Marketing Week - Κώστας Χαμαλίδης, Digital Minds: Το influencer marketing, «αναγκαία» επιλογή για την προσέγγιση του κοινού

Τετάρτη, 24 Απριλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Κώστας Χαμαλίδης, Digital Minds: Το influencer marketing, «αναγκαία» επιλογή για την προσέγγιση του κοινού

22 Φεβρουαρίου 2019 | 12:58 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Έχουμε μπει στην εποχή του influencer marketing, το οποίο «αγκαλιάζεται» όλο και περισσότερο, τόσο από τα brands όσο και από το κοινό. Προσφέροντας άμεση πρόσβαση και επαφή με τους καταναλωτές, οι influencers ήρθαν για να μείνουν, τη στιγμή που εταιρείες όπως η Digital Minds είναι εδώ για να τους συνδέσουν αποτελεσματικά με τα ενδιαφερόμενα brands.

Το influencer marketing έχει διαμορφώσει ένα διαφορετικό οικοσύστημα σε σύγκριση με το παραδοσιακό marketing, καθώς οι καταναλωτές δεν εμπιστεύονται πλέον τις διαφημίσεις, αλλά τους ανθρώπους που μπορούν με αυθεντικό τρόπο να προωθήσουν τα αγαπημένα τους brands. Παράλληλα, οι micro-influencers είναι μία νέα κατηγορία ατόμων που δημιουργούν περιεχόμενο στα social media και διαθέτουν λιγότερους από 10.000 followers, με κύριο χαρακτηριστικό το ισχυρό engagement με το κοινό τους. Αυτά και άλλα πολλά μοιράστηκε με το MW ο Κώστας Χαμαλίδης, Founder και CEO της Digital Minds, αναλύοντας τη συγκεκριμένη τάση.

    MW:Το influencer marketing καταλαμβάνει όλο και σημαντικότερο μερίδιο των marketing ενεργειών των διαφημιζόμενων. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται η ανάπτυξή του τα τελευταία χρόνια;

Κώστας Χαμαλίδης: To influencer marketing πράγματι σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια αλλά αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα μελετήσουμε ότι αναπτύχθηκαν αντίστοιχα μοντέλα επικοινωνίας (two-step flow of communication model) που βασίστηκαν στη επιρροή της πλειοψηφίας των ατόμων από opinion leaders. Η ανάπτυξη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια οφείλεται στην έλλειψη της εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε παραδοσιακές μορφές διαφήμισης. Επιζητούν μία πιο ειλικρινή και αυθεντική προσέγγιση στον τρόπο που τα brands διαφημίζουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία και οι influencers αποτελούν τη μέθοδο που την πιστοποιεί. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην Ελλάδα το YouTube αποτελεί την κυρίαρχη πλατφόρμα σε reach για χρήστες κάτω των 40 ετών, αφήνοντας την τηλεόραση σε δεύτερη θέση, αντιλαμβανόμαστε ότι οι influencers αποτελούν ένα αναπτυσσόμενο μέσο αρκετών marketing ενεργειών.

    Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει το influencer marketing σε ένα brand, σε σχέση με άλλες πρακτικές επικοινωνίας και προβολής;

Το influencer marketing έχει διαμορφώσει ένα διαφορετικό οικοσύστημα σε σύγκριση με το παραδοσιακό marketing. Πλέον οι καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τις διαφημίσεις, εμπιστεύονται τους ανθρώπους που μπορούν με αυθεντικό τρόπο να προωθήσουν τα αγαπημένα τους brands. To 67% των millennials δηλώνουν ότι θα εμπιστευτούν ένα προϊόν αν το έχει προτείνει ο αγαπημένος τους influencer, συνεπώς η σωστή επιλογή των κατάλληλων influencers δίνει τη δυνατότητα στα brands να απευθυνθούν άμεσα σε ένα δυνητικό καταναλωτικό κοινό που φανατικά τους παρακολουθεί. Το 2019 προβλέπεται ότι το online video content θα αποτελεί το 69% του internet traffic που καταναλώνεται από τους χρήστες και το influencer marketing αποτελεί τη βέλτιστη πρακτική για ένα brand να δημιουργήσει άμεσα, δημιουργικό και στοχευμένο περιεχόμενο.

    Μια τάση όπως αυτή, για να έχει αποτέλεσμα πρέπει και να χρησιμοποιηθεί σωστά. Ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος ενσωμάτωσής της σε ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πρόγραμμα;

Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι το influencer marketing αποτελεί μία data-driven πρακτική που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ενός marketing mix. Οι περισσότεροι marketers θεωρούν ότι το influencer marketing επηρεάζει αποκλειστικά την Social Media και PR στρατηγική ενός brand, αλλά οφείλουμε να αναδείξουμε ότι συμβάλλει αποτελεσματικά και σε άλλα πεδία. Μεταξύ άλλων: Brand Awareness & Reputation, Brand Advocacy, Digital Advertising, Web Traffic και Customer Acquisition. Αν αναλογιστούμε ότι περισσότερο από το 19% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιεί ad blocker, ενώ τρεις στους δέκα χρήστες εγκατέστησαν κάποιο ad blocking software τον τελευταίο χρόνο, αντιλαμβανόμαστε ότι το native advertising που πραγματοποιείται με influencers αποτελεί μία «αναγκαία» επιλογή για την προσέγγιση του καταναλωτικού κοινού. Ομοίως, στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης ενός επικοινωνιακού πλάνου οφείλουμε να αξιοποιήσουμε περαιτέρω όλα τα μετρήσιμα αποτελέσματα της influencer marketing στρατηγικής μας, τόσο σε online όσο και σε offline πρακτικές.

    Είναι σαφές πως δεν είναι όλα τα marketing εργαλεία κατάλληλα για όλα τα brands και για όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με την εμπειρία σας, ποιες κατηγορίες βγαίνουν περισσότερες ωφελημένες από τη συνεργασία με influencers;

Ομολογουμένως στη συνείδηση των marketers το influencer marketing αποτελεί ένα εργαλείο που είναι συνδεδεμένο κυρίως με τους Millennials και την Gen Z. Αυτός ο «μύθος» αρχίζει σιγά σιγά να διαφοροποιείται αν αναλογιστούμε έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, οι οποίες καταγράφουν ότι το 33% των YouTube users στην Ελλάδα είναι άνω των 45 ετών, καθώς και ότι το 34% είναι γονείς. Δεν θεωρώ ότι κάποιες κατηγορίες μπορούν να χαρακτηριστούν ως πιο ωφελημένες, καθώς αν αναλογιστούμε ότι το περιεχόμενο των influencers ως στόχο έχει να μας διασκεδάσει, να μας εκπαιδεύσει και να μας εμπνεύσει μπορούμε να συμπεράνουμε ότι μπορούμε να ανατρέξουμε σε επιτυχημένα case studies σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες.

    Ποια είναι τα οφέλη από την συνεργασία με micro-influencers;

Οι micro-influencers είναι μία νέα κατηγορία ατόμων που δημιουργούν περιεχόμενο στα social media και διαθέτουν λιγότερους από 10.000 followers. Αυτό που χαρακτηρίζει τους micro-influencers είναι το ισχυρό engagement με το κοινό τους, καθώς και η ευρεία θεματολογία που αναπτύσσουν ξεφεύγοντας από τις δημοφιλής κατηγορίες περιεχομένου. Αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της influencer marketing στρατηγικής ενός brand να ενσωματώσει συνεργασίες με micro-influencers, οι οποίες θα εξυπηρετούν τόσο τους στόχους για τη σύνδεση με ένα niche κοινό όσο και θα συμβάλλουν στην επίτευξη ενός υψηλού ROI.

    Σε όλο αυτό, πού έρχεται να «κουμπώσει» η Digital Minds και με ποιον τρόπο;

Η Digital Minds είναι μία Digital Media εταιρεία που συνεργάζεται με ταλαντούχους influencers και brands. Στο δίκτυο της Digital Minds ανήκουν οι κορυφαίοι Έλληνες influencers, καθώς και brands που στρατηγικά επενδύουν στη παραγωγή και διαχείριση περιεχομένου σε social media πλατφόρμες. Η εξειδικευμένη μας ομάδα και τα τεχνολογικά μας εργαλεία έχουν διαφοροποιήσει τον τρόπο που το περιεχόμενο παράγεται, διανέμεται και καταναλώνεται σε περισσότερους από 50 εκατομμύρια followers μηνιαίως εντός και εκτός Ελλάδας. Tο DNA μας χαρακτηρίζεται από μία data driven προσέγγιση και καθημερινά αναλύουμε data που κατευθύνουν την στρατηγική των brands σε ένα digital multi-platform οικοσύστημα.
Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες μας εστιάζουν στη διαμόρφωση της στρατηγικής, στη σωστή επιλογή των κατάλληλων influencers, στη δημιουργία του ποιοτικού περιεχομένου, καθώς και στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Αναφορικά με την παραγωγή του περιεχομένου έχουμε στρατηγικά επενδύσει στη δημιουργία του Digital Minds Playground, ενός production studio που μπορούν οι influencers και τα brands να δημιουργούν ποιοτικό περιεχόμενο.

    Κλείνοντας, τι θα συμβουλεύατε ένα brand που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στο influencer marketing;

Κάθε νέα προσπάθεια θέλει σωστή οργάνωση και αν μπορούσα να δώσω 3 συμβουλές σε ένα brand θα ήταν οι εξής:
- Να επικεντρωθούν στη δύναμη των data και να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που το καταναλωτικό κοινό διαμορφώνει.
- Να αντιληφθούν ότι απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές καταναλωτικές ομάδες και όχι μόνο στα νεανικά κοινά.
- Να δώσουν έμφαση στην αξιολόγηση της στρατηγικής τους, λαμβάνοντας υπόψη το ROI της επένδυσής τους.

Marketing Week (T. 1558)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778