«Η διαμάχη των data vs creativity δεν είναι καινούργια, μιας και πτυχές της είναι παρούσες εδώ και δεκαετίες.

Να θυμίσω ότι η διαμάχη data vs intuition (διαίσθηση), είναι μαζί μας από τη δεκαετία του ’70 ή και παλαιότερα, όταν η έρευνα αγοράς άρχισε να γίνεται mainstream. Και όπως και τότε έτσι και τώρα, την απάντηση τη δίνει η πραγματική ζωή. Και φοβάμαι πως η απάντηση αυτή είναι κοινότυπη: data & creativity οφείλουν να συνυπάρχουν.

Η αξιοποίηση των data, όταν δε μας απομακρύνει από μια ολιστική αντίληψη των ανθρώπων και δε μας αποξενώνει από την εμπειρία των πραγματικών συνθηκών ζωής, συνηθειών και προτιμήσεών τους,  μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη δημιουργικότητα. Μια δημιουργική προσέγγιση των data και των insights που αυτά μπορούν να αποκαλύψουν, δίνει μια νέα διάσταση στη στρατηγική marketing και επικοινωνίας.

Είναι βέβαιο λοιπόν πως η δημιουργικότητα αποτελεί βασικό συστατικό του marketing και της επικοινωνίας αλλιώς δεν υπάρχει διαφοροποίηση. Τα data από την άλλη, μπορούν να δώσουν αρκετές απαντήσεις που οδηγούν σε αποφάσεις μειωμένου ρίσκου και ίσως το σημαντικότερο – ακόμα και για τη δημιουργικότητα -, τα data μπορούν να μας βοηθήσουν να κάνουμε τις σωστές ερωτήσεις. Επομένως στο άμεσο, αλλά και στο απώτερο μέλλον, data και δημιουργικότητα είναι “καταδικασμένα” να βαδίζουν μαζί».