Marketing Week - Social Media Conference 2018: Από το Disruption της κουλτούρας στη δημιουργία νέας

Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Social Media Conference 2018: Από το Disruption της κουλτούρας στη δημιουργία νέας

27 Ιουνίου 2018 | 09:59 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences

Οι εφαρμογές messaging επανανοηματοδοτούν την επικοινωνία, η τεχνολογία απογειώνει τις δημιουργικές δυνατότητες, οι πλατφόρμες εμπλουτίζουν τα εργαλεία τους και οι influencers δίνουν «πρόσωπο» στην επαφή των brands με το κοινό τους. Το marketing στα social media αλλάζει επίπεδο, αφήνοντας πίσω όσους δεν μπορούν να ακολουθήσουν.

Μέχρι πρότινος μιλούσαμε για disruptors της κρατούσας κουλτούρας μέσα από το social media marketing. Αυτό πλέον δεν αρκεί. Απαιτείται η δημιουργία νέας, ευθύς εξαρχής, με άξονα τη διαχείριση των προσδοκιών των χρηστών, οι οποίοι, σήμερα, περιμένουν από τα brands, απλά, τα πάντα. Το Social Media Conference 2018, Director’s Cut, που διοργάνωσε το Marketing Week στις 24 Μαΐου, φιλοξένησε experts από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, αλλά και practitioners από τα σημαντικότερα ελληνικά και διεθνή agencies, οι οποίοι συζήτησαν τις τάσεις που θα καθορίσουν τον χάρτη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μοιράστηκαν tips για μέγιστο impact κάθε social media καμπάνιας. Επιμένοντας ιδιαίτερα στη δημιουργία μιας μοναδικής, εξατομικευμένης εμπειρίας για τους χρήστες, πρότειναν διαφορετικούς τρόπους επίτευξής της, ενώ, μέσα από παραδειγματικά cases, δημιούργησαν ένα κατατοπιστικό roadmap για αποτελεσματικό influencer marketing.

ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΟ FULL BENEFIT ΤΟΥ VIDEO;
Σίγουρα η πιο δυναμική τάση στο ψηφιακό περιεχόμενο, το video εκτιμάται ότι θα αποτελεί το 75% των mobile data μέχρι το 2020. Σύμφωνα με τη Μαρία Μανωλιούδη, Global Marketing Solutions της Facebook, η κατανάλωση οπτικοακουστικού περιεχομένου στο κινητό έχει τη δύναμη να δημιουργήσει communities, ενώ διαφέρει από την τηλεόραση, τόσο όσο προς τις τεχνικές προδιαγραφές, όσο και ως προς τις συνήθειες παρακολούθησης. On-the-go, lean-back ή lean-forward, brands και agencies καλούνται να λάβουν υπόψη τη φάση στην οποία βρίσκεται ο χρήστης όταν «συναντά» τα μηνύματά τους και να προσαρμόσουν ανάλογα το δημιουργικό, τη διάρκεια, αλλά και τα metrics που θα αξιολογήσουν, πάντα με μια mobile optimized λογική.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ VIDEO ΓΙΑ ΕΣΑΣ;
Ανεξάρτητα από το αν είστε brand με παρουσία στο LinkedIn, ή απλό μέλος του, η επικοινωνία μέσω video στη συγκεκριμένη πλατφόρμα επιφυλάσσει οφέλη για όλους. Όπως υποστήριξε η Sepideh Dundon, Partner Manager EMEA του LinkedIn, οι μάρκες έχουν πολλά να κερδίσουν από αυτήν, καθώς προσεγγίζουν το κοινό τους την κατάλληλη στιγμή, όταν αφιερώνει χρόνο στον εαυτό του και έχει τη διάθεση να ανοιχτεί σε νέα μηνύματα.

Παράλληλα, βρίσκονται σε ένα brand-safe περιβάλλον, το οποίο οι επισκέπτες εμπιστεύονται και μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία ευκολότερα. Τέλος, προσφέροντας διαφορετικές δυνατότητες στόχευσης, μπορεί να μετατρέψει τα video views σε ποιοτικά leads και followers. Από την άλλη, μέσα από έναν προσωπικό λογαριασμό στο LinkedIn, η χρήση video επιτρέπει στα άτομα να μοιραστούν τα τρέχοντα projects τους και να προβάλλουν το expertise τους στον τομέα τους, διευκολύνοντας την εδραίωσή τους ως thought leaders.

TO MESSAGING ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ BRANDS
Τρία δισεκατομμύρια χρήστες είναι ενεργοί στο messenger και 2 δισεκατομμύρια μηνύματα ανταλλάσσονται εκεί κάθε μήνα μεταξύ πελατών και επιχειρήσεων. Οι εφαρμογές messaging βρίσκονται ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς και το 64% των χρηστών δηλώνει ότι θα προτιμούσε να τις χρησιμοποιήσει για να απευθυνθεί σε κάποια εταιρεία, σε σχέση με το τηλέφωνο ή το mail. Παρουσιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Δημήτρης Κορνιώτης, Client Solutions Manager, CEE της Facebook, πρότεινε εργαλεία και δυνατότητες που προσφέρει το Facebook για την ένταξή τους στο εταιρικό marketing plan και 3 βήματα για να τα υιοθετήσουν ως κανάλια επικοινωνίας:
1. Ενημερώστε ότι υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω messaging.
2. Διαχειριστείτε τον όγκο των μηνυμάτων καθώς αυτά θα πληθαίνουν, ίσως με χρήση bots.
3. «Εκτρέψτε» την επικοινωνία από περισσότερο κοστοβόρα κανάλια σε messaging apps.

ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ BOTS
Δεν είναι ΑΙ, δεν είναι chatbots. Λέγονται bots και προσφέρουν διαδραστική αυτοματοποιημένη επικοινωνία, ένας προς έναν και σε κλίμακα. Στο σωστό τους ορισμό επέμεινε ιδιαίτερα ο Syd Lawrence, Co-Founder της The Bot Platform, προκειμένου να ξεκαθαριστεί τι μπορούν brands και agencies να περιμένουν από αυτά. Με δεδομένο ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τις μάρκες να βρουν το κοινό τους στον ωκεανό του διαδικτύου, τα messenger bots, λειτουργώντας μέσα σε ένα γνώριμο UI, μπορούν να είναι αποτελεσματικά σε επίπεδο awareness, activation και retention. Παράλληλα, αποδεικνύονται χρήσιμα και για την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και σε επίπεδο data και segmentation.

H ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ «ΤΑΥΤΙΣΗΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Ένα από τα συχνότερα και τα πιο επικίνδυνα ατοπήματα για brands και agencies είναι το ότι παραβλέπουν το γεγονός ότι κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετικό και απαιτεί ειδικό χειρισμό. Για τον David Schneider, Creative Director της That Lot και Σεναριογράφο του The Death of Stalin, μεταξύ άλλων, η απόλυτη εξειδίκευση της επικοινωνίας στην εκάστοτε πλατφόρμα συνιστά «τέχνη» την οποία οφείλουν να τελειοποιήσουν οι μάρκες. Ο David Schneider έδωσε χρήσιμα tips για κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά, τονίζοντας τη σημασία της υψηλής ποιότητας αλλά και της χρήσης video σε όλες.

Facebook:

- Δημιουργήστε περιεχόμενο με το οποίο οι χρήστες μπορούν να ταυτιστούν.
- Αξιοποιήστε διαφορετικά formats και εργαλεία.
- Επενδύστε στο paid αλλά όχι παραμελώντας την ποιότητα.
- Επιδιώξτε την ενίσχυση του earned.
Instagram:
- Αναζητήστε ποια hashtags είναι πιο δημοφιλή.
- Χρησιμοποιήστε tags προκειμένου να συνδέσετε περισσότερους ανθρώπους με εσάς, καθώς και τοπικά tags…
 … αλλά μην το παρακάνετε. Μέχρι 10 είναι συνήθως αρκετά.
- Προσαρμόστε ακόμη περισσότερο την επικοινωνία σας για τα insta-stories.
Twitter:
- Δώστε προσοχή στο tone of voice.
- Σχεδιάστε εκ των προτέρων δημοσιεύσεις για ειδικές περιστάσεις.
- Απαντήστε άμεσα.
- Μην ποστάρετε απλά, αλλά δημιουργήστε συνομιλίες για engagement και μεγαλύτερο buzz.
Snapchat:
- Διαχειριστείτε δημιουργικά τα timelines.
- Ενσωματώστε καινοτόμες σχεδιαστικές και video τεχνικές.
- «Παίξτε» με τον χώρο και την αμεσότητα.

Η «ΜΑΓΕΙΑ» ΤΟΥ SHAREABLE CONTENT
Συμφωνώντας απόλυτα με τον David Schneider σχετικά με την ανάγκη μετάβασης από το «push» στο «pull», ο Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist της Socialab μίλησε για τη «μαγεία» της δημιουργίας περιεχομένου το οποίο οι χρήστες επιθυμούν να μοιράζονται. Μαγεία που στηρίζεται στη λογική και λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού αλλά και τα ενδιαφέροντά του. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, οι χρήστες αναζητούν κατά κύριο λόγο χρήσιμο περιεχόμενο, ενώ οι καμπάνιες που γίνονται viral είναι εκείνες που καταφέρνουν να δημιουργήσουν συναισθηματικές συνδέσεις. Οι μάρκες χρειάζεται να δώσουν τον λόγο στους χρήστες, προκειμένου να τους εμπλέξουν ενεργά μέσα από θέματα που τους αφορούν, ακόμη και αν το brand δεν αποτελεί το central piece.

Μέχρι πρότινος μιλούσαμε για disruptors της κρατούσας κουλτούρας μέσα από το social media marketing. Αυτό πλέον δεν αρκεί. Απαιτείται η δημιουργία νέας, ευθύς εξαρχής, με άξονα τη διαχείριση των προσδοκιών των χρηστών, οι οποίοι, σήμερα, περιμένουν από τα brands, απλά, τα πάντα. Το Social Media Conference 2018, Director’s Cut, που διοργάνωσε το Marketing Week στις 24 Μαΐου, φιλοξένησε experts από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, αλλά και practitioners από τα σημαντικότερα ελληνικά και διεθνή agencies, οι οποίοι συζήτησαν τις τάσεις που θα καθορίσουν τον χάρτη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μοιράστηκαν tips για μέγιστο impact κάθε social media καμπάνιας. Επιμένοντας ιδιαίτερα στη δημιουργία μιας μοναδικής, εξατομικευμένης εμπειρίας για τους χρήστες, πρότειναν διαφορετικούς τρόπους επίτευξής της, ενώ, μέσα από παραδειγματικά cases, δημιούργησαν ένα κατατοπιστικό roadmap για αποτελεσματικό influencer marketing.

ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΟ FULL BENEFIT ΤΟΥ VIDEO;
Σίγουρα η πιο δυναμική τάση στο ψηφιακό περιεχόμενο, το video εκτιμάται ότι θα αποτελεί το 75% των mobile data μέχρι το 2020. Σύμφωνα με τη Μαρία Μανωλιούδη, Global Marketing Solutions της Facebook, η κατανάλωση οπτικοακουστικού περιεχομένου στο κινητό έχει τη δύναμη να δημιουργήσει communities, ενώ διαφέρει από την τηλεόραση, τόσο όσο προς τις τεχνικές προδιαγραφές, όσο και ως προς τις συνήθειες παρακολούθησης. On-the-go, lean-back ή lean-forward, brands και agencies καλούνται να λάβουν υπόψη τη φάση στην οποία βρίσκεται ο χρήστης όταν «συναντά» τα μηνύματά τους και να προσαρμόσουν ανάλογα το δημιουργικό, τη διάρκεια, αλλά και τα metrics που θα αξιολογήσουν, πάντα με μια mobile optimized λογική.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ VIDEO ΓΙΑ ΕΣΑΣ;
Ανεξάρτητα από το αν είστε brand με παρουσία στο LinkedIn, ή απλό μέλος του, η επικοινωνία μέσω video στη συγκεκριμένη πλατφόρμα επιφυλάσσει οφέλη για όλους. Όπως υποστήριξε η Sepideh Dundon, Partner Manager EMEA του LinkedIn, οι μάρκες έχουν πολλά να κερδίσουν από αυτήν, καθώς προσεγγίζουν το κοινό τους την κατάλληλη στιγμή, όταν αφιερώνει χρόνο στον εαυτό του και έχει τη διάθεση να ανοιχτεί σε νέα μηνύματα.

Παράλληλα, βρίσκονται σε ένα brand-safe περιβάλλον, το οποίο οι επισκέπτες εμπιστεύονται και μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία ευκολότερα. Τέλος, προσφέροντας διαφορετικές δυνατότητες στόχευσης, μπορεί να μετατρέψει τα video views σε ποιοτικά leads και followers. Από την άλλη, μέσα από έναν προσωπικό λογαριασμό στο LinkedIn, η χρήση video επιτρέπει στα άτομα να μοιραστούν τα τρέχοντα projects τους και να προβάλλουν το expertise τους στον τομέα τους, διευκολύνοντας την εδραίωσή τους ως thought leaders.

TO MESSAGING ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ BRANDS
Τρία δισεκατομμύρια χρήστες είναι ενεργοί στο messenger και 2 δισεκατομμύρια μηνύματα ανταλλάσσονται εκεί κάθε μήνα μεταξύ πελατών και επιχειρήσεων. Οι εφαρμογές messaging βρίσκονται ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς και το 64% των χρηστών δηλώνει ότι θα προτιμούσε να τις χρησιμοποιήσει για να απευθυνθεί σε κάποια εταιρεία, σε σχέση με το τηλέφωνο ή το mail. Παρουσιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο Δημήτρης Κορνιώτης, Client Solutions Manager, CEE της Facebook, πρότεινε εργαλεία και δυνατότητες που προσφέρει το Facebook για την ένταξή τους στο εταιρικό marketing plan και 3 βήματα για να τα υιοθετήσουν ως κανάλια επικοινωνίας:
1. Ενημερώστε ότι υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω messaging.
2. Διαχειριστείτε τον όγκο των μηνυμάτων καθώς αυτά θα πληθαίνουν, ίσως με χρήση bots.
3. «Εκτρέψτε» την επικοινωνία από περισσότερο κοστοβόρα κανάλια σε messaging apps.

ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ BOTS
Δεν είναι ΑΙ, δεν είναι chatbots. Λέγονται bots και προσφέρουν διαδραστική αυτοματοποιημένη επικοινωνία, ένας προς έναν και σε κλίμακα. Στο σωστό τους ορισμό επέμεινε ιδιαίτερα ο Syd Lawrence, Co-Founder της The Bot Platform, προκειμένου να ξεκαθαριστεί τι μπορούν brands και agencies να περιμένουν από αυτά. Με δεδομένο ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τις μάρκες να βρουν το κοινό τους στον ωκεανό του διαδικτύου, τα messenger bots, λειτουργώντας μέσα σε ένα γνώριμο UI, μπορούν να είναι αποτελεσματικά σε επίπεδο awareness, activation και retention. Παράλληλα, αποδεικνύονται χρήσιμα και για την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και σε επίπεδο data και segmentation.

H ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ «ΤΑΥΤΙΣΗΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Ένα από τα συχνότερα και τα πιο επικίνδυνα ατοπήματα για brands και agencies είναι το ότι παραβλέπουν το γεγονός ότι κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετικό και απαιτεί ειδικό χειρισμό. Για τον David Schneider, Creative Director της That Lot και Σεναριογράφο του The Death of Stalin, μεταξύ άλλων, η απόλυτη εξειδίκευση της επικοινωνίας στην εκάστοτε πλατφόρμα συνιστά «τέχνη» την οποία οφείλουν να τελειοποιήσουν οι μάρκες. Ο David Schneider έδωσε χρήσιμα tips για κάθε πλατφόρμα ξεχωριστά, τονίζοντας τη σημασία της υψηλής ποιότητας αλλά και της χρήσης video σε όλες.

Facebook:

- Δημιουργήστε περιεχόμενο με το οποίο οι χρήστες μπορούν να ταυτιστούν.
- Αξιοποιήστε διαφορετικά formats και εργαλεία.
- Επενδύστε στο paid αλλά όχι παραμελώντας την ποιότητα.
- Επιδιώξτε την ενίσχυση του earned.
Instagram:
- Αναζητήστε ποια hashtags είναι πιο δημοφιλή.
- Χρησιμοποιήστε tags προκειμένου να συνδέσετε περισσότερους ανθρώπους με εσάς, καθώς και τοπικά tags…
 … αλλά μην το παρακάνετε. Μέχρι 10 είναι συνήθως αρκετά.
- Προσαρμόστε ακόμη περισσότερο την επικοινωνία σας για τα insta-stories.
Twitter:
- Δώστε προσοχή στο tone of voice.
- Σχεδιάστε εκ των προτέρων δημοσιεύσεις για ειδικές περιστάσεις.
- Απαντήστε άμεσα.
- Μην ποστάρετε απλά, αλλά δημιουργήστε συνομιλίες για engagement και μεγαλύτερο buzz.
Snapchat:
- Διαχειριστείτε δημιουργικά τα timelines.
- Ενσωματώστε καινοτόμες σχεδιαστικές και video τεχνικές.
- «Παίξτε» με τον χώρο και την αμεσότητα.

Η «ΜΑΓΕΙΑ» ΤΟΥ SHAREABLE CONTENT
Συμφωνώντας απόλυτα με τον David Schneider σχετικά με την ανάγκη μετάβασης από το «push» στο «pull», ο Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist της Socialab μίλησε για τη «μαγεία» της δημιουργίας περιεχομένου το οποίο οι χρήστες επιθυμούν να μοιράζονται. Μαγεία που στηρίζεται στη λογική και λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού αλλά και τα ενδιαφέροντά του. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, οι χρήστες αναζητούν κατά κύριο λόγο χρήσιμο περιεχόμενο, ενώ οι καμπάνιες που γίνονται viral είναι εκείνες που καταφέρνουν να δημιουργήσουν συναισθηματικές συνδέσεις. Οι μάρκες χρειάζεται να δώσουν τον λόγο στους χρήστες, προκειμένου να τους εμπλέξουν ενεργά μέσα από θέματα που τους αφορούν, ακόμη και αν το brand δεν αποτελεί το central piece.


Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ «ΕΥΤΥΧΙΑΣ»
Το συναίσθημα της ευτυχίας είναι αυτό που θα πρέπει να κρύβεται πίσω από κάθε μήνυμα σύμφωνα με τον Kris Hoet, Co-Founder & Chief Innovation Officer της Happiness και Global Head of Innovation της FCB. Με δεδομένο τον εκδημοκρατισμό της επικοινωνίας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, brands και agencies έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν την πειστικότητά τους προσφέροντας μικρές «δόσεις» χαράς σε κάθε επαφή με τη βάση τους. Κατά τον Kris Hoet, η χαρά αποτελεί κινητήριο μοχλό σε κάθε επίπεδο, από το awareness έως το performance, ενώ αυτό που απαιτείται από τις εταιρείες είναι να εξετάζουν όχι μόνο τους λόγους της αποτυχίας μιας καμπάνιας, αλλά, κυρίως, τι ήταν αυτό που έκανε μια δράση επιτυχημένη.

ΤΑ SOCIAL MEDIA ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Αλλά σε καλύτερη εκδοχή. Αυτό υποστήριξε ο Βαγγέλης Δαβιτίδης, Συνιδρυτής και Executive Creative Director της 4 Wise Monkeys, παρουσιάζοντας επιτυχημένα case studies. Σε μια εποχή που η τηλεοπτική θέαση στους νέους βαίνει σταθερά μειούμενη, τα κοινωνικά δίκτυα προσεγγίζουν πλέον μεγάλο εύρος κοινού, έχοντας παράλληλα σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με την τηλεόραση.

Πρώτον, τα posts δεν χρειάζεται να δημοσιεύονται σωρηδόν, αλλά μόνο όταν υπάρχει κάτι σημαντικό να ειπωθεί, ενώ η social επικοινωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν insight για την παρουσία και στα άλλα μέσα. Παράλληλα, τα social media επιτρέπουν την εξατομικευμένη επαφή, ενώ δίνουν τη δυνατότητα δημοσίευσης χρήσιμου περιεχομένου, το οποίο είναι τελικά αυτό που επιλέγουν να καταναλώνουν και να μοιράζονται οι χρήστες.

«ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΥΠΟΠΡΟΪΟΝ»
«Μην παράγετε απλά περιεχόμενο, χτίστε μια εμπειρία». Αυτή ήταν η συμβουλή του Σταύρου Κοντακτσή, Senior Partner της Giraffes in the Kitchen, ο οποίος τόνισε και αυτός από την πλευρά του τη βαρύτητα της εξατομίκευσης σε κάθε σημείο διεπαφής. Η επιλογή καναλιού είναι αναμφίβολα μεγάλης σημασίας, αυτό που ωστόσο προέχει για τις επιχειρήσεις είναι να δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε κάθε χρήστης να έχει μια προσωποποιημένη εμπειρία με τη μάρκα. Μιλώντας για το case του Melissa van, έδωσε προτεραιότητα στο βίωμα κάθε καταναλωτή και τη σχέση που αναπτύσσει με το προϊόν, τονίζοντας ότι δεν πρέπει τα πάντα να περιστρέφονται γύρω από το brand.

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ INFLUENCERS INFLUENTIAL;
Για τον Ben Donkor, Director of Research and Insights της We Are Social, είναι ένας συνδυασμός συναισθήματος και λογικής. Το ζήτημα που πρέπει να απασχολεί τα brands είναι το πόσο μακριά φτάνει το περιεχόμενό τους και για πόσο καιρό μένει εκεί. Σε αυτή τη λογική, η συνεργασία με κάποιον influencer πρέπει να γίνεται βάζοντας στο κάδρο την αφοσίωση και το πάθος του, το εύρος της βάσης του και φυσικά το βαθμό εγγύτητας της φιλοσοφίας του με αυτή της μάρκας. Με την εμπιστοσύνη στην παραδοσιακή διαφήμιση να συρρικνώνεται, οι καταναλωτές στρέφονται στους influencers, και μάλιστα σε αυτούς που βρίσκονται πιο κοντά τους, τόσο γεωγραφικά όσο και σε επίπεδο αξιών. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμη ένας αριθμός που να αποδίδει την επιρροή, οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα για την ασφαλέστερη επιλογή συνεργατών.

ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ INFLUENCER MARKETING
Τη δυναμική του influencer marketing ανέδειξε και η Emilie Tabor, Founder & CMO του Influencer Marketing Agency (IMA). Ωστόσο, για να έχει επιτυχία μια τέτοιου είδους καμπάνια, προϋποθέτει ένα εις βάθος background check των υποψηφίων, ενώ μπορεί να εκδιπλωθεί σε διαφορετικά layers, συμπεριλαμβάνοντας influencers διαφορετικού βεληνεκούς. Στρατηγικής σημασίας είναι η εξεύρεση της χρυσής τομής μεταξύ ανεξαρτησίας και καθοδήγησης από τη μάρκα, η οποία μάλιστα θα δρέψει τους καρπούς των earned media εάν και η ίδια δημιουργήσει για τους πρεσβευτές της μια εμπειρία που να υπερβαίνει την απλή αποστολή προϊόντων. Τέλος, οι μακροχρόνιες συνεργασίες είναι εκείνες που αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές, με τη διαφάνεια της σχέσης να ευνοεί και τον αντίκτυπο που έχουν στο κοινό.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ «INSTAGRAMIZATION»
Milkshakes που σχεδιάζονται από τον social media manager της εταιρείας εστίασης και επιδόρπια που δημιουργούνται μόνο για να φωτογραφίζονται για το Instagram. Τα προϊόντα, οι καμπάνιες και οι ίδιες οι εμπειρίες μοιάζει να προορίζονται πλέον μόνο για να δημοσιευτούν στα social media και να κερδίσουν likes στο Instagram. To «instagramization» κάθε πτυχής της καθημερινότητας, όπως υπογράμμισε ο Victor Pineiro, SVP, Social Media της Big Spaceship, αποτελεί για τους marketers πρόκληση αλλά και ευκαιρία. Και ενώ παλαιότερα το ζητούμενο ήταν το disruption της κουλτούρας, τώρα απαιτείται η δημιουργία νέας. Προς αυτή την κατεύθυνση, η σύναψη συμμαχιών με influencers που δεν προβάλλουν απλά προϊόντα αλλά που μπορούν να συνδιαμορφώσουν τη νέα αυτή κουλτούρα, καθώς και η αξιοποίηση των ιδανικών «στιγμών» στις διαφορετικές πλατφόρμες, συνθέτουν τον «αλγόριθμο» για «χακάρισμα» του feed.

«ΜΗΝ ΕΓΚΛΩΒΙΖΕΣΤΕ ΣΤΟ ECHO CHAMBER»
Αυτός είναι ο νούμερο ένα κανόνας επιτυχίας για τον Oliver Yonchev, Business Director της Social Chain. Στην ίδια γραμμή σκέψης με τον Kris Hoet, σημείωσε πως οι νέοι σήμερα εξισώνουν την ευτυχία με την επιτυχία, κάτι που θα πρέπει να καθορίζει την επικοινωνία των brands. Απευθυνόμενες σε μια γενιά που τα περιμένει όλα και άμεσα, οι εταιρείες αναλαμβάνουν τον ρόλο της διαχείρισης των προσδοκιών της δημιουργώντας περιεχόμενο tailor-made για κάθε πλατφόρμα και ανάλογο του mindset του κοινού τους. Όπως εξήγησε ο ίδιος, η δημιουργία συναισθημάτων αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, το οποίο πρέπει να αξιοποιήσουν οι μάρκες, μέσα από συνέργιες με ανθρώπους που αποτελούν πραγματικούς πρεσβευτές και όχι απλούς υπαλλήλους.

ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΕΝΑ BOT
Σύμφωνα με τον Syd Lawrence, αυτές είναι οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό ενός bot:
- Για ποια χρήση προορίζεται. Ακριβώς.
- Ποια metrics θα λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγησή του.
- Πώς θα διασφαλιστεί βέλτιστος χρόνος απόκρισης.
- Βαθμός αξιοπιστίας σε βάθος χρόνου.
- Σε ποιο κανάλι θα λανσαριστεί.
- Ποιο είναι το καταλληλότερο tone of voice.
 
4 ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ SOCIAL MEDIA ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
Σύμφωνα με τη Μαρίνα Γράψα, Client Service Director της Palo Services, αυτές είναι οι τάσεις που ορίζουν το μέλλον (και το παρόν) στα social media:
1 H κατανάλωση video απογειώνεται και ως εκ τούτου τα brands δεν πρέπει να ξεχνούν όχι μόνο να τα χρησιμοποιούν αλλά και να μετρούν την αποτελεσματικότητά τους.
2 Ενώ η εμπιστοσύνη στις εταιρείες φθίνει, η peer to peer επιρροή αυξάνεται, μεγεθύνοντας την ανάγκη για συστηματικό monitoring των influencers.
3 Οι εφαρμογές του ΑΙ εξαπλώνονται, προσφέροντας νέες δυνατότητες σε διαφορετικά επίπεδα.
4 Τα data μπορούν να αποκαλύψουν πολλά insights, πρέπει ωστόσο να παρακολουθούνται συστηματικά και πολύπλευρα.

Marketing Week (T. 1541)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778