Marketing Week - Bruno Bertelli, Publicis Worldwide: Τα όρια είναι συχνά μια ψευδαίσθηση

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Bruno Bertelli, Publicis Worldwide: Τα όρια είναι συχνά μια ψευδαίσθηση

31 Οκτωβρίου 2018 | 09:30 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Είναι ένας από τους πιο πολυβραβευμένους δημιουργικούς στον κόσμο. Τα λιοντάρια που έχει κερδίσει μόνος του στις Κάννες ξεπερνούν τα πενήντα. Το μάντρα της επιτυχίας του: «Πάντα να ανοίγεις τη φαντασία σου στη φαντασία».

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 μετακόμισα στη Νέα Υόρκη, με την ελπίδα να γίνω σεναριογράφος. Ήμουν αποφασισμένος να κάνω ταινίες αλλά ευτυχώς γνώρισα έναν καθηγητή στη σχολή κινηματογράφου που με συμβούλεψε να τα παρατήσω και να μεταπηδήσω στη διαφήμιση. Αναγνώρισε την ικανότητά μου να αφηγούμαι ιστορίες, αλλά εντόπισε επίσης την αδυναμία μου να δομώ ιδέες με τους αυστηρούς κανόνες του σινεμά. «Η διαφήμιση θα συγχωρήσει τις αδυναμίες σου. Το Hollywood όχι», είπε. Ήταν η καλύτερη συμβουλή που πήρα ποτέ.

ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΕΙ
Ήξερε ότι η δημιουργικότητά μου ανήκε στη διαφήμιση. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν εύκολο να εγκαταλείψω ένα όνειρο 20 χρόνων. Αλλά το έκανα. Βλέπεις, το πρόβλημα με το ταλέντο είναι ότι δεν μπορείς να το επιλέξεις. Σε επιλέγει αυτό και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ακολουθήσεις. Και αυτό κάνω. Και όσο πιο πολύ ανοίγεις τη φαντασία σου στη φαντασία τόσο πιο γόνιμη γίνεται. Οι ιστορίες, όλων των ειδών, κινητοποιούν την «τράπεζα ιδεών» στο μυαλό.

Κάποια στιγμή, πριν από δέκα χρόνια, η ικανότητά μου να λέω ιστορίες με έσωσε από μία πραγματικά περίπλοκη κατάσταση. Μόλις είχα φτάσει στη Σερβία για ένα γύρισμα και συνειδητοποίησα ότι είχα χάσει το διαβατήριό μου, οπότε με έβαλαν φυλακή. Εκεί, έλεγα ιστορίες στους άλλους φυλακισμένους, οι οποίοι με βρήκαν αρκετά διασκεδαστικό ώστε να μη μου δημιουργήσουν και άλλα προβλήματα. Μπορεί τώρα να το σκέφτομαι και να γελάω, τότε όμως δεν ήμουν και τόσο χαρούμενος, όπως φαντάζεστε.

ΕΜΠΝΕΥΣΗ
Όσο για το να αφηγούμαι ιστορίες, ο F. Scott Fitzgerald μου έμαθε πολλά. Ο Fitzgerald αναδεικνύει τα πολλά επίπεδα των χαρακτήρων του: τη συνύπαρξη της λάμψης και της ομορφιάς της επιφάνειας με την ασχήμια και τη φθορά της πραγματικότητας. Είναι ένα λούνα παρκ για το μυαλό. Ο Michael Jordan είναι επίσης πηγή έμπνευσης. Μου έμαθε να απολαμβάνω τα πράγματα και να παίζω κάθε παιχνίδι με όλο το πάθος που έχω μέσα μου. «Τα όρια, όπως και οι φόβοι, είναι συχνά απλά μια ψευδαίσθηση», είπε κάποτε.

Αυτό θα έπρεπε να είναι το μάντρα οποιουδήποτε θέλει μια επιτυχημένη σταδιοδρομία και μια καλή ζωή. Μπορώ να σου πω από την προσωπική μου εμπειρία, ότι δεν θα τα καταφέρεις ούτε σε αυτή ούτε σε καμιά άλλη βιομηχανία, εάν επιτρέψεις στις αμφιβολίες σου να περιορίσουν τις δυνατότητές σου. Απλά προσπάθησε να μην σκέφτεσαι τα πράγματα περισσότερο ή λιγότερο από όσο χρειάζεται. Αυτή η φράση από την ταινία «Αποκάλυψη τώρα» το περιγράφει τέλεια: «Είδα ένα σαλιγκάρι να σέρνεται στην κόψη ενός ξυραφιού. Αυτό είναι το όνειρό μου. Αυτός είναι ο εφιάλτης μου. Να σέρνομαι, να γλιστράω στην κόψη ενός ξυραφιού… και να επιβιώνω. Τόσο εύθραυστη είναι η ισορροπία στο mix της δημιουργικότητας.

ΜΑΓΕΙΑ
Με λίγα λόγια, ζω και αναπνέω για τη δημιουργικότητα. Ζω για αυτή τη στιγμή που θα δω δημιουργικούς να παρουσιάζουν τις ιδέες τους και δεν θα νιώθω τίποτα. Τίποτα, καλά, εδώ… αλλά, τη στιγμή που αρχίζω να σκέφτομαι ότι την έχουμε βάψει, έρχεται η μαγεία. Κάποιος λέει κάτι και ξέρουμε όλοι ότι είναι ΑΥΤΟ που χρειαζόμαστε. Αυτή η πανέμορφη, φευγαλέα στιγμή αντισταθμίζει όλα όσα είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε. Είναι το καύσιμό μου.  Η δημιουργικότητα εγχέει χαρά στο σύμπαν. Φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς τον Jagger, τον Fellini, το Brando ή τον Bernbach. Απαίσιο. Υποθέτω ότι η δημιουργικότητα είναι που κάνει την ανθρωπότητα υποφερτή. Χωρίς δημιουργικότητα, μάλλον θα κοιμόμουν περισσότερο και θα είχα περισσότερα μαλλιά στο κεφάλι μου. Αλλά ακούγεται απίστευτα βαρετό. 

FOCUS POINTS
- ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΟΥ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΓΟΝΙΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ
- ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ. ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΑΥΤΟ
- Η ΦΕΥΓΑΛΕΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΕΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ
- ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

THE WORLDS MOST INFLUENTIAL AD-PEOPLE ON: THEIR LESSONS THAT WILL MAKE YOUR LIFE AND CAREER...
Το Μarketing Week παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The Ad-Portraits». Δέκα κορυφαίοι Creative Directors των μεγαλύτερων διεθνών διαφημιστικών δικτύων, καταθέτουν μοναδικά insights και tips για το πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και να ενισχύσει τις πιθανότητες επιτυχημένης καριέρας σε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διαφήμισης, αλλά και σε κλάδους όπου η δημιουργικότητα διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο.
(C) 2018 Best World Publicity

Marketing Week (T. 1549)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778