Marketing Week - Spot Monitor: «Ψήφο εμπιστοσύνης» στο ραδιόφωνο δίνουν τα brands

Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Spot Monitor: «Ψήφο εμπιστοσύνης» στο ραδιόφωνο δίνουν τα brands

17 Ιανουαρίου 2018 | 10:12 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: media,Trends

Αύξηση καταγράφηκε το 2017 στο σύνολο δευτερολέπτων των ραδιοφωνικών διαφημιστικών μηνυμάτων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια, με την τελευταία να εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξης του 37,95%. Οι τρεις κατηγορίες που διαφημίστηκαν περισσότερο στο ραδιόφωνο τη χρονιά που μας πέρασε είναι τα τρόφιμα-ποτά, η κινητή τηλεφωνία και οι οικονομικοί οργανισμοί.

Τα συγκεντρωτικά στοιχεία του 2017 σχετικά με τους διαφημιζόμενους στο ραδιόφωνο εξέδωσε το Spot Monitor, υπηρεσία καταγραφής, επεξεργασίας και παρουσίασης των διαφημιστικών μηνυμάτων στο ραδιόφωνο. Την περίοδο Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2017, το σύνολο των δευτερολέπτων των διαφημιστικών μηνυμάτων που μεταδόθηκαν στην Αθήνα ανήλθε σε 45.662.476, έναντι 44.833.523 του 2016, γεγονός που ισοδυναμεί σε αύξηση 1,85%. Στη Θεσσαλονίκη, το σύνολο αυτό ανήλθε σε 19.010.446, αυξημένο κατά 18,91% σε σχέση με τα 15.987.704 του 2016. Την μεγαλύτερη αύξηση στο σύνολο των δευτερολέπτων των διαφημιστικών μηνυμάτων το 2017 σημείωσε η Περιφέρεια, με ποσοστό 37,95%, με 71.245.484 έναντι 51.647.114 του 2016.

Συνολικά, το 2017 καταγράφηκαν 135.918.406 δευτερόλεπτα προβολής διαφημιστικών, αύξηση που αντιστοιχεί σε 20,85% σε σχέση με τα 112.468.341 δευτερόλεπτα του 2016. Όσον αφορά στις κατηγορίες που διαφημίστηκαν περισσότερο στο ραδιόφωνο τη χρονιά που μας πέρασε, στην κορυφή βρίσκεται η κατηγορία τροφίμων-ποτών, καταλαμβάνοντας 12.150.932 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου, έναντι 7.788.714 το 2016. Την πρώτη δεκάδα των πιο διαφημισμένων κατηγοριών συμπληρώνουν η κινητή τηλεφωνία, οι οικονομικοί οργανισμοί, η διασκέδαση, οι εκδόσεις, ο εξοπλισμός γραφείου, τα διάφορα αυτ/των, τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα ταξίδια και τα προσωπικά είδη. Όλες οι παραπάνω κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση του διαφημιστικού τους χρόνου σε σχέση με το 2016, εκτός από τις κατηγορίες διασκέδαση και εκδόσεις.

ΥΨΗΛΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣ LIDL ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Σε επίπεδο brands, την πρωτοκαθεδρία στη ραδιοφωνική προβολή το 2017 κατέχει η Lidl, η οποία επένδυσε σε 4.237.231 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου, έναντι 3.122.401 δευτερολέπτων το 2016. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Μασούτης, Τράπεζα Πειραιώς, Savebet.gr, ΑΒ Βασιλόπουλος, Cosmote TV, Hondos Center, Deliveras.gr, Μουστάκας, Opel Corsa. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι όλοι όσοι συμπεριλαμβάνονται στην παραπάνω δεκάδα, αύξησαν το 2017 τη ραδιοφωνική διαφημιστική τους προβολή, με κάποιους από αυτούς να την τριπλασιάζουν σε σχέση με το 2016.

Σε επίπεδο συνόλου δευτερολέπτων, το διάστημα Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2017, ως «top climbers», το Spot Monitor αναδεικνύει τους Cosmote, Savebet.gr, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl Hellas, Deliveras.gr, MLS Πληροφορική, Hondos Center, Kosmocar, Stoiximan.gr και Publicworld. Η πρώτη πεντάδα της λίστας αυτής, αύξησε κατά πάνω από ένα εκατομμύριο τα δευτερόλεπτα προβολής της, σε σχέση με το 2016.

Στον αντίποδα, η δεκάδα «top decliners» που μείωσε περισσότερο την επένδυσή της στο ραδιόφωνο, πάντα σε επίπεδο συνόλου δευτερολέπτων, απαρτίζεται από τους Εφημερίδα Αγορά, Wind Ελλάς, UNICEF, NN Ελληνική Ανώνυμη Ασφαλιστική Εταιρεία Ζωής, ΙΕΚ Ακμή, ΙΕΚ Ξυνή, Όμιλος Καστελόριζο, Εταιρεία Μελέτης Παραγόντων Κινδύνου για Αγγειακά Νοσήματα Ε.Μ.Πα.Κ.Α.Ν., Collagen Power και Trans. Από τη συγκεκριμένη λίστα, μόνο οι δύο πρώτοι προχώρησαν σε μείωση που ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο δευτερόλεπτα.

Η COSMOTE ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΑΘΗΝΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Εξετάζοντας τα διαθέσιμα στοιχεία του Spot Monitor ανά περιοχή, στην κορυφή της λίστας για την Αθήνα βρίσκεται η Cosmote, με 4.036.584 δευτερόλεπτα, καταγράφοντας αύξηση 2,21% σε σχέση με το 2016. Στη δεύτερη θέση συναντάμε την Τράπεζα Πειραιώς με 1.944.951 δευτερόλεπτα, μείωση 13,7% σε σχέση με το 2016, και στην τρίτη θέση τη Vodafone με 1.668.928 και μείωση 5,84%. Τη δεκάδα των πιο διαφημισμένων brands στο ραδιόφωνο της Αθήνας συμπληρώνουν οι Wind Ελλάς, Alpha Bank, Frezyderm, Savebet.gr, Lidl Ελλάς, Eurobank Ergasias και ΑΒ Βασιλόπουλος. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2016 σημείωσε η Savebet.gr, με ποσοστό 235,69%, και τη μεγαλύτερη μείωση η Eurobank Ergasias με ποσοστό 31,86%.

Η Cosmote κατέχει την πρωτοκαθεδρία και στη Θεσσαλονίκη, με 1.363.063 δευτερόλεπτα, αυξημένα κατά 37,7% σε σχέση με το 2016. Τη δεύτερη θέση κατέχει η Μασούτης, με μείωση 7,97% και την τρίτη η Τράπεζα Πειραιώς με αύξηση 2,48%. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Lidl Hellas, Wind Ελλάς, Ελληνικά Λαχεία, Frezyderm, ΟΠΑΠ, Savebet.gr και ΑΒ Βασιλόπουλος. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2016 σημείωσε και εδώ η Savebet.gr, με ποσοστό 315,04%, και τη μεγαλύτερη μείωση η Wind Ελλάς με ποσοστό 45,28%. H Cosmote στέφεται «βασίλισσα» και στην Περιφέρεια, με 3.067.948 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου, σημειώνοντας αύξηση 59,94% σε σχέση με το 2016. Ακολουθεί η Lidl Hellas, με 2.754.799 δευτερόλεπτα και αύξηση 36,81% και έπεται η Τράπεζα Πειραιώς με 2.443.238 και αύξηση 39,45% σε σχέση με το 2016.

Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Μασούτης, Vodafone, Frezyderm, Deliveras, Kosmocar, Hondos Center και Opel. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στην Περιφέρεια, και τα 10 παραπάνω brands αύξησαν τον διαφημιστικό τους χρόνο το 2017, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ανέρχεται σε 354,5%, από το Deliveras. Οι μήνες με τη μεγαλύτερη διαφημιστική κινητικότητα στο ραδιόφωνο ήταν ο Δεκέμβριος και ο Ιούνιος, με 15.054.098 και 13.988.435 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ακολουθούμενοι από τους μήνες Νοέμβριο, Ιούλιο και Μάρτιο. Ο μήνας με τη χαμηλότερη διαφημιστική κινητικότητα ήταν ο Αύγουστος, με 7.607.159 δευτερόλεπτα.

«ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΥΨΗΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΗ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ»
«Το ραδιόφωνο εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό διαφημιστικό Μέσο, ιδιαίτερα για διαφημιζόμενους που ζητούν υψηλή διαφημιστική πίεση και ισχυρή τοπική παρουσία, εκτός από την Αθήνα και σε Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια. Το 2017, όλες οι περιοχές είδαν αύξηση της επένδυσης στο ραδιόφωνο, με τη μεγαλύτερη να παρατηρείται στην Περιφέρεια και τη Θεσσαλονίκη. Αυτή οφείλεται κυρίως στα Super Markets (Lidl, Μασούτης και ΑΒ), αλλά και την είσοδο του Σκλαβενίτη τους τελευταίους μήνες του χρόνου.

Εντυπωσιακή ήταν, επίσης, η αύξηση (συνολικά) στον κλάδο των αυτοκινήτων και των καταστημάτων προσωπικών ειδών (Hondos, Public, Μουστάκας). Στον κλάδο των Οικονομικών Υπηρεσιών, top spender αναδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας η Cosmote. Ο μήνας με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα ήταν – και φέτος – ο Δεκέμβριος, με top spenders τα Super Markets, την κινητή τηλεφωνία και τη διασκέδαση (κέντρα, θέατρα κ.λπ.) και ο Ιούνιος, όπου πρωτοστάτησαν οι τράπεζες, τα ταξίδια, ο κλιματισμός και τα επιβατικά αυτοκίνητα».
Δημήτρης Μαυρικάκης, Senior Business Analyst, Spot Monitor

Marketing Week (T. 1530)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778