Marketing Week - Διαφήμιση και συνδρομητική tv: Περιεχόμενο, περιεχόμενο, και πάλι περιεχόμενο!

Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Διαφήμιση και συνδρομητική tv: Περιεχόμενο, περιεχόμενο, και πάλι περιεχόμενο!

18 Οκτωβρίου 2017 | 09:39 Γράφει η Ευγενία  Κουτήφαρη Topics: Τηλεόραση

Η έκφραση «Content is king» του Bill Gates βρίσκει ιδανική εφαρμογή στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης. Οι πλατφόρμες επενδύουν στον συνεχή εμπλουτισμό τους με ποιοτικό περιεχόμενο, προσφέροντας ψυχαγωγία στους συνδρομητές, αλλά και ένα ιδανικό περιβάλλον στους διαφημιζόμενους για να προσεγγίσουν το κοινό που τους ενδιαφέρει.

Νέοι παίκτες και συνεργασίες, αλλά και επένδυση στο premium και αποκλειστικό περιεχόμενο είναι αυτή τη στιγμή τα βασικά χαρακτηριστικά του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης. Εν μέσω έντονης ανταγωνιστικότητας και κινητικότητας, οι πλατφόρμες προσπαθούν με τα «εργαλεία» που διαθέτουν, να προσελκύσουν συνδρομητές και διαφημιζόμενους.

Ωστόσο, παρά το θετικό κλίμα των τελευταίων χρόνων, φέτος σημειώθηκε πτώση των ενεργών συνδρομητών συνδρομητικής τηλεόρασης, με κύριες αιτίες την επιβολή υψηλής φορολογίας που ξεπερνάει το 40%, αλλά και την ωρίμανση της αγοράς. Ο αριθμός των συνδρομητών στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου 950.000, το οποίο σε ποσοστό διείσδυσης αποτελεί αντίστοιχο του μέσου όρου μεσογειακών χωρών, όπως η Ισπανία και η Ιταλία, αλλά χαμηλότερο του μέσου όρου άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Δημήτρης Βάγιας, Ανώτερος Εμπορικός Διευθυντής, Διεύθυνση Εταιρικών Πελατών στη Forthnet, αναφέρει σχετικά με την πορεία της συνδρομητικής τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα: «Η πορεία της συνδρομητικής τηλεόρασης, μέχρι πριν από έναν χρόνο, βρισκόταν σε τροχιά πλήρους ανάπτυξης και ανοδικής πορείας για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η εισαγωγή των συνδυαστικών υπηρεσιών, καθώς η ελληνική οικογένεια βρήκε μια συνδυαστική υπηρεσία που καλύπτει τις συνολικές ανάγκες της σε ψυχαγωγία και επικοινωνία σε μια ιδιαίτερα ελκυστική τιμή. Ο δεύτερος λόγος της ανοδικής πορείας ήταν η ίδια η οικονομική κρίση που ανέδειξε την ανάγκη της ποιοτικής οικιακής ψυχαγωγίας, που δεν μπορούσαν, όμως, να προσφέρουν τα κανάλια ελεύθερης μετάδοσης, καθώς τα έσοδα τους από τη διαφήμιση μειώνονταν συνεχώς.

Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, οι καταναλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Όμως, το 2016 και ενώ, όπως είπαμε, η συνδρομητική τηλεόραση, παρά τις αντιξοότητες, βρισκόταν σε ανοδική πορεία, η κυβέρνηση επέβαλε φόρο 10% σε αυτές τις υπηρεσίες. Ο φόρος αυτός επέφερε ακόμα ένα σημαντικό πλήγμα σε μια αγορά που στην Ελλάδα κατέγραφε αναπτυξιακά βήματα, μετά και από την αύξηση του ΦΠΑ από 23% σε 24%. Σε αυτόν το φόρο, κατά κύριο λόγο, οφείλεται η στασιμότητα και η μικρή πτώση που παρατηρείται».

Την αισιοδοξία της για την αντιστροφή του τωρινού αρνητικού κλίματος εκφράζει η Μαρίνα Νικολάου, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας της Cyta Ελλάδος, επισημαίνοντας ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις θα συντελέσουν στην ανάπτυξη του κλάδου. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Είναι βέβαιο ότι το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί από την πρόσθετη φορολόγηση που επιβλήθηκε στην υπηρεσία, δεν θα αργήσει να αντιστραφεί.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε επίπεδο υποδομών και ειδικότερα η εξάπλωση των συνδέσεων υπερυψηλών ταχυτήτων αναμένεται ότι θα δώσουν νέα ώθηση στη συνδρομητική τηλεόραση, με την ψηφιακή τηλεόραση μέσω IP τεχνολογίας (IPTV) να κερδίζει σαφώς έδαφος, έναντι της σημερινής κυριαρχίας των δορυφορικών λύσεων. Η προοπτική σταδιακής μετάβασης στην κοινωνία του Gigabit, τα αμέσως επόμενα χρόνια, θα διευρύνει σημαντικά τις δυνατότητες υπηρεσιών περιεχομένου, αναβαθμίζοντας την εμπειρία θέασης. Κομβικό ρόλο σε όλο αυτό έχει η διατήρηση της σωστής σχέσης κόστους-οφέλους».

ΕΝΤΕΙΝΕΤΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Στις αρχές του έτους, η Wind Ελλάς ανακοίνωσε την είσοδό της στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς προχώρησε σε συνεργασία με την Zappware για την προσφορά υπηρεσιών τηλεόρασης στους πελάτες της. Χάρη στην τεχνολογική λύση της Zappware, η Wind Ελλάς θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο μέχρι το τέλος του έτους. Η Zappware αναπτύσσει το βασισμένο στο cloud λογισμικό της, ενσωματώνοντας δυνατότητες εξατομίκευσης για Android-TV, για smartphones, tablets και web-browsers. Τα χαρακτηριστικά της περιλαμβάνουν ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις, εγγραφές και έναν πλούσιο κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD).

Στις νέες εξελίξεις στον κλάδο περιλαμβάνονται και οι νέες εμπορικές συμφωνίες που υπέγραψε η Forthnet για τη διάθεση των καναλιών Novasports, με τη Vodafone Ελλάδας και τη Wind Ελλάς. Συγκεκριμένα, η Vodafone Ελλάδας ενισχύει το περιεχόμενο της συνδρομητικής τηλεοπτικής πλατφόρμας Vodafone TV, καθώς ενσωματώνει στο πρόγραμμά της πλούσιο αθλητικό περιεχόμενο με όλα τα κανάλια Novasports, με τη διάθεση ενός νέου τηλεοπτικού πακέτου, του Vodafone TV Sports+.

Παράλληλα, η Wind Ελλάς υπέγραψε επίσης συμφωνία με την Forthnet για τη διάθεση των καναλιών Novasports, μέσω της νέας πλατφόρμας τηλεοπτικού περιεχομένου της Wind. Στο πλαίσιο αυτό, Vodafone και Wind θα προβάλλουν τους αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Super League, τους αγώνες της ευρωπαϊκής διασυλλογικής διοργάνωσης μπάσκετ EuroLeague και άλλα μεγάλα αθλητικά γεγονότα από όλον τον κόσμο.

ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΣ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Η ειδοποιός διαφορά των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, είναι όπως είναι φυσικό, το περιεχόμενο που προσφέρουν, το οποίο λειτουργεί διπλά: τόσο για να ελκύει συνδρομητές, όσο και για να ελκύει διαφημιζόμενους. Νέες συνεργασίες, αποκλειστικές προβολές, μεταδόσεις σειρών ταυτόχρονα με την κυκλοφορία τους στο εξωτερικό «επιστρατεύονται» για να καταστήσουν την κάθε πλατφόρμα μοναδική και ελκυστική.

Μέσα στο 2016, η Cosmote TV εισήγαγε τεχνολογία hybrid, μέσω της οποίας και συνδέοντας τον αποκωδικοποιητή τους στο Internet, οι συνδρομητές έχουν πρόσβαση στο Cosmote Replay TV, σε προγράμματα on demand (Cosmote Cinema on Demand & Cosmote TV Plus), μπορούν να κάνουν εγγραφές σε εξωτερικό σκληρό δίσκο (PVR) και να βλέπουν τηλεόραση σε smartphone, tablet ή PC/laptop (Cosmote TV Go). Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, στην υπηρεσία hybrid έχουν μεταβεί πάνω από 250 χιλιάδες συνδρομητές.

Στον απολογισμό του 2016 για την Cosmote TV συγκαταλέγονται, επίσης, η συμφωνία με τα Walt Disney Studios και την Paramount Pictures για ταινίες πρώτης προβολής σε αποκλειστικότητα, η προβολή των βραβείων Oscar για τα επόμενα 3 χρόνια, ενώ φέτος η συνδρομητική πλατφόρμα του Cosmote TV εμπλουτίστηκε με τα περιφερειακά κανάλια Nέα Τηλεόραση Κρήτης και Ionian TV και από 1η Οκτωβρίου με τα BBC Earth HD, Fox Sports HD, Viasat Explore, Viasat Nature, Crime and Investigation, Food Network, Fine Living, Outdoor Channel, CBS Reality και Nautical Channel HD.

Η Vodafone Ελλάδας συνεργάζεται με τον Αnt1 και εμπλουτίζει την υπηρεσία Vodafone TV με ελληνικές σειρές. Πρώτοι οι συνδρομητές Vodafone TV απολαμβάνουν δωρεάν το περιεχόμενο της υπηρεσίας Αnt1 Νext που προσφέρει σειρές του ANT1 με όλους τους κύκλους και όλα τα επεισόδια, αλλά και επιπλέον αποκλειστικά προνόμια. Συγκεκριμένα, αποκλειστικά μέσω του Αnt1 Νext οι συνδρομητές μπορούν να δουν πρώτοι το επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης τους σειράς πριν την προβολή του στην τηλεόραση, καθώς και όλα τα επεισόδια της τρέχουσας σεζόν αμέσως μετά την προβολή τους στην τηλεόραση.

Επιπλέον, τωρινές αλλά και κλασικές σειρές του Αnt1 είναι διαθέσιμες στην κατηγορία Box Sets με όλους τους κύκλους και επεισόδια. Συνεχίζοντας την επένδυση στο περιεχόμενο, η Vodafone Ελλάδας και η Fox Networks Group Greece (FNG Greece) συμφώνησαν στη διάθεση του Fox+ στους συνδρομητές Vodafone TV. Η συγκεκριμένη υπηρεσία δίνει πρόσβαση στους συνδρομητές σε τηλεοπτικές σειρές από τα studios παραγωγής 20th Century Fox Television, Fox 21 Television Studios, FX Productions και FNG Global.

Παράλληλα, το Vodafone TV εμπλουτίστηκε με τη νέα κατηγορία Family Disney Magic, καθώς και με τα κανάλια Eurosport 1 και Eurosport 2, σε συνεργασία με τη Discovery Communications. Τον Ιούλιο που μας πέρασε, η Nova ανανέωσε τη συνεργασία της με τα κανάλια Fox και Fox Life, του αμερικανικού δικτύου Fox Networks Group, με την έναρξη της υπηρεσίας Fox Play. Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι συνδρομητές Nova με δικαίωμα θέασης στις υπηρεσίες Nova On Demand και Nova Go μπορούν να απολαύσουν σε τηλεόραση, tablet, smartphone ή laptop το περιεχόμενο του Fox Play.

ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ
Ως «πιο φιλικό περιβάλλον προς τους καταναλωτές και καταλληλότερο έδαφος για τους διαφημιζόμενους, προκειμένου το μήνυμά τους να ξεχωρίσει και να πείσει», χαρακτηρίζει τις συνδρομητικές πλατφόρμες οι Μαρίνα Νικολάου. Και συνεχίζει: «Επιπρόσθετα, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι πελάτες της συνδρομητικής τηλεόρασης, οι οποίοι συνειδητά επιλέγουν να διευρύνουν τις τηλεοπτικές τους επιλογές με πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, ανήκουν σε εισοδηματικά στρώματα με αγοραστική δυναμική. Γενικότερα, η συνδρομητική τηλεόραση προσφέρει στους διαφημιζόμενους ένα συγκεκριμένο πεδίο στόχευσης. Παρέχει πρόσβαση σε ένα κοινό-στόχο με ξεκάθαρη κατηγοριοποίηση και προφίλ προτιμήσεων, γεγονός που επιτρέπει καλά δουλεμένες και στοχευμένες καμπάνιες με υψηλότερη απόδοση».

Εκτός από το περιεχόμενο, η Nοva βασίζεται και στην πληθώρα επιλογών σε τρόπους προβολής και διαφήμισης, για την προσέλκυση διαφημιζόμενων. Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Βάγιας, «η στρατηγική μας επικεντρώνεται στην παροχή premium προγράμματος σε συνδυασμό με καινοτόμους τρόπους προβολής προς τους διαφημιζόμενους. Με ποιοτικό και πλούσιο περιεχόμενο σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία μας στο κομμάτι των creative media, δημιουργούμε κάθε φορά -ανάλογα με τις ανάγκες των διαφημιζόμενων- concept, προτάσεις και νέες υπηρεσίες που έρχονται να ενισχύσουν σημαντικά την επικοινωνία κάθε brand».

CONTENT & NATIVE ΣΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΗ
Τα content και native advertising κερδίζουν συνεχώς έδαφος στο διαφημιστικό περιβάλλον, με τη συνδρομητική να κατέχει το δικό της μερίδιο στην «πίτα». Αφενός προσφέρει πολλά οφέλη στους διαφημιζόμενους, αφετέρου δεν «κουράζει» τους τηλεθεατές, καθώς η διαφημιστική προβολή ενσωματώνεται στο τρέχον πρόγραμμα, σε εκπομπές, σειρές κ.λπ. Ο Δημήτρης Βάγιας, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είναι πράγματι αυξημένο το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη αγορά. Είναι βασικό για τους διαφημιζόμενους η δημιουργία engaging περιεχομένου, κάτι που καθιστά αναγκαίες τις τακτικές αυτές στις εταιρικές στρατηγικές marketing.

Στόχος των διαφημιζόμενων είναι η ενσωμάτωση των brands στην πλοκή/δράση σειρών και εκπομπών και η τάση αυτή κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τόσο στην ελεύθερη όσο και στη συνδρομητική τηλεόραση. Από την πλευρά μας, μέσω των αθλητικών και ψυχαγωγικών εκπομπών μας, παρέχουμε τέτοιες δυνατότητες προβολής - απόλυτα εναρμονισμένες με τη ροή των εκπομπών - στους διαφημιζόμενους όπου μέσα από τη συνδημιουργία με τα brands, το αποτέλεσμα δημιουργεί εξαιρετικά πλεονεκτήματα με διάρκεια, στόχευση και σωστό αισθητικό αποτέλεσμα».

BRANDS: MEDIA PLANS ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
H BP είχε διαφηµιστική προβολή νωρίτερα μέσα στο 2017, στις Live video και audio streaming µεταδόσεις επιλεγµένων αγώνων της ευρωπαϊκής διασυλλογικής διοργάνωσης μπάσκετ Euroleague, αλλά και της εκποµπής Super Euroleague, που μεταδίδονται αποκλειστικά από το Novasports.gr. Συγκεκριμένα, υλοποιήθηκε για την BP στοχευμένο media plan στo Novasports.gr. Μέσα από την ενέργεια, η BP εξασφάλισε branded προβολή και πλήθος παροχών σε display formats όπως banners, skins, pre rolls, εκμεταλλευόμενη το website, το mobile application, αλλά και τις social media οντότητες του Novasports.gr.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι η συνεργασία Novasports.gr και Mythos, επίσης στο πλαίσιο της EuroLeague. Η μπίρα Mythos ήταν χορηγός της ενότητας Final Four στο Novasports.gr, εξασφαλίζοντας branded δημιουργική προβολή στην homepage του site και στην ειδικά σχεδιασμένη ενότητα για το Final Four. Η χορηγία περιελάμβανε διαφημιστικές παροχές σε όλο το Novasports.gr. Βασικά στοιχεία ήταν η προβολή κατά τη διάρκεια των live streaming μεταδόσεων των αγώνων, τα native ads και τα pre rolls στο mobile app και οι δημιουργικές εμφανίσεις στα social media του Novasports.gr.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΤΗΛΕΘΕΑΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
«Είναι απαιτητικός και γνώστης της αγοράς» Δημήτρης Βάγιας, Forthnet
«Ο σύγχρονος τηλεθεατής συνδρομητικής τηλεόρασης είναι απαιτητικός και γνώστης της αγοράς. Ο συνδρομητής θέλει να απολαμβάνει υψηλών προδιαγραφών επαγγελματικό υποτιτλισμό, υπηρεσίες ενημέρωσης και οδηγού προγράμματος που ανανεώνεται συνεχώς, άμεση υποστήριξη για όποιο αίτημα ή ερώτηση έχει. Δεν συμβιβάζεται με εύκολες λύσεις που μπορεί να είναι φθηνότερες, αλλά ερασιτεχνικές ή και παράνομες. Οι ανάγκες του σύγχρονου τηλεθεατή συνδρομητικής τηλεόρασης αναπροσαρμόζονται τόσο από την εξέλιξη της τεχνολογίας όσο και τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Ο συνδρομητής, πλέον, δεν είναι στατικός. Είναι ο άνθρωπος που κινείται διαρκώς “παίρνοντας” μαζί του και τις ανάγκες για ψυχαγωγία. Μία από τις καινοτομίες που πρώτη η Nova εισήγαγε ήταν η υπηρεσία Nova Go που στόχο έχει να ικανοποιήσει τις ανάγκες των συνδρομητών μας που επιθυμούν να απολαμβάνουν το περιεχόμενο των καναλιών μας “εν κινήσει”. Έτσι, λοιπόν, οι αξιόπιστες, πλούσιες on the go υπηρεσίες με επιπλέον απολύτως δωρεάν περιεχόμενο είναι πλέον μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους που εξετάζει ο σύγχρονος τηλεθεατής στην επιλογή συνδρομητικής τηλεοπτικής πλατφόρμας».

«Θέλει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου περιεχόμενο, 24 ώρες το 24ώρο» Μαρίνα Νικολάου, Cyta Ελλάδος
«Γνωρίζει τις ανάγκες του κι επιλέγει συνειδητά να εμπλουτίζει την εμπειρία τηλεθέασης, με βάση τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του. Ακολουθεί ένα διαφοροποιημένο, πιο διεθνοποιημένο lifestyle και δεν ικανοποιείται από προκαθορισμένα προγράμματα βασισμένα στην τυποποίηση του μέσου χρήστη. Θέλει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου περιεχόμενο, 24 ώρες το 24ώρο, για τον ίδιο και όλα τα μέλη που συνθέτουν το νοικοκυριό του, ενώ την ίδια στιγμή που βλέπει τηλεόραση, χειρίζεται το τάμπλετ ή το κινητό του, αλληλεπιδρά και μοιράζεται ειδήσεις και εμπειρίες μέσω των κοινωνικών δικτύων. Σε αυτό το πλαίσιο, κυριότερη πρόκληση για τους παρόχους περιεχομένου παραμένει ο εντοπισμός των κατάλληλων καναλιών που θα συνθέσουν την τηλεοπτική παλέτα, χωρίς να εκτοξεύουν την τιμή και την κάνουν απαγορευτική για τους καταναλωτές».

ΤΑ NOVASPORTS ΜΕ ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ
Τα κανάλια Novasports υποδέχτηκαν τη νέα σεζόν με το λανσάρισμα νέων τηλεοπτικών σημάτων. Η δημιουργία των νέων τηλεοπτικών σημάτων αποτελεί 100% ελληνική παραγωγή, προϊόν συνεργασίας του δημιουργικού τμήματος της Nova με την εταιρεία Real Creations, και χρησιμοποιεί την τεχνική time freeze. Μέσα από την εξελιγμένη τεχνολογικά εικόνα της νέας εποχής, αναδεικνύονται οι διαχρονικές αξίες των καναλιών Novasports, όπως είναι η καινοτομία και η σταθερά υψηλή ποιότητα, αλλά και το πάθος και το έντονο συναίσθημα που δημιουργεί το αποκλειστικό περιεχόμενο των αγώνων.

Χρησιμοποιώντας 100 ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές τοποθετημένες πάνω σε ειδικά κατασκευασμένες πλατφόρμες, τα νέα idents των καναλιών Novasports προσκαλούν τον τηλεθεατή να βιώσει έντονες αθλητικές στιγμές από δεκάδες οπτικές γωνίες, μέσα από την ταυτόχρονη πυροδότηση των 100 φωτογραφικών μηχανών σε σχηματισμό 180 & 360 μοιρών. Τα γυρίσματα έγιναν στην Θεσσαλονίκη, έδρα της Real Creatiοns, και συγκεκριμένα σε περίπτερο της Helexpo με τη συμμετοχή ερασιτεχνών αθλητών και φιλάθλων

Marketing Week (T. 1523)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778