Marketing Week - Reality & Talent shows: Αγαπημένα από κοινό & marketing!

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Reality & Talent shows: Αγαπημένα από κοινό & marketing!

1 Νοεμβρίου 2017 | 08:51 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Trends,Τηλεόραση

Παγκόσμιο φαινόμενο εδώ και δεκαετίες, τα reality shows και όλες εκείνες οι παραγωγές που θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ομπρέλα «Event TV», έχουν επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο γνωρίζοντας εντυπωσιακές επιτυχίες. Στην επιχείρηση «reality», βασικός σύμμαχος πλέον είναι η ψηφιακή τεχνολογία, που ανοίγει νέους δρόμους αξιοποίησής τους.

Επιβίωση, χορός, τραγούδι, μαγειρική. Όλες οι δεξιότητες, από τις πιο απλές έως τις πιο σύνθετες και απαιτητικές, έχουν μία θέση στο σύμπαν εκείνων των τηλεοπτικών παραγωγών που φέρνουν τον απλό θεατή στη θέση του πρωταγωνιστή, κερδίζουν την καρδιά του κοινού και το φέρνουν για άλλη μια φορά μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες. Τα reality και talent shows και γενικά όλες εκείνες οι τηλεοπτικές παραγωγές που θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ομπρέλα «Event TV», εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια ανανεωμένη δυναμική, αποκαθιστώντας παράλληλα την αίγλη των καναλιών στα μάτια των διαφημιζόμενων ως ισχυρά οχήματα engagement και πολλαπλασιασμού των επικοινωνιακών μηνυμάτων.

Ποιες είναι οι τάσεις πίσω από το φαινόμενο και ποιους νέους δρόμους σύνδεσης των brands με τα κοινά τους πάνω στην πλατφόρμα των realities, ανοίγει η ψηφιακή τεχνολογία; Για τις απαντήσεις, απευθυνθήκαμε τόσο σε εκπροσώπους των καναλιών, όσο και σε ειδικούς από την πλευρά των media specialists και της τηλεοπτικής έρευνας, οι οποίοι καταθέτουν ενδιαφέροντα insights. Για πολλούς, ειδικούς και μη, η δυναμική των realities και η μαζική απήχησή τους θα παραμείνει εν μέρει ένα από τα… άλυτα μυστήρια της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας!

ΣΑΣΠΕΝΣ, ΣΕ ΕΝΑ «ΑΔΕΙΟ» ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Τα προγράμματα που κατηγοριοποιούνται ως «Event TV» παρουσίαζαν πάντα ενδιαφέρον για το τηλεοπτικό κοινό. Ενδεικτικά, το 2001/02 που ξεκίνησε η μετάδοση τέτοιων εκπομπών, όπως το Big Brother στην Ελλάδα, παρουσίασαν την ίδια επιτυχία με σήμερα, μας λέει ο Τριαντάφυλλος Καραμήτρος, Group Director Initiative. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ενδιαφέρον του κοινού για «Event TV» σε συνδυασμό με την ένδεια του τηλεοπτικού τοπίου τα τελευταία χρόνια, είναι οι κύριοι λόγοι που ώθησαν την πλειονότητα των προγραμμάτων αυτών σε σημαντικά επίπεδα τηλεθέασης: «Το φτωχό τηλεοπτικό περιβάλλον, που πρόσφερε τηλεοπτική κονσέρβα με χαμηλού ενδιαφέροντος παραγωγές, μειωμένα production values και έλλειψη πρωτοτυπίας, λειτούργησε ως επιταχυντής.

Επιπλέον, τα προγράμματα αυτά που ανανεώνονται με την έναρξη κάθε σεζόν και κλείνουν με την ανάδειξη νέων φρέσκων προσώπων και ταλέντων, μας δίνουν την αίσθηση ενός πρωτότυπου και ζωντανού προγράμματος χωρίς προδικασμένο σενάριο».
Από την άλλη, όπως μας λέει ο Τάσος Κατσικαδάκος, Εμπορικός Διευθυντής Ant1 TV, η φύση αυτών των shows, το χτίσιμο ηρώων και αντιηρώων με τους οποίους μπορεί εύκολα να ταυτιστεί ο τηλεθεατής, τους προσδίδουν χαρακτηριστικά που προσελκύουν πρωτίστως τον τηλεθεατή και συνεπαγωγικά τα brands που επιθυμούν το engagement μαζί του.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
«Είτε μιλάμε για τα “κοινωνικά” reality shows (όπως το Survivor ή το Big Brother), είτε για τα talent shows, το κύριο στοιχείο που εξηγεί την απήχησή τους είναι ότι ξαφνικά γίνονται πρωταγωνιστές οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας», μας λέει ο Χάρης Γούλιος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας ομίλου Σκάι. Ο γείτονάς μας στην πολυκατοικία ή ο γνωστός μας από το νησί, μπορούν να γίνουν το θέμα συζήτησης σε ολόκληρη τη χώρα, αρκεί ο συγκεκριμένος άνθρωπος να μπορεί να ξεχωρίσει ως μέλος μιας ομάδας σε ιδιαίτερες συνθήκες, ή ως άνθρωπος που είχε ένα ταλέντο και τόλμησε να το επιδείξει δημόσια: «Ως τηλεοπτικό κοινό, μας αρέσει ότι δίνεται η ευκαιρία σε “καθημερινούς” ανθρώπους να γίνουν πρωταγωνιστές και μας αρέσει ότι μπορούμε να ασχολούμαστε με τη ζωή τους χωρίς να έχουμε ενοχές για αυτό! Ίσα-ίσα, το περιβάλλον των social media μας ενθαρρύνει να το κάνουμε! Η ενεργή συμμετοχή, είτε με τις ψηφοφορίες είτε μέσω της δυνατότητας σχολιασμού, έχει συμβάλει αποφασιστικά στην επιτυχία των shows αυτών», επισημαίνει ο Χάρης Γούλιος.

Για τη «συζήτηση», που ξεκινάει από την τηλεόραση και διαχέεται σε ολόκληρη τη δημόσια σφαίρα, ενισχύοντας την απήχηση των shows, κάνει λόγο και η Ζέτα Σιδερή, Senior Client & Communication Executive Nielsen: «Τα reality shows έχουν κατά καιρούς αποτελέσει παγκοσμίως ένα από τα πιο εμπορικά τηλεοπτικά προϊόντα, με έναν καταγεγραμμένο υψηλό βαθμό απήχησης. Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας των reality “επιβίωσης” από την ελληνική ΤV, παρόλο που σε άλλες χώρες συνέχισαν να μεταδίδονται με επιτυχία, το Survivor εμφανίζεται την περσινή σεζόν ξανά στις οθόνες μας, σημειώνει υψηλότατη τηλεθέαση και γίνεται “talk of the town”». Όπως μας εξηγεί η ίδια, η «συζήτηση» ξεκινάει στην τηλεόραση: σε νέες, υποστηρικτικές εκπομπές (spin off) που δημιουργούνται, αλλά και σε πολλές άλλες, με καθημερινές συζητήσεις και αντιπαραθέσεις.

H «συζήτηση» όμως συνεχίζεται και εκτός TV, στα social media, στις παρέες, ακόμα και στον δημόσιο διάλογο: «Όλοι (επιστήμονες, πολιτικοί κ.λπ.), με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αναφέρονται στο Survivor, και αυτή η παράπλευρη δημοσιότητα συνετέλεσε σε μέγιστο βαθμό στην τεράστια επιτυχία της συγκεκριμένης εκπομπής». Για την ενίσχυση της διάχυσης του φαινομένου μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, κάνει επίσης λόγο ο Τριαντάφυλλος Καραμήτρος, τονίζοντας ότι το προϊόν της τηλεόρασης μεταλλάσσεται μέσα από την ψηφιακή τεχνολογία, δίνοντας το έναυσμα στον πρωταγωνιστή να συνεχίσει την αλληλεπίδραση μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανταλλάσσοντας απόψεις, ασκώντας κριτική, εκφράζοντας συναισθήματα, αναζητώντας ανταπόκριση:

«Έτσι, γίνεται μέρος των κοινωνικών συνηθειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το product placement στο Survivor, όπου το έπαθλο των διαγωνιζομένων ή το διαφημιστικό προϊόν αποτελούσε σημείο αναφοράς και ενασχόλησης στα ψηφιακά μέσα. Η σημαντική αυτή ενασχόληση, καθώς και η αναπαραγωγή που γίνεται από το μεγαλύτερο μέρος των online media δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον που σίγουρα φέρνει όχι μόνο επιπλέον τηλεθεατές, άλλα και νεανικότερες ηλικίες που συνήθως απέχουν από την τηλεόραση. Επιπλέον, η σημαντική αυτή ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα έφερε πίσω σε κάποιο βαθμό την “πιστότητα” των τηλεθεατών».

Επιβίωση, χορός, τραγούδι, μαγειρική. Όλες οι δεξιότητες, από τις πιο απλές έως τις πιο σύνθετες και απαιτητικές, έχουν μία θέση στο σύμπαν εκείνων των τηλεοπτικών παραγωγών που φέρνουν τον απλό θεατή στη θέση του πρωταγωνιστή, κερδίζουν την καρδιά του κοινού και το φέρνουν για άλλη μια φορά μπροστά στις τηλεοπτικές οθόνες. Τα reality και talent shows και γενικά όλες εκείνες οι τηλεοπτικές παραγωγές που θα μπορούσαν να ενταχθούν στην ομπρέλα «Event TV», εμφανίζουν τα τελευταία χρόνια ανανεωμένη δυναμική, αποκαθιστώντας παράλληλα την αίγλη των καναλιών στα μάτια των διαφημιζόμενων ως ισχυρά οχήματα engagement και πολλαπλασιασμού των επικοινωνιακών μηνυμάτων.

Ποιες είναι οι τάσεις πίσω από το φαινόμενο και ποιους νέους δρόμους σύνδεσης των brands με τα κοινά τους πάνω στην πλατφόρμα των realities, ανοίγει η ψηφιακή τεχνολογία; Για τις απαντήσεις, απευθυνθήκαμε τόσο σε εκπροσώπους των καναλιών, όσο και σε ειδικούς από την πλευρά των media specialists και της τηλεοπτικής έρευνας, οι οποίοι καταθέτουν ενδιαφέροντα insights. Για πολλούς, ειδικούς και μη, η δυναμική των realities και η μαζική απήχησή τους θα παραμείνει εν μέρει ένα από τα… άλυτα μυστήρια της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας!

ΣΑΣΠΕΝΣ, ΣΕ ΕΝΑ «ΑΔΕΙΟ» ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Τα προγράμματα που κατηγοριοποιούνται ως «Event TV» παρουσίαζαν πάντα ενδιαφέρον για το τηλεοπτικό κοινό. Ενδεικτικά, το 2001/02 που ξεκίνησε η μετάδοση τέτοιων εκπομπών, όπως το Big Brother στην Ελλάδα, παρουσίασαν την ίδια επιτυχία με σήμερα, μας λέει ο Τριαντάφυλλος Καραμήτρος, Group Director Initiative. Σύμφωνα με τον ίδιο, το ενδιαφέρον του κοινού για «Event TV» σε συνδυασμό με την ένδεια του τηλεοπτικού τοπίου τα τελευταία χρόνια, είναι οι κύριοι λόγοι που ώθησαν την πλειονότητα των προγραμμάτων αυτών σε σημαντικά επίπεδα τηλεθέασης: «Το φτωχό τηλεοπτικό περιβάλλον, που πρόσφερε τηλεοπτική κονσέρβα με χαμηλού ενδιαφέροντος παραγωγές, μειωμένα production values και έλλειψη πρωτοτυπίας, λειτούργησε ως επιταχυντής.

Επιπλέον, τα προγράμματα αυτά που ανανεώνονται με την έναρξη κάθε σεζόν και κλείνουν με την ανάδειξη νέων φρέσκων προσώπων και ταλέντων, μας δίνουν την αίσθηση ενός πρωτότυπου και ζωντανού προγράμματος χωρίς προδικασμένο σενάριο».
Από την άλλη, όπως μας λέει ο Τάσος Κατσικαδάκος, Εμπορικός Διευθυντής Ant1 TV, η φύση αυτών των shows, το χτίσιμο ηρώων και αντιηρώων με τους οποίους μπορεί εύκολα να ταυτιστεί ο τηλεθεατής, τους προσδίδουν χαρακτηριστικά που προσελκύουν πρωτίστως τον τηλεθεατή και συνεπαγωγικά τα brands που επιθυμούν το engagement μαζί του.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
«Είτε μιλάμε για τα “κοινωνικά” reality shows (όπως το Survivor ή το Big Brother), είτε για τα talent shows, το κύριο στοιχείο που εξηγεί την απήχησή τους είναι ότι ξαφνικά γίνονται πρωταγωνιστές οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας», μας λέει ο Χάρης Γούλιος, Διευθυντής Marketing και Επικοινωνίας ομίλου Σκάι. Ο γείτονάς μας στην πολυκατοικία ή ο γνωστός μας από το νησί, μπορούν να γίνουν το θέμα συζήτησης σε ολόκληρη τη χώρα, αρκεί ο συγκεκριμένος άνθρωπος να μπορεί να ξεχωρίσει ως μέλος μιας ομάδας σε ιδιαίτερες συνθήκες, ή ως άνθρωπος που είχε ένα ταλέντο και τόλμησε να το επιδείξει δημόσια: «Ως τηλεοπτικό κοινό, μας αρέσει ότι δίνεται η ευκαιρία σε “καθημερινούς” ανθρώπους να γίνουν πρωταγωνιστές και μας αρέσει ότι μπορούμε να ασχολούμαστε με τη ζωή τους χωρίς να έχουμε ενοχές για αυτό! Ίσα-ίσα, το περιβάλλον των social media μας ενθαρρύνει να το κάνουμε! Η ενεργή συμμετοχή, είτε με τις ψηφοφορίες είτε μέσω της δυνατότητας σχολιασμού, έχει συμβάλει αποφασιστικά στην επιτυχία των shows αυτών», επισημαίνει ο Χάρης Γούλιος.

Για τη «συζήτηση», που ξεκινάει από την τηλεόραση και διαχέεται σε ολόκληρη τη δημόσια σφαίρα, ενισχύοντας την απήχηση των shows, κάνει λόγο και η Ζέτα Σιδερή, Senior Client & Communication Executive Nielsen: «Τα reality shows έχουν κατά καιρούς αποτελέσει παγκοσμίως ένα από τα πιο εμπορικά τηλεοπτικά προϊόντα, με έναν καταγεγραμμένο υψηλό βαθμό απήχησης. Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας των reality “επιβίωσης” από την ελληνική ΤV, παρόλο που σε άλλες χώρες συνέχισαν να μεταδίδονται με επιτυχία, το Survivor εμφανίζεται την περσινή σεζόν ξανά στις οθόνες μας, σημειώνει υψηλότατη τηλεθέαση και γίνεται “talk of the town”». Όπως μας εξηγεί η ίδια, η «συζήτηση» ξεκινάει στην τηλεόραση: σε νέες, υποστηρικτικές εκπομπές (spin off) που δημιουργούνται, αλλά και σε πολλές άλλες, με καθημερινές συζητήσεις και αντιπαραθέσεις.

H «συζήτηση» όμως συνεχίζεται και εκτός TV, στα social media, στις παρέες, ακόμα και στον δημόσιο διάλογο: «Όλοι (επιστήμονες, πολιτικοί κ.λπ.), με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αναφέρονται στο Survivor, και αυτή η παράπλευρη δημοσιότητα συνετέλεσε σε μέγιστο βαθμό στην τεράστια επιτυχία της συγκεκριμένης εκπομπής». Για την ενίσχυση της διάχυσης του φαινομένου μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, κάνει επίσης λόγο ο Τριαντάφυλλος Καραμήτρος, τονίζοντας ότι το προϊόν της τηλεόρασης μεταλλάσσεται μέσα από την ψηφιακή τεχνολογία, δίνοντας το έναυσμα στον πρωταγωνιστή να συνεχίσει την αλληλεπίδραση μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανταλλάσσοντας απόψεις, ασκώντας κριτική, εκφράζοντας συναισθήματα, αναζητώντας ανταπόκριση:

«Έτσι, γίνεται μέρος των κοινωνικών συνηθειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το product placement στο Survivor, όπου το έπαθλο των διαγωνιζομένων ή το διαφημιστικό προϊόν αποτελούσε σημείο αναφοράς και ενασχόλησης στα ψηφιακά μέσα. Η σημαντική αυτή ενασχόληση, καθώς και η αναπαραγωγή που γίνεται από το μεγαλύτερο μέρος των online media δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον που σίγουρα φέρνει όχι μόνο επιπλέον τηλεθεατές, άλλα και νεανικότερες ηλικίες που συνήθως απέχουν από την τηλεόραση. Επιπλέον, η σημαντική αυτή ενασχόληση με τα ψηφιακά μέσα έφερε πίσω σε κάποιο βαθμό την “πιστότητα” των τηλεθεατών».


Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΕΚΤΕΣ
Σε μια προσπάθεια αποκωδικοποίησης του φαινομένου της δυναμικής επανόδου των realities, και διαχωρίζοντας τη συγκεκριμένη τυπολογία από το σύνολο του Event TV και των talent shows, ο Τάσος Κατσικαδάκος, ξεχωρίζει μερικές από τις βασικές αιτίες:
1. Η αποχή της συγκεκριμένης τυπολογίας από τους τηλεοπτικούς δέκτες για μακρά περίοδο, είχε ως αποτέλεσμα να έχουν μπει καινούρια/νεανικά κοινά στην τηλεόραση για τα οποία ήταν ένα φρέσκο και προφανώς πολύ ελκυστικό προϊόν.
2. Η ένδεια προγραμμάτων λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και η προσήλωση στα talent shows (από όσα κανάλια είχαν την δυνατότητα να επενδύσουν), οδήγησαν σε ένα μονοδιάστατο τηλεοπτικό περιβάλλον όπου τα realities βρήκαν εύφορο έδαφος για να χτίσουν την επιτυχημένη επάνοδο τους.
3. Ο πολυσυλλεκτικός χαρακτήρας αυτών των shows και ειδικά η οικογενειακή τηλεθέαση που συσσωρεύεται γύρω από αυτά, οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη διείσδυσή τους στο τηλεοπτικό, και όχι μόνο, κοινό. Είναι δεδομένο ότι στα χρόνια της κρίσης με το home entertainment να ενισχύεται, κατ’ ανάγκη σημαντικά, όποιο πρόγραμμα επιτύγχανε να συγκεντρώσει την οικογένεια γύρω από αυτό θα γνώριζε μεγάλη επιτυχία… Και τα realities το κατάφεραν.

ΟΤΑΝ ΤΑ REALITIES ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ SOCIAL MEDIA
Πέρα όμως από τους λόγους που αφορούν στο κοινωνικό μέρος του φαινομένου, οι απόψεις των συνομιλητών φαίνεται να συγκλίνουν στη διαφορετική δυναμική που διαμορφώνει η ανάπτυξη των reality shows στην εποχή των social media, τα οποία όπως φαίνεται πολλαπλασιάζουν και χρονικά και ποσοτικά, το impact ενός show και το integration μεταξύ τηλεθεατή και brand. «Μέσα από τα social media δημιουργείται ένα community γύρω από το show, το οποίο ενισχύει την σύνδεση του brand με το κοινό του, πέρα από την 2ωρη ή 3ωρη προβολή του, και την επεκτείνει στο σύνολο της ημέρας ή και της περιόδου προβολής», επισημαίνει ο Τάσος Κατσικαδάκος.

Ουσιαστικά, μιλάμε για την εξέλιξη των απαιτήσεων του κοινού, ενός κοινού με περισσότερες επιλογές σε εναλλακτικές πλατφόρμες και τεχνολογίες, που δύσκολα ικανοποιείται με την παθητική, τετριμμένη τηλεόραση, μας λέει ο Τριαντάφυλλος Καραμήτρος: «Ένα κοινό που πλέον ποθεί να “πρωταγωνιστεί” και που αναζητά το “engagement και την αλληλεπίδραση” με την οθόνη. Ένα κοινό που πλέον εκφράζει την άποψή του μέσα από τη συμμετοχή του στα δρώμενα με ψηφοφορίες ή μηνύματα. Ένα κοινό που πλέον διαμορφώνει το αποτέλεσμα. Και όλα αυτά από την παθητική θέση του καναπέ, δραπετεύοντας από την δύσκολη καθημερινότητα και απολαμβάνοντας ένα εύπεπτο, χαλαρωτικό και διασκεδαστικό προϊόν για όλη την οικογένεια».

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΝΕΑΝΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝ ΣΤΗΝ TV
Ζέτα Σιδερή, Nielsen
Το Survivor υπήρξε αφορμή να επιστρέψουν στην τηλεόραση γενικότερα νεότερης ηλικίας κοινά, που εδώ και καιρό όλο και περισσότερο προτιμούσαν να ψυχαγωγούνται και να ενημερώνονται χρησιμοποιώντας άλλα μέσα, όπως το internet. Η επιστροφή αυτή δεν εκφράστηκε μόνο σε απόλυτους αριθμούς ανθρώπων (αύξηση στην ημερήσια κάλυψη του μέσου), αλλά και στον χρόνο που αφιέρωσαν στην τηλεόραση. Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε και στα δύο φύλα. Ενδεικτικά αναφέρω τους άνδρες και τις γυναίκες ηλικίας 15-44, των οποίων ο μέσος ημερήσιος χρόνος στην τηλεόραση ήταν κατά 8 και 9 λεπτά αντίστοιχα, μεγαλύτερος, συγκρινόμενος με το προηγούμενο ίδιο διάστημα (13 Φεβρουαρίου-Ιούνιος 2017 vs 13 Φεβρουαρίου-Ιούνιος 2016, χρονική ζώνη 21:00-24:59). Η αύξηση αυτή παρόλο που σε απόλυτες τιμές δεν δείχνει ιδιαίτερα σημαντική, είναι ασυνήθιστη και καταγράφεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ SECOND SCREEN
Χάρης Γούλιος, Σκάι
Η παρακολούθηση των προγραμμάτων αυτών γίνεται και με το «second screen». Την ώρα που είναι στον αέρα η εκπομπή, στα social media οι θεατές στήνουν συζήτηση, αναπαράγουν και σχολιάζουν τα πάντα. Αυτό δίνει μεγάλες δυνατότητες στα brands να επικοινωνήσουν και με άλλους τρόπους, πέρα από τη διαφήμιση στο πρόγραμμα. Η σύνδεση ενός brand με ένα καλό τηλεοπτικό concept μπορεί να πάρει πολλές μορφές (merchandising, events, δημιουργία κοινοτήτων κ.λπ.). Οι επιλογές είναι πάρα πολλές on air και off air και εξαρτάται από τον διαφημιζόμενο σε ποιο βαθμό θέλει να τις αξιοποιήσει τολμώντας καινούρια πράγματα.

ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ
Τάσος Κατσικαδάκος, Ant1 TV

Φυσικά ένα show δεν αρκεί απλά να είναι reality για να γίνει επιτυχημένο, απαιτείται καινοτομία στο format και υψηλά production values για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα, γιατί προλάβαμε να δούμε και αποτυχημένες προσπάθειες σε reality, εν μέσω επιτυχιών. Καταληκτικά, μπορούμε να πούμε ότι τα reality επέστρεψαν δυναμικά στην τηλεοπτική (και όχι μόνο) ζωή μας και δείχνουν ότι θα μας απασχολούν για αρκετό καιρό ακόμα μέχρι να κάνουν κι αυτά τον κύκλο τους, γιατί, το κοινό πάντα θα αναζητά το καινούργιο.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ BRANDS ΣΤΗ ΣΕΝΑΡΙΑΚΗ ΠΛΟΚΗ
Τριαντάφυλλος Καραμήτρος, Initiative

Τα προγράμματα αυτά, ως τοπικές παραγωγές, επιτρέπουν την προβολή προϊόντων μέσα στο περιεχόμενο και την ένταξή τους στη σεναριακή πλοκή. Η δυνατότητα αυτή σε μία μεγάλη κλίμακα λόγω υψηλής τηλεθέασης, επιτυγχάνει το critical mass που είναι αναγκαίο ώστε μία τέτοια στρατηγική να καταστεί αποτελεσματική. Η δυνατότητα αυτή συνδυάζεται με τον «ενεργό» τηλεθεατή που συνεχίζει την ορμή μέσα από τα social media, αναμεταδίδει το μήνυμα και δημιουργεί buzz και επιπλέον τηλεθέαση. Η δυναμική του προγράμματος συνεχίζεται μέσα από το ψηφιακό του αποτύπωμα, ένα αποτύπωμα που παρουσιάζει επιπλέον «ευκαιρίες» για προϊόντα και υπηρεσίες. Τα brands έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη «συζήτηση» που ανοίγει ο τηλεθεατής μέσα από τα ψηφιακά μέσα. Η συζήτηση εξελίσσεται σε «engagement» μέσω ενός δίαυλου επικοινωνίας και πάνω σε πλατφόρμες που έχει ανοίξει ο ίδιος ο καταναλωτής. Έτσι, καταλήγουμε στο να στοχεύουμε τον καταναλωτή με γνώμονα ένα κοινό σημείο αναφοράς σε μία γλώσσα που «ακούει» και με ενέργειες που γνωρίζουμε ότι ταυτίζεται.


REALITIES & TALENT SHOWS ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ TV
Από το μακρινό 2001, όταν στην ελληνική τηλεόραση έκανε πρεμιέρα το Big Brother, μέχρι και σήμερα, το φαινόμενο realities & talent shows έχει διεκδικήσει τον δικό του σημαντικό χώρο στα τηλεοπτικά δρώμενα. Ιδού, ένα flash-back στις κυριότερες παραγωγές των τελευταίων δύο δεκαετιών:

Big Brother, 2001: Τα realities μπαίνουν στη ζωή μας. Οι θεατές του Ant1 παρακολουθούν την καθημερινή ζωή των παικτών μέσα σε ένα σπίτι. Παρουσιαστής Ανδρέας Μικρούτσικος, νικητής ο Γιώργος Τριανταφυλλίδης (γνωστός ως Τσάκας). Το 2002 το show επιστρέφει στον Ant1, με παρουσιαστή και πάλι τον Ανδρέα Μικρούτσικο, ενώ το 2010 το συναντάμε στον Alpha, με παρουσιάστρια τη Ρούλα Κορομηλά.
Bar, 2002: Στο παιχνίδι αυτό του Mega, οι παίκτες εκτός από την παραμονή τους στο σπίτι αναλαμβάνουν και την οργάνωση ενός κανονικού μπαρ. Την παρουσίαση αναλαμβάνει ο Μίλτος Μακρίδης. Το 2003, το κανάλι παρουσιάζει μια λίγο διαφορετική εκδοχή, με το «Party».
Fame Story, 2002: Ξεκινά η εποχή των μουσικών realities ανάδειξης ταλέντων στο τραγούδι, στον Ant1, με παρουσιάστρια τη Ναταλία Γερμανού. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται τις επόμενες χρονιές, με παρουσιαστές όπως ο Ανδρέας Μικρούτσικος, η Τατιάνα Στεφανίδου και η Σοφία Αλιμπέρτη, αναδεικνύοντας μετέπειτα stars όπως η Καλομοίρα.
Φάρμα, 2002: Ένα reality τύπου Big Brother, στο Mega, με τις πρώτες ενδείξεις «επιβίωσης»: Οι παίκτες κάνουν αγροτικές δουλειές και καλούνται να εξασφαλίζουν μόνοι τους το φαγητό τους. Παρουσιαστής ο Γρηγόρης Αρναούτογλου.
The Gym Show, 2002: Έχοντας ως θέμα τη γυμναστική, το συγκεκριμένο show στο Star με παρουσιαστή τον Χρήστο Φερεντίνο, κόπηκε ύστερα από λίγες εκπομπές.
Mission, 2003: O Ant1 βάζει δύο ομάδες παικτών να φέρουν εις πέρας μία σειρά δοκιμασιών σε όλη την ελληνική επαρχία. Την ίδια χρονιά, ο Ant1 παρουσιάζει και το The Wall στην κατηγορία της περιπέτειας. Παρουσιαστής και στα δύο, ο «παλαίμαχος» του είδους Ανδρέας Μικρούτσικος.
Survivor, 2003: Με το ηχηρό έπαθλο των 200.000 ευρώ για τον νικητή, το Mega εγκαινιάζει τα reality επιβίωσης και στέλνει 16 διαγωνιζόμενους στη Μαλαισία. Το 2004 το παιχνίδι επιστρέφει στο μεγάλο κανάλι, με παρουσιαστή ξανά τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, ενώ το 2006, το κανάλι παρουσιάζει την εκδοχή «Ελλάδα-Τουρκία», με παρουσιαστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Το 2017, το reality επιβίωσης έκανε δυναμικό come back στην τηλεόραση του Σκάι, με παρουσιαστή τον Σάκη Τανιμανίδη και νικητή του επάθλου των 100.000 ευρώ τον Γιώργο Αγγελόπουλο, γνωστό και ως «Ντάνο».
Popstars, 2003: Ένα παιχνίδι στο Mega που βάζει στόχο να δημιουργήσει το πρώτο μουσικό γυναικείο γκρουπ στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας εν τέλει τις «Hi-5».
Eurostar, 2004: Το μοναδικό παιχνίδι που προβλήθηκε από την κρατική τηλεόραση και είχε ως στόχο την ανάδειξη του παίκτη που θα εκπροσωπούσε την Ελλάδα στη Eurovision εκείνη τη χρονιά.
Greek Idol, 2004: Ένα ακόμη μουσικό reality από τo Mega, με παρουσιαστή τον Θέμη Γεωργαντά. Το παιχνίδι συναντάμε πάλι το 2010 και το 2011 στον Alpha, με παρουσιάστρια τη Ρούλα Κορομηλά.
Dream Show the Theatre, 2005: Ο Alpha παρουσιάζει ένα παιχνίδι ανάδειξης ταλέντων στην υποκριτική, το οποίο την επόμενη χρονιά στρέφεται στη μουσική ως «Dream Show the Music», συνεχίζοντας υπό αυτό το concept και το 2007, με παρουσιαστή τον Ανδρέα Μικρούτσικο. Την ίδια χρονιά, ο Alpha παρουσιάζει και το TV Stars, αναζητώντας τον επόμενο τηλεστάρ. Καθήκοντα παρουσιαστή αναλαμβάνει η Μπέτυ Μαγγίρα.
So you think you can dance, 2007: Πρεμιέρα στο Mega για τα talent shows με θέμα τον χορό, με παρουσιάστρια τη Βίκυ Καγιά. Το show συνεχίζεται στο Mega και το 2008, με παρουσιάστρια ξανά τη Βίκυ Καγιά. Το 2017, το show μετακομίζει στον Ant1, με παρουσιάστρια τη Δούκισσα Νομικού.
Ελλάδα έχεις ταλέντο, 2007: Ένα από τα shows με τις περισσότερες επαναλήψεις, από το 2007 που ξεκίνησε στον Ant1. Όλα τα ταλέντα πάσης φύσεως συγκεντρώνονται στο πλατό, με στόχο να γοητεύσουν το κοινό και την επιτροπή έτσι ώστε να βγει ο καλύτερος. Στον Ant1 παίχτηκε το 2007, 2009, 2010 και 2012, με παρουσιαστή τον Χρήστο Φερεντίνο και επέστρεψε το 2017 στην τηλεόραση του Σκάι.
X Factor, 2008: Με «όπλο» τον Σάκη Ρουβά σε ρόλο παρουσιαστή και αντικείμενο το τραγούδι, το X Factor λανσάρεται από τον Ant1 το 2008 και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Επαναλαμβάνεται στον Ant1 το 2009 και το 2010, ενώ το 2016-17 μεταφέρεται στον Σκαϊ με παρουσιαστή και πάλι τον Σάκη Ρουβά και αποτελεί το πρώτο show του είδους για το κανάλι.
Extreme Makeover, 2008: H ελληνική εκδοχή στο Mega του αμερικανικού show αλλαγής της εμφάνισης των παικτών, που δεν μακροημέρευσε. Παρουσιάστρια η Ζέτα Δούκα.
Next top model, 2009: Για δύο χρονιές, 2009 και 2011, ο Ant1 έδωσε τη δυνατότητα σε νέες κοπέλες να μεταμορφωθούν σε top models, αναδεικνύοντας την καλύτερη. Παρουσιάστρια η μετρ του είδους Βίκυ Καγιά.
O διάδοχος του Uri Geller, 2009: Μέχρι και μάγους είδαμε. Ο διάσημος μάγος Uri Geller κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχό του, με παρουσιαστή τον Χρήστο Φερεντίνο. Όλα αυτά στον Ant1.
Master Chef, 2010: Έχουμε μπει στην εποχή της κρίσης και της ανόδου της τάσης του «homing», όπου κυριαρχεί η μαγειρική. Τo Mega παρουσιάζει το Master Chef, με νικητή τον Άκη Πετρετζίκη και παρουσιάστρια την… «έτοιμη να καταρρεύσει» Ευγενία Μανωλίδου. Το παιχνίδι που αναζητά τον καλύτερο μάγειρα συνεχίζεται το 2011 με την junior εκδοχή του, ενώ επιστρέφει το 2012 με παρουσιάστρια τη Μαίρη Συνατσάκη, χωρίς όμως να ολοκληρώνεται.
The Voice, 2014: Στον αστερισμό της ανάδειξης τραγουδιστών κυρίαρχη θέση έχει και το The Voice, που έκανε πρεμιέρα το 2014 στον Ant1. To παιχνίδι «γυρίζει» την πλάτη στην εμφάνιση των διαγωνιζόμενων και εστιάζει στη φωνή, με παρουσιαστή για δύο συνεχόμενες χρονιές τον Γιώργο Λιάγκα. Το 2017, το παιχνίδι μετακομίζει στον Σκάι, με παρουσιαστή τον Γιώργο Καπουτζίδη.
Junior music stars, 2017: Ο Σκάι παρουσιάζει ένα μουσικό show για παιδιά, με παρουσιαστή τον Γιώργο Θεοφάνους.
Rising Star, 2017: Το πρώτο διαδραστικό show, καθώς η ευθύνη για την ανάδειξη του νικητή πέφτει σε μεγάλο βαθμό στο κοινό που ψηφίζει μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής. Κανάλι Ant1 και παρουσιαστής ο Γιώργος Λιάγκας.
(πηγή www.patrasevents.gr)

Marketing Week (T. 1524)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778