Marketing Week - Effie Hellas 2016: Επιβράβευση για την αποτελεσματικότητα στην επικοινωνία

Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Effie Hellas 2016: Επιβράβευση για την αποτελεσματικότητα στην επικοινωνία

11 Ιανουαρίου 2017 | 12:51 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Φεστιβάλ / Βραβεία

Σε μία ξεχωριστή τελετή, απονεμήθηκαν στις 14 Δεκεμβρίου 2016 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, τα βραβεία στις 17 πιο αποτελεσματικές καμπάνιες επικοινωνίας των τελευταίων δύο ετών, στο πλαίσιο των Effie Hellas 2016. Όπως ανέφερε στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Νίκος Σύμπουρας, «Τα Effie είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες των βραβείων, δημιουργούν πρότυπα και πάνε μπροστά την αγορά».

Στα βραβεία Effie Hellas του 2016, απονεμήθηκαν συνολικά 17 βραβεία, 1 Grand Effie και 3 ειδικές διακρίσεις. Μεγάλοι νικητές της βραδιάς ήταν οι εταιρείες McCann Worldgroup και ActionAid Hellas όπου και κέρδισαν το Grand Effie για την καμπάνια «Στάση». H McCann Worldgroup κέρδισε επίσης και την ειδική διάκριση Agency of the Year ενώ η Mondelez International ανακηρύχθηκε Client of the Year για δεύτερη συνεχή χρονιά. Τέλος, τη νέα ειδική διάκριση Brand of the Year κέρδισε η ActionAid. Στους μεγάλους νικητές συγκαταλέγεται και η OgilvyOne Worldwide Athens, η οποία απέσπασε δύο Gold και δύο Silver. Στους «χρυσούς» νικητές συναντάμε επίσης τις Grey Athens, Frank & Fame, Bold Ogilvy και Tempo OMD, με Silver διακρίθηκαν οι εταιρείες 4 Wise Monkeys, J. Walter Thompson Athens, Soho Square, Asset Ogilvy/Bold Ogilvy και με Bronze η Pollen. Σε επίπεδο διαφημιζόμενων -πέραν του Client και Brand of the Year- μέσα από τα βραβεία αναδείχθηκαν επίσης εταιρείες όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, P&G, Coca-Cola 3E, Aegean Airlines, Vodafone, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης, Δωδώνη, ΟΤΕ, Wind και ΟΠΑΠ.

Tα νέα καταναλωτικά πρότυπα
Στις καινοτομίες του θεσμού των Effie Hellas 2016 συγκαταλέγεται η θέσπιση μεγάλης έρευνας, της μεγαλύτερης εκ μέρους κλαδικού φορέα για την καταναλωτική συμπεριφορά στην Ελλάδα, η οποία θα πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια. H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία των εταιρειών QED, Abacus και Tempo OMD και τα βασικά insights παρουσίασε στο πλαίσιο της τελετής απονομής η Διευθύνουσα Σύμβουλος της QED, Χριστίνα Καράμπελα. Σύμφωνα με αυτά, κάθε ηλικιακή ομάδα έχει πλέον τις δικές της διαφορετικές απαιτήσεις, οι οποίες δημιουργούν νέα και διαφοροποιημένα ζητούμενα για τα brands. Η ίδια μοιράστηκε «key-insights», τονίζοντας ότι η «νέα κατανάλωση», αφορά κυρίως στην έννοια του διευρυμένου χρόνου, της ανταποδοτικότητας, της σύγκλισης των κοινωνικών διλημμάτων με τα brands και της νέας συνείδησης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι καταναλωτές σήμερα θέλουν μάρκες οι οποίες είναι λειτουργικές όχι μόνον στο καταναλωτικό επίπεδο, αλλά και στο κοινωνικό.

Χωρίς υπερβάσεις τα brands απαξιώνονται
Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΣΔΕ: «Τα βραβεία Effie αναγνωρίζονται από τους διαφημιζόμενους σε όλο τον κόσμο ως κορυφαίος θεσμός βραβείων στο χώρο του marketing & της επικοινωνίας. Γιατί επιβραβεύουν εκείνους από το marketing και τα agencies που συνεργάστηκαν για να γεννηθεί και να εγκριθεί μια ιδέα που αποδεδειγμένα δούλεψε στον καταναλωτή. Τα Effie επιβραβεύουν τις «σχέσεις» διαφημιζόμενου-διαφημιστή και μάρκας-καταναλωτή. Η «σχέση» μεταξύ τους και αναμεταξύ τους είναι αλληλένδετη με τα αποτελέσματα. Οι πρώτοι σχεδιάζουν καμπάνιες για τους δεύτερους. Αν η «σχέση» τους είναι δυνατή, σχεδιάζουν καμπάνιες που με τη σειρά τους δυναμώνουν τη «σχέση» των brands με τον καταναλωτή. Χωρίς «σχέση», στην Ελλάδα της κρίσης και των μειωμένων budgets, στην Ελλάδα που τρώει τα παιδιά της, υπερβάσεις δε γίνονται. Και χωρίς υπερβάσεις, τα brands θα είχαν απαξιωθεί. Κάτι που όπως είδαμε σήμερα, παρακολουθώντας τις καμπάνιες που ξεχώρισαν, δεν ισχύει. Τα φετινά Effie σημείωσαν ρεκόρ συμμετοχών, ανανεώθηκαν, τίμησαν το brand of the year και πραγματοποίησαν μία σημαντική έρευνα με θέμα τον καταναλωτή. Και μας ενέπνευσαν να συνεχίσουμε την προσπάθεια να προσφέρουμε στους καταναλωτές εμπειρίες υψηλής ποιότητας, για να εξακολουθούν να θέλουν να έχουν «σχέση» με τα brands μας».

Μαγεία και Επιστήμη
Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος ΕΔΕΕ: «Η σχέση ανάμεσα στη διαφήμιση και τις πωλήσεις περνάει, όπως περνούσε  και θα περνάει πάντα, από ένα μαύρο κουτί. Μέσα στο μαύρο κουτί, κρύβεται η μαγεία της δημιουργικότητας. Δεν θα αποκωδικοποιήσουμε ποτέ τη δημιουργικότητα.  Όμως, η δημιουργικότητα και το ταλέντο, θέλουν κατεύθυνση. Θα φέρουν αποτελέσματα μόνον σε ένα περιβάλλον δομημένο, τακτοποιημένο, με σαφώς χαραγμένη στρατηγική, με όραμα που απαντά στις ανάγκες του καταναλωτή. Αυτά είναι που βραβεύουμε στα Effies: δουλειές της διαφήμισης από ανθρώπους που σκέπτονται λογικά αλλά έξω από το κουτί και κυρίως που φέρνουν αποτελέσματα. Με αποδείξεις».

Βραβεία που μας εμπνέουν
Νίκος Σύμπουρας, Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Effie Hellas 2016: «Τα Effie είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες των βραβείων στο χώρο του marketing και της επικοινωνίας. Όχι απλά γιατί είναι η πλέον αναγνωρισμένη διεθνώς διοργάνωση βραβείων. Αλλά γιατί δημιουργούν πρότυπα. Άνθρωποι και δουλειές που – όπως οι μεγάλοι αθλητές – φέρνουν κορυφαία αποτελέσματα και κυρίως μας μαθαίνουν, μας εμπνέουν, μας αλλάζουν, μας κάνουν καλύτερους και πάνε την αγορά μπροστά. Κι όλα αυτά σ’ ένα περιβάλλον με αβεβαιότητα και δυσκολίες μεγαλύτερες από ποτέ! Αυτό είναι τα Effie Hellas 2016».

Έμπνευση από ξεχωριστούς ανθρώπους
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι ομιλίες δύο ανθρώπων που δεν έχουν σχέση με το χώρο της εμπορικής επικοινωνίας, αλλά τα επιτεύγματά τους αποτελούν έμπνευση για όλους όσοι αγωνίζονται για να πετύχουν το καλύτερο μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Πρόκειται για τον χρυσό Παραολυμπιονίκη Γρηγόρη Πολυχρονίδη και την Αστροφυσικό, Δρ. Καλλιόπη Δασύρα. Οι ιστορίες τους ενέπνευσαν και συγκίνησαν το κοινό της βραδιάς, που τους επιβράβευσε με έντονο χειροκρότημα. Το ρόλο των παρουσιαστών της Τελετής Απονομής ανέλαβαν η Τζόση Βιτζηλαίου, PR Manager της Άμβυξ και ο Θανάσης Παπαθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Frank & Fame. Καθήκοντα απονεμητών ανέλαβαν μεταξύ άλλων οι Μ. Φραγκουλόπουλος (ΕΙΜ), Τ. Αργυρός (Huffpost Greece), Δ. Μαύρος (MRB Hellas), Ε. Μαυροειδή (Google), Α. Τσεϊμαζίδου (attp).

Η αποτελεσματική επικοινωνία με τη ματιά των νικητών
Ποια είναι όμως η σημασία που αποκτά η διάκριση στα βραβεία αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας για τις ίδιες τις εταιρείες και τους ανθρώπους πίσω από αυτές;
Που εντοπίζουν τα «συστατικά» της αποτελεσματικότητας;

«Η αποτελεσματικότητα δεν έρχεται τυχαία»
Η 2η συνεχόμενη διάκριση για εμάς στα Effies δίνει το ξεκάθαρο στίγμα μας στην αγορά ως μια εταιρεία που έχει στο επίκεντρό της, στην κουλτούρα της, την αποτελεσματικότητα. Και η αποτελεσματικότητα δεν έρχεται τυχαία: έρχεται με σχολαστική μελέτη, με χρήση των στρατηγικών εργαλείων και ερευνών του δικτύου της McCann, με ενεργοποίηση όλων των disciplines του group μας, με πολλή συζήτηση με τους πελάτες μας και πάνω απ’ όλα, με σωστή δημιουργικότητα. Αλλά και για την ομάδα διοίκησης της McCann, αυτή η διάκριση είναι ένα «μήνυμα»: Η δουλειά που κάνουμε εσωτερικά στην εταιρεία μας, οι αξίες που περνάμε στους συναδέλφους μας, το όραμα που μοιραζόμαστε, όλα αυτά είναι στην κατεύθυνση που πρέπει και φέρνουν αποτελέσματα! Είναι μεγάλη επιβράβευση για εμάς να βλέπουμε ότι με μόνο μας όπλο το προϊόν μας, έχουμε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κερδίσουμε την αναγνώριση της αγοράς και να περάσουμε μπροστά από τον ανταγωνισμό μας.
Χάρης Παριανός, CEO, McCann Athens

«Στο δρόμο του Data Driven Marketing»

Η διάκριση μας στα Effie Hellas 2016 ήρθε να επιστεγάσει την κατεύθυνση του Data Driven Marketing που στην Tempo OMD έχουμε υιοθετήσει, επενδύσει και υπηρετούμε με αφοσίωση τα τελευταία χρόνια. Ζούμε σε ένα κόσμο στον οποίο όλο και περισσότερο οι άνθρωποι, οι περιοχές, τα αγαθά και οι υπηρεσίες συνδέονται μεταξύ τους. Όσο οι συνδέσεις αυτές προχωρούν τόσο περισσότερα δεδομένα δημιουργούν. Εάν αυτά τα δεδομένα τα αξιοποιήσεις, τότε σου αποκαλύπτουν τι είναι αποτελεσματικό, τι λειτουργεί στο marketing και τι όχι. Έτσι, την επόμενη φορά είσαι σε θέση να σχεδιάσεις το πλάνο σου βασίζοντας τις επιλογές σου σε μετρήσιμα των analytics. Με τον τρόπο αυτό λειτούργησαν οι άνθρωποι του ΟΠΑΠ, συνεργαστήκαμε με εμπιστοσύνη και με διάθεση για ουσιαστικά αποτελέσματα. Και βέβαια τους ευχαριστούμε πολύ για την επιλογή τους. Γιατί η δουλειά αυτή, όχι μόνο απέδωσε καρπούς, αλλά προχώρησε πολύ περισσότερο. Έφτασε στο Gold Effie Award το οποίο απονεμήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε Media Agency. Εύχομαι και ελπίζω η βράβευση αυτή να αποτελέσει έμπνευση για συστηματική επένδυση στον χώρο των data.
Κώστας Χούντας, Strategy & Business Analytics Officer, Tempo OMD

«Συνεργάτες με κοινό στόχο»
Μια βράβευση σημαίνει «τα καταφέραμε». Καταφέραμε να αποτινάξουμε την πελατειακή σχέση από κοινού με τον πελάτη και να γίνουμε συνεργάτες με κοινό στόχο. Να βουτήξουμε στο μεγαλείο του brand, για να βρούμε την αλήθεια του. Να διαβάσουμε σωστά το κοινό, για να μιλήσουμε στους όρους του. Να παράξουμε ένα δημιουργικό έργο με νόημα και για το brand και για το κοινό. Να τολμήσουμε όχι απλά γιατί μπορούμε, αλλά γιατί πρέπει, για το καλό του brand. Να απαντήσουμε στους στόχους που σαν ομάδα είχαμε θέσει ως ορισμό της επιτυχίας. Αυτή είναι για εμάς η σημασία ενός βραβείου αποτελεσματικότητας, μια έμπρακτη δικαίωση ότι κάναμε καλά την δουλειά μας ως επαγγελματίες της επικοινωνίας, απαντώντας με επιτυχία στις προκλήσεις ενός brand που μας εμπιστεύτηκε την ευημερία του.
Γεωργία Μαντίδου, New Business & Planning Director, Frank & Fame

«Η ομαδικότητα πραγματώνει τις μεγάλες ιδέες»
Σε μια εποχή κοινωνικών αλλαγών, οι εταιρείες και τα προϊόντα οφείλουν να υπερβαίνουν την καθαρά προϊοντική/εμπορική τους διάσταση και να αποκτούν ένα μεγαλύτερο κοινωνικό ρόλο και αποστολή. Αυτό είναι κάτι που όχι μόνο το περιμένουν οι καταναλωτές αλλά όταν συμβαίνει είναι έτοιμοι να το επιβραβεύσουν έμπρακτα. Η ενέργεια «Χάρισε δύναμη» του Pantene από την P&G, την ΑΒ Βασιλόπουλος και το Άλμα Ζωής έκανε αυτή την υπέρβαση έχοντας όλα τα συστατικά για να πετύχει και να φέρει αποτελέσματα: Ένα θέμα με μεγάλη απήχηση, όπως αυτό του καρκίνου το οποίο δημιουργεί συναισθηματική εμπλοκή και αφορά πολλούς συνανθρώπους μας. Μια ιδέα που βασίζεται σε ένα αληθινό insight, τη δύναμη που χρειάζονται αυτοί οι άνθρωποι για να ξεπεράσουν το πρόβλημά τους. Ένα call to action που μπορεί να πραγματοποιηθεί εύκολα και απαντά στην καρδιά αυτού του insight. Σε επίπεδο εκτέλεσης, τον συνδυασμό και χρήση διαφορετικών Μέσων, από την atl επικοινωνία και τις PR ενέργειες μέχρι τη χρήση endorsers, τα social media και τις ενέργειες στα καταστήματα προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι διαφορετικοί στόχοι σε βάθος χρόνου. Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα χωρίς την τόλμη του πελάτη και το ιδιαίτερο πνεύμα ομαδικότητας με το οποίο δουλεύτηκε το project. Αποδεικνύοντας έτσι ότι οι μεγάλες ιδέες που ξεπερνούν την διαφήμιση και είναι ικανές να παρασύρουν καταναλωτές και να δημιουργήσουν ρεύμα είναι πιο επίκαιρες από ποτέ και γίνονται πραγματικότητα μέσα από δεμένες ομάδες.
Κώστας Ταμπουράκης, CEO, Grey Athens

«Η δημιουργική δουλειά ωθεί τις πωλήσεις»
Στην OgilvyOne στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη φιλοσοφία του David Ogilvy, «We Sell or Else». Θεωρώ ότι είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, ειδικά στην Ελλάδα του σήμερα. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η καλή δημιουργική δουλειά έχει άμεσο θετικό αποτέλεσμα στις πωλήσεις. Άλλωστε Δημιουργικότητα και Αποτελεσματικότητα είναι οι δύο όψεις στο ίδιο νόμισμα. Κατά συνέπεια η αποτελεσματική επικοινωνία ξεκινά πρώτα από όλα από μια μεγάλη ιδέα. Χρειάζεται όμως και ένας γενναίος πελάτης που θα την αγοράσει και θα την πάει ένα βήμα πιο μπροστά. Ευτυχώς στην OgilvyOne έχουμε αρκετούς τέτοιους πελάτες που αναγνωρίζουν τις μεγάλες ιδέες οι οποίες μπορούν να φέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα.
Χρήστος Λάτος, Γενικός Διευθυντής, OgilvyOne Worldwide Athens

«Επιβράβευση μιας ουσιαστικής ενέργειας»
Οι συγκεκριμένες διακρίσεις συνοδεύουν την πολύ σταθερή δουλειά της «Brand of the Year» ActionAid, μέσα από την οποία αλλάζουν οι ζωές εκατομμυρίων περιθωριοποιημένων συνανθρώπων μας στον κόσμο. Είμαστε πολύ περήφανοι που οι βραβεύσεις συνοδεύουν ένα πολύ ουσιαστικό έργο. Πίσω από τις ανώτερες διακρίσεις στα φετινά βραβεία Effie βρίσκονται μια αντιρατσιστική καμπάνια και το ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης που εστάλη από τους ίδιους τους πολίτες που συμμετείχαν στο κοινωνικό πείραμα της καμπάνιας, αλλά και από τους 1,1 εκατ. Έλληνες που το παρακολούθησαν στο διαδίκτυο. Στην ActionAid ενώνουμε τη φωνή μας μαζί τους, ενάντια στην κοινωνική αδικία του ρατσισμού, όπως κάνουμε εδώ και 44 χρόνια διεθνώς με τους πιο αδικημένους συνανθρώπους μας. Κι επειδή στην ActionAid ξέρουμε ότι το «μαζί» έχει τεράστια δύναμη, ευχαριστούμε ειλικρινά την McCann Athens που δημιουργεί ενέργειες που μας κάνουν περήφανους. Τα Grand και τα δύο Gold Effie βράβευσαν μια ξεχωριστή ενέργεια απόλυτης ουσίας.
Χαρά Τασόγλου, Head of Communications, ActionAid Hellas

«Πρέπει οι ίδιοι να ανεβάζουμε τον πήχη»
Η μαγική συνταγή της επιτυχίας αποτελείται από πολλά και διαφορετικά συστατικά! Καταρχήν κάθε φορά ανεβάζουμε τον πήχη εμείς οι ίδιοι ακόμα πιο ψηλά, θέλοντας να κατακτήσουμε ακόμα υψηλότερες κορυφές. Κάθε νέα καμπάνια την δουλεύουμε πάντα με το ίδιο πάθος, τον ίδιο ζήλο και ενθουσιασμό, έχοντας βασικό γνώμονα τους καταναλωτές μας, τις προκλήσεις της αγοράς αλλά και την διατήρηση της εικόνας των brands μας. Φυσικά απώτερος σκοπός μας είναι οι πωλήσεις και η κατάκτηση μεριδίου – η αποτελεσματικότητα δηλαδή η οποία επισφραγίζεται σε σχέση με συγκεκριμένα KPIs. Φέτος με την Lacta είχαμε στόχο να «ταρακουνήσουμε όλη την Ελλάδα» ώστε να κάνει την αγάπη ξανά προτεραιότητα, σε μία εποχή δύσκολη για όλους μας. Με την Υγείας Παυλίδη θέλαμε να εξαπλώσουμε το μήνυμα πως παρά τις δυσκολίες, πάντα «υπάρχουν άνθρωποι που είναι πάντα εκεί» να μας βοηθήσουν, να μας συμπαρασταθούν, να είναι οι «βράχοι» μας πάνω στους οποίους μπορούμε να βασιστούμε και γι’ αυτό αξίζουν ένα μεγάλο «ευχαριστώ». Μα πάνω απ’ όλα, η ομάδα αυτή δουλεύει σαν μία «παρέα», όχι μόνο από την δική μας πλευρά αλλά και από την πλευρά των Creative & Media agencies. Μία παρέα με κοινό όραμα, με κοινό στόχο, με την ίδια αγάπη, θέλοντας χρόνο με τον χρόνο να ξεπερνά τον εαυτό της! Θερμά – θερμά συγχαρητήρια σε όλους!
Αθηνά Ποπώφ, Marketing Manager Chocolate, Mondelez Greece

Marketing Week (T. 1504)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778