Marketing Week - Regional Media: Πολλά περισσότερα από οχήματα τοπικής ενημέρωσης

Πέμπτη, 22 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Regional Media: Πολλά περισσότερα από οχήματα τοπικής ενημέρωσης

28 Μαΐου 2019 | 12:27 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Εφημερίδες,Ραδιόφωνο,Τηλεόραση

Οι έρευνες λένε ότι περίπου 3 στους 5 κατοίκους της Περιφέρειας παρακολουθούν καθημερινά τουλάχιστον ένα τοπικό Μέσο Ενημέρωσης. Τα Περιφερειακά και Τοπικά Μέσα ενισχύουν διαρκώς την διείσδυσή τους και χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πολίτες των τοπικών κοινωνιών.

Σε ένα δύσκολο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, με επιπλέον «βαθμό δυσκολίας» τις προκλήσεις σε θεσμικό επίπεδο, τα Περιφερειακά Μέσα της Ελλάδας διανύουν μια εποχή ανάπτυξης και εξέλιξης. Με όπλο τους την τεχνολογία αλλά και αντιμετωπίζοντας το κοινό των τοπικών κοινωνιών με σύγχρονους όρους, κερδίζουν έδαφος και χτίζουν πολύτιμες σχέσεις εμπιστοσύνης.

Στις σελίδες που ακολουθούν, εκπρόσωποι Μέσων της Περιφέρειας καταθέτουν τις απόψεις τους για την εικόνα του κλάδου τους, τις ευκαιρίες και προοπτικές που ανοίγονται μπροστά, όπως επίσης σκιαγραφούν τα βήματα εκείνα που πρέπει να γίνουν από πλευράς πολιτείας για να «απελευθερωθεί» η πραγματική τους δύναμη. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ρόλος των Περιφερειακών Μέσων ως διαφημιστικών οχημάτων.

ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΝΕΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Ποιες εξελίξεις σε επίπεδο συνηθειών του κοινού, ευνοούν σήμερα τα Περιφερειακά Μέσα και ποιες δημιουργούν προκλήσεις; Όπως μας λέει ο Γιώργος Σιμόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Star Κεντρικής Ελλάδας, η πρώτη, σημαντική και αγαπημένη συνήθεια του κοινού που εξελίσσεται σε λατρεία είναι η επιλογή για έγκυρη ενημέρωση από τα Περιφερειακά Μέσα και συγκεκριμένα από την Περιφερειακή τηλεόραση: «Η ζωή στην περιφέρεια, εξ άλλου, είναι σύμμαχος της τηλεόρασης.

Ο ελεύθερος χρόνος είναι σαφώς περισσότερος από ότι στις μεγαλουπόλεις και όπως αποδεικνύεται από μετρήσεις, το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθεατών παρακολουθεί τηλεόραση πάνω από 3 ώρες την ημέρα». Ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα όπως επισημαίνει, είναι το γεγονός ότι στην επαρχία υπάρχει τηλεοπτικό κοινό τις μεσημεριανές ώρες, δημιουργώντας έτσι μία ιδιότυπη prime time ζώνη για την ενημερωτική περιφερειακή τηλεόραση με λιγότερο μάλιστα ανταγωνισμό.

Αυτό που αποτελεί όμως μεγάλη πρόκληση σύμφωνα με τον Γιώργο Σιμόπουλο, είναι η δυνατότητα που υπάρχει πλέον να παρακολουθεί κανείς με πολλούς εύκολους τρόπους τηλεόραση σε όλες τις οθόνες και χωρίς τηλεοπτικά σύνορα. Ουσιαστικά, η λεγόμενη τηλεοπτική εμβέλεια έχει καταργηθεί με την έκρηξη της τεχνολογίας και η περιφερειακή τηλεόραση μπορεί να προωθήσει το προϊόν της σε κάθε χρήστη κινητού, tablet, smart tv και σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα. «Οι ποιοτικές δουλειές και οι καλές πρακτικές στην περιφέρεια δεν κρύβονται, αλλά και η ανάγκη προσαρμογής στη νέα εποχή είναι μονόδρομος», καταλήγει.

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, η Ελένη Μακρή, Διεύθυνση Περιεχομένου & Ροής Προγράμματος του Atlas TV, συμφωνεί ότι η τεχνολογική εξέλιξη στον ψηφιακό κόσμο αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση: «Τα Περιφερειακά Μέσα μπορούν πλέον να “τροφοδοτούν” με το περιεχόμενό τους κάθε ενδιαφερόμενο σε όλο τον πλανήτη, συνεπώς, όσο πιο εύστοχο και ποιοτικό είναι το προϊόν, τόσο ευκολότερα θα καταναλωθεί. Για παράδειγμα, ένα θέμα που θα μπορούσε να προσελκύσει τηλεθεατές από όλο τον κόσμο και από όλες τις εθνικότητες, είναι ο πολιτισμός».

Όσον αφορά στη σχέση που τα Περιφερειακά Μέσα αναπτύσσουν με τα τοπικά κοινά, η ίδια θεωρεί ότι ο «βομβαρδισμός» του παγκόσμιου κοινού με περιεχόμενο από αμέτρητους παρόχους, ευνοεί τα Περιφερειακά Μέσα και υπογραμμίζει την ιδιαίτερη σχέση τους με τις τοπικές κοινωνίες: «τα Περιφερειακά Μέσα ασχολούνται με τον τόπο τους και διατηρούν την μοναδικότητά τους ως “οχήματα” για τοπική πληροφόρηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία. Τα κανάλια Πανελλαδικής εμβέλειας, η συνδρομητική τηλεόραση και άλλοι πάροχοι, δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που συμπληρώνει το Περιφερειακό Μέσο στην περιοχή του».

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Σε ποιες επενδύσεις προχωρούν σήμερα τα Μέσα της Περιφέρειας και με ποιο στόχο; Για εκσυγχρονισμό ανθρώπων και μηχανών κάνει λόγο ο Γιώργος Σιμόπουλος, τονίζοντας ότι, χωρίς αυτό τον εκσυγχρονισμό, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφερειακής Τηλεόρασης, αφοπλίζονται: «Η τεχνολογία αλλάζει και η εικόνα αγγίζει την απόλυτη ευκρίνεια. Το μοναδικό, αποκλειστικό και ποιοτικό περιεχόμενο της περιφερειακής τηλεόρασης δεν αρκεί, αν δεν μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει με την μεγαλύτερη δυνατή ευκρίνεια.

Οι επενδύσεις αφορούν στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό σε συνάρτηση με την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού στις νέες δυνατότητες επικοινωνίας με ευρύτερες μάζες πληθυσμού», επισημαίνει. «Η Web TV είναι προφανές ότι θα κυριαρχήσει απόλυτα και τα Περιφερειακά Μέσα δεν πρέπει να βρίσκονται μακριά από αυτή την εξέλιξη», λέει από την πλευρά της η Ελένη Μακρή, κάνοντας λόγο για επένδυση που αφορά κυρίως στο live streaming, στην υψηλή ευκρίνεια της εικόνας και στην τεχνική δυνατότητα παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου.

Σύμφωνα με την ίδια, πρώτης προτεραιότητας οφείλει επίσης να είναι και η επένδυση στην παραγωγή ποιοτικού και ελκυστικού περιεχομένου, κάνοντας ωστόσο λόγο για διεύρυνση του κοινού με ταυτόχρονη διεκδίκηση αύξησης μεριδίου από την διαφημιστική πίτα: «Πρέπει σύντομα περιφερειακά Μέσα από διαφορετικές περιοχές να προχωρήσουν τολμηρά σε συμπαραγωγές, για παράδειγμα τηλεοπτικών σειρών, ψυχαγωγικών εκπομπών κλπ, ώστε να καλύψουν και άλλες ανάγκες των τηλεθεατών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Από την πλευρά του media agency, ο Δημήτρης Ζήσης, Founder & CEO της red lemon, σκιαγραφεί τα οφέλη που έχουν να αποκομίσουν σήμερα οι διαφημιζόμενοι επενδύοντας στα περιφερειακά Μέσα. Όπως επισημαίνει, τα Περιφερειακά Μέσα έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον με πολλά πλεονεκτήματα για τους διαφημιζόμενους: Αποτελούν κοινότητες επικοινωνίας με μεγάλη διείσδυση, σε τοπικό επίπεδο, αναπαράγουν την μοναδικότητα, τον παλμό και φέρουν την ντοπιολαλιά της κάθε περιοχής.

Έχουν πολύ πιο προσωποπαγή χαρακτήρα από αυτά της Αθήνας, καθώς το οικοσύστημα τους δεν είναι τόσο πολυπολιτισμικό αλλά περισσότερο ανθρωποκεντρικό. Τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει σε τεχνολογίες, ώστε να συμμορφωθούν στις αξιώσεις του ανταγωνισμού σε micro (τοπικό) και macro (σε σχέση με την πρωτεύουσα) επίπεδο. Όπως μας εξηγεί, όλα τα παραπάνω, δημιουργούν ένα περιβάλλον για τους διαφημιζόμενους με πολλά πλεονεκτήματα: Η εμπορική αποκέντρωση, ως επιλογή από μόνη της δείχνει πελατοκεντρική διάθεση, αναγνωρίζοντας ότι ένα μεγάλο πλήθος πελατών βρίσκεται εκτός Αθήνας.

Τα Μέσα στην Περιφέρεια αποτελούν το όχημα για να τοποθετηθούν κοντά τους. Η εμπορική επιλογή-πολιτική των διαφημιζομένων, σε συνδυασμό με την προβολή τους σε ένα υγιές, οικονομικά συμφέρον και χωρίς διαφημιστική συμφόρηση περιβάλλον, που συνεχώς θέλει και πασχίζει ώστε να είναι αντάξιο των αξιώσεων τους, αναδεικνύει τελικά και το μεγάλο όφελος που μπορούν να αποκομίσουν. Σωστά υλοποιημένη και στοχευμένη προβολή με γνώμονα την ανάπτυξη μεγαλύτερης διάδρασης με τους πελάτες τους σε όλη την επικράτεια.

Σε ένα δύσκολο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, με επιπλέον «βαθμό δυσκολίας» τις προκλήσεις σε θεσμικό επίπεδο, τα Περιφερειακά Μέσα της Ελλάδας διανύουν μια εποχή ανάπτυξης και εξέλιξης. Με όπλο τους την τεχνολογία αλλά και αντιμετωπίζοντας το κοινό των τοπικών κοινωνιών με σύγχρονους όρους, κερδίζουν έδαφος και χτίζουν πολύτιμες σχέσεις εμπιστοσύνης.

Στις σελίδες που ακολουθούν, εκπρόσωποι Μέσων της Περιφέρειας καταθέτουν τις απόψεις τους για την εικόνα του κλάδου τους, τις ευκαιρίες και προοπτικές που ανοίγονται μπροστά, όπως επίσης σκιαγραφούν τα βήματα εκείνα που πρέπει να γίνουν από πλευράς πολιτείας για να «απελευθερωθεί» η πραγματική τους δύναμη. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ρόλος των Περιφερειακών Μέσων ως διαφημιστικών οχημάτων.

ΚΟΙΝΑ ΜΕ ΝΕΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Ποιες εξελίξεις σε επίπεδο συνηθειών του κοινού, ευνοούν σήμερα τα Περιφερειακά Μέσα και ποιες δημιουργούν προκλήσεις; Όπως μας λέει ο Γιώργος Σιμόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Star Κεντρικής Ελλάδας, η πρώτη, σημαντική και αγαπημένη συνήθεια του κοινού που εξελίσσεται σε λατρεία είναι η επιλογή για έγκυρη ενημέρωση από τα Περιφερειακά Μέσα και συγκεκριμένα από την Περιφερειακή τηλεόραση: «Η ζωή στην περιφέρεια, εξ άλλου, είναι σύμμαχος της τηλεόρασης.

Ο ελεύθερος χρόνος είναι σαφώς περισσότερος από ότι στις μεγαλουπόλεις και όπως αποδεικνύεται από μετρήσεις, το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθεατών παρακολουθεί τηλεόραση πάνω από 3 ώρες την ημέρα». Ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα όπως επισημαίνει, είναι το γεγονός ότι στην επαρχία υπάρχει τηλεοπτικό κοινό τις μεσημεριανές ώρες, δημιουργώντας έτσι μία ιδιότυπη prime time ζώνη για την ενημερωτική περιφερειακή τηλεόραση με λιγότερο μάλιστα ανταγωνισμό.

Αυτό που αποτελεί όμως μεγάλη πρόκληση σύμφωνα με τον Γιώργο Σιμόπουλο, είναι η δυνατότητα που υπάρχει πλέον να παρακολουθεί κανείς με πολλούς εύκολους τρόπους τηλεόραση σε όλες τις οθόνες και χωρίς τηλεοπτικά σύνορα. Ουσιαστικά, η λεγόμενη τηλεοπτική εμβέλεια έχει καταργηθεί με την έκρηξη της τεχνολογίας και η περιφερειακή τηλεόραση μπορεί να προωθήσει το προϊόν της σε κάθε χρήστη κινητού, tablet, smart tv και σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα. «Οι ποιοτικές δουλειές και οι καλές πρακτικές στην περιφέρεια δεν κρύβονται, αλλά και η ανάγκη προσαρμογής στη νέα εποχή είναι μονόδρομος», καταλήγει.

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, η Ελένη Μακρή, Διεύθυνση Περιεχομένου & Ροής Προγράμματος του Atlas TV, συμφωνεί ότι η τεχνολογική εξέλιξη στον ψηφιακό κόσμο αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση: «Τα Περιφερειακά Μέσα μπορούν πλέον να “τροφοδοτούν” με το περιεχόμενό τους κάθε ενδιαφερόμενο σε όλο τον πλανήτη, συνεπώς, όσο πιο εύστοχο και ποιοτικό είναι το προϊόν, τόσο ευκολότερα θα καταναλωθεί. Για παράδειγμα, ένα θέμα που θα μπορούσε να προσελκύσει τηλεθεατές από όλο τον κόσμο και από όλες τις εθνικότητες, είναι ο πολιτισμός».

Όσον αφορά στη σχέση που τα Περιφερειακά Μέσα αναπτύσσουν με τα τοπικά κοινά, η ίδια θεωρεί ότι ο «βομβαρδισμός» του παγκόσμιου κοινού με περιεχόμενο από αμέτρητους παρόχους, ευνοεί τα Περιφερειακά Μέσα και υπογραμμίζει την ιδιαίτερη σχέση τους με τις τοπικές κοινωνίες: «τα Περιφερειακά Μέσα ασχολούνται με τον τόπο τους και διατηρούν την μοναδικότητά τους ως “οχήματα” για τοπική πληροφόρηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία. Τα κανάλια Πανελλαδικής εμβέλειας, η συνδρομητική τηλεόραση και άλλοι πάροχοι, δεν μπορούν να καλύψουν το κενό που συμπληρώνει το Περιφερειακό Μέσο στην περιοχή του».

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Σε ποιες επενδύσεις προχωρούν σήμερα τα Μέσα της Περιφέρειας και με ποιο στόχο; Για εκσυγχρονισμό ανθρώπων και μηχανών κάνει λόγο ο Γιώργος Σιμόπουλος, τονίζοντας ότι, χωρίς αυτό τον εκσυγχρονισμό, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφερειακής Τηλεόρασης, αφοπλίζονται: «Η τεχνολογία αλλάζει και η εικόνα αγγίζει την απόλυτη ευκρίνεια. Το μοναδικό, αποκλειστικό και ποιοτικό περιεχόμενο της περιφερειακής τηλεόρασης δεν αρκεί, αν δεν μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει με την μεγαλύτερη δυνατή ευκρίνεια.

Οι επενδύσεις αφορούν στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό σε συνάρτηση με την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού στις νέες δυνατότητες επικοινωνίας με ευρύτερες μάζες πληθυσμού», επισημαίνει. «Η Web TV είναι προφανές ότι θα κυριαρχήσει απόλυτα και τα Περιφερειακά Μέσα δεν πρέπει να βρίσκονται μακριά από αυτή την εξέλιξη», λέει από την πλευρά της η Ελένη Μακρή, κάνοντας λόγο για επένδυση που αφορά κυρίως στο live streaming, στην υψηλή ευκρίνεια της εικόνας και στην τεχνική δυνατότητα παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου.

Σύμφωνα με την ίδια, πρώτης προτεραιότητας οφείλει επίσης να είναι και η επένδυση στην παραγωγή ποιοτικού και ελκυστικού περιεχομένου, κάνοντας ωστόσο λόγο για διεύρυνση του κοινού με ταυτόχρονη διεκδίκηση αύξησης μεριδίου από την διαφημιστική πίτα: «Πρέπει σύντομα περιφερειακά Μέσα από διαφορετικές περιοχές να προχωρήσουν τολμηρά σε συμπαραγωγές, για παράδειγμα τηλεοπτικών σειρών, ψυχαγωγικών εκπομπών κλπ, ώστε να καλύψουν και άλλες ανάγκες των τηλεθεατών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Από την πλευρά του media agency, ο Δημήτρης Ζήσης, Founder & CEO της red lemon, σκιαγραφεί τα οφέλη που έχουν να αποκομίσουν σήμερα οι διαφημιζόμενοι επενδύοντας στα περιφερειακά Μέσα. Όπως επισημαίνει, τα Περιφερειακά Μέσα έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον με πολλά πλεονεκτήματα για τους διαφημιζόμενους: Αποτελούν κοινότητες επικοινωνίας με μεγάλη διείσδυση, σε τοπικό επίπεδο, αναπαράγουν την μοναδικότητα, τον παλμό και φέρουν την ντοπιολαλιά της κάθε περιοχής.

Έχουν πολύ πιο προσωποπαγή χαρακτήρα από αυτά της Αθήνας, καθώς το οικοσύστημα τους δεν είναι τόσο πολυπολιτισμικό αλλά περισσότερο ανθρωποκεντρικό. Τα τελευταία χρόνια έχουν επενδύσει σε τεχνολογίες, ώστε να συμμορφωθούν στις αξιώσεις του ανταγωνισμού σε micro (τοπικό) και macro (σε σχέση με την πρωτεύουσα) επίπεδο. Όπως μας εξηγεί, όλα τα παραπάνω, δημιουργούν ένα περιβάλλον για τους διαφημιζόμενους με πολλά πλεονεκτήματα: Η εμπορική αποκέντρωση, ως επιλογή από μόνη της δείχνει πελατοκεντρική διάθεση, αναγνωρίζοντας ότι ένα μεγάλο πλήθος πελατών βρίσκεται εκτός Αθήνας.

Τα Μέσα στην Περιφέρεια αποτελούν το όχημα για να τοποθετηθούν κοντά τους. Η εμπορική επιλογή-πολιτική των διαφημιζομένων, σε συνδυασμό με την προβολή τους σε ένα υγιές, οικονομικά συμφέρον και χωρίς διαφημιστική συμφόρηση περιβάλλον, που συνεχώς θέλει και πασχίζει ώστε να είναι αντάξιο των αξιώσεων τους, αναδεικνύει τελικά και το μεγάλο όφελος που μπορούν να αποκομίσουν. Σωστά υλοποιημένη και στοχευμένη προβολή με γνώμονα την ανάπτυξη μεγαλύτερης διάδρασης με τους πελάτες τους σε όλη την επικράτεια.


«ΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ, ΜΕΤΑΓΓΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ BRANDS»
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της συνεχούς έρευνας της Focus Bari σε 20 περιφερειακές ενότητες που εκπροσωπούν σχεδόν τρία εκατομμύρια πληθυσμού της χώρας μας στις ηλικίες 13-74 χρόνων, η μέση αναλογία που εκτίθεται σε τουλάχιστον ένα Περιφερειακό Μέσο φτάνει στο 84%, ενώ σε επίπεδο εβδομάδας η διείσδυση γίνεται σχεδόν καθολική (96%). Επομένως, οι διαφημιζόμενοι, όταν αποφασίζουν να επενδύσουν στα Μέσα της Περιφέρειας, μπορούν να είναι σίγουροι πως το μήνυμά τους θα φτάσει με σιγουριά σε όλο τον πληθυσμό των περιφερειών που θέλουν να καλύψουν.

Από την άλλη πλευρά, τα Περιφερειακά Μέσα έχουν και δύο πολύ σημαντικά επιπλέον πλεονεκτήματα: α) έρχονται πιο κοντά στις τοπικές κοινωνίες σε επίπεδο σχέσης με το τοπικό κοινό, καθώς β) το τοπικό κοινό νοιώθει τα brands που επικοινωνούνται μέσα από τα Περιφερειακά Μέσα «δικά του», και γίνεται πολύ πιο έτοιμο να τα χρησιμοποιήσει, να τα αγκαλιάσει, να τα υιοθετήσει. Όλες οι ποιοτικές έρευνες που διερευνούν -πέρα από την έκθεση- την σχέση, τα συναισθήματα, το δέσιμο και την εικόνα που έχει το κοινό για τα Περιφερειακά Μέσα, τεκμηριώνουν αυτή την κοντινή σχέση, που σαφώς «δανείζεται» και επεκτείνεται στα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner, Focus Bari

«Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΕΥΝΟΪΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ»
Το απόλυτο ξεκαθάρισμα του τηλεοπτικού τοπίου θα δημιουργήσει νέες βάσεις εκκίνησης της περιφερειακής τηλεόρασης. Για να πιάσουν τόπο οι επενδύσεις, η συνολική παραγωγή τηλεοπτικού περιεχομένου και ο εκσυγχρονισμός, θα πρέπει να μπουν σαφείς και οριστικοί κανόνες λειτουργίας της περιφερειακής τηλεόρασης: Μελετημένη διαδικασία αδειοδότησης με λογικά και ποιοτικά κριτήρια, με συνεργασία των ανεξάρτητων αρχών ώστε να αποφευχθούν στρεβλώσεις του παρελθόντος. Φορολογική πολιτική ισονομίας με όλους τους συναφείς εγχώριους επιχειρηματικούς κλάδους αλλά και προστασίας από τον αφορολόγητο διεθνή επεκτατισμό. Δημιουργία επενδυτικού κλίματος για τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Η περιφερειακή τηλεόραση δεν θέλει ευνοϊκή μεταχείριση, απαιτεί όμως να μην αδικείται.
Γιώργος Σιμόπουλος, Star Κεντρικής Ελλάδας

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ DATA
Μια αδυναμία που παρατηρείται σήμερα στην περίπτωση των Περιφερειακών Μέσων, είναι η δυνατότητα για παράθεση ποιοτικών και ποσοτικών στοιχείων, ως εργαλείων στοιχειοθέτησης της αξίας τους σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και αυτοπροσδιορισμού τους στο χώρο των media. Δυστυχώς, οι έρευνες που γίνονται, είτε ποιοτικές είτε ποσοτικές, κάθε χρόνο είναι και λιγότερες. Οι μετρήσεις έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια. Μέχρι πέρσι ήταν διαθέσιμη έρευνα σε 15 νομούς.

Ναι μεν πλέον (2018) επανήλθε στα επίπεδα των 20 νομών, αλλά οι εφημερίδες και οι τηλεοράσεις δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτή. Σημειωτέο ότι η έρευνα είναι ετήσια, που σαφώς δείχνει κάποιες τάσεις, αλλά σίγουρα δεν αποκρυσταλλώνει το πεδίο έρευνας. Αναφορικά με τις εφημερίδες δεν υπάρχει κάποια υπηρεσία που να μετράει τις πωλήσεις τους ώστε να επιβεβαιώνεται η δυναμική τους.

Το ΦΕΚ της Κυβέρνησης με τις εφημερίδες που μπορούν να λάβουν κρατική διαφήμιση, καθώς πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, σίγουρα όμως δεν αρκεί. Τέλος για τις τηλεοράσεις, έχοντας εμπορικά κάποιος πελάτης τοποθετηθεί σε μια αγορά που του παρέχει αναλυτικά στοιχεία μετρήσεων της AGB, μια έρευνα δημοτικότητας μάλλον δείχνει λίγη και με περιορισμένες δυνατότητες αξιολόγησης της επένδυσής του.

Είναι σαφές από τα παραπάνω, ότι το οικοσύστημα των Μέσων της Περιφέρειας, ως προς την ανάδειξη στοιχείων για την εμπορικότητά τους, χρήζει ιδιωτικής και κρατικής πρωτοβουλίας ώστε να δημιουργηθούν εκείνα τα εργαλεία που θα άρουν το χάσμα ανάμεσα σε πανελλαδικά / αθηναϊκά Μέσα και Περιφερειακά.
Δημήτρης Ζήσης, Founder & CEO, red lemon

ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΩΘΗΣΗ
Η αδειοδότηση θα ξεκαθαρίσει το τοπίο. Θα μείνουν οι επαγγελματίες οι οποίοι θα ανταγωνίζονται πλέον με σοβαρούς όρους στον επιχειρηματικό στίβο προς όφελος των τηλεθεατών και των διαφημιζομένων. Η πρόσφατη μείωση του ειδικού φόρου θα τονώσει την δυνατότητα επιβίωσης των περιφερειακών μέσων. Η επιδιωκόμενη μείωση του δυσβάσταχτου κόστους προς την DIGEA είναι βασική προϋπόθεση για την βιωσιμότητα.

Αξιοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη. Ανάπτυξη μόνιμης ψηφιακής πλατφόρμας επικοινωνίας με το ΕΣΡ, που θα δίνει γνωμοδοτικά ξεκάθαρες απαντήσεις σε κάθε απορία που εκφράζεται από το Μέσα, προκειμένου να λειτουργούν νόμιμα. Δημιουργία επίσημου μηχανισμού μέτρησης θεαματικότητας και τηλεθέασης και για τα περιφερειακά Μέσα, ώστε να μπορούν με στοιχεία να διεκδικούν τα μερίδια που τους αξίζουν.
Ελένη Μακρή, Atlas TV

Marketing Week (T. 1564)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778