Marketing Week - 25 χρόνια Κάννες…

Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

25 χρόνια Κάννες…

7 Ιουλίου 2017 | 10:08 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Trends,Φεστιβάλ / Βραβεία

Μία… επική γροθιά, από έναν στρατιώτη της βρετανικής βασιλικής φρουράς σε μια κοπέλα, ήταν το story που είχε χαρίσει στην ελληνική διαφήμιση το first-ever λιοντάρι της για τηλεοπτικό σποτ στο Φεστιβάλ Διαφήμισης των Καννών.

Ήταν ένας Χάλκινος λέοντας, που κέρδισε η πάλαι ποτέ διαφημιστική Αλέκτωρ, για τον διαφημιζόμενο Γιώτης και τα σοκολατάκια Mad. (Τα οποία η κοπέλα της εν λόγω διαφήμισης έτρωγε προκλητικά αν θυμάστε μπροστά στον φρουρό, για να εισπράξει την αναπάντεχη «επίθεσή» του). Όλα αυτά εν έτη 1998, οπότε οι νεότεροι στο επάγγελμα σίγουρα δεν θα θυμάστε κάτι. Για μένα, ήταν το πρώτο πράγμα που άκουσα όταν ξεκίνησα να δουλεύω στο ρεπορτάζ του marketing και της διαφήμισης και να καλύπτω το Φεστιβάλ των Καννών, κάπου εκεί στις αρχές του 2000.

Ήταν αυτή η πρώτη ελληνική διάκριση στο μεγαλύτερο Φεστιβάλ διαφήμισης στον κόσμο; Όχι βέβαια. Είχε προηγηθεί το 1992 η χρυσή διάκριση της Adel Saatchi & Saatchi στη «μήτρα» της διαφημιστικής δημιουργικότητας, την καταχώριση, με την «Κρεατομηχανή» του Silk Cut. Αυτή η καταχώριση, ήταν και το μοναδικό χρυσό λιοντάρι με ελληνική υπογραφή, μέχρι σήμερα. Πριν λίγες μέρες, η OgilvyOne έφερε στην Ελλάδα το 2ο χρυσό λιοντάρι στην ιστορία της ελληνικής διαφήμισης, με «συνεργό» της τη σοκολάτα Lacta της Mondelez.

Τι έγινε όμως στο μεσοδιάστημα αυτών των 25 χρόνων που χωρίζουν τα δυο ελληνικά χρυσά λιονταράκια; Εκτός από το Silk Cut της Adel και τα Mad της Αλέκτωρ, το επόμενο βραβείο ήρθε το 2004, με Χάλκινο λέοντα στη διαφημιστική Fortune για το έργο της «Sideboard» του Υπουργείου Μεταφορών, στην κατηγορία Public Health & Safety των Films. Ήταν εκείνη η ταινία για την ευαισθητοποίηση των μοτοσικλετιστών στη χρήση κράνους, με τον άνθρωπο που χτυπά το κεφάλι του σε ένα ανοιχτό ντουλάπι της κουζίνας του…

Τη «σιωπή» των 9 χρόνων που ακολούθησε, έσπασε το 2013 η OgilvyOne, με δύο ασημένια λοντάρια και ένα χάλκινο, για την καμπάνια «Love in the End» της Lacta. Τρία χρόνια μετά, OgilvyOne και Lacta φέρνουν ακόμη ένα ασημένιο βραβείο με την καμπάνια «Αγάπα σαν να μην υπάρχει αύριο», και κάπως έτσι φθάνουμε στο σήμερα και στη χρυσή και ασημένια διάκριση των OgilvyOne και Lacta με την καμπάνια «Από την Αρχή». Απολογισμός: Σε διάστημα 25 χρόνων, η ελληνική διαφήμιση έχει αποσπάσει 9 βραβεία: 2 χρυσά, 4 ασημένια και 3 χάλκινα. Πολλά ή λίγα, το αφήνουμε στην κρίση σας. Η στήλη κάνει απλά την απαραίτητη αναδρομή, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι…

Marketing Week (T. 1517)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778