Πολλά και σημαντικά τα «μαθήματα» που έδωσε το φετινό φεστιβάλ των Cannes Lions, αποκαλύπτοντας πολλά για το state της διαφήμισης σήμερα.

Ένα ζήτημα που τέθηκε ποικιλοτρόπως ήταν αυτό της προσβασιμότητας. Αν και η διοργάνωση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φιλική» σε άτομα με προβλήματα κινητικότητας, τα νικητήρια projects σίγουρα το έθεσαν στο επίκεντρο. Η Google κατέκτησε το Design Grand Prix για μια open-source πλατφόρμα που παρέχει εργαλεία δημιουργικότητας για άτομα με αναπηρίες, ενώ το accessible gaming controller του Xbox απέσπασε επίσης κορυφαία διάκριση.

Την ίδια στιγμή, κάποιοι ομιλητές ανέδειξαν το θέμα της εκπροσώπησης, χαρακτηρίζοντας τον θεσμό «πολύ λευκό» και «πολύ straight». Ένα ακόμη κεντρικό διακύβευμα ήταν αυτό του purpose. Οι επιτροπές στις κατηγορίες Outdoor, Design και Press έκαναν λόγο για θετικό αντίκτυπο στον κόσμο, ενώ η πλειοψηφία των Grand Prix απονεμήθηκαν σε ιδέες που ακολουθούσαν αυτή τη φιλοσοφία.

Μεταξύ αυτών, η Volvo, που κέρδισε το Creative Strategy Grand Prix για το E.V.A. Initiative και την ασφάλεια των γυναικών οδηγών. Η δύναμη της ανατροπής επίσης κατέλαβε κεντρική θέση, με ενέργειες όπως το «Whopper Detour», αλλά και την απρόσκλητη «παρέμβαση» της Extinction Rebellion να αποδεικνύουν το πόσα μπορεί να επιτύχει. Ωστόσο, αυτό που έλειψε από πολλούς ήταν το χιούμορ, ίσως ως αποτέλεσμα του κοινωνικού προσανατολισμού πολλών από τις υποψηφιότητες.
(Πηγή: TheDrum)