Σύμφωνα με έρευνα του Reuters Institute for the study of Journalism, Oxford University Στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναζητεί κυρίως ενημέρωση το ελληνικό κοινό, ενώ αντιμετωπίζει με δυσπιστία τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους και έχει ελάχιστη διάθεση να πληρώσει για ειδησεογραφικό περιεχόμενο.
Παράλληλα, όμως, έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την αναζήτηση ειδήσεων, τις οποίες και σπεύδει να μοιραστεί και να διακινήσει. Αυτά είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου, όπως καταγράφονται στην ετήσια έρευνα του Reuters Institute for the study of Journalism, Oxford University για την ψηφιακή ενημέρωση στην Ελλάδα, η οποία παρουσιάστηκε και σχολιάστηκε την Παρασκευή 10 Μαρτίου στην Ένωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ).
Σύμφωνα με κάποια από τα ευρήματα, 55% των χρηστών καταφεύγουν στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν αναζητούν ενημέρωση στο διαδίκτυο, με κυρίαρχο προορισμό το Facebook (68%). Περίπου ένας στους δύο κοινοποιεί σε Μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις ειδήσεις που διαβάζει και τις συζητά με πρόσωπα του περιβάλλοντός του. Οι Έλληνες χρήστες είναι με αυτήν την έννοια ενεργοί καταναλωτές προϊόντων ενημέρωσης σε ποσοστό 73%. Ωστόσο, μόλις 20% των Ελλήνων χρηστών εμπιστεύονται τις ειδήσεις που διαβάζουν και μόλις 11% εμπιστεύονται τους δημοσιογράφους.
Παράλληλα, μόλις 7% των Ελλήνων χρηστών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να έχουν πρόσβαση σε ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Το επόμενο βήμα, για το οποίο η ΕΣΗΕΜ-Θ και το τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ θα συνεργαστούν, είναι η αξιοποίηση των ευρημάτων και της συζήτησης που αναπτύσσεται γύρω από αυτά, ώστε να καταρτιστεί στρατηγική για την βελτίωση των όρων παραγωγής ενημέρωσης, με τη συμμετοχή και των ίδιων των Μέσων.