Marketing Week - Ευκαιρία για συνεννόηση και κοινές πρωτοβουλίες

Τρίτη, 20 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Ευκαιρία για συνεννόηση και κοινές πρωτοβουλίες

29 Ιουλίου 2019 | 11:37 Γράφει ο Δημήτρης  Κορδεράς Topics: Ραδιόφωνο

Το 2018 τα έσοδα των ραδιοφωνικών επιχειρήσεων της χώρας ήταν περίπου 30 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφώνων Αττικής (ΕΙΙΡΑ).

Σύμφωνα με την ίδια, στα χρόνια της κρίσης ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων αυτών κατέγραψε πτώση που ξεπέρασε το 75%, ταρακουνώντας συθέμελα ένα μέσο που παραμένει σταθερά το πιο αγαπημένο. Το πρόβλημα εντείνεται από την απροθυμία της Πολιτείας να υλοποιήσει ένα ξεκάθαρο και σταθερό κανονιστικό πλαίσιο για την διαμόρφωση χαρτών συχνοτήτων, κέντρων εκπομπής και την αδειοδότηση.

Η προηγούμενη κυβέρνηση προσπάθησε να επιταχύνει την μετάβαση στην ψηφιακή ραδιοφωνική εκπομπή, αλλά απέτυχε παταγωδώς, αφού θέλησε να προχωρήσει χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τους αρμόδιους φορείς του ραδιοφώνου και χωρίς να αξιολογηθούν παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. H σημερινή κατάσταση παραμένει πολύ δύσκολη, ενώ επιβαρύνεται και από μια σειρά άλλων θεσμικών παρεμβάσεων, όπως είναι π.χ. η θέσπιση του νέου πόρου υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ με τη μορφή ποσοστού 2% επί των ακαθάριστων εσόδων τους.

Ακόμα και η μείωση του ειδικού φόρου τηλεόρασης από 20% σε 5%, που θεσπίστηκε ως αντιστάθμισμα στο οικονομικό αντάλλαγμα που κατέβαλαν τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας για την αδειοδότησή τους, οδήγησε στην επιπλέον συρρίκνωση της διαφημιστικής δαπάνης στο ραδιόφωνο. Τα θέματα αυτά τα έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενο σημείωμά μας.

Τον περασμένο Απρίλιο η ΕΙΙΡΑ είχε αποστείλει σχετική ενημέρωση προς την τότε πολιτική ηγεσία, προτείνοντας μια ρύθμιση που θα μπορούσε – κατά την άποψη της Ένωσης – να περιορίσει τα προβλήματα των ραδιοφώνων. Στη βάση της, η προτεινόμενη ρύθμιση αφορούσε στην παροχή κινήτρου στους διαφημιζόμενους μέσω της προσαύξησης της φορολογικής βαρύτητας των διαφημιστικών δαπανών, που πραγματοποιούνται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς που λειτουργούν νόμιμα.

Η τότε κυβέρνηση δεν απάντησε ποτέ επί της ουσίας και σήμερα το ραδιόφωνο εξακολουθεί να βρίσκεται στο σημείο μηδέν. Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δει προσεκτικά τα παραπάνω ζητήματα, να ακούσει τους αρμόδιους ραδιοφωνικούς φορείς και από κοινού να καθορίσουν τις πρωτοβουλίες που θα πρέπει να λάβουν. Με μονομερείς ενέργειες τα προβλήματα δεν λύθηκαν ποτέ…

Marketing Week (T. 1569)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778