Η ιστορία του ανθρώπου δεν είναι τίποτα άλλο από μία διαχρονική μάχη ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο.

Αυτή η ένταση που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στα “data” και τη “δημιουργικότητα” έτσι όπως εκφραζόταν μέχρι σήμερα τουλάχιστον η δεύτερη, ήταν ο φόβος σε σχέση με το πώς θα καταφέρουν να ενσωματωθούν οι νέες τεχνολογίες στον τρόπο σκέψης μας. Ο γνωστός τρόμος απέναντι σε κάθε αλλαγή που είναι πάντα επίπονη. Μία σκέψη που ίσως ανακουφίζει είναι ότι κάποιο μυαλό σκέφτηκε και τους αριθμούς. Τα data απότοκα δημιουργικής σκέψης είναι. Κάποια δημιουργικά μυαλά οδηγήθηκαν σε αυτά υπογραμμίζοντας τη σχέση που έχει το σώμα με την ψυχή. Δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συμφιλιωθούν.

Η τεχνολογία και το targeting από μόνα τους δεν μπορούν να επηρεάσουν κανέναν. Τουλάχιστον για πολύ. Ο καταναλωτής ξέρει να αποφεύγει το να γίνεται στόχος διαφήμισης κι ακόμα κι αν τον εκπλήσσουμε με ευρεσιτεχνίες, μαθαίνει να μας αποφεύγει. Η δημιουργικότητα μπορεί να μεγιστοποιήσει την αξία των data και προσωπικά νομίζω ότι συνεχώς θα βρίσκει όλο και περισσότερους τρόπους ενίσχυσής τους στο πέρασμα του χρόνου.

Χρειάζεται να δημιουργήσουμε τις σωστές ομάδες που θα συνεργαστούν πάνω σε κοινούς στόχους, καθώς διανύουμε μία εποχή τεχνολογικής επανάστασης που όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα και η αλήθεια κρύβεται στις αποχρώσεις και όχι στους αφορισμούς. Η δημιουργικότητα είναι καταλύτης και όχι ανταγωνιστής της καινοτομίας, βρίσκει πάντα τον δρόμο της και το 2020 είναι πολύ κοντά για να μας ανατρέψει ή για να μας επιβεβαιώσει. Άλλωστε όλα μία ιδέα είναι. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.