Εξαιρώντας την άνοδο δαπάνης σε Google/Facebook
Η διεθνής υπηρεσία marketing intelligence, WARC, συγκέντρωσε νέα δεδομένα από 96 χώρες και προβλέπει άνοδο της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης το 2019 κατά 4,3%, αλλά και πτώση της δαπάνης στο Internet κατά 7,2%, εξαιρώντας το δυοπώλιο των Google και Facebook.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η παγκόσμια δαπάνη αναμένεται να αγγίξει τα 616 δισ. δολάρια το 2019, με το ποσοστό ανάπτυξης του 4,3% να παραμένει χαμηλότερο από το 5,4% που σημειώθηκε το 2018 και χαρακτήρισε την μεγαλύτερη άνοδο, από το 2011. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόβλεψη των ερευνητών για πτώση της συνολικής δαπάνης στο Internet -desktop, mobile και tablet- κατά 7,2% το 2019, ενώ την ίδια στιγμή, γίνεται εκτίμηση για άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης σε Google και Facebook κατά 22% στα 176.4 δισ. δολάρια. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί συνδυαστικά σε μερίδιο 61,4% της online διαφημιστικής αγοράς και υπογραμμίζει το σταθερά μειούμενο ύψος των διαφημιστικών χρημάτων που είναι διαθέσιμα για τους online publishers εκτός των Google και Facebook.

Ενισχύεται η mobile διαφημιστική δαπάνη
Το Internet παραμένει η κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας διαφημιστικής ανάπτυξης απορροφώντας το 46,7% του παγκόσμιου media spend, ενώ, για πρώτη φορά αναμένεται να σπάσει το φράγμα του 50% στη μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά του κόσμου, στις ΗΠΑ, με αναμενόμενο ποσοστό 54% για το 2019. Κοιτώντας ειδικότερα τα διαφορετικά κανάλια της διαδικτυακής δαπάνης, το mobile αναμένεται να αυξήσει την απορρόφησή του κατά 21,9% το 2019 και να καταστεί έτσι το δεύτερο μεγαλύτερο διαφημιστικό κανάλι παγκοσμίως. Παράλληλα, η έρευνα προβλέπει ότι σε 12 αγορές-κλειδιά (όπως Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ρωσία, Ιαπωνία), το mobile θα προσπεράσει την τηλεόραση και θα αναδειχθεί στο μεγαλύτερο διαφημιστικό κανάλι της φετινής χρονιάς.

Τάσεις ανά μέσο και περιοχή
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η τηλεόραση παραμένει το μεγαλύτερο μεμονωμένο διαφημιστικό μέσο για το 2019 προσελκύοντας δαπάνη ύψους 195,5 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας ωστόσο κάμψη της τάξης του 1,3% σε σχέση με το 2018. Η έρευνα, σημειώνει επίσης ότι αναμένεται και νέα πτώση της διαφημιστικής δαπάνης στο print (9,5%), άνοδος στο Out of Home (2,3%) με τη βοήθεια του digital, οριακή άνοδος στο ραδιόφωνο (1,0%) και σημαντική άνοδος στον κινηματογράφο, με ποσοστό 7,7% στα 4,7 δισ. δολάρια. Εξετάζοντας τις τάσεις ανά περιοχή, η μελέτη προβλέπει δυναμική ανάπτυξη της τάξης του 10,6% στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με όχημα τη Ρωσική αγορά, ανάπτυξη 3,5% για τη Δυτική Ευρώπη σε αντίθεση με το 9,2% που κατέγραψε η περιοχή το 2018, σταθερά πτωτική πορεία στις αγορές της Μέσης Ανατολής. (Πηγή: WARC)

Οι προβλέψεις με μια ματιά
• 4.3% ανάπτυξη για την παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη το 2019, στα 616 δισ. δολάρια.
• 7.2% πτώση για την διαφημιστική δαπάνη στο Internet, εξαιρώντας Google και Facebook.
• 53.3% των παγκόσμιων διαφημιστικών χρημάτων θα επενδυθούν σε παραδοσιακά Μέσα.
• 61.4% το μερίδιο συνδυαστικά των Google και Facebook στο σύνολο της δαπάνης στο Internet.
• 65.3% το μερίδιο της δαπάνης online display μέσω programmatic το 2019.