Marketing Week - Richard Mulder, Founding Partner, Global Executive Creative Director of Anomaly: Πάντα να «εισέρχεστε» στο άγνωστο

Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Richard Mulder, Founding Partner, Global Executive Creative Director of Anomaly: Πάντα να «εισέρχεστε» στο άγνωστο

19 Σεπτεμβρίου 2018 | 09:29 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Ο διορατικός ολλανδός Richard Mulder έχτισε τη Nike σαν ποδοσφαιρικό brand και είναι τώρα Founding Partner και Global Executive Creative Director της Anomaly, η οποία αναδείχθηκε Ad Age Agency of the Year 2017 και έχει επτά γραφεία ανά τον κόσμο.

Βίωσα το δημιουργικό μου ξύπνημα τη νύχτα της 13ης Δεκεμβρίου 1995. Εκείνο το βράδυ, η Εθνική Ολλανδίας έπαιζε έναν κρίσιμο αγώνα στο Anfield Road εναντίον της Ιρλανδίας και προκρίθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στην Αγγλία νικώντας με 2-0. Ο μόλις 19 ετών τότε Patrick Kluivert σκόραρε και τα δύο γκολ. Εκείνο το πρωί, δημοσιεύθηκε μια δισέλιδη καταχώρισή μου στη μεγαλύτερη εφημερίδα της Ολλανδίας που έγραφε «St. Patrick’s Day – Just Do it», με μια φωτογραφία του Kluivert.

Εκείνη την εποχή ήμουν απλά ασκούμενος σε ένα τοπικό agency που αναλάμβανε κάποιες δουλειές για τη Nike. Περιττό να πω ότι εκείνο το βράδυ είχα τρελαθεί. Και το καλύτερο είναι ότι άρεσε τόσο πολύ στη Nike που μου ζήτησαν να δουλέψω γι’ αυτούς. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ο Kluivert έδωσε το «εναρκτήριο λάκτισμα» στην καριέρα μου. Ήταν όμως κι ένα μάθημα, ότι κάποιες φορές πρέπει να αρπάζεις την ευκαιρία και να τα δίνεις όλα.

ΠΑΡΕ ΡΙΣΚΟ
Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτά τα υπολογισμένα από πριν στοιχήματα δεν καταλήγουν πάντα όπως περιμένεις ή ελπίζεις. Αλλά αυτό είναι εκείνο που κάνει αυτή τη δουλειά τόσο συναρπαστική και πρέπει να διδάσκεσαι από τα λάθη σου. Στην πραγματικότητα, δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα. Και ναι, είχα σίγουρα κάποιες φοβερές αποτυχίες στη σταδιοδρομία μου, όπως, μεταξύ άλλων, ακριβά σποτ που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ και billboards που έπρεπε να κατέβουν μόλις είχαν ανέβει για να αποτρέψουν εφιάλτες για το τμήμα PR. Κάποιες φορές, η δουλειά φέρνει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Όμως, αυτό που είναι πολύ πιο σημαντικό είναι να μη σε φοβίζει το να πάρεις ξανά ρίσκο. Γιατί αν αρχίσεις να φοβάσαι να ρισκάρεις, δεν θα δημιουργήσεις ποτέ κάτι που θα ξεχωρίζει πραγματικά και θα κάνει τη διαφορά. Με άλλα λόγια, όπως είπε κάποτε ο οδηγός της Formula 1 Mario Andretti, «αν όλα φαίνονται υπό έλεγχο, τότε δεν πηγαίνεις αρκετά γρήγορα». Το καλό είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς γινόμαστε καλύτεροι στο παιχνίδι κατά τη διάρκεια της καριέρας μας. Ίσως λίγο λιγότερο αυθόρμητοι και αυθεντικοί αλλά περισσότερο έξυπνοι και αποτελεσματικοί. Απλά μπορείς και θα πρέπει να μάθεις να αναγνωρίζεις τα ανεπεξέργαστα διαμάντια σε αρχικό στάδιο. Και αν είσαι τυχερός, έχεις την ευκαιρία και να βοηθήσεις νέους δημιουργικούς στην πορεία.

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕ ΤΗ ΖΩΝΗ ΑΝΕΣΗΣ ΣΟΥ
Το επόμενο μάθημα δημιουργικότητας που πήρα στη ζωή μου ήταν όταν η εγκυμονούσα γυναίκα μου, η ενός έτους κόρη μου κι εγώ μετακομίσαμε από το Άμστερνταμ στο Πόρτλαντ του Όρεγκον. Δεν ήταν δική μας ιδέα, η Nike προσφέρθηκε να μας μετακινήσει κι εμείς σκεφτήκαμε ότι θα ήταν διασκεδαστικό και συναρπαστικό να αφήσουμε ό,τι ξέραμε πίσω και να δοκιμάσουμε κάτι εντελώς νέο. Για μένα, αυτή είναι η ουσία της δημιουργικότητας: να μπαίνεις στο άγνωστο.

Πρέπει να απολαμβάνεις να εγκαταλείπεις το comfort zone σου και να ανοίγεσαι σε νέες απόψεις, ιδέες και κουλτούρες. Η περιέργεια είναι το βασικό στοιχείο για να είσαι δημιουργικός. Το νέο είναι κάπου εκεί έξω. Προσωπικά, έχω μια ακατάσχετη, κάποιες φορές πολύ κουραστική ανάγκη να δω και να κάνω τα πράγματα διαφορετικά. Κανονισμοί, νόμοι, νόρμες, συστήματα, φόρμουλες και οι αποκαλούμενες αλήθειες πάντα με έκαναν να νιώθω άβολα και με κινητοποιούσαν. Είναι μια στάση που λειτουργεί, για μένα τουλάχιστον.

JOHAN CRUYFF
Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς δημιουργικότητα; Πραγματικά δεν θα μπορούσα να πω. Ένας κόσμος χωρίς μουσική, καλό φαγητό, τέχνη, αθλητισμό, ταινίες, χιούμορ, ιδέες, μοναδικότητα; Χωρίς δημιουργικότητα δεν μαθαίνεις τίποτα καινούριο, δεν αναπτύσσεσαι. Η δημιουργικότητα είναι ζωή. Κανείς δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς δημιουργικότητα. Ο μεγαλύτερος δημιουργικός, για να επιστρέψω στο ποδόσφαιρο, κατά την ταπεινή μου άποψη, ήταν ο Johan Cruyff. Η δημιουργικότητα του Cruyff εκφραζόταν στην ικανότητά του να λύνει προβλήματα με έναν ολότελα νέο, ευφυή τρόπο και στον μοναδικό, σχεδόν φιλσοφικό του τρόπο να εξηγεί τις σκέψεις του.

Θα μπορούσε να πει κάτι όπως: «Πριν κάνω ένα λάθος, δεν κάνω αυτό το λάθος». Επανεφηύρε το ποδόσφαιρο και του έδωσε έναν χαρακτήρα που θυμίζει τέχνη και που βλέπουμε ακόμα και σήμερα στο παιχνίδι του FC Barcelona, της Manchester City και σε μικρότερο βαθμό στον Ajax. Το αγαπημένο μου μάντρα δημιουργικότητας είναι εν πολλοίς βασισμένο και στη λογική του Cruyff: αν δεν υπάρχει λύση, δεν υπάρχει ούτε και πρόβλημα.

THE WORLDS MOST INFLUENTIAL AD-PEOPLE ON: THEIR LESSONS THAT WILL MAKE YOUR LIFE AND CAREER...
Το Μarketing Week παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The Ad-Portraits». Δέκα κορυφαίοι Creative Directors των μεγαλύτερων διεθνών διαφημιστικών δικτύων, καταθέτουν μοναδικά insights και tips για το πώς η δημιουργικότητα μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και να ενισχύσει τις πιθανότητες επιτυχημένης καριέρας σε όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο της διαφήμισης, αλλά και σε κλάδους όπου η δημιουργικότητα διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο.
(C) 2018 Best World Publicity

FOCUS POINTS
- ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. ΟΜΩΣ ΜΗ ΦΟΒΗΘΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΞΑΝΑ ΡΙΣΚΟ
- ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙΣ ΤΟ COMFORT ZONE ΣΟΥ
- Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ
- ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Marketing Week (T. 1546)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778