Έρευνα της Zenith για την κατανάλωση Μέσων
Οκτώ ώρες την ημέρα -ή 479 λεπτά- ξοδεύει σήμερα ο μέσος άνθρωπος σε κατανάλωση Μέσων.

Το νούμερο είναι αυξημένο κατά 12% σε σχέση με το 2011, σύμφωνα με το τελευταίο Media Consumption Forecast της Zenith. Έως το 2020, οι άνθρωποι θα ξοδεύουν 492 λεπτά την ημέρα, σπάζοντας το φράγμα των 8 ωρών. Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό αυτού του χρόνου που θα αφορά στη χρήση κινητών συσκευών αναμένεται να ανέλθει σε 28%. «Η τεχνολογία mobile θέτει στα brands την πρόκληση αναθεώρησης του τρόπου με τον οποίο επικοινωνούν με τους καταναλωτές», αναφέρει ο Vittorio Bonori, Global Brand President της Zenith.

Πράγματι, οι καταναλωτές που είναι ενεργοί στην αναζήτηση συγκεκριμένων πληροφοριών, είναι διαφορετικοί από αυτούς που μοιράζονται φωτογραφίες διακοπών με φίλους. Οι μάρκες οφείλουν να κατανοήσουν αυτά τα «σήματα» που αποκαλύπτει η δραστηριότητα των χρηστών για τον τρόπο που σκέφτονται, επισημαίνει η μελέτη. Σύμφωνα με την έρευνα, η βιομηχανία αρχίζει να βλέπει όλο και περισσότερο ως μη σχετική τη βασική διάκριση μεταξύ online και offline Μέσων στο σημερινό περιβάλλον.

«Έχει μεγαλύτερη σημασία το γεγονός ότι ένας καταναλωτής διαβάζει ειδήσεις, παρά το ότι διαβάζει ειδήσεις στο website της εφημερίδας ή στην έντυπη μορφή». Η μελέτη εξετάζει επίσης το χρόνο που οι καταναλωτές δαπανούν ανά είδος Μέσου, εντοπίζοντας αύξηση στην Out of Home κατανάλωση (+3% σε σχέση με το 2011), η οποία αποδίδεται στη βελτίωση των υποδομών και της εμπειρίας από πλευράς κινηματογραφικών αιθουσών και στην ενίσχυση του marketing περιεχομένου από πλευράς των μεγάλων στούντιο προς το διεθνές κοινό.

Παράλληλα, εφημερίδες και περιοδικά φαίνεται να είναι οι μεγάλοι «χαμένοι», με -45% και -56% αντίστοιχα σε σχέση με το 2011. Ωστόσο, τα νούμερα αυτά αφορούν στο χρόνο ανάγνωσης έντυπων εκδόσεων, με τον χρόνο online ανάγνωσης να συμπεριλαμβάνεται στο συνολικό χρόνο που αφορά στο διαδίκτυο. Όσον αφορά σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, ο χρόνος μειώθηκε κατά 3% και 8% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2011. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι τηλεοπτικά κανάλια και ραδιοφωνικοί σταθμοί έχουν κερδίσει κοινά online, την ίδια στιγμή που έχουν χάσει offline.
(Πηγή: Mediapost.com)