Marketing Week - Ραδιόφωνο: Αλληλεπίδραση και Personalization... Ανεβάζουν την ένταση

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Ραδιόφωνο: Αλληλεπίδραση και Personalization... Ανεβάζουν την ένταση

8 Οκτωβρίου 2019 | 15:14 Γράφουν οι Ευγενία  Κουτήφαρη, Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Trends,Ραδιόφωνο

Διευρύνουν τη διαφημιστική τους παρουσία στα ραδιοφωνικά κύματα τα brands, με τους retailers τροφίμων να κρατούν τα ηνία. Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι οι σταθμοί λανσάρουν ολοκληρωμένες καμπάνιες και επενδύουν στην προσωποποιημένη επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και τη συναισθηματική σύνδεση.

Σημείο αναφοράς για την παρακολούθηση της ειδησεογραφίας αλλά και για ακρόαση μουσικής φαίνεται πως παραμένει το ραδιόφωνο, με βάση τις τελευταίες μετρήσεις ακροαματικότητας. Food retailers, δημόσιοι φορείς, αλλά και brands από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, μεταξύ άλλων, αξιοποιούν τα ραδιοφωνικά κύματα για την επικοινωνία τους, ενισχύοντας την προβολή τους στο Μέσο, ενώ, από την πλευρά τους, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί επικοινωνούν το πρόγραμμα και το roster των παραγωγών τους μέσα από conceptual καμπάνιες. Με την ψηφιακή εποχή να αφήνει το στίγμα της και σε αυτό το πεδίο, η πρσωπική επαφή, οι διαδραστικές ενέργειες, αλλά και οι προσεκτικά επιλεγμένες μουσικές προτάσεις καθορίζουν τα ραδιοφωνικά brands που ξεχωρίζουν.

 

ΣΗΜΑΔΙΑ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ελαφρώς αυξημένο κατά 1,42% εμφανίζεται το σύνολο του ραδιοφωνικού διαφημιστικού χρόνου σε δευτερόλεπτα το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2019, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Spot Monitor. Συγκεκριμένα, το διάστημα αυτό καταγράφηκαν συνολικά 89.569.540 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου. Η Αθήνα ήταν η μόνη περιοχή που παρουσίασε μείωση, με ποσοστό 1,50%, ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισαν Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια, με 3,56% και 2,61% αντίστοιχα.

Η κατηγορία τρόφιμα-ποτά βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των κατηγοριών με τη μεγαλύτερη επένδυση στη ραδιοφωνική προβολή σε επίπεδο δευτερολέπτων την εξεταζόμενη περίοδο. Το top 5 των κατηγοριών με τη δυναμικότερη διαφημιστική παρουσία στο συγκεκριμένο Μέσο συμπληρώνουν η κινητή τηλεφωνία, η διασκέδαση, το Δημόσιο και ο εξοπλισμός οικοδομής. Παράλληλα, σε επίπεδο brands, το retail τροφίμων εξακολουθεί να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, με πρώτη στο εξεταζόμενο διάστημα τη Lidl, δεύτερο τον Μασούτη και τρίτη την AB Βασιλόπουλος.

Στην πρώτη θέση των «climbers» της διαφημιστικής προβολής σε επίπεδο χρόνου βρέθηκε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ακολουθούμενη από τον ΟΠΑΠ και την Europa Profil Αλουμίνιο, ενώ το brand που τη μείωσε περισσότερο ήταν ο Σκλαβενίτης, ακολουθούμενος από την Τράπεζα Πειραιώς. Στην Αθήνα, τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο κατέλαβε η Cosmote, στη Θεσσαλονίκη η Μασούτης και στην Περιφέρεια η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2019, ο μήνας με τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο ήταν ο Ιούνιος, με 14.329.111 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΑ MEDIA
Ισχυροποιούν τη διαφημιστική τους παρουσία και οι ίδιοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, λανσάροντας ολοκληρωμένες καμπάνιες με ξεχωριστή αισθητική και τη συμμετοχή των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τα μικρόφωνα, αλλά και των καλλιτεχνών που αναδεικνύουν τη φυσιογνωμία τους. Ενδεικτικό είναι το case του σταθμού Μουσικός 98,6. Η MSComm ανέπτυξε το επικοινωνιακό concep της νέας του καμπάνιας, με αφετηρία την ερώτηση «Τι είναι μουσικός;».

Η απάντηση δόθηκε μέσα από τις σκέψεις και τον λόγο έξι γνωστών ελλήνων καλλιτεχνών. Η Δήμητρα Γαλάνη, ο Κωστής Μαραβέγιας, η Ελεονώρα Ζουγανέλη, ο Πάνος Μουζουράκης, ο Γιάννης Κότσιρας και ο Μιχάλης Χατζηγιάννης έγιναν οι πρωταγωνιστές της 360 καμπάνιας του Μουσικού 98,6 και μοιράστηκαν την άποψή τους για το «Τι είναι μουσικός;». Από την πλευρά του, ο Sfera 102,2 θέτει στο επίκεντρο της επικοινωνίας του παραγωγούς του.

Για τη νέα του καμπάνια, σε concept της MSComm, το κόκκινο χρώμα, αναπόσπαστο κομμάτι του DNA του ραδιοφωνικού σταθμού, γίνεται το βασικό εικαστικό στοιχείο, εκφράζοντας τον δυναμισμό και την εξωστρέφεια του φετινού ανανεωμένου προγράμματος του σταθμού. Η καμπάνια «τρέχει» με καταχωρίσεις, outdoor και web banners.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΙΙΡΑ
Από την πλευρά της, η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) έθεσε ως προτεραιότητα τη διεθνή της δικτύωση και αποτελεί πλέον μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης ραδιοφώνων, Association of European Radios (AER), συμμετέχοντας έτσι στη διαβούλευση ευρωπαϊκών πολιτικών για τη ραδιοφωνία στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, ομάδα μελών του ΔΣ της ΕΙΙΡΑ συμμετέχει σε ομάδες εργασίας της AER που έχουν ως αντικείμενο την κατάρτιση θέσεων των ευρωπαϊκών ραδιοφώνων πάνω σε μια σειρά θεμάτων όπως το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση φάσματος, το 5G-for-Broadcasting, τα πνευματικά δικαιώματα, τα online ραδιόφωνα, τα fake news. Οι εργασίες αφορούν επίσης στα τρία χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ (Horizon 2020, Creative Europe, Euranetplus), όπου έχουν ενταχθεί δράσεις σχετικές με τη ραδιοφωνία (Music Moves Europe, European Alliance for Culture and the Arts, MediaRoad).

Η συμμετοχή της ΕΙΙΡΑ στην AER κρίνεται ουσιαστική όσον αφορά και στην ανάδειξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο εθνικών θεμάτων, όπως η υψηλή φορολογία του ραδιοφώνου. Η AER λειτουργεί από το 1992 ως κλαδική ένωση για την υποστήριξη των συμφερόντων στα όργανα της ΕΕ στις Βρυξέλλες, πάνω από 4.500 ευρωπαϊκών εμπορικών ραδιοφωνικών σταθμών. Λειτουργεί ως πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφοριών, καλών πρακτικών και τεχνικής βοήθειας μεταξύ των μελών της.

Σημείο αναφοράς για την παρακολούθηση της ειδησεογραφίας αλλά και για ακρόαση μουσικής φαίνεται πως παραμένει το ραδιόφωνο, με βάση τις τελευταίες μετρήσεις ακροαματικότητας. Food retailers, δημόσιοι φορείς, αλλά και brands από τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, μεταξύ άλλων, αξιοποιούν τα ραδιοφωνικά κύματα για την επικοινωνία τους, ενισχύοντας την προβολή τους στο Μέσο, ενώ, από την πλευρά τους, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί επικοινωνούν το πρόγραμμα και το roster των παραγωγών τους μέσα από conceptual καμπάνιες. Με την ψηφιακή εποχή να αφήνει το στίγμα της και σε αυτό το πεδίο, η πρσωπική επαφή, οι διαδραστικές ενέργειες, αλλά και οι προσεκτικά επιλεγμένες μουσικές προτάσεις καθορίζουν τα ραδιοφωνικά brands που ξεχωρίζουν.

 

ΣΗΜΑΔΙΑ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ελαφρώς αυξημένο κατά 1,42% εμφανίζεται το σύνολο του ραδιοφωνικού διαφημιστικού χρόνου σε δευτερόλεπτα το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2019, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Spot Monitor. Συγκεκριμένα, το διάστημα αυτό καταγράφηκαν συνολικά 89.569.540 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου. Η Αθήνα ήταν η μόνη περιοχή που παρουσίασε μείωση, με ποσοστό 1,50%, ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισαν Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια, με 3,56% και 2,61% αντίστοιχα.

Η κατηγορία τρόφιμα-ποτά βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των κατηγοριών με τη μεγαλύτερη επένδυση στη ραδιοφωνική προβολή σε επίπεδο δευτερολέπτων την εξεταζόμενη περίοδο. Το top 5 των κατηγοριών με τη δυναμικότερη διαφημιστική παρουσία στο συγκεκριμένο Μέσο συμπληρώνουν η κινητή τηλεφωνία, η διασκέδαση, το Δημόσιο και ο εξοπλισμός οικοδομής. Παράλληλα, σε επίπεδο brands, το retail τροφίμων εξακολουθεί να διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, με πρώτη στο εξεταζόμενο διάστημα τη Lidl, δεύτερο τον Μασούτη και τρίτη την AB Βασιλόπουλος.

Στην πρώτη θέση των «climbers» της διαφημιστικής προβολής σε επίπεδο χρόνου βρέθηκε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ακολουθούμενη από τον ΟΠΑΠ και την Europa Profil Αλουμίνιο, ενώ το brand που τη μείωσε περισσότερο ήταν ο Σκλαβενίτης, ακολουθούμενος από την Τράπεζα Πειραιώς. Στην Αθήνα, τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο κατέλαβε η Cosmote, στη Θεσσαλονίκη η Μασούτης και στην Περιφέρεια η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2019, ο μήνας με τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο ήταν ο Ιούνιος, με 14.329.111 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΑ MEDIA
Ισχυροποιούν τη διαφημιστική τους παρουσία και οι ίδιοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, λανσάροντας ολοκληρωμένες καμπάνιες με ξεχωριστή αισθητική και τη συμμετοχή των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τα μικρόφωνα, αλλά και των καλλιτεχνών που αναδεικνύουν τη φυσιογνωμία τους. Ενδεικτικό είναι το case του σταθμού Μουσικός 98,6. Η MSComm ανέπτυξε το επικοινωνιακό concep της νέας του καμπάνιας, με αφετηρία την ερώτηση «Τι είναι μουσικός;».

Η απάντηση δόθηκε μέσα από τις σκέψεις και τον λόγο έξι γνωστών ελλήνων καλλιτεχνών. Η Δήμητρα Γαλάνη, ο Κωστής Μαραβέγιας, η Ελεονώρα Ζουγανέλη, ο Πάνος Μουζουράκης, ο Γιάννης Κότσιρας και ο Μιχάλης Χατζηγιάννης έγιναν οι πρωταγωνιστές της 360 καμπάνιας του Μουσικού 98,6 και μοιράστηκαν την άποψή τους για το «Τι είναι μουσικός;». Από την πλευρά του, ο Sfera 102,2 θέτει στο επίκεντρο της επικοινωνίας του παραγωγούς του.

Για τη νέα του καμπάνια, σε concept της MSComm, το κόκκινο χρώμα, αναπόσπαστο κομμάτι του DNA του ραδιοφωνικού σταθμού, γίνεται το βασικό εικαστικό στοιχείο, εκφράζοντας τον δυναμισμό και την εξωστρέφεια του φετινού ανανεωμένου προγράμματος του σταθμού. Η καμπάνια «τρέχει» με καταχωρίσεις, outdoor και web banners.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΙΙΡΑ
Από την πλευρά της, η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) έθεσε ως προτεραιότητα τη διεθνή της δικτύωση και αποτελεί πλέον μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης ραδιοφώνων, Association of European Radios (AER), συμμετέχοντας έτσι στη διαβούλευση ευρωπαϊκών πολιτικών για τη ραδιοφωνία στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, ομάδα μελών του ΔΣ της ΕΙΙΡΑ συμμετέχει σε ομάδες εργασίας της AER που έχουν ως αντικείμενο την κατάρτιση θέσεων των ευρωπαϊκών ραδιοφώνων πάνω σε μια σειρά θεμάτων όπως το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση φάσματος, το 5G-for-Broadcasting, τα πνευματικά δικαιώματα, τα online ραδιόφωνα, τα fake news. Οι εργασίες αφορούν επίσης στα τρία χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ (Horizon 2020, Creative Europe, Euranetplus), όπου έχουν ενταχθεί δράσεις σχετικές με τη ραδιοφωνία (Music Moves Europe, European Alliance for Culture and the Arts, MediaRoad).

Η συμμετοχή της ΕΙΙΡΑ στην AER κρίνεται ουσιαστική όσον αφορά και στην ανάδειξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο εθνικών θεμάτων, όπως η υψηλή φορολογία του ραδιοφώνου. Η AER λειτουργεί από το 1992 ως κλαδική ένωση για την υποστήριξη των συμφερόντων στα όργανα της ΕΕ στις Βρυξέλλες, πάνω από 4.500 ευρωπαϊκών εμπορικών ραδιοφωνικών σταθμών. Λειτουργεί ως πλατφόρμα ανταλλαγής πληροφοριών, καλών πρακτικών και τεχνικής βοήθειας μεταξύ των μελών της.



ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ
Στο εσωτερικό «μέτωπο», η ΕΙΙΡΑ προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ), με σκοπό την καταγραφή, αντιμετώπιση και επίλυση σημαντικών και χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί της Αθήνας. Απώτερος στόχος της συμμαχίας είναι τα αποτελέσματα αυτά να λειτουργήσουν ως πιλότος και για τους περιφερειακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας.

Τα ζητήματα που θα απασχολήσουν τις δύο πλευρές αφορούν στους τομείς: α. Συνεγκατάσταση και αδειοδότηση κεραιοσυστημάτων, β Κέντρα εκπομπής ραδιοφωνικών σταθμών και Πάρκα Κεραιών, γ. Μηχανισμός αντιμετώπισης μη νόμιμων εκπομπών, δ. Ακτινοβολούμενη ισχύς και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά εκπομπής, καθώς και τρόποι μείωσης της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας, χάριν της προστασίας της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, ε. Προστασία αεροναυτιλίας και ραδιοβοηθημάτων, στ. Ενδεδειγμένος συχνοτικός διαχωρισμός και Χάρτης Συχνοτήτων.

Δημιουργήθηκε, δε, ομάδας εργασίας, με τη συμμετοχή στελεχών από τη ΓΓΤΤ και την ΕΙΙΡΑ, στις συνεδριάσεις της οποίας δύνανται να συμμετέχουν και εκπρόσωποι άλλων θεσμικών φορέων και αρμόδιων Ανεξάρτητων Αρχών. Στην πρώτη της συνεδρίαση, η ομάδα εργασίας κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα:

- Υπογραμμίστηκε η αναγκαιότητα θεσμοθέτησης και εφαρμογής πλήρους και αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου με στόχο την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών όλης της χώρας.

- Αποφασίστηκε ότι η αρμόδια Υπηρεσία της ΓΓΤΤ θα κοινοποιήσει στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας εργασίας το σχέδιο του Χάρτη Συχνοτήτων για το ραδιόφωνο, το οποίο έχει εκπονηθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), προκειμένου τα μέλη της να λάβουν πλήρη γνώση του περιεχομένου του και να εκφράσουν τις απόψεις τους επί αυτού.

- Επισημάνθηκαν οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της λειτουργίας του ραδιοφώνου και αποφασίστηκε ότι η ομάδα θα εργαστεί συστηματικά με στόχο την εκπόνηση ενός αποτελεσματικού σχεδίου για τη μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο, με παράλληλη διατήρηση της αναλογικής εκπομπής, την αξιοποίηση και την ανάπτυξη των νέων εργαλείων και μέσων ραδιοφωνικής μετάδοσης (5G, διαδίκτυο, multiplatform radio). Η ΕΙΙΡΑ δεσμεύτηκε να παραδώσει ένα υπόμνημα με τις θέσεις για τη μετάδοση ραδιοφωνικού σήματος μέσω όλων των διαθέσιμων τεχνολογιών (multiplatform radio).

IN THE NEWS
Μία σημαντική συνεργασία εγκαινίασε πρόσφατα ο RealFM με το BBC World Service (Παγκόσμια Υπηρεσία του BBC). Στο πλαίσιο αυτό, οι ακροατές του RealFM σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και των συνεργαζόμενων περιφερειακών ραδιοφωνικών σταθμών, θα μπορούν να ενημερώνονται από το BBC μέσω ζωντανής σύνδεσης με τα στούντιο του Λονδίνου και το δίκτυο ανταποκριτών του BBC σε όλον τον κόσμο και με προηχογραφημένες μεταδόσεις. Από τις συχνότητες του RealFM θα μεταδίδονται δελτία διεθνών ειδήσεων από το BBC, αλλά και εκπομπή ανάλυσης της διεθνούς επικαιρότητας, με ρεπορτάζ, ζωντανές συνδέσεις, συνεντεύξεις. Επίσης, θα μεταδίδονται δελτίο οικονομικών ειδήσεων, εκπομπή με τα νέα της Πρέμιερ Λιγκ, αλλά και παρουσίαση των τάσεων στη διεθνή μουσική σκηνή.

Η 24Media ανακοίνωσε ότι προχωρά στη μετατροπή του News247 στη συχνότητα 88,6, από ενημερωτικό σε μουσικό ραδιόφωνο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η εξέλιξη αυτή έρχεται έπειτα από συνεχείς κλήσεις του ΕΣΡ, με την 24Media να υπογραμμίζει ότι η Πολιτεία και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης δεν κατάφεραν σε κανένα σημείο να δώσουν μια ξεκάθαρη λύση στο τοπίο των ραδιοφωνικών αδειών, προκαλώντας και σε αυτό το πεδίο την αίσθηση της αβεβαιότητας και της μη ρύθμισης ενός κομβικού για τα ΜΜΕ τομέα, όπως είναι το ελληνικό ραδιόφωνο. Το εγχείρημα του News247 ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια αρχικά με το Ραδιόφωνο 24/7 και στη συνέχεια με τον News 24/7, με μια μεγάλη όπως επισημαίνει η 24Media οικονομική επένδυση με σκοπό τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού ενημερωτικού ραδιοφώνου, δημιουργώντας συνολικά πάνω από 50 θέσεις εργασίας.

«Οι ακροατές υπο το πρίσμα του mass-customization»
Την ανάγκη για αμφίδρομη σχέση με το ακροατήριο αναγνωρίζει η Δήμητρα Μεράντζα, Brand Manager & Sponsorship Manager, των Εasy 97.2 & Rythmos 94.9, αναδεικνύοντας τις προϋποθέσεις για ένα επιτυχημένο ραδιοφωνικό πρόγραμμα και τα νέα δεδομένα στην ψηφιακή εποχή. Όπως σημειώνει η ίδια, «ο σύγχρονος ακροατής είναι “ψαγμένος” και απαιτητικός, μιας και ακούει μουσική on demand. Θεωρεί το ραδιόφωνο συντροφιά του και κατ’ επέκταση περιμένει αμφίδρομη σχέση.

Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε την άνοδο των digital Μέσων από όπου ακούν μουσική οι ακροατές, πέραν του κλασσικού ραδιοφώνου. Ένα επιτυχημένο ρ/φ πρόγραμμα αποτελείται από έναν πετυχημένο παραγωγό που είναι “φίλος” με τους ακροατές και με μια playlist που αφουγκράζεται τις ανάγκες τους. Το να διατηρήσεις το κοινό είναι κυκεώνας λόγω του ανταγωνισμού και του ότι οι ακροατές είναι κάτω από το πρίσμα του mass-customization και έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έρχονται να διαμορφώσουν νέους διαδραστικούς τρόπους επικοινωνίας και προβολής και όλες οι ενέργειες που διεξάγονται μέσω αυτών είναι μετρήσιμες.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε και την “πραγματική επαφή” με τους ακροατές μέσω των διαγωνισμών, των live events καθώς και outdoor ενεργειών. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη ότι ο χώρος της διαφήμισης βρίσκεται σε κρίση, πολύ, δε, περισσότερο η ραδιοφωνική διαφήμιση. Επιπρόσθετα, την επικράτηση των playlists στα μουσικά ραδιόφωνα, καθώς αποτελούν όλο και περισσότερο τον κανόνα, με αποτέλεσμα οι ακροατές να καταφεύγουν στο ιντερνετικό ραδιόφωνο».

FOCUS POINTS
- Tο σύνολο του ραδιοφωνικού διαφημιστικού χρόνου εμφανίζεται ελαφρώς αυξημένο σε δευτερόλεπτα το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος 2019, σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018
- Η Αθήνα ήταν η μόνη περιοχή που κατέγραψε μείωση σε ραδιοφωνικό διαφημιστικό χρόνο, ενώ με θετικό πρόσημο έκλεισαν Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια
- Η κατηγορία τρόφιμα-ποτά βρίσκεται σταθερά στην κορυφή των κατηγοριών με τη μεγαλύτερη επένδυση στη ραδιοφωνική προβολή σε επίπεδο δευτερολέπτων
- Oι ραδιοφωνικοί σταθμοί λανσάρουν ολοκληρωμένες καμπάνιες με τη συμμετοχή των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από τα μικρόφωνα και των καλλιτεχνών που αναδεικνύουν τη φυσιογνωμία τους
- Η ΕΙΙΡΑ αποτελεί πλέον μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης ραδιοφώνων, συμμετέχοντας έτσι στη διαβούλευση ευρωπαϊκών πολιτικών για τη ραδιοφωνία στην Ευρώπη
- Παράλληλα, προχώρησε σε συνεργασία με τη ΓΓΤΤ, με σκοπό την καταγραφή και επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί της Αθήνας

«Το “Music–Morning–Marketing” παραμένει η συνταγή της επιτυχίας»
Αναγνωρίζοντας τις ανακατατάξεις που διαμορφώνουν το σύγχρονο ραδιοφωνικό τοπίο, ο Νίκος Καρτελιάς, CEO του Kartelias Media Group,
αναδεικνύει τις δυνατότητες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Μέσο.

    MW: Ποιο είναι το προφίλ του σύγχρονου έλληνα ακροατή; Διακρίνετε κάποια σημαντική αλλαγή σε αυτό τα τελευταία χρόνια;

Νίκος Καρτελιάς: Ο σύγχρονος έλληνας ακροατής είναι πιο συγκεκριμένος στα «θέλω» του και οπωσδήποτε πολύ πιο απαιτητικός. Φαίνεται να μεγαλώνει ηλικιακά, έχει fulltime απασχόληση, είναι εξοικειωμένος με τα social media, ξυπνάει αρκετά νωρίς και θέλει να είναι update για όλα τα καινούρια. Θέλει να λαμβάνει το περιεχόμενο ζώντας τη ζωή του ταυτόχρονα και όχι να βρίσκει χρόνο από τον ελάχιστο ελεύθερο που έχει για να ανακαλύψει το περιεχόμενο. Και αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του ραδιοφώνου. Σχετίζεται προσωπικά και συναισθηματικά με το ραδιόφωνο και το έχει δίπλα/μαζί/παρέα του με πολλούς περισσότερους τρόπους από ότι στο παρελθόν. Ραδιόφωνο και ακροατής είναι μια one to one σχέση, άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέλιξης της εποχής μας.

    Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν ένα επιτυχημένο ρ/φ πρόγραμμα;

Το βασικό χαρακτηριστικό για ένα πετυχημένο format είναι η ταυτότητα. Το «Music–Morning–Marketing» συνεχίζει να αποτελεί τη συνταγή για την επιτυχία.

Tα κύρια χαρακτηριστικά όλων των πετυχημένων formats είναι:
1. Personality,
2. Programming,
3. Promotions,
4. Playlist,
5. Perception.

Το ραδιόφωνο έχει φανατικούς ακροατές σε σχέση με οποιαδήποτε άλλο Μέσο, γιατί το περιεχόμενό του είναι πολύ πιο προσωποποιημένο. Σύμφωνα με τις έρευνες, ακόμα και σε στιγμές ζάπινγκ, πάνω από 93% επιλέγει να ξαναγυρίσει πίσω στο αγαπημένο του ραδιόφωνο.

    Ποια πλεονεκτήματα και αντίστοιχα ποια μειονεκτήματα, επιφυλάσσει για το ραδιόφωνο η ψηφιακή εποχή;

Αν μιλάμε για τη μετάβαση του ραδιοφώνου από αναλογικό σε ψηφιακό, θα έλεγα ότι αυτό το έχουν αποφασίσει αγορές πολύ μεγαλύτερες από την Ελλάδα, όπου η πλήρης μετάβαση απέτυχε και μόνο σε κάποιες περιπτώσεις που συνδυάστηκε το αναλογικό με το ψηφιακό ραδιόφωνο φαίνεται πως λειτούργησε. Το κύριο θέμα είναι να δημιουργηθεί το περιβάλλον όπου ο ακροατής θα γίνεται δέκτης ενός περιεχομένου που θα σερβίρει τα «θέλω» και τις ανάγκες του.

Από την άλλη πλευρά, αν μιλάμε για τη χρήση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών, για την εξέλιξη του Mέσου και την εξάπλωσή του, θα έλεγα ότι οι δυνατότητες που δίνονται στα ραδιόφωνα είναι απεριόριστες. Το ραδιόφωνο μπορεί πλέον να έρθει σε άμεση επαφή με τον ακροατή του, να τον γνωρίζει καλύτερα, έτσι ώστε να μπορεί να τον εξυπηρετεί και να του σερβίρει ακόμα καλύτερο και πιο προσωποποιημένο περιεχόμενο.

HEART BUYS – MIND JUSTIFIES!
Ραδιόφωνο, διαφημιζόμενοι και σύγχρονες μορφές engagement & επικοινωνίας. Ποιες εντοπίζετε ως τις πλέον αποδοτικές και αποτελεσματικές;
Στο πλαίσιο του forum που διοργανώθηκε για τα Regional Media 2018, συζητώντας για τη σχέση διαφημιζόμενων, mediashops και ραδιοφώνων, είχα τονίσει την ανάγκη να ανακαλύψουμε μια καινούρια γλώσσα στην επικοινωνία και την αποτελεσματικότητα. Τα digital media εισήγαγαν καινούριους όρους στην επικοινωνία, όπως το engagement, το growth, τα views κ.ά., με κύριο χαρακτηριστικό την εύκολη πρόσβαση στο αποτέλεσμα. Μία από τις πιο αποδοτικές μορφές επικοινωνίας στο ραδιόφωνο, είναι να χρησιμοποιεί τις ίδιες τις προσωπικότητές του (παρουσιαστές) για να επικοινωνήσει είτε άμεσα είτε έμμεσα με τον ακροατή, στηρίζοντας την one to one επικοινωνία κυρίως στο συναίσθημα. Άλλωστε «Heart Buys – Mind Justifies»!

Marketing Week (T. 1573)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778