το χώρο της μουσικής, του κινηματογράφου και των βιντεοπαιχνιδιών. Από τη βιομηχανία του θεάματος, με άλλα λόγια, η οποία, όπως είπε η ίδια, αντιλήφθηκε γρήγορα α) ότι η επιτυχία στα Social Media έρχεται εάν «χτίσεις» μία πιστή κοινότητα και β) ότι η προσωπική επαφή με τους fans μπορεί να αποδειχτεί ανεκτίμητης αξίας.

Η Global Digital Strategist της Capcom αναφέρθηκε στον Justin Bieber και εξήγησε πώς ο νεαρός τραγουδιστής έγινε γνωστός μέσω του YouTube και σταδιακά απέκτησε 65 εκατ. social θαυμαστές. Μίλησε επίσης για την Lady Gaga, η οποία διαθέτει κοινό 90 εκατ. οπαδών στα Social Media και αρέσκεται να παρακινεί τους fans της να γίνουν συνδημιουργοί περιεχομένου. Ποιο ήταν ένα από τα συμπεράσματα που προέκυψαν; Ότι, τόσο ο Bieber όσο και η Lady Gaga, εξελίχτηκαν σε λατρεμένα “brands” επειδή έγιναν ένα με τον κόσμο από την αρχή της καριέρας τους και έδωσαν την ευκαιρία στους οπαδούς τους να ζήσουν βήμα-βήμα την άνοδο προς την κορυφή, ακόμα και να συμβάλλουν με τον τρόπο τους.

Τους έκαναν, λοιπόν, μέρος της ιστορίας και ανταμείφθηκαν, γι΄αυτό και γίνονται πλέον ανάρπαστα μέχρι και branded προϊόντά τους όπως οδοντόβουρτσες και οδοντικό νήμα. 
Άλλες επιτυχημένες καμπάνιες που παρουσίασε η αγγλίδα ομιλήτρια ήταν αυτές για το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Resident Evil, τον Mr Bean και την ταινία Hunger Games, ενώ εξήγησε πώς κατάφερε η Burberry’s, χάρη στην πολυδιάστατη digital στρατηγική της, να ξεπεράσει σε πωλήσεις το 1 δισ. λίρες το τελευταίο εξάμηνο. Όσο για τη φράση με την οποία επέλεξε να μας αποχαιρετήσει αυτή ήταν η “The web is what you make it”…

Πες το με ένα tweet…

Σε ένα συνέδριο για τα Social Media, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα tweets. Το Marketing Week τα διάβασε και έκανε retweet μερικά από αυτά που έγραψαν ομιλητές και σύνεδροι.

*Panos Sambrakos ‏ @panos
@DaveKerpen you rocked. Got many mental notes. Thanks ;-) #smcgr

*Stavros Kontaktsis ‏ @stakon
@DaveKerpen is a gifted public speaker. Great work #smcgr

*Vasiliki Plemmenou ‏ @vasi_pl
@ehatziioannou You were just amazing today! Thank you! :) #smcgr

*BaaS ‏ @BaaS_GR
#SMCgr. A very positive sentiment. We were reminded one very simple thing : PEOPLE . Thank you @marketingweek for organizing a #likeable event

*Marina Psychari ‏ @MarinaPsychari
All good things come to an end. Congrats to all of the keynote speakers! #SMCgr

*LinaΚ ‏ @FraouLina
I love the enthusiasm of some speakers. Don’t get to see that very often @DaveKerpen @angeliqueSC rocked! #smcgr

*Theo Potouroglou ‏ @Potouroglou
It takes balls to succeed! Via @angeliquesc #smcgr

*Dimitris Floros ‏ @Dimflo
Listening is 50% of all communication. Simple as that - yet often neglected! #smcgr

*elenitsa ‏ @elenak2
You are dealing with people! Not ATM’s you’re withdrawing money from #smcgr

Marketing Week (T. 1390)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778