Σύμφωνα με ανάλυση της MediaCom
Πέντε καίριες τάσεις όπως αυτές αναδείχθηκαν μέσα από τις εργασίες του 65ου Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, αποτυπώνει σε μελέτη της η MediaCom.

Το εξαιρετικά πλούσιο πρόγραμμα της μεγαλύτερης ετήσιας συνάντησης για τη βιομηχανία του marketing και της επικοινωνίας αποτελεί πάντα πηγή έμπνευσης και πολύτιμων insights, με την MediaCom να αποκρυσταλλώνει τα 5 σημαντικότερα «μαθήματα» που προκύπτουν για τα brands μέσα από τις 5 ημέρες του Φεστιβάλ:

• Το ζήτημα των φύλων στην κορυφή: Ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της συμμαχίας #unstereotype και καθώς το κίνημα #MeToo ωθεί πολλούς να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους, αρκετά brands μίλησαν ανοιχτά για το ζήτημα της ανισότητας των φύλων. Η πιο αναγνωρίσιμη ίσως παρέμβαση ήταν αυτή του Chief Brand Officer της Procter & Gamble, Marc Pritchard, ο οποίος εξήγησε γιατί το concept «το σεξ πουλάει», πρέπει το έτος 2018 να θεωρείται παρωχημένο.

• Insights πίσω από την τεχνολογία: Όπως τόνισε ο Global Chief Creative Officer της Cheil Worldwide, Malcolm Poyton, «οι καταναλωτές περιμένουν από τα brands να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να συνδεθούν μαζί τους, διότι έτσι συνδέονται οι ίδιοι με τον κόσμο». Ωστόσο, συχνά τα brands αξιοποιούν την τεχνολογία απλά και μόνον για να χρησιμοποιήσουν κάτι «καινούργιο». Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα φέτος στις Κάννες ήταν οι καλύτερες εκείνες καμπάνιες που χρησιμοποιούν τεχνολογία σχετική με το insight του μηνύματος.

• Η ποικιλομορφία έχει νόημα στην επικοινωνία:
Όπως ανέφερε ο Marc Pritchard, «οι μέρες του γενικού κοινού και του γενικού marketing έχουν παρέλθει κι αυτό είναι καλό. Οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν τους εαυτούς τους και να βλέπουν brands με άποψη. Έτσι επιτυγχάνεται η σύνδεση». Τόνισε επίσης ότι εάν δεν κάνεις multicultural marketing, απλά δεν κάνεις marketing, ειδικά βέβαια σε μια χώρα όπως η Αμερική.

• Η ποικιλομορφία έχει νόημα για τον οργανισμό:
Η διασφάλιση της ποικιλομορφίας εσωτερικά στον οργανισμό δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά σε μια εποχή που τα data και το digital αλλάζουν τους ρόλους στο τμήμα marketing και τις ικανότητες που απαιτούνται για την επιτυχή κατανόηση του πως data, τεχνολογία και marketing οδηγούν σε επιχειρηματικά αποτελέσματα. Υπάρχουν δύο διαφορετικά πεδία με τα οποία οι εταιρείες πρέπει να ασχοληθούν: Η ποικιλία των ικανοτήτων και η διασφάλιση ότι η ομάδα αντανακλά πράγματι το στοχευόμενο κοινό.

• Τίποτε δεν έχει νόημα χωρίς εμπιστοσύνη:
Οι marketers μιλούν συχνά για το χτίσιμο «brand love». Αλλά για να αγαπήσουν οι άνθρωποι τις μάρκες, πρέπει πρώτα τα brands να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ανθρώπων. Για να γίνει αυτό, οι μάρκες οφείλουν να πείσουν τους ανθρώπους ότι είναι αυθεντικές και ειλικρινείς σε όσα λένε. Διαφορετικά, οι άνθρωποι όχι μόνον θα αγνοήσουν τα μηνύματα, αλλά και θα αποφύγουν συνειδητά τα εν λόγω brands.

Η πλήρης μελέτη της MediaCom, η οποία περιλαμβάνει επίσης ενδεικτικά case studies από τις Κάννες που υποστηρίζουν τις παραπάνω τάσεις, είναι διαθέσιμη στο www.mediacom.com.