Για όλους τους ανθρώπους τα Μέσα είχαν, έχουν και θα έχουν πολυδιάστατους ρόλους: ενημερώνουν για το γίγνεσθαι, προσφέρουν πρακτική πληροφορία, γνώση και άποψη, ενώ παράλληλα κοινωνικοποιούν, ψυχαγωγούν, και διαπλάθουν την εθνική ψυχολογία, καθώς διαμορφώνουν το εκάστοτε κλίμα.

Έτσι, καλύπτουν και τις τρεις διαστάσεις αναγκών — πρακτικές, κοινωνικές, ψυχολογικές—με ιδιαίτερα σημαντική την διάσταση της σχέσης που διαμορφώνουν διαχρονικά με το κοινό τους, μια σχέση που συχνά καταλήγει όπως και οι ίδιες οι ανθρώπινες σχέσεις.  Εξ άλλου, μια από τις πολύ βασικές ανθρώπινες ανάγκες είναι εκείνη της σύνδεσης, της επικοινωνίας, κάτι που τα Μέσα εξυπηρετούν από τη φύση τους. Βεβαίως, ανάλογα με το Μέσο, διαφοροποιούνται τόσο οι ρόλοι, όσο και οι ανάγκες που καλύπτουν, με διαφορετικές αναλογίες της ενημέρωσης, της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας.

Τα «δικά τους» μέσα
Για τους κατοίκους της Περιφέρειας, τα Μέσα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: τα τοπικά/περιφερειακά και τα πανελλαδικά, και στις περισσότερες περιπτώσεις το κοινό της περιφέρειας εκτίθεται εξίσου και στα δύο, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες από το καθένα. Από τα  πανελλαδικά Μέσα οι κάτοικοι της Περιφέρειας κατανοούν το ευρύτερο περιβάλλον και την γενικότερη εικόνα του τι συμβαίνει στην Ελλάδα (και στο διεθνές επίπεδο), ενώ από τα τοπικά–τα «δικά τους» όπως συνηθίζουν να τα αποκαλούν θα ενημερωθούν για το τι συμβαίνει στην περιοχή τους, παρακολουθώντας την τοπική επικαιρότητα (αλλά και την βασική πανελλαδική) μέσα από την δική τους οπτική και έκφραση.

Δυνατή σχέση πιστότητας με τις τοπικές κοινωνίες
Αυτό που παρατηρούμε διαχρονικά εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια στην καταγραφή της εμβέλειας των τοπικών/περιφερειακών Μέσων είναι πως έχουν μεγάλη τοπική διείσδυση, δημοτικότητα και δημοφιλία στις περιοχές τους. Έχουν αποκλειστικότητες που δεν θα βρουν ποτέ οι κάτοικοι της περιφέρειας σε κανένα άλλο Μέσο, ενώ ταυτόχρονα δίνουν την ευκαιρία στο κοινό τους να ταυτιστεί και να καθρεφτιστεί στο δικό του πλαίσιο, με τις δικές του παραδόσεις, εκφράσεις και ρίζες.  Ειδικά στις περιφέρειες όπου υπάρχουν  αξιόλογες προσπάθειες —εφάμιλλες των πανελλαδικών και όχι μόνο—, από επιχειρηματίες που επενδύουν σοβαρά για το επίπεδο, το περιβάλλον και την ποιότητα του Μέσου τους, η τοπική ανταπόκριση είναι εκπληκτική, και καθρεφτίζεται τόσο στην διείσδυση, όσο και  στην σχέση πιστότητας, δεσίματος και αγάπης που έχει το κοινό μαζί τους.

Υψηλή η διείσδυση των τοπικών/περιφερειακών μέσων
Κατά τεκμήριο, η περιφέρεια της χώρας μας έχει μεγάλη δύναμη, εξ άλλου όλοι γνωρίζουμε ότι και οι εκλογές κερδίζονται από την δύναμη της περιφέρειας.  Οι έρευνες συνεχώς καταγράφουν την υψηλή διείσδυση των τοπικών/περιφερειακών Μέσων σε καθημερινό επίπεδο με τρεις στους πέντε κατοίκους της περιφέρειας να εκτίθενται καθημερινά σε τουλάχιστον ένα «δικό τους» Μέσο. Πέρα όμως από την διείσδυση, αυτό που μετρά ακόμα περισσότερο είναι η σχέση που έχουν:  περισσότεροι από δύο στους πέντε κατοίκους της περιφέρειας δηλώνουν ικανοποιημένοι από τα Τοπικά/Περιφερειακά τους Μέσα, αναλογία ακριβώς ίση με την ικανοποίηση που εκφράζουν για τα Πανελλαδικά, και η αναλογία αυτή ξεπερνά το 50% στις γυναίκες που αποτελούν και το βασικό αγοραστικό κοινό για σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.

Οι μάρκες βρίσκονται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας
Στην κυριολεξία, τα Τοπικά/Περιφερειακά Μέσα μοιάζουν με θησαυρούς που αξίζει και χρειάζεται να αναδεικνύονται όλο και περισσότερο, καθώς μέσα στις συνεχώς αυξανόμενες ταχύτητες της καθημερινότητας και ανάμεσα στις τόσες φωνές που διεκδικούν την προσοχή μας, μπορεί να κάνουμε το λάθος να τα ξεχάσουμε, όπως κάνουν κάποιοι πολιτικοί που τα θυμούνται μόνο λίγο πριν τις εκλογές.  Οι μάρκες όμως είναι εκεί καθημερινά, σε όλες τις περιφέρειες της χώρας μας, και εφ’ όσον θέλουν να κατακτήσουν τους καταναλωτές της περιφέρειας, γιατί να μην δώσουν το κάλεσμά τους μέσα από τα «δικά τους Μέσα»;

REGIONAL MEDIA AWARDS ’17 & REGIONAL MEDIA FORUM ‘17
H Focus/Bari υποστηρίζει την 2η διοργάνωση των Regional Media Awards ’17, (http://www.regionalmediaawards.gr/),
των βραβείων που έχουν στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν την αριστεία στα Περιφερειακά και Τοπικά Μέσα (Εφημερίδες, Περιοδικά, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, sites) στη χώρα μας, τα οποία διοργανώνει το Marketing Week της BOUSSIAS. Aπώτερος σκοπός των βραβείων αυτών είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, μέσω της ανάδειξης βέλτιστων πρακτικών, οι οποίες θα αποτελέσουν οδηγό για τους υπόλοιπους παρόχους περιεχομένου, καθώς και για media specialist agencies, διαφημιστικές εταιρείες και διαφημιζόμενους.

Η φετινή διοργάνωση είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη, αφού περιλαμβάνει και το Regional Media Forum ’17, στο οποίο θα συμμετάσχουν καταξιωμένοι ξένοι keynote ομιλητές, που θα παρουσιάσουν την πραγματικότητα των περιφερειακών ΜΜΕ χωρών όπως η Ισπανία και η Μ. Βρετανία, αλλά και επιφανείς εκπρόσωποι της εγχώριας κοινότητας (εκπρόσωποι ΜΜΕ της περιφέρειας, θεσμικοί φορείς, διαφημιζόμενοι, διαφημιστές κ.α.), οι οποίοι μέσα από συζητήσεις panel θα αναδείξουν τις μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν σήμερα τα περιφερειακά και τοπικά ΜΜΕ, όχι μόνο για τα ίδια, αλλά για την ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας. Το Regional Media Forum ’17 θα διεξαχθεί την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017, λίγο νωρίτερα από την Τελετή Απονομής των Regional Media Awards ’17, η οποία έχει προγραμματιστεί για την ίδια ημέρα, στον ίδιο χώρο, στο Gazarte, στον Κεραμικό.