Marketing Week - Eλληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση: Η επόμενη μέρα και οι συνέπειες για τη διαφημιστική αγορά

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Eλληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση: Η επόμενη μέρα και οι συνέπειες για τη διαφημιστική αγορά

12 Ιουνίου 2013 | 17:37 Γράφει ο Δημήτρης  Κορδεράς Topics: News,Θεσμικά,Τηλεόραση

Διακόπηκε το πρόγραμμα της ΕΡΤ, μετά την αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης να αναστείλει από χθες τη λειτουργία της και να ξεκινήσει διαδικασίες ανασύστασής της, σε νέα βάση και με νέα δεδομένα. Στόχος της πολιτείας είναι η δημόσια ραδιοτηλεόραση να ξεκινήσει εκ νέου τη λειτουργία της μέχρι την ανάληψη από τη χώρα μας της Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις αρχές του 2014.

Σύμφωνα με πληροφορίες που προέκυψαν χθες βράδυ από non paper του Υπουργείου Οικονομικών, όλες οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της ΕΡΤ μέχρι αυτή να ξεκινήσει εκ νέου τη λειτουργία της, μεταβιβάζονται στο εν λόγω Υπουργείο, το οποίο νομικώς και για όσο διάστημα διαρκεί η αναδιοργάνωση της ΕΡΤ, θα αποτελεί τη διάδοχη κατάσταση.

Μάλιστα, αθλητικές διοργανώσεις ή άλλα μεγάλα γεγονότα των οποίων η ΕΡΤ έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα θα εκχωρούνται σε ιδιωτικούς σταθμούς, μετά από σχετικό διαγωνισμό-εξπρές και με τίμημα υπέρ του δημοσίου. Πρόθεση της πολιτείας είναι το πλαίσιο λειτουργίας του νέου δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα να καθιστά αδύνατη την κυβερνητική ή κομματική παρέμβαση τόσο στη στελέχωσή του, όσο και στη λειτουργία του.

Η νέα ΕΡΤ θα λογοδοτεί σε ανεξάρτητη υπερκομματική αρχή την οποία θα αποτελούν έμπειρα και καταξιωμένα στελέχη, επιστήμονες και πανεπιστημιακοί, με μεγάλη εμπειρία σε θέματα μέσων μαζικής ενημέρωσης. Όπως αναφέρει το εν λόγω non paper, στην ΕΡΤ απασχολούνται περίπου 3000 εργαζόμενοι, ενώ το Υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι απαιτείται το 1/3 αυτών για την λειτουργία της. Την ίδια στιγμή, το κόστος της ετήσιας λειτουργίας της ανέρχεται στα 230 εκατ. ευρώ, με μέσο όρο τηλεθέασης 4%, ενώ των μεγάλων ιδιωτικών σταθμών δεν ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ, με μέσο όρο τηλεθέασης που κινείται άνω του 10%.

Με βάση την απόφαση της κυβέρνησης, απολύονται όλοι οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ, οι οποίοι θα έχουν δικαίωμα να καταθέσουν εκ νέου αίτηση πρόσληψης σε αυτή, που όμως αναμένεται να γίνει με διαδικασίες που παραπέμπουν σε διαδικασίες αξιολόγησης του ΑΣΕΠ. Στη νέα ΕΡΤ θα απασχολείται το 1/3 του προσωπικού που απασχολούνταν μέχρι χθες.

Όπως εκτιμά το Υπουργείο Οικονομικών, το όφελος του έλληνα φορολογούμενου από την αναδιάρθρωση της ΕΡΤ θα είναι 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Την ίδια στιγμή, το ανταποδοτικό τέλος που θα πληρώνεται γι’ αυτή μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (σ.σ.: μέχρι να λειτουργήσει εκ νέου η ΕΡΤ αυτό δεν θα πληρώνεται) θα είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό.

Ανεπαίσθητες συνέπειες για τη διαφημιστική αγορά
Τις συνέπειες που θα έχει η διακοπή λειτουργίας της ΕΡΤ προσπαθεί να αξιολογήσει και η διαφημιστική αγορά, μετά τις ραγδαίες χθεσινές εξελίξεις. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η ΕΡΤ δεν αποσπούσε σημαντικό κομμάτι από την πίτα της διαφημιστικής δαπάνης, ως αποτέλεσμα της χαμηλής τηλεθέασης των καναλιών της.

Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν ότι με βάση την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη της Media Services, τα διαφημιστικά έσοδα που απορροφούν τα δημόσια τηλεοπτικά κανάλια δεν έχουν ξεπεράσει τα τελευταία χρόνια σε ποσοστό το 6,2% του συνολικού τηλεοπτικού μεριδίου. Το 2007 το μερίδιο αυτό ήταν 5,7% του συνόλου, ενώ το 2012 μειώθηκε στο 2,6%.

Σε ποσά, το 2007 η δημόσια τηλεόραση απέσπασε 54.376.524 ευρώ από τα 941.520.297 ευρώ τεκμαρτής δαπάνης που κατευθύνθηκαν σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια. Το 2012 δε, η ΕΡΤ απορρόφησε 12.663.042 ευρώ από 469.415.234 ευρώ συνολικά. Συνολικά, η διαφημιστική δαπάνη που απορροφούσε η δημόσια τηλεόραση το διάστημα 2007-2012 μειώθηκε κατά 76,6%, όταν στο σύνολό της, το ίδιο διάστημα, η δαπάνη συνολικά της τηλεόρασης μειώθηκε κατά 50,1%.

Όσον αφορά στην τηλεθέαση, την υψηλότερη από τα δημόσια κανάλια είχε η ΝΕΤ, με μέσο όρο κοντά στο 5%, ενώ ΕΤ-1 και ΕΤ-3 είχαν αρκετά μικρότερη. Σχολιάζοντας στο Daily Fax την απόφαση για την ΕΡΤ, στελέχη της αγοράς των media agencies εκτίμησαν ότι δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές επιπτώσεις, αφού ούτως ή άλλως το διαφημιστικό της μερίδιο ήταν πολύ μικρό, όπως και η τηλεθέασή της.

Τα όποια προβλήματα τα εντόπισαν κυρίως σε θέματα ψυχολογίας και σημειολογίας, εκτιμώντας ότι «δεν μπορεί να μην εκπέμπει σήμα η δημόσια ραδιοτηλεόραση, δεν μπορεί να μην υπήρχε άλλη λύση». Εν κατακλείδι, η συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών που μίλησαν στο Daily Fax θεώρησε δεδομένη την ανάγκη ουσιαστικής αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ, εξέφρασαν ωστόσο σοβαρές διαφωνίες για τον τρόπο που επιλέχθηκε αυτό να γίνει.

Marketing Week Online( 12 Ιουνίου 2013)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778