Η νέα εποχή της ελληνικής τηλεόρασης, σηματοδοτείται από βαθιές θεσμικές και επιχειρηματικές αλλαγές, αλλά και σημαντικές μεταβολές στις συνήθειες τηλεθέασης. Ποια θα είναι η εικόνα της τηλεόρασης στην Ελλάδα το 2019;

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρεί από το Marketing Week η προετοιμασία της ειδικής έκδοσης με τίτλο «TV Insider 2019, The Day After», η οποία θα προσεγγίσει τη νέα εποχή της ελληνικής τηλεόρασης, όπως αυτή σηματοδοτείται από την αδειοδότηση των καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας.

Η έκδοση θα κυκλοφορήσει τoν Ιανουάριο 2019 και η θεματολογία της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, θέματα όπως:
– Οι πρώτες κινήσεις των αδειοδοτημένων καναλιών.
– Οι αλλαγές στην τηλεοπτική διαφήμιση.
– Τάσεις και προοπτικές στην τηλεθέαση
– Η νέα στρατηγική των συνδρομητικών καναλιών και των παρόχων περιεχομένου.
– Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ως νέοι παίκτες στο τηλεοπτικό περιεχόμενο
– Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην τηλεοπτική εικόνα και στην διανομή της.
– Τα νέα ζητούμενα στην κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου.
– Συνεντεύξεις, σχόλια, απόψεις σημαντικών στελεχών της αγοράς, θεσμικών εκπροσώπων, media specialists, διαφημιζόμενων, πανεπιστημιακών, ερευνητών, δημοσιογράφων, ανωτάτων και ανώτερων στελεχών της τηλεόρασης κ.α.

Η ΝΕΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ
Η αδειοδότηση των 5 τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, όπως και η αναμονή για τον διαγωνισμό πανελλαδικών αδειών θεματικών καναλιών και για τον αντίστοιχο για τις τηλεοπτικές άδειες περιφερειακών καναλιών αναμένεται να διαμορφώσουν μια εντελώς νέα πραγματικότητα για την ελληνική τηλεόραση. Ιδιαίτερα εάν στη νέα αυτή πραγματικότητα προσθέσει κανείς τις εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία, στην ευρυζωνική τηλεόραση, στα συνδρομητικά κανάλια, την είσοδο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στην τηλεοπτική βιομηχανία με την βοήθεια της τεχνολογίας των smart TV, αλλά και τις σημαντικές επενδύσεις των παρόχων περιεχομένου, η εικόνα της νέας εποχής στην οποία περνάει πλέον η ελληνική τηλεόραση γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρη. Το «TV Insider 2019: The Day After» έρχεται να καταγράψει και να αναλύσει όλα τα παραπάνω δεδομένα σε μια έκδοση, που φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο-αναφοράς για την νέα περίοδο λειτουργίας της ελληνικής τηλεόρασης, όχι μόνο σε θεσμικό, αλλά και σε τεχνολογικό επίπεδο.

ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΜΙΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ:
– Λευτέρης Κρέτσος, Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
– Ροδόλφος Μορώνης, Αντιπρόεδρος ΕΣΡ
– Τάσος Κατσικαδάκος, Commercial, Digital & Research Director, ANT1 TV
– Κική Συλβεστριάδου, Chief Operations Officer, Open TV
– Πόπη Διαμαντάκου, δημοσιογράφος τηλεοπτικού ρεπορτάζ

ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ «ΒΓΑΖΟΥΝ» ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Το πόσα σημαντικά ζητήματα και απόψεις καταγράφονται στην έκδοση μπορεί να το καταλάβει κανείς διαβάζοντας κάποια μόνο από τα statements των στελεχών που συμμετέχουν στην έκδοση:

«Θέλουμε επενδυτές με δικά τους χρήματα»
Εάν υπάρχουν επενδυτές οι οποίοι με δικά τους χρήματα θέλουν να επενδύσουν στην τηλεόραση είναι καλοδεχούμενοι. Εάν όμως οι ”επενδυτές” χρησιμοποιούν άμεσα η έμμεσα κρατική ενίσχυση για να εισέλθουν στην αγορά με άλλους σκοπούς, τότε η ΕΙΤΗΣΕΕ θα αντιδράσει.
Πάνος Κυριακόπουλος, Πρόεδρος ΕΙΤΗΣΕΕ

«Το 2019 να είναι χρονιά ηρεμίας»
Θα θέλαμε το 2019 να είναι «χρονιά ηρεμίας». Το να μην έχουμε θεσμικά θέματα είναι προϋπόθεση για να μπορέσει η αγορά να ξαναβρεί το βηματισμό της και να επέλθει εκ νέου ισορροπία στην λειτουργία της.
Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΔΣ Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ)

«Η αγορά θέλει μία μέτρηση τηλεθέασης»
Σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχει μία (ανά χώρα/αγορά) μέτρηση τηλεθέασης, όπως κι ένα νόμισμα. Όπου έχει υπάρξει δεύτερη μέτρηση, αυτό συνέβη για μικρό χρονικό διάστημα και σύντομα η αγορά επέλεξε προμηθευτή.
Σπύρος Ζαβιτσάνος, Διευθύνων Σύμβουλος, The Nielsen Company

«Δεν μπορεί να επανεισρεύσει κρατικό χρήμα στα ιδιωτικά ΜΜΕ»
Η αγορά δεν είναι ικανή να στηρίξει τα εν λειτουργία media, καθώς ούτε κρατικό χρήμα μπορεί να επανα-εισρεύσει στα ιδιωτικά ΜΜΕ, ούτε η διαφημιστική δαπάνη μπορεί ακόμα να τα χρηματοδοτήσει επαρκώς. Το ερώτημα που αναδύεται είναι αν η αγορά που τα στηρίζει, θα λειτουργεί με όρους διαφορετικούς από τους φυσιολογικούς.
Γιώργος Πλειός, Καθηγητής Επικοινωνίας και ΜΜΕ, μέλος ΕΣΡ

«Η τηλεόραση θα βιώσει ένα tipping point αστάθειας»
Όσο οι νέοι σταθμοί και οι νέες μορφές τηλεόρασης (Netflix, συνδρομητικές, τηλεφωνίας, web) παίρνουν από τα σπλάχνα της ελεύθερης τηλεόρασης, αυτή θα πάψει να υπάρχει όπως την ξέρουμε. Θα υπάρξει ένα “tipping point” όπου τα πάντα θα βρεθούν σε κατάσταση ασταθούς ισορροπίας.
Μίλτων Παπαδάκης, Σύμβουλος Μέσων, Διευθύνων Σύμβουλος Mediarisk

«Το εισόδημα θα καθορίσει την κατανάλωση περιεχομένου»
Η τηλεόραση σταδιακά θα χάσει τον α-ταξικό της χαρακτήρα και η κατανάλωση προγραμμάτων θα προσδιορίζεται από το διαθέσιμο εισόδημα των τηλεθεατών.
Στέλιος Παπαθανασόπουλος, Καθηγητής Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ

«Ενίσχυση επένδυσης στο συνδρομητικό περιβάλλον»
Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι θα εξερευνήσουν τρόπους να διαφημιστούν δημιουργικά, επενδύοντας περισσότερο στο συνδρομητικό περιβάλλον. Οι μικρότεροι θα τηρήσουν στάση αναμονής.
Αλέξανδρος Κλωνάρης, Senior Brand Manager Mythos, Ολυμπιακή Ζυθοποιία

«Ενίσχυση της επένδυσης σε νέα τηλεοπτικά concepts»
Περισσότερο φέτος σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια, οι τηλεοπτικοί σταθμοί επένδυσαν όχι μόνο σε παλιότερα πετυχημένα τηλεοπτικά concepts, αλλά και σε νέες παραγωγές με στόχο να αναβαθμίσουν την εικόνα τους στα μάτια των τηλεθεατών, να κερδίσουν μερίδια τηλεθέασης και φυσικά να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα.
Μαρία Φήττα, Connections Manager, Coca-Cola, CE Europe

«Η πλειοδοτική διαδικασία είναι επικίνδυνη»
Η πλειοδοτική διαδικασία όπου την άδεια παίρνει όποιος δώσει τα περισσότερα χρήματα, στην περίπτωση των περιφερειακών αδειών, είναι θεσμικά αδικαιολόγητη, οικονομικά ατελέσφορη και δημοκρατικά και εθνικά επικίνδυνη. Πρότασή μας να αντικατασταθεί από σύστημα μοριοδότησης.
Aντώνης Δημητρίου, Πρόεδρος Ένωσης Ενημερωτικών Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας, Πρόεδρος Ομίλου Κρήτη ΤV

«Παρακολουθούμε τις τεχνολογικές εξελίξεις»
Η συνεχής μελέτη του ακροατηρίου μας σε συνδυασμό με την παρακολούθηση των τεχνολογικών εξελίξεων αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για να απευθυνθούμε με επιτυχία στο κοινό που θέλουμε.
Δρ. Νικόλαος Σ. Παναγιώτου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΑΠΘ

«Πόσο ρεαλιστική είναι η οικονομική προοπτική των καναλιών;»
Όποιος τηλεοπτικός σταθμός καταφέρει να έχει μερίδιο 20%+ θα εισπράξει περίπου 50 εκατ. ευρώ. Θεωρούμε δηλαδή ότι ένα κανάλι θα μπορεί να έχει κάθε χρόνο, για 10 συνεχόμενα χρόνια, ποσοστό μεικτών κερδών πλέον του 7%, ποσοστό το οποίο αφορά μόνο το κόστος της άδειας λειτουργίας του. Είναι αυτό ρεαλιστικό;
Θεόφιλος Κωτσίδης, Media & Digital Strategist, Founder Oyster Hellas

«Δημιουργούνται και στην Ελλάδα τηλεοπτικά hubs»
Είναι θετική εξέλιξη ότι αρχίζουν να δημιουργούνται και στην Ελλάδα τηλεοπτικά hubs γύρω από την δημιουργία περιεχομένου, μέσω των οποίων εταιρείες που λειτουργούν ανταγωνιστικά στην ελληνική τηλεοπτική αγορά μπορούν να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας.
Κάρολος Αλκαλάι, Γενικός Διευθυντής Star TV

«Η αλλαγή του νομικού πλαισίου δεν μπορεί να αποκλειστεί»
Δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς ότι αν γίνουν εκλογές δεν θα αλλάξει εκ νέου το περιβάλλον, δεν θα αλλάξει και πάλι όλο το νομικό πλαίσιο για τα κανάλια. Ακόμα και το μην ισχύσουν οι τηλεοπτικές άδειες που δόθηκαν, δεν θα με εξέπληττε.
Γιάννης Σφακιανάκης, Εμπορικός Διευθυντής Σκάι ΤV