Marketing Week - Αντώνης Πασσάς, Publicis One: «Βλέπω την επικοινωνία μέσα από τη λογική του orchestration»

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Αντώνης Πασσάς, Publicis One: «Βλέπω την επικοινωνία μέσα από τη λογική του orchestration»

4 Ιουλίου 2018 | 09:38 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Νέα καθήκοντα, νέα γραφεία, νέα λανσαρίσματα. Οι αφορμές πολλές για μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη με τον CEO της Publicis One Ελλάδας και ΝΑ Ευρώπης, Αντώνη Πασσά, οδηγώντας μας σε μια ουσιαστική συζήτηση για το μέλλον της επικοινωνίας, αλλά και του ρόλου των διαφημιστών στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται μπροστά.

Από τον Ιούνιο του 2015 όταν ο Αντώνης Πασσάς ανέλαβε τη διοίκηση συνολικά του Ομίλου Publicis στην Ελλάδα, μετά από 12 χρόνια στο τιμόνι της ZenithOptimedia, μεσολάβησαν πολλά. Ο ίδιος ανέλαβε νέα, διευρυμένα διεθνή καθήκοντα, με την ευθύνη του cluster των χωρών ΝΑ Ευρώπης. Η Ελλάδα, υιοθέτησε πρώτη το νέο μοντέλο «Power of One» που ανέπτυξε ο όμιλος διεθνώς, ενώ, πιο πρόσφατα, η εταιρεία στην Ελλάδα μετακόμισε σε νέα γραφεία, λάνσαρε νέα εταιρικά σχήματα όπως το media agency Blue 449 και νέα functions, όπως unit Δημοσίων Σχέσεων. Πρόκειται για μια πορεία εξαιρετικά δραστήρια, που σίγουρα συνεπάγεται πολλές αλλαγές. Αποκορύφωμα, το πρόσφατο λανσάρισμα της πλατφόρμας Marcel στο Παρίσι, αλλά και η αποχή του Ομίλου από το Φεστιβάλ των Καννών…

MW: Προφανώς, ο νέος, διευρυμένος ρόλος σας στο πλαίσιο του Ομίλου Publicis έρχεται ως αναγνώριση της επιτυχημένης προσπάθειας που έγινε με την εταιρεία στην Ελλάδα. Ποια είναι τα βασικά σημεία της πορείας αυτής;
Αντώνη Πασσάς:
Οι επιτυχίες που έχουν σημειωθεί στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Νομίζω κυρίως αναγνωρίστηκε η αναπτυξιακή μας πορεία εν μέσω κρίσης, αρχής γενομένης από την εποχή που είχα ακόμη τη διοίκηση της Zenith, η οποία είχε σταθερή ανάπτυξη. Ορμώμενοι από αυτό, οι ξένοι είδαν ότι εδώ υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας την οποία θέλησαν να μεταλαμπαδεύσουν στο ευρύτερο σύστημα.

Στα τέλη του 2016 είχαμε μιλήσει για την εφαρμογή του νέου μοντέλου «Power of One» και είχατε τονίσει τον ξεχωριστό ρόλο της Ελλάδας σε αυτό το πλαίσιο. Ποια είναι η κομβική θέση της Ελλάδας στο χάρτη του Ομίλου Publicis;
Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που κλήθηκε να εφαρμόσει το νέο μοντέλο «Power of One», άρα είχαμε ένα προβάδισμα. Παράλληλα όμως, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα στην ενσωμάτωση και εφαρμογή του μοντέλου. Περάσαμε στη λογική ενιαίου management, PNL, business plan και πλέον έχουμε ένα ΑΦΜ και ένα location. Η μετάβαση στα νέα γραφεία βοήθησε ώστε να έχουμε καλύτερη διάταξη, που ευνοεί τη λειτουργία του μοντέλου. Αυτές ήταν οι δομικές αλλαγές. Η μεγαλύτερη όμως δυσκολία είναι η αλλαγή κουλτούρας, η λειτουργία του νέου μοντέλου μέσα στην καθημερινότητα που απαιτεί αλλαγή στον τρόπο σκέψης. Έπρεπε λοιπόν να βγούμε από τα σιλό των disciplines και να περάσουμε στη λογική του orchestration. Η επικοινωνία είναι ενορχήστρωση, σύνθεση διαφορετικών πραγμάτων. Νομίζω λοιπόν ότι πετύχαμε να προχωρήσουμε γρήγορα τόσο στις δομικές αλλαγές, όσο και στο κομμάτι της αλλαγής κουλτούρας.

Ο τελευταίος χρόνος ήταν πολύ δραστήριος για την Publicis. Νέα γραφεία, νέα εταιρικά σχήματα όπως το media agency Blue 449, νέα functions όπως το unit Δημοσίων Σχέσεων. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πλάνο ανάπτυξης;
Η υλοποίηση του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Έχουμε φιλοδοξίες, στόχους και όραμα για ακόμη περισσότερα πράγματα και άρα ναι, θα δείτε από εμάς στο άμεσο μέλλον νέες κινήσεις, πάντα στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών και του μοντέλου στο οποίο πιστεύουμε.

Ενδεικτικά για την πορεία των νέων εγχειρημάτων της Publicis στην Ελλάδα, ποια είναι μέχρι στιγμής η πορεία του νέου media agency, της Blue 449;
Το εγχείρημα της Blue θεωρώ ότι είναι άκρως επιτυχημένο. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρεία απέκτησε αξιοζήλευτο πελατολόγιο. Αποτελεί απόδειξη ότι ειδικά σε περιόδους κρίσης δεν πρέπει κανείς να υποκύπτει στη φυσική ροπή της στασιμότητας, αλλά να χτυπάει το πόδια του ακόμη πιο γρήγορα. Πάντα υπάρχουν ανάγκες και ευκαιρίες, αρκεί κανείς να τις δει, να τις μελετήσει και να τις στοχεύσει σωστά.

Σε ποιες υπηρεσίες είδατε μεγαλύτερη κινητικότητα τα τελευταία χρόνια;
Με μεγάλη διαφορά, το κομμάτι του digital. Είτε μιλάμε για media, είτε για concept και δημιουργικό. Είναι σίγουρα αυτό που θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την αγορά με ανάπτυξη. Ωστόσο, πρέπει να μιλάμε πλέον για digital καλά συνδυασμένο με τη λογική της δημιουργικότητας και των data. Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Εμείς, το αποκαλούμε «the alchemy of creativity, technology & data». Αν μπορεί κανείς να χειριστεί καλά αυτά τα τρία πράγματα, μπορεί να παράγει χρυσό, σαν ένας καλός αλχημιστής.

Αυτό το concept μπορεί να απαντήσει και στις εντεινόμενες ανησυχίες που έχουν σήμερα οι διαφημιζόμενοι σε σχέση με το digital, όπως ad blocking, ad fraud, media quality κ.λπ;
Απόλυτα. Η μαγική συνταγή και η ρίζα της επιτυχίας είναι να έχεις αληθινά εντυπωσιακή επικοινωνία, που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα «καταναλωθεί». Την εποχή που άρχισε να αναπτύσσεται το digital, όλοι έλεγαν ότι τα offline μέσα έχουν την «κακή» λογική του push, ενώ το digital φέρνει την «καλή» λογική του pull. Σήμερα, βλέπουμε ότι και το digital μπορεί να διολισθήσει στη «κακή» λογική του push. Σημασία λοιπόν έχει το μήνυμα και η δημιουργικότητα, σε συνδυασμό με την τεχνολογία και τα εργαλεία.

Από τα νέα σας καθήκοντα, που σας φέρνουν σε επαφή με νέες κουλτούρες, χώρες και αγορές, τι είναι αυτό που φέρνετε πίσω στην Ελλάδα; Είναι μια εμπειρία που εμπλουτίζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπετε τα πράγματα εδώ;
Έχουν περάσει περίπου τρεις μήνες που ασκώ αυτά τα νέα καθήκοντα. Πρέπει να πω ότι η εμπειρία μέχρι τώρα είναι εξαιρετική και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος. Πρόκειται για μια θέση που μου προσφέρει κάτι μαγικό, αυτό που αποκαλώ «helicopter view». Είναι ένας ρόλος πολύ διδακτικός, που μου δίνει τη δυνατότητα του «cross fertilization». Είναι σαν το ρόλο της μέλισσας, που πάει από λουλούδι σε λουλούδι και μεταφέρει γύρη, δημιουργώντας κάτι καλύτερο. Κατά συνέπεια, ναι, η εμπειρία είναι συναρπαστική και μου επιτρέπει να βρίσκω εξαιρετικά στοιχεία σε κάθε χώρα, τα οποία μπορώ να εισάγω και να εξάγω στην κάθε χώρα αντίστοιχα, άρα και στην Ελλάδα.

Είχατε μιλήσει πέρυσι ως Πρόεδρος του συνεδρίου IMC ’17, για την αναγκαιότητα της τοποθέτησης του digital στον πυρήνα των επιχειρήσεων. Θεωρείτε ότι η ανάγκη αυτή είναι ακόμη πρωτεύουσα;
Το transformation δεν έχει να κάνει μόνον με την digital επικοινωνία, αλλά συνολικά με το μοντέλο λειτουργίας μιας επιχείρησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Philip Morris, η οποία αντιλήφθηκε τις αλλαγές στα ζητούμενα των καταναλωτών και άλλαξε εντελώς το επιχειρηματικό της μοντέλο. Είναι η λογική του Uber, ή του AirBnB, που έφερε τρομερό disruption στην αγορά της φιλοξενίας. Μελλοντικά μπορεί να δούμε ίσως να καταρρέει το μοντέλο των ταχυμεταφορών, λόγω της εξέλιξης του 3D printing.
Όλα τα παραδοσιακά μοντέλα αμφισβητούνται σήμερα. Κι εμείς, ως εταιρείες επικοινωνίας, θα πρέπει επίσης να επανεφεύρουμε τον δικό μας ρόλο.

Από τον Ιούνιο του 2015 όταν ο Αντώνης Πασσάς ανέλαβε τη διοίκηση συνολικά του Ομίλου Publicis στην Ελλάδα, μετά από 12 χρόνια στο τιμόνι της ZenithOptimedia, μεσολάβησαν πολλά. Ο ίδιος ανέλαβε νέα, διευρυμένα διεθνή καθήκοντα, με την ευθύνη του cluster των χωρών ΝΑ Ευρώπης. Η Ελλάδα, υιοθέτησε πρώτη το νέο μοντέλο «Power of One» που ανέπτυξε ο όμιλος διεθνώς, ενώ, πιο πρόσφατα, η εταιρεία στην Ελλάδα μετακόμισε σε νέα γραφεία, λάνσαρε νέα εταιρικά σχήματα όπως το media agency Blue 449 και νέα functions, όπως unit Δημοσίων Σχέσεων. Πρόκειται για μια πορεία εξαιρετικά δραστήρια, που σίγουρα συνεπάγεται πολλές αλλαγές. Αποκορύφωμα, το πρόσφατο λανσάρισμα της πλατφόρμας Marcel στο Παρίσι, αλλά και η αποχή του Ομίλου από το Φεστιβάλ των Καννών…

MW: Προφανώς, ο νέος, διευρυμένος ρόλος σας στο πλαίσιο του Ομίλου Publicis έρχεται ως αναγνώριση της επιτυχημένης προσπάθειας που έγινε με την εταιρεία στην Ελλάδα. Ποια είναι τα βασικά σημεία της πορείας αυτής;
Αντώνη Πασσάς:
Οι επιτυχίες που έχουν σημειωθεί στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Νομίζω κυρίως αναγνωρίστηκε η αναπτυξιακή μας πορεία εν μέσω κρίσης, αρχής γενομένης από την εποχή που είχα ακόμη τη διοίκηση της Zenith, η οποία είχε σταθερή ανάπτυξη. Ορμώμενοι από αυτό, οι ξένοι είδαν ότι εδώ υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας την οποία θέλησαν να μεταλαμπαδεύσουν στο ευρύτερο σύστημα.

Στα τέλη του 2016 είχαμε μιλήσει για την εφαρμογή του νέου μοντέλου «Power of One» και είχατε τονίσει τον ξεχωριστό ρόλο της Ελλάδας σε αυτό το πλαίσιο. Ποια είναι η κομβική θέση της Ελλάδας στο χάρτη του Ομίλου Publicis;
Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που κλήθηκε να εφαρμόσει το νέο μοντέλο «Power of One», άρα είχαμε ένα προβάδισμα. Παράλληλα όμως, κινηθήκαμε πολύ γρήγορα στην ενσωμάτωση και εφαρμογή του μοντέλου. Περάσαμε στη λογική ενιαίου management, PNL, business plan και πλέον έχουμε ένα ΑΦΜ και ένα location. Η μετάβαση στα νέα γραφεία βοήθησε ώστε να έχουμε καλύτερη διάταξη, που ευνοεί τη λειτουργία του μοντέλου. Αυτές ήταν οι δομικές αλλαγές. Η μεγαλύτερη όμως δυσκολία είναι η αλλαγή κουλτούρας, η λειτουργία του νέου μοντέλου μέσα στην καθημερινότητα που απαιτεί αλλαγή στον τρόπο σκέψης. Έπρεπε λοιπόν να βγούμε από τα σιλό των disciplines και να περάσουμε στη λογική του orchestration. Η επικοινωνία είναι ενορχήστρωση, σύνθεση διαφορετικών πραγμάτων. Νομίζω λοιπόν ότι πετύχαμε να προχωρήσουμε γρήγορα τόσο στις δομικές αλλαγές, όσο και στο κομμάτι της αλλαγής κουλτούρας.

Ο τελευταίος χρόνος ήταν πολύ δραστήριος για την Publicis. Νέα γραφεία, νέα εταιρικά σχήματα όπως το media agency Blue 449, νέα functions όπως το unit Δημοσίων Σχέσεων. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πλάνο ανάπτυξης;
Η υλοποίηση του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Έχουμε φιλοδοξίες, στόχους και όραμα για ακόμη περισσότερα πράγματα και άρα ναι, θα δείτε από εμάς στο άμεσο μέλλον νέες κινήσεις, πάντα στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών και του μοντέλου στο οποίο πιστεύουμε.

Ενδεικτικά για την πορεία των νέων εγχειρημάτων της Publicis στην Ελλάδα, ποια είναι μέχρι στιγμής η πορεία του νέου media agency, της Blue 449;
Το εγχείρημα της Blue θεωρώ ότι είναι άκρως επιτυχημένο. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρεία απέκτησε αξιοζήλευτο πελατολόγιο. Αποτελεί απόδειξη ότι ειδικά σε περιόδους κρίσης δεν πρέπει κανείς να υποκύπτει στη φυσική ροπή της στασιμότητας, αλλά να χτυπάει το πόδια του ακόμη πιο γρήγορα. Πάντα υπάρχουν ανάγκες και ευκαιρίες, αρκεί κανείς να τις δει, να τις μελετήσει και να τις στοχεύσει σωστά.

Σε ποιες υπηρεσίες είδατε μεγαλύτερη κινητικότητα τα τελευταία χρόνια;
Με μεγάλη διαφορά, το κομμάτι του digital. Είτε μιλάμε για media, είτε για concept και δημιουργικό. Είναι σίγουρα αυτό που θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την αγορά με ανάπτυξη. Ωστόσο, πρέπει να μιλάμε πλέον για digital καλά συνδυασμένο με τη λογική της δημιουργικότητας και των data. Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Εμείς, το αποκαλούμε «the alchemy of creativity, technology & data». Αν μπορεί κανείς να χειριστεί καλά αυτά τα τρία πράγματα, μπορεί να παράγει χρυσό, σαν ένας καλός αλχημιστής.

Αυτό το concept μπορεί να απαντήσει και στις εντεινόμενες ανησυχίες που έχουν σήμερα οι διαφημιζόμενοι σε σχέση με το digital, όπως ad blocking, ad fraud, media quality κ.λπ;
Απόλυτα. Η μαγική συνταγή και η ρίζα της επιτυχίας είναι να έχεις αληθινά εντυπωσιακή επικοινωνία, που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα «καταναλωθεί». Την εποχή που άρχισε να αναπτύσσεται το digital, όλοι έλεγαν ότι τα offline μέσα έχουν την «κακή» λογική του push, ενώ το digital φέρνει την «καλή» λογική του pull. Σήμερα, βλέπουμε ότι και το digital μπορεί να διολισθήσει στη «κακή» λογική του push. Σημασία λοιπόν έχει το μήνυμα και η δημιουργικότητα, σε συνδυασμό με την τεχνολογία και τα εργαλεία.

Από τα νέα σας καθήκοντα, που σας φέρνουν σε επαφή με νέες κουλτούρες, χώρες και αγορές, τι είναι αυτό που φέρνετε πίσω στην Ελλάδα; Είναι μια εμπειρία που εμπλουτίζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπετε τα πράγματα εδώ;
Έχουν περάσει περίπου τρεις μήνες που ασκώ αυτά τα νέα καθήκοντα. Πρέπει να πω ότι η εμπειρία μέχρι τώρα είναι εξαιρετική και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος. Πρόκειται για μια θέση που μου προσφέρει κάτι μαγικό, αυτό που αποκαλώ «helicopter view». Είναι ένας ρόλος πολύ διδακτικός, που μου δίνει τη δυνατότητα του «cross fertilization». Είναι σαν το ρόλο της μέλισσας, που πάει από λουλούδι σε λουλούδι και μεταφέρει γύρη, δημιουργώντας κάτι καλύτερο. Κατά συνέπεια, ναι, η εμπειρία είναι συναρπαστική και μου επιτρέπει να βρίσκω εξαιρετικά στοιχεία σε κάθε χώρα, τα οποία μπορώ να εισάγω και να εξάγω στην κάθε χώρα αντίστοιχα, άρα και στην Ελλάδα.

Είχατε μιλήσει πέρυσι ως Πρόεδρος του συνεδρίου IMC ’17, για την αναγκαιότητα της τοποθέτησης του digital στον πυρήνα των επιχειρήσεων. Θεωρείτε ότι η ανάγκη αυτή είναι ακόμη πρωτεύουσα;
Το transformation δεν έχει να κάνει μόνον με την digital επικοινωνία, αλλά συνολικά με το μοντέλο λειτουργίας μιας επιχείρησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Philip Morris, η οποία αντιλήφθηκε τις αλλαγές στα ζητούμενα των καταναλωτών και άλλαξε εντελώς το επιχειρηματικό της μοντέλο. Είναι η λογική του Uber, ή του AirBnB, που έφερε τρομερό disruption στην αγορά της φιλοξενίας. Μελλοντικά μπορεί να δούμε ίσως να καταρρέει το μοντέλο των ταχυμεταφορών, λόγω της εξέλιξης του 3D printing.
Όλα τα παραδοσιακά μοντέλα αμφισβητούνται σήμερα. Κι εμείς, ως εταιρείες επικοινωνίας, θα πρέπει επίσης να επανεφεύρουμε τον δικό μας ρόλο.


Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι οφείλουν να μετασχηματιστούν σήμερα οι εταιρείες επικοινωνίας;
Νομίζω ότι σε αυτή την εποχή του transformation στην οποία οι πελάτες μας καλούνται να προσαρμοστούν, οφείλουμε να είμαστε πιο κοντά τους, με έναν ευρύτερο συμβουλευτικό ρόλο. Οφείλουμε να συνδυάσουμε τις μοναδικές μας ικανότητες και την εμπειρία που έχουμε, ως communication partners, με το business design και sales driven λογικές και να εξελιχθούμε σε transformation partners. Σε κάθε περίπτωση, οι κλασικές υπηρεσίες επικοινωνίας συμπιέζονται όλο και περισσότερο και είναι απαραίτητο να αναζητήσουμε το μέλλον.

Έχουμε μιλήσει πολύ για τεχνολογία και τεχνικές δυνατότητες. Ποιος είναι σήμερα ο ρόλος του ανθρώπινου ταλέντου και δυναμικού;
Οι διαφημιστικές είναι οι άνθρωποι. Στον πυρήνα των υπηρεσιών μας, βρίσκεται το ταλέντο των ανθρώπων. Σήμερα, πρέπει κανείς να μπορεί να αντλεί γνώση, εμπειρία, έμπνευση και ταλέντο από διαφορετικές πηγές και ανθρώπους. Συνήθως, οι πιο δυνατές ιδέες για κάθε κλάδο, προέρχονται από άλλους κλάδους. Όλο και περισσότερο λοιπόν βλέπουμε η στελέχωση να γίνεται από διαφορετικούς κλάδους (consulting, τεχνολογία, βιο-στατιστική κ.α.), με σκοπό τον συγκερασμό δυνατοτήτων, ταλέντων και ιδεών. Αυτή, είναι η μαγεία της δημιουργικότητας, η δυνατότητα να συνθέτεις διαφορετικά πράγματα.

Δύο θέματα με τα οποία ο Όμιλος Publicis απασχόλησε τελευταία την επικαιρότητα, ήταν το λανσάρισμα της πλατφόρμας Marcel και η αποχή από τα βραβεία δημιουργικότητας. Ποια είναι η σχέση ανάμεσα σε αυτά τα δύο;
Ο Όμιλος αναγνωρίζει σήμερα ότι τίποτα δεν υπάρχει χωρίς τους ανθρώπους, τα ταλέντα. Οι άνθρωποι παράγουν την υπεραξία, για κάθε μάρκα του ομίλου. Παράλληλα, υπάρχει μια τεχνολογία συνδεσιμότητας που εξελίσσεται. Αυτά τα δύο στοιχεία, οφείλουμε να τα δούμε συνδυαστικά και να αναρωτηθούμε πως μπορούμε να εξελιχθούμε. Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρόεδρος και CEO του Publicis Groupe, Arthur Sadoun, έλαβε την απόφαση της αποχής του Ομίλου από τα βραβεία για ένα χρόνο, με σκοπό τα χρήματα αυτά να επενδυθούν σε κάτι που θα μας φανεί εξαιρετικά χρήσιμο, στο δρόμο του δικού μας transformation από μία εταιρεία holding, σε μια communication platform εταιρεία. Πάνω σε αυτή τη λογική, γεννήθηκε η πλατφόρμα Marcel.

Στο unboxing της πλατφόρμας Marcel στο Παρίσι, αναφέρθηκε ότι στόχος της είναι να «μεταμορφώσει» τον οργανισμό, δημιουργώντας το πρώτο διασυνοριακό και ενοποιημένο εργατικό δυναμικό, αποτελούμενο από 80.000 υπαλλήλους διεθνώς. Πως ακριβώς λειτουργεί αυτό, και ποια πλεονεκτήματα προσφέρει;
Η λογική του Marcel είναι η αξιοποίηση, με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του machine learning, του ταλέντου, των ιδεών και εμπειριών που βρίσκονται σε κάθε γραφείο της Publicis ανά τον κόσμο. Είναι η ενδυνάμωση της τοπικής προσπάθειας και η γονιμοποίησή της με παραπάνω σκέψη και γνώση απ’ έξω. Στο παρελθόν, ο καθένας μας προσπαθούσε να βρει αυτό το μονοπάτι μόνος του, έχοντας ακούσει για κάτι που είχε κάνει ένα άλλο γραφείο μας σε κάποιο μέρος του κόσμου και αναζητώντας τη γνώση αυτή μέσω e-mail, τηλεφώνου κ.λπ. Αυτό το απλό, σήμερα γίνεται με τη βοήθεια του Artificial Intelligence. Και η εξέλιξη που φέρνει είναι πράγματι εντυπωσιακή.

Το Marcel μας δίνει τη δυνατότητα να εισάγουμε αλλά και να εξάγουμε ένα επίπεδο γνώσης που προηγούμενα ήταν αδιανόητο να γίνει. Μέσα από πολλά φίλτρα και δυνατότητες, μπορείς να βρεις αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι, με μεγάλη ταχύτητα. Ένα παράδειγμα που αναφέρθηκε στο Παρίσι για τον τρόπο που το Marcel επιδρά στο αποτέλεσμα, ήταν για ένα δίδυμο δημιουργικών στη Μαδρίτη, το οποίο γέννησε και δάνεισε τη βασική ιδέα καμπάνιας των WalMart στην Αμερική, χωρίς να υπάρχουν καν WalMart στην Ισπανία! Γίνεται εμφανές πόσο πιο connected είμαστε πλέον ως σύστημα και πόσα πλεονεκτήματα προκύπτουν. Τον όμιλο και τις εταιρείες του, τις κάνουν οι άνθρωποι. Εάν μπορείς να συντονίσεις και να φέρεις πιο κοντά τους ανθρώπους αυτούς, τότε μάλλον έχεις καταφέρει κάτι παραπάνω.

ΤΑ CHALLENGES ΤΟΥ DIGITAL ΣΗΜΕΡΑ
Εξέλιξη του ΑΙ:
Θα αναπτυχθεί ραγδαία και θα μπει πολύ περισσότερο στη ζωή μας, όπως οι υπηρεσίες φωνής.
Data driven creativity: Ο τεράστιος πλούτος δεδομένων που μέχρι σήμερα δημιουργούσε «χωματερές δεδομένων», περνά στη λογική της αξιοποίησης και της δημιουργίας data driven δημιουργικών. Σε επίπεδο μιντιακού σχεδιασμού, περνάμε στη λογική των personalized experiences at scale.
Αυτά τα δύο, καλά παντρεμένα, μας οδηγούν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Marketing Week (T. 1542)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778