Περισσότερα από 3Μ views, 27Κ shares και 11Κ αποθεωτικά σχόλια. Mε μηδέν budget. Όλα οργανικά. Η ταινία που δημιούργησε η Frank & Fame για τη Marketing Greece σπάει μερικά ρεκόρ.

    MW: Πριν μερικές μέρες το σποτ που δημιουργήσατε για τη Marketing Greece με τίτλο «Oh My Greece – Unlock the feeling» έγινε viral. Πώς προέκυψε αυτή η καμπάνια;

Tον Ιούνιο, η Marketing Greece προκήρυξε διαγωνισμό με πολύ συγκεκριμένο brief που ζητούσε μια καμπάνια με θέμα το συναίσθημα μέσα από την εμπειρία του να κάνεις διακοπές στην Ελλάδα. Την προκήρυξη πήραν 40 εταιρείες, 12 έστειλαν προτάσεις και τελικά επιλέχθηκε και υλοποιήθηκε η πρόταση της Frank & Fame. Η ομάδα έχει αποκτήσει ιδιαίτερη εμπειρία στο destination marketing, καθώς τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε δημιουργήσει με επιτυχία καμπάνιες για το Athens Partnership, τη σύμπραξη δηλαδή Aegean, Αεροδρομίου, ΣΕΤΕ και Δήμου Αθηναίων για την προώθηση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού. Είναι ένας τελείως ξεχωριστός κλάδος του Marketing με δικούς του κανόνες και know how, που φυσικά τρέχει αποκλειστικά online.

    Είπατε ότι στο brief της Marketing Greece ήταν ζητούμενο να αποδοθεί το συναίσθημα μέσα από την εμπειρία. Aυτό θέλατε να εκφράσετε με το Οh My Greece;

Παλιότερα οι καμπάνιες τουρισμού έδειχναν κατά κανόνα τα αξιοθέατα. Πολλές φορές ωραία γυρισμένα. Άλλωστε η τεχνολογία στις κάμερες έχει εξελιχθεί τρομερά και είναι πολύ εύκολο να έχει κανείς εντυπωσιακά πλάνα από drones που όμως από μόνα τους δεν έχουν συναίσθημα. Το internet είναι γεμάτο με τέτοια. Εμείς θελήσαμε να αποτυπώσουμε το συναίσθημα από τη σκοπιά του επισκέπτη. Γιατί αυτό που είναι μαγικό στην Ελλάδα δεν είναι αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό που αισθάνεσαι. Η ταινία είναι η υποκειμενική ματιά του ξένου. Βλέπει παντού γύρω του όμορφα πράγματα, τον καθοδηγούν άγνωστες λέξεις, δοκιμάζει πρωτόγνωρες γεύσεις. Στην αρχή είναι επιφυλακτικός αλλά από ένα σημείο και μετά, ελευθερώνεται, γίνεται ένα με τους ντόπιους και τα συναισθήματά του ξεκλειδώνουν και τον πλημμυρίζουν. Eίναι η στιγμή που το Oh my Greece βγαίνει αυθόρμητα. Τhe OMG moment.

    Ποιο είναι αυτό το συναίσθημα που «ξεκλειδώνει» στην Ελλάδα;

Ένα αίσθημα ελευθερίας πολύ διαφορετικό από οπουδήποτε αλλού. Μια βαθιά αγάπη για τη ζωή. Πρέπει να έχει σχέση με το φως, τον ήλιο, τις συντεταγμένες αυτού του τόπου. Το νιώθεις κάθε φορά που μπαίνεις στη θάλασσα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο εθνικός μας ύμνος είναι ένας ύμνος στην ελευθερία. Είναι κάτι που το νιώθουν όλοι όταν έρχονται εδώ, είναι όμως αδύνατον να περιγραφεί με λέξεις. Πιστεύω ότι η επιτυχία της ταινίας είναι ότι κατάφερε να πιάσει ακριβώς αυτό το συναίσθημα.

    Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι η πρώτη φορά που ένα ξένο τραγούδι χρησιμοποιείται για τουριστική προβολή της Ελλάδας. Σωστά;

Αν εξαιρέσουμε τη Εurovision, ναι. Στη χώρα μας υπήρχε και ίσως υπάρχει ακόμη μια περιρρέουσα σεμνοτυφία όσον αφορά την προβολή μας. Το βλέπουμε σαν ενδοσκόπηση. Μιλάμε για μας σε μας. Εμείς αντίθετα πιστεύουμε ότι η επικοινωνία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος πρέπει να συνομιλεί με την παγκόσμια ποπ κουλτούρα. Γιατί είναι πιο εύκολο για έναν ξένο να νιώσει συναισθηματική οικειότητα όταν εκτίθεται σε κώδικες και σύμβολα που του είναι ήδη αγαπητά.

Με άλλα λόγια, χρησιμοποιούμε την παγκόσμια ποπ κουλτούρα σαν συναισθηματικό δούρειο ίππο για να αποδεχθεί ο ξένος την αυθεντικότητά μας με τους δικούς του όρους. Έχουμε και… αποδείξεις: Αρχικά γράψαμε δύο μουσικές. Το τραγούδι και μια πιο «ελληνική». Τις περάσαμε από online test και τα view rates ήταν συντριπτικά υπέρ του τραγουδιού. Επίσης, το line Οh.My.Greece είναι ένα ακόμα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης. Προσεταιριζόμαστε με τρόπο που δείχνει φυσικός το πιο διαδεδομένο παγκόσμιο επιφώνημα, το OMG.

    Mιλήστε μας λίγο για τις συνεργασίες που οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Πίσω από κάθε τι καλό στο χώρο της επικοινωνίας κρύβεται πάντα μια καλή συνεργασία. Στην περίπτωσή μας, η ομάδα της Μarketing Greece και η Ιωάννα Δρέττα είχαν ξεκάθαρο όραμα και η εμπιστοσύνη που μας έδειξαν μας απελευθέρωσε και μας δέσμευσε ταυτόχρονα. Η εταιρεία παραγωγής, η DTMH, κατάφερε να δείχνει καλοκαίρι μια ταινία που γυρίστηκε Νοέμβριο. Σε μεγάλο βαθμό όμως, η επιτυχία της ταινίας οφείλεται στον Μιχάλη Μπέκο, τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας μας.

Η παρέμβασή του στο σενάριο ήταν καταλυτική. Οι εικόνες του Μιχάλη έχουν πάντα ένα ιδιαίτερο συναίσθημα, κάποιες από αυτές μάλιστα ήταν από προσωπικές στιγμές του. Έχει έναν δικό του τρόπο να βλέπει το φως και είναι μοναδικός στο να αποτυπώνει την ομορφιά των ανθρώπων. Το τραγούδι Feelin’ Free γράφτηκε από τους Rabbeats συγκεκριμένα τον Sundayman και τον Moa Bones σε στίχους δικούς μας. Θέλαμε να ακούγεται ταξιδιάρικο και εσωτερικά χαρούμενο. Το δύσκολο ήταν να αποπνέει οικειότητα, σαν να υπήρχε από παλιά. Νομίζω τα παιδιά το κατάφεραν 100%.

    Ποιο είναι τώρα το μέλλον της καμπάνιας;

Η καμπάνια πλέον παραδόθηκε ελεύθερη δικαιωμάτων στον ΕΟΤ ο οποίος επιδεικνύοντας εξαιρετικά αντανακλαστικά και διορατικότητα έδωσε έγκριση για χρήση του σήματός του και θα την υποστηρίξει έμπρακτα. Όταν ξεπερνιούνται οι αγκυλώσεις, η σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να κάνει θαύματα. Ελπίζουμε να βρεθεί σύντομα πρόσθετο funding για να φτιάξουμε και ένα follow up με πιο χειμερινά και πιο urban στιγμιότυπα.