Marketing Week - Απόστολος Αποστολάκης & Παμίνος Κυρκίνης, e-food.gr: Και όμως, η εποχή ενδείκνυται για επενδύσεις

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Απόστολος Αποστολάκης & Παμίνος Κυρκίνης, e-food.gr: Και όμως, η εποχή ενδείκνυται για επενδύσεις

22 Μαΐου 2012 | 17:25 Γράφει ο Επαμεινώνδας  Τσάκαλος Topics: New Business,Sites / Portals,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

E-food.gr: Και όμως, η εποχή ενδείκνυται για επενδύσεις

Ένα site, μέσω του οποίου μπορεί ο κόσμος να επιλέγει από δεκάδες εστιατόρια και να κάνει γρήγορα και εύκολα την παραγγελία του, απολαμβάνοντας παράλληλα ειδικά προνόμια; Ακούγεται τόσο λογικό και ξεκάθαρο όσο και το όνομά του: e-food.gr.

Μπορεί να είναι νέοι σε ηλικία, ωστόσο ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Παμίνος Κυρκίνης, συνιδρυτές του e-food.gr, δεν είναι καινούργια μέλη της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας. Κάθε άλλο. Ο ένας βρίσκεται πίσω από το e-shop.gr, ενώ ο άλλος είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Toms Shoes στην Ελλάδα. Και όπως κάθε φιλόδοξος επιχειρηματίας, δεν αρκέστηκαν σε αυτά που είχαν. Έτσι, όταν εντόπισαν μία ευκαιρία, δεν δίστασαν να προχωρήσουν στη δημιουργία του e-food.gr. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα, γι’ αυτό και σπεύσαμε να μάθουμε περισσότερα.

Marketing Week: Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε «ναι, αυτή είναι η κατάλληλη εποχή να δημιουργήσουμε το
e-food.gr»;
Απόστολος Αποστολάκης:
Η σκέψη για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας, η οποία θα συγκέντρωνε εστιατόρια σε μία ιστοσελίδα, υπήρχε εδώ και καιρό. Πήραμε την απόφαση το 2011, όταν πια βρήκαμε τον χρόνο για να σχηματίσουμε την κατάλληλη ομάδα. Με άλλα λόγια, στην υλοποίηση του e-food.gr οδήγησαν η επιτυχημένη συνεργασία της ομάδας του e-shop.gr με τους φίλους μας από τα Toms Shoes.

Marketing Week: Ποιο ήταν το σημαντικότερο εμπόδιο που συναντήσατε κατά την υλοποίηση του project;
Α. Αποστολάκης:
Χάρη στην αναγνωρισιμότητα που χαρακτηρίζει το e-shop.gr, δεν συναντήσαμε σοβαρά εμπόδια. Σε γενικές γραμμές, πάντως, μία σημαντική δυσκολία σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πώς θα πείσεις τους δυνητικούς συνεργάτες, τα εστιατόρια δηλαδή, για τη χρησιμότητα και την προοπτική της συμμετοχής τους στην πλατφόρμα του e-food.gr. Θα φέρει άραγε παραγγελίες μία τέτοια πρωτοβουλία; Όμως, επειδή το e-shop.gr έχει πλέον δεκατέσσερα χρόνια εμπειρίας και έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 1.000.000 πελάτες, και μάλιστα καταναλωτές εξοικειωμένους με το Διαδίκτυο, η διαδικασία της πώλησης στα εστιατόρια δεν ήταν δύσκολη.
Παμίνος Κυρκίνης: Ήταν σαφές ότι μπορούσαμε να υποσχεθούμε σημαντικές παραγγελίες στα εστιατόρια και έτσι μπορούσαμε να πείσουμε για τη χρησιμότητα της συμμετοχής ενός συνεργάτη στο e-food.gr. Και δεν τους απογοητεύσαμε, καθώς πολύ γρήγορα το site απέκτησε σημαντική επισκεψιμότητα. Εν μέρει χάρη στην επιλογή συνεργατών-εστιατορίων, οι οποίοι παρέχουν καλές υπηρεσίες.
Α. Αποστολάκης: Οπότε, για να απαντήσω στο ερώτημά σας, το σημαντικότερο εμπόδιο που συναντήσαμε - αλλά ξεπεράσαμε- είχε να κάνει με την τεχνολογία. Το λογισμικό που απαιτείται για τη σωστή λειτουργία του
e-food.gr είναι σύνθετο, μιας και, πέρα από το σχετικά απλό front end, έχει και σημαντικό back end, που πρέπει να επικοινωνεί τόσο με τη web εφαρμογή για τις μεγάλες αλυσίδες όσο και με τα POS, τα οποία έχουμε τοποθετήσει σε κάθε πιο μικρό εστιατόριο.

Marketing Week: Με πόσα καταστήματα συνεργάζεστε αυτή την περίοδο στην Αθήνα;
Α. Αποστολάκης:
Συνεργαζόμαστε με περισσότερα από 200 μικρά εστιατόρια στην Αθήνα. Ωστόσο, λόγω των συνεργασιών μας με μεγάλες αλυσίδες, είναι προφανές ότι ο συνολικός αριθμός σημείων είναι πολύ μεγαλύτερος. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία  με αλυσίδες, όπως η Pizza Fan, τα KFC, η Πίτα του Παππού, η Pizza Hut, η Dominos και το Burgering House, ενώ συζητάμε και με άλλους συνεργάτες, ώστε το e-food.gr να εξελιχτεί σε έναν χρήσιμο προορισμό για όλα τα γούστα.

Marketing Week: Πέρα από την υπόσχεση για μεγάλο αριθμό παραγγελιών, τι άλλο λέτε σε κάθε εστιάτορα που διστάζει να ενταχθεί στον «κατάλογο» του e-food.gr;
Π. Κυρκίνης:
Του λέμε ότι η απόφασή του δεν έχει ρίσκο. Και αυτό γιατί δεν ζητάμε χρήματα προκαταβολικά. Πληρωνόμαστε βάσει των παραγγελιών που φέρνουμε. Επίσης, με την τεχνογνωσία αλλά και την επισκεψιμότητα που έχει το e-shop.gr, είναι δεδομένο ότι μπορούμε να φέρουμε αρκετούς πελάτες που θέλουν να μάθουν νέα εστιατόρια και να κερδίζουν χρόνο και χρήμα, παραγγέλνοντας online.

Μπορεί να είναι νέοι σε ηλικία, ωστόσο ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Παμίνος Κυρκίνης, συνιδρυτές του e-food.gr, δεν είναι καινούργια μέλη της εγχώριας επιχειρηματικής κοινότητας. Κάθε άλλο. Ο ένας βρίσκεται πίσω από το e-shop.gr, ενώ ο άλλος είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Toms Shoes στην Ελλάδα. Και όπως κάθε φιλόδοξος επιχειρηματίας, δεν αρκέστηκαν σε αυτά που είχαν. Έτσι, όταν εντόπισαν μία ευκαιρία, δεν δίστασαν να προχωρήσουν στη δημιουργία του e-food.gr. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον εγχείρημα, γι’ αυτό και σπεύσαμε να μάθουμε περισσότερα.

Marketing Week: Τι ήταν αυτό που σας έκανε να πείτε «ναι, αυτή είναι η κατάλληλη εποχή να δημιουργήσουμε το
e-food.gr»;
Απόστολος Αποστολάκης:
Η σκέψη για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας, η οποία θα συγκέντρωνε εστιατόρια σε μία ιστοσελίδα, υπήρχε εδώ και καιρό. Πήραμε την απόφαση το 2011, όταν πια βρήκαμε τον χρόνο για να σχηματίσουμε την κατάλληλη ομάδα. Με άλλα λόγια, στην υλοποίηση του e-food.gr οδήγησαν η επιτυχημένη συνεργασία της ομάδας του e-shop.gr με τους φίλους μας από τα Toms Shoes.

Marketing Week: Ποιο ήταν το σημαντικότερο εμπόδιο που συναντήσατε κατά την υλοποίηση του project;
Α. Αποστολάκης:
Χάρη στην αναγνωρισιμότητα που χαρακτηρίζει το e-shop.gr, δεν συναντήσαμε σοβαρά εμπόδια. Σε γενικές γραμμές, πάντως, μία σημαντική δυσκολία σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πώς θα πείσεις τους δυνητικούς συνεργάτες, τα εστιατόρια δηλαδή, για τη χρησιμότητα και την προοπτική της συμμετοχής τους στην πλατφόρμα του e-food.gr. Θα φέρει άραγε παραγγελίες μία τέτοια πρωτοβουλία; Όμως, επειδή το e-shop.gr έχει πλέον δεκατέσσερα χρόνια εμπειρίας και έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 1.000.000 πελάτες, και μάλιστα καταναλωτές εξοικειωμένους με το Διαδίκτυο, η διαδικασία της πώλησης στα εστιατόρια δεν ήταν δύσκολη.
Παμίνος Κυρκίνης: Ήταν σαφές ότι μπορούσαμε να υποσχεθούμε σημαντικές παραγγελίες στα εστιατόρια και έτσι μπορούσαμε να πείσουμε για τη χρησιμότητα της συμμετοχής ενός συνεργάτη στο e-food.gr. Και δεν τους απογοητεύσαμε, καθώς πολύ γρήγορα το site απέκτησε σημαντική επισκεψιμότητα. Εν μέρει χάρη στην επιλογή συνεργατών-εστιατορίων, οι οποίοι παρέχουν καλές υπηρεσίες.
Α. Αποστολάκης: Οπότε, για να απαντήσω στο ερώτημά σας, το σημαντικότερο εμπόδιο που συναντήσαμε - αλλά ξεπεράσαμε- είχε να κάνει με την τεχνολογία. Το λογισμικό που απαιτείται για τη σωστή λειτουργία του
e-food.gr είναι σύνθετο, μιας και, πέρα από το σχετικά απλό front end, έχει και σημαντικό back end, που πρέπει να επικοινωνεί τόσο με τη web εφαρμογή για τις μεγάλες αλυσίδες όσο και με τα POS, τα οποία έχουμε τοποθετήσει σε κάθε πιο μικρό εστιατόριο.

Marketing Week: Με πόσα καταστήματα συνεργάζεστε αυτή την περίοδο στην Αθήνα;
Α. Αποστολάκης:
Συνεργαζόμαστε με περισσότερα από 200 μικρά εστιατόρια στην Αθήνα. Ωστόσο, λόγω των συνεργασιών μας με μεγάλες αλυσίδες, είναι προφανές ότι ο συνολικός αριθμός σημείων είναι πολύ μεγαλύτερος. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία  με αλυσίδες, όπως η Pizza Fan, τα KFC, η Πίτα του Παππού, η Pizza Hut, η Dominos και το Burgering House, ενώ συζητάμε και με άλλους συνεργάτες, ώστε το e-food.gr να εξελιχτεί σε έναν χρήσιμο προορισμό για όλα τα γούστα.

Marketing Week: Πέρα από την υπόσχεση για μεγάλο αριθμό παραγγελιών, τι άλλο λέτε σε κάθε εστιάτορα που διστάζει να ενταχθεί στον «κατάλογο» του e-food.gr;
Π. Κυρκίνης:
Του λέμε ότι η απόφασή του δεν έχει ρίσκο. Και αυτό γιατί δεν ζητάμε χρήματα προκαταβολικά. Πληρωνόμαστε βάσει των παραγγελιών που φέρνουμε. Επίσης, με την τεχνογνωσία αλλά και την επισκεψιμότητα που έχει το e-shop.gr, είναι δεδομένο ότι μπορούμε να φέρουμε αρκετούς πελάτες που θέλουν να μάθουν νέα εστιατόρια και να κερδίζουν χρόνο και χρήμα, παραγγέλνοντας online.



Marketing Week: Με προλάβατε γιατί ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι η προστιθέμενη αξία που προσφέρει το e-food.gr στους χρήστες. Η μεγάλη ποικιλία, αλλά και η δυνατότητα που έχουν οι επισκέπτες να διαβάζουν τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών;
Α. Αποστολάκης:
Το e-food.gr συγκεντρώνει μεγάλη ποικιλία εστιατορίων και επιτρέπει στον χρήστη να ενημερωθεί για νέα εστιατόρια και νέες κουζίνες, αλλά και να διαβάσει αξιολογήσεις εστιατορίων. Σύντομα, δε, θα υπάρξουν ειδικές προσφορές, αποκλειστικά για παραγγελίες μέσω του e-food.gr. Ένας άλλος λόγος για να παραγγέλνουν μέσω του site είναι, όπως γνωρίζουν οι πελάτες μας, ότι μέρος των εσόδων μας δίνεται για καλό σκοπό. Διότι διατηρούμε συνεργασία με την πρωτοβουλία εθελοντών «Μπορούμε» (boroume.gr). Την περίοδο του Πάσχα, για παράδειγμα, συγκεντρώσαμε για ανθρώπους που το έχουν ανάγκη ένα γεύμα για κάθε παραγγελία που λαμβάναμε. Το κοινωνικό προφίλ είναι μέρος της ταυτότητάς μας.
Ευκαιρίες υπάρχουν, αρκεί να έχει κανείς τη διάθεση να τις κυνηγήσει, να δεσμευτεί και να αφιερώσει σημαντικό χρόνο και σκέψη σε αυτό που θέλει να κάνει.
Marketing Week: Το e-food.gr είναι πολύ δραστήριο στα Social Media και κυρίως στο Facebook, όπου ήδη αριθμεί περισσότερους από 8.500 fans. Χειρίζεστε τον λογαριασμό ενδοεταιρικά ή τον έχετε αναθέσει σε εξωτερικό συνεργάτη;
Α. Αποστολάκης:
Οι ιδρυτές του e-food.gr είμαστε αρκετά κοινωνικοί, οπότε αρχίσαμε εμείς οι ίδιοι να επικοινωνούμε από τα κοινωνικά δίκτυα τη νέα μας δραστηριότητα. Αρχικά υποστηρίζαμε τη σελίδα μόνοι μας, ωστόσο λόγω φόρτου εργασίας επιλέξαμε να αναθέσουμε τη διαχείριση στην Inspire, τη νεοσύστατη εταιρεία Social Media της Valuecom. H Inspire μας βοηθάει και γενικότερα στην επικοινωνία μας. Κι έχουμε καλή συνεργασία γιατί καταλαβαίνει απόλυτα το brand «e-food» και πώς πρέπει να επικοινωνείται αυτό στο Facebook. 
 
Marketing Week: Επί του παρόντος, δραστηριοποιείστε μόνο στην Αθήνα. Πότε προτίθεστε να επεκταθείτε και σε άλλες πόλεις;
Π. Κυρκίνης:
Μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει αναπτυχθεί η δράση μας στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας θα ακολουθήσουν μετά το καλοκαίρι. Θεωρούμε ότι η συμβολή μας είναι σημαντική σε πόλεις που έχουν πληθώρα μαγαζιών, γιατί βοηθάμε ενεργά στην εξερεύνηση των επιλογών που έχει στη διάθεσή του ο καταναλωτής.

Marketing Week: Όσο το συζητάμε, μου φαίνεται όλο και πιο ελκυστική η ιδέα. Τόσο ώστε απορώ πώς δεν την είχε σκεφτεί και υλοποιήσει κάποιος άλλος νωρίτερα! Εσείς είστε ικανοποιημένοι από τη μέχρι τώρα ανταπόκριση καταστημάτων και πελατών;
Π. Κυρκίνης:
Η ιδέα είναι πράγματι ενδιαφέρουσα, αλλά απαιτεί σημαντική επένδυση και μακροπρόθεσμη προοπτική. Χρειάζεται υπομονή και συστηματική δουλειά για να γίνει σωστή υλοποίηση και να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα. Ως ομάδα, μας χαρακτηρίζουν η επιμονή και η υπομονή, οπότε είμαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσουμε με σύνεση τα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας, που θεωρούμε ότι είναι ο ελάχιστος χρόνος ωρίμανσης αυτής της επιχειρηματικής ιδέας.

Marketing Week: Είστε επιχειρηματίες με μεγάλη εμπειρία και σημαντικές επιτυχίες. Τι θα συμβουλεύατε όλους αυτούς τους νέους που βλέπουν τις φιλοδοξίες και τα όνειρά τους να «πνίγονται»;
Α. Αποστολάκης:
Ευκαιρίες υπάρχουν, αρκεί να έχει κανείς τη διάθεση να τις κυνηγήσει, να δεσμευτεί και να αφιερώσει σημαντικό χρόνο και σκέψη σε αυτό που θέλει να κάνει. Εάν κάποιος μπορεί να πείσει για τις ικανότητές του, αλλά και για το πείσμα του να φτιάξει κάτι καινούργιο, θεωρώ ότι ακόμη και σήμερα –στην Ελλάδα που ζούμε– υπάρχουν περιθώρια χρηματοδότησής του. Από seed investing funds, όπως το Openfund, από λίγους angels investors ή ακόμα από την οικογένεια ή και φίλους. Πιστεύω ότι γενικότερα πρέπει να είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες. Πρέπει να αναζητούμε συμπληρωματικούς συνεργάτες και συνεταίρους. Για παράδειγμα, η ομάδα του e-food.gr αποτελείται από πέντε άτομα, οι οποίοι, όλοι μας, συμβάλλουμε και στηρίζουμε αυτό το καινούργιο εγχείρημα. Φυσικά αυτή η συμβουλή αφορά σε όλους όσοι θέλουν να κάνουν μια επιχειρηματική κίνηση. Το διευκρινίζω, γιατί δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να αναλάβουν το ρίσκο για κάτι τέτοιο. Όσοι όμως το σκέφτονται θεωρώ ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για να το τολμήσουν. Διότι το opportunity cost λόγω της κρίσης είναι πλέον πιο μικρό. 

Marketing Week (T. 1387)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778