Ο αυστραλός Josh Bryer ήταν ένας από τους Creative Directors στην Host / Havas πίσω από το πολυβραβευμένο την περασμένη χρονιά Palau Pledge project. Σε συνεργασία με διάφορα agencies, έχει αποσπάσει συνολικά 214 βραβεία, συμπεριλαμβανομένων 18 Grand Prix.

    MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Josh Bryer: Ακριβώς ο ίδιος με αυτόν που έχω και σήμερα: «Can I crack it?». Μόνο που ο φόβος αυτός είναι πιο ήπιος πλέον και φεύγει πολύ πιο γρήγορα αμέσως μόλις αρχίσω να σκέφτομαι. Υποθέτω ότι, με την εμπειρία, ο φόβος μοιάζει πιο πολύ με έναν υγιή και νευρικό ενθουσιασμό παρά με πραγματικό φόβο. Όπως και σε έναν ηθοποιό λίγο πριν βγει στη σκηνή, οι «πεταλούδες» είναι εκεί, αλλά αυτό είναι καλό. Είναι καλό για την παράσταση.

    Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Η πρώτη μου μεγάλη ιδέα στην πρώτη μου δουλειά στην O&M Cape Town ήταν μια έντυπη διαφημιστική καταχώριση για το VW Golf, το 1999, με τίτλο «Hell». Σε αυτήν, δεν υπήρχε φωτογραφία κάποιου αυτοκινήτου, παρά μόνο ένα τέλειο, ερημικό, αμμουδερό νησάκι στη μέση του ωκεανού. Χωρίς δρόμους. Η καταχώριση κέρδισε την παρουσία της σε έκδοση One Show In και δεν απέσπασε κάποιο βραβείο, αλλά ο διάσημος John Hegarty την επέλεξε ως «Best of Show», πράγμα ιδιαίτερα κολακευτικό.

Τότε άρχισαν να με προσέχουν και με διάλεξαν για υπερατλαντική μετάθεση στο γραφείο της εταιρείας στο Δουβλίνο. Χρόνια αργότερα, στην Αυστραλία, υπήρξα μέλος της ομάδας που δημιούργησε το The Palau Pledge. Ως ένας από τους CDs, μεσολάβησα στην προσέλκυση του πελάτη, βοήθησα στη δημιουργία του έργου και το πούλησα στον Πρόεδρο του Palau μέσω τηλεφώνου. Με 16 Grand Prix, συμπεριλαμβανομένων 2 Black Pencils στα D&AD και ένα Titanium Grand Prix στις Κάννες, προετοιμαζόμαστε όλοι για μεγαλύτερες επιτυχίες.

    Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Γυρίσαμε μια ταινία για τον οργανισμό St Vincent de Paul Society, έχοντας στο μυαλό μας μια υπέροχη ιδέα. Η υλοποίηση περιλάμβανε την εναλλαγή ανθρώπων μέσα και έξω από ένα εσωτερικό περιβάλλον. Το μεγάλο λάθος ήταν η επιλογή να γυρίσουμε την κίνηση αυτή in-camera, αντί χρησιμοποιώντας VFX. Αποδείχθηκε καταστροφή και το πετάξαμε. Το μάθημα ήταν το εξής: αν δεν μπορείς να το εκτελέσεις σωστά, μην συμβιβαστείς με τη δεύτερη καλύτερη επιλογή. Πρότεινε στον πελάτη σου μια άλλη ιδέα.

    Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Στο Red & Yellow School for Adv-ertising όπου σπούδασα Copywriting, σε έναν τοίχο υπήρχε σε κορνίζα η φράση «Να είσαι σφουγγάρι». Όλες οι εμπνεύσεις προέρχονται από αυτά που απορροφάς. Όσα περισσότερα απορροφάς, τόσα περισσότερα μπορείς να δώσεις. Διάβαζε βιβλία. Μάθε τεχνικές έκφρασης και διήγησης, θα μεταμορφώσουν και θα εμπνεύσουν τη δουλειά σου. Βλέπε ταινίες. Απορρόφησε όσο το δυνατόν περισσότερα οπτικά ερεθίσματα: εξασκούν τη φαντασία σου. Παρατήρησε τους ανθρώπους. Μάθε πώς σκέφτονται, πώς μιλούν, πώς φέρονται: θα σε βοηθήσει να συνδεθείς μαζί τους.

    Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

Γκρινιάζεις. Ακόμα κι αν θεωρείς ότι έχεις έναν καλό λόγο για να γκρινιάζεις, τύπου «έχω πραγματικά πάρα πολύ δουλειά», μην το κάνεις. Όλοι είναι απασχολημένοι. Όλη την ώρα. Είναι ο κλάδος της διαφήμισης τέτοιος. Το μόνο που κάνει η γκρίνια είναι να δείχνει ότι είσαι τεμπέλης. Ότι θεωρείς πως είσαι πιο απασχολημένος, και καλύτερος, από όλους τους άλλους. Δεν απορώ γιατί ο κόσμος το μισεί! Έχω δει καριέρες ταλαντούχων ανθρώπων να διακόπτονται, ή ακόμα και να βυθίζονται στην αφάνεια, εξαιτίας της συνεχούς γκρίνιας. Έτσι, με τα λόγια του Arnie (Arnold Schwarzenegger), «Σταματήστε να γκρινιάζετε».

    Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Θα σκεφτόμουν πολύ προσεκτικά το αν είμαι άνετα με το γεγονός ότι κάποιες φορές απλά θα πουλάω προϊόντα. Γιατί αυτό θα αποτελεί πάντα μέρος της διαφήμισης. Δεν μπορούν όλα να φέρουν πάντα έναν ευγενή σκοπό που βοηθά τον κόσμο να γίνει καλύτερος. Αν αυτό με ενοχλεί, θα σκεφτόμουν να στραφώ σε άλλη καριέρα.

    «Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»

Οι ιδέες είναι το παν. Χρεώστε αναλόγως.

QUESTIONS FOR THE WORLD’S MOST AWARDED CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη δημιουργικότητα, για τις πηγές απ’ όπου αντλούν έμπνευση, για τη «ζωή» ενός Creative Director. Μέσα από τις απαντήσεις τους, δίνουν την ιδιαίτερη ματιά τους για τον χώρο της επικοινωνίας σήμερα.
(C) 2018 Best World Publicity

FOCUS POINTS
– ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΑ, ΜΗΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ. ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΣΟΥ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΙΔΕΑ

– ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΟΦΑΣ. ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟΡΡΟΦΑΣ, ΤΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ. ΔΙΑΒΑΖΕ ΒΙΒΛΙΑ. ΒΛΕΠΕ ΤΑΙΝΙΕΣ. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

– ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΚΡΙΝΙΑΖΕΙΣ, ΤΥΠΟΥ «ΕΧΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ», ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΡΙΕΡΕΣ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΟΝΤΑΙ, Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΥΘΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΓΚΡΙΝΙΑΣ