Marketing Week - JWT Athens, ΑΒ Βασιλόπουλος: Η ευχή ενός μικρού παιδιού, γίνεται ταξίδι προσφοράς 77 χρόνων

Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

JWT Athens, ΑΒ Βασιλόπουλος: Η ευχή ενός μικρού παιδιού, γίνεται ταξίδι προσφοράς 77 χρόνων

21 Δεκεμβρίου 2016 | 11:02 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Campaigns,Retail

«Να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου». Αυτή ήταν η ευχή του, έφηβου τότε, Γεράσιμου Βασιλόπουλου, η οποία μετουσιώθηκε σε όραμα και πράξη διαχρονικής προσφοράς της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος προς την κοινωνία. Πώς μπορεί να προσεγγίσει κανείς δημιουργικά ένα τόσο ευαίσθητο και γεμάτο συναίσθημα θέμα;

Τη «Χαρά να προσφέρεις» επικοινωνεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με καμπάνια της η οποία βρίσκεται στον «αέρα» υπό την επιμέλεια της JWT Athens. Η επικοινωνία εστιάζει στο όραμα προσφοράς του ιδρυτή της αλυσίδας Γεράσιμου Βασιλόπουλου σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, το οποίο η εταιρεία προάγει εδώ και 77 χρόνια. Για μία εταιρεία που διακρίνεται για τον σεμνό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το θέμα της κοινωνικής προσφοράς, η απόφαση δημιουργίας μιας καμπάνιας με πρωταγωνιστή τον ιδρυτή της και το όραμά του, σίγουρα δεν είναι εύκολη απόφαση. Όπως μας λένε οι συντελεστές του έργου, αποτελεσματικός οδηγός στην προσπάθεια στάθηκε η ίδια η αλήθεια της ιστορίας και του οράματος του Γεράσιμου Βασιλόπουλου και όλης της οικογένειας της ΑΒητικής...

Ποιο ήταν το ζητούμενο, το brief που πήρατε από τον πελάτη σας;
Ειρήνη  Νικολοπούλου, Joint CEO JWT Athens:
Φέτος τα Χριστούγεννα θέλαμε να ευχηθούμε με έναν διαφορετικό τρόπο. Να θυμηθούμε και να θυμίσουμε ένα σημαντικό έργο. Την κοινωνική δράση της ΑΒ Βασιλόπουλος. Αυτό ήταν το brief του πελάτη μας. Ένα έργο που δεν αφορά μόνο στα Χριστούγεννα και στις καθιερωμένες γιορτινές ευχές, αλλά εμπνέεται από την ίδια την ιστορία της ΑΒ. Εδώ και 77 χρόνια, οι άνθρωποι της ΑΒ κάνουν πράξη και συνεχίζουν την ευχή ενός μικρού παιδιού. Πιστοί στο όραμα και στη δέσμευση του ιδρυτή της αλυσίδας, Γεράσιμου Βασιλόπουλου, προσφέρουν από καρδιάς σε χιλιάδες οικογένειες και ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Αυτή η πορεία και η δέσμευση ενός εμπνευσμένου ανθρώπου, της εταιρείας που ίδρυσε και των ανθρώπων της, του σημερινού  management της ΑΒ, όλοι άξιοι συνεχιστές του έργου του, υπήρξε η αφετηρία και η έμπνευση για τη δημιουργία της νέας Χριστουγεννιάτικης καμπάνιας. Είμαστε πολύ περήφανοι για τον πελάτη μας και την έμπνευση που μας έδωσε να δημιουργήσουμε μια τόσο ωραία δουλειά και πάνω από όλα αληθινή! 
 
Πώς το αντιμετωπίσατε δημιουργικά; Αισθανθήκατε τον «κίνδυνο» η καμπάνια να «ξεφύγει» σε υπερβολικά «πομπώδης» ή «συναισθηματική», όπως συχνά συμβαίνει σε ανάλογες αφηγήσεις;
Λάζαρος Ευμορφίας, Εxecutive Creative Officer JWT Athens:
Δεν υπήρχε τέτοιος κίνδυνος γιατί η ιστορία είναι πραγματική. Και όταν αφηγείσαι την αλήθεια δεν διατρέχεις κανέναν κίνδυνο. Επίσης, η ΑΒ διατηρεί εδώ και χρόνια ένα πολύ διακριτικό προφίλ σχετικά με την κοινωνική της δράση, οπότε δεν θα επιτρέπαμε ποτέ σε μια επικοινωνία να γίνει πομπώδης. Το συναίσθημα, τέλος, πιστεύουμε ότι δεν εκβιάζεται, αλλά είναι πηγαίο κι αληθινό, κι αυτό το εισπράττουμε από όσους έχουν εκτεθεί στην καμπάνια.

Ζέφη Δεμέναγα, Client Service Director JWT Athens: Την ΑΒ Βασιλόπουλος την χαρακτηρίζει η ευαισθησία και η ποιότητα σε κάθε τι που κάνει. Αξίες πολύ σημαντικές οι οποίες καθορίζουν και τον τόνο φωνής και ορίζουν το ύφος και την προσωπικότητα της μάρκας. Πάνω σε αυτές τις αρχές σχεδιάστηκε και η επικοινωνία της ΕΚΕ, με γνώμονα την αλήθεια και την σεμνότητα που διακρίνει την ΑΒ.

Ποιες υπήρξαν οι πηγές έμπνευσης για τη δημιουργία της καμπάνιας; Ποια insights σας φάνηκαν χρήσιμα;
Ζ. Δεμέναγα:
Η αφετηρία της έμπνευσης ήταν η ευχή του Γεράσιμου Βασιλόπουλου όταν ήταν παιδί «να είναι γεμάτο το τραπέζι κάθε ανθρώπου», ευχή την οποία έκανε πράξη από την πρώτη στιγμή που άνοιξε το 1939 στην Αθήνα το ιστορικό κατάστημα στην οδό Βουλής 29. Εδώ και 77 χρόνια, οι άνθρωποι της ΑΒ με κληρονομιά την ευχή του Γεράσιμου Βασιλόπουλου και πιστοί στο όραμα του, συνεχίζουν το έργο του κάθε μέρα, όλο τον χρόνο. Κάθε βράδυ, όταν το κατάστημα κλείνει, τα φώτα σβήνουν και… ανάβουν πάλι και οι άνθρωποι της ΑΒ συλλέγουν τα «Τρόφιμα Αγάπης» για να τα προσφέρουν στους συνανθρώπους μας, σε ιδρύματα και κοινωφελείς οργανισμούς. Συνεχίζουν το όραμα του ιδρυτή τους ακούραστα, με χαρά και βαθιά ικανοποίηση. Γιατί είναι χαρά να προσφέρεις σε όσους έχουν ανάγκη. Αυτή η πρώτη ευχή, το όραμα που συνεχίζουν οι άνθρωποι της ΑΒ και η χαρά τους να προσφέρουν ήταν η έμπνευση και το insight αυτής της επικοινωνίας.

Θα λέγατε ότι η συγκεκριμένη καμπάνια διαφοροποιείται από τα «καθιερωμένα» της επικοινωνίας στον χώρο των super markets, ειδικά στην περίοδο των εορτών;
Ζέτα Χειμωνίδου, VP Marketing Strategy ΑΒ Βασιλόπουλος:
Αυτή η καμπάνια μιλάει για την ιστορία μας. Είναι ευτυχία να μπορείς να εξιστορήσεις ένα τέτοιο όραμα, σαν αυτό που είχε ο ιδρυτής μας. Πιστεύουμε πολύ σε αυτήν την καμπάνια και τα συναισθήματα που δημιουργεί. Είναι μια αληθινή δουλειά με πολλή ψυχή και αυτό την κάνει σίγουρα να διαφοροποιείται από τα καθιερωμένα.

Σε επίπεδο production values, ποιο είναι το look & feel που επιλέξατε και γιατί;
Κώστας Μαρούδης, Σκηνοθέτης:
Το ζητούμενο παρέμενε να απεικονίσουμε το όραμα του Γεράσιμου Βασιλόπουλου χωρίς όμως να είναι ένα είδος «βιογραφικού οδοιπορικού» της ζωής του και να προβληθεί η ευχή ενός μικρού παιδιού που έγινε πραγματικότητα και συνεχίζεται καθημερινά μέσω της Τράπεζας Τροφίμων. Ήταν θέλησή μας να απεικονισθεί με εγκράτεια και εσωτερικότητα η γενναιοδωρία αυτού του ανθρώπου, όσο το δυνατόν πιο κοντά σε μία πιστή ιστορικά αφήγηση προς τα γεγονότα. Τη γενναιοδωρία που τόσα χρόνια αντιπροσωπεύει την ιστορική αλήθεια. Θελήσαμε να αγκαλιάσουμε κάποιους σημαντικούς χρονικούς σταθμούς, ώστε να εξηγήσουμε την εξέλιξη μιας ευχής που έγινε σκοπός ζωής με γνώμονα την αγάπη για τον συνάνθρωπο. Διαλέξαμε επίσης να υπογράψουμε εικαστικά το διαφημιστικό με μία εξέλιξη της εικόνας στην αφήγηση σε εικαστικές διαστάσεις, που ξεκινούν από κάτι πιο μικρό και εξαπλώνονται στην σύγχρονη εποχή, παντρεύοντας και την τεχνολογία της εικόνας κάθε κινηματογραφικής εποχής. Οδηγηθήκαμε στην αναζήτηση αυθεντικών σημείων εποχής στην Αθήνα, καθώς και στην αναγέννηση του αυθεντικού καταστήματος στην οδό Βουλής, όπως κινηματογραφήσαμε και στο αυθεντικό κτίριο της Τράπεζας Τροφίμων. Οι φωτογραφίες μας επέτρεψαν να πλησιάσουμε την αλήθεια των γεγονότων, όπως και να πλησιάσουμε την ομοιότητα του Γεράσιμου Βασιλόπουλου. Κοντά στην εξιστόρηση δημιουργήθηκε το αναπάντεχο μιας ιστορίας μαγικής και ουσιαστικά συναισθηματικής. Όντως το συναίσθημα γεννήθηκε από τα γεγονότα και αυτό παραμένει η σημαντικότερη αξία αυτής της ανθρώπινης διαφημιστικής καμπάνιας. Νομίζω πως υπηρετεί πιστά την σημερινή υπογραφή «η χαρά να προσφέρεις».

Πώς ενσαρκώνεται για εσάς η «ευχή» του Γεράσιμου Βασιλόπουλου μέσα από τη συγκεκριμένη καμπάνια;
Λ. Ευμορφίας:
Η ευχή ξεκινάει το ταξίδι της από ένα κομμάτι χαρτί πάνω στο οποίο την έγραψε ο έφηβος τότε Γεράσιμος Βασιλόπουλος. Αυτή η ευχή στο χαρτάκι αποτέλεσε την πυξίδα του επαγγελματικού του βίου και με αυτήν μεταλαμπάδευσε την κοινωνική του ευαισθησία για τους έχοντες ανάγκη, σε όλον τον κόσμο της ΑΒ. Γι’ αυτό και στη ζωή και στην ταινία, το χαρτάκι με την ευχή καταλαμβάνει περίοπτη θέση, αλλά με έναν τρόπο ταπεινό και διακριτικό, όπως αρμόζει στη φιλοσοφία της εταιρείας.

Ποιο είναι για εσάς το μήνυμα που θέλετε να περάσει στο κοινό μέσα από τη συγκεκριμένη επικοινωνία;
Ζ. Δεμέναγα:
Τη χαρά της προσφοράς στο συνάνθρωπο. Η χαρά της προσφοράς είναι στο DNA των ανθρώπων της μεγάλης «οικογένειας» ΑΒ μέχρι και σήμερα.

Πώς συνεισφέρει η συγκεκριμένη καμπάνια στην εικόνα της αλυσίδας και στην ευρύτερη επικοινωνία της;
Ζ. Δεμέναγα:
Την ΑΒ Βασιλόπουλος την χαρακτηρίζει η ευαισθησία και η ποιότητα σε κάθε τι που κάνει. Έτσι, στο πλαίσιο του βασικού στόχου να επικοινωνηθούν οι ενέργειες ΕΚΕ που κάνει η εταιρεία προς τους συνανθρώπους μας και που η ΑΒ Βασιλόπουλος, με την ταπεινότητα που τη διακρίνει δεν έχει επικοινωνήσει μέχρι σήμερα στο ευρύ κοινό, δημιουργήσαμε μια βαθιά συναισθηματική καμπάνια που την χαρακτηρίζει η αλήθεια. Η αλήθεια είναι βασική αξία για την ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως και η ευαισθησία και η ποιότητα και γι’ αυτό και έχει πελάτες που την εμπιστεύονται σταθερά χρόνια τώρα.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο, ήταν να «μεταγγίσετε» στη διαφημιστική σας εταιρεία το τί σημαίνει για την ΑΒ το πρόσωπο του ιδρυτή της, ώστε αυτό να μετουσιωθεί σε επικοινωνία; Αισθάνεστε ότι το αποτέλεσμα δικαιώνει την ιστορία του Γεράσιμου Βασιλόπουλου;
Z. Xειμωνίδου:
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος εμπνεόμαστε καθημερινά από το όραμα του ιδρυτή μας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η προσφορά δεν είναι απλώς πράξη, αλλά ιδεολογία. Μήνυμα που προσπαθούμε να μεταγγίσουμε στους συνεργάτες μας και στην κοινωνία, η οποία έχει μεγάλη ανάγκη από ελπίδα και πίστη στο καλό τη συγκεκριμένη συγκυρία. Η διαδικασία αυτής της «μετάγγισης» προς τη διαφημιστική μας ήταν σχεδόν φυσική και το αποτέλεσμα μας γέμισε χαρά. Παρουσιάζει με συνέπεια και χαμηλούς τόνους τα στοιχεία που συγκροτούν την ιστορία του Γεράσιμου Βασιλόπουλου, με σεβασμό στο όραμα του και την προσωπικότητά του. Καθιστά το μήνυμα της προσφοράς του διαχρονικό και δυνατό στο σήμερα.

Η έννοια της κοινωνικής προσφοράς βρίσκεται στην καρδιά της φιλοσοφίας για την ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως έχει φανεί μέσα από σειρά δράσεων που υλοποιεί εδώ και χρόνια. Η σύνδεση με τον ιδρυτή της εταιρείας και τις προσωπικές του αξίες, πώς ενισχύει το κοινωνικό σας προφίλ;
Z. Xειμωνίδου:
Για την ΑΒ δεν τίθεται ζήτημα ενίσχυσης κοινωνικού προφίλ. Πιστεύουμε στην αξία της προσφοράς γι’ αυτό είμαστε όλοι αφοσιωμένοι σε αυτήν την προσπάθεια καθημερινά. Κάθε μέλος της ΑΒητικής οικογένειας βιώνει τη χαρά του να προσφέρεις. Η προσφορά έχει περάσει στο DNA της εταιρείας από τον ιδρυτή μας. Άρα δεν είναι ο στόχος το χτίσιμο μιας εικόνας, αλλά το να πούμε στους πελάτες μας «είμαστε δίπλα στην κοινωνία» για να γίνουν και οι ίδιοι πρεσβευτές αυτής της προσφοράς.

Ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος υπήρξε ο εμπνευστής της Τράπεζας Τροφίμων. Ποιο είναι το όραμα που ενσαρκώνει η συγκεκριμένη δράση και πώς αυτό αποτυπώνεται μέσα από τα αποτελέσματά της;
Ζ. Χειμωνίδου:
  To όραμα του Γεράσιμου Βασιλόπουλου, ιδρυτή της ΑΒ και της Τράπεζας Τροφίμων, ήταν το ίδιο στη διάρκεια της πορείας και της ζωής του: Να μην είναι κανένα τραπέζι άδειο. Με τη στήριξη όσων τον περιστοίχιζαν, είχε τη χαρά να κάνει το όραμα πράξη, δημιουργώντας την Τράπεζα Τροφίμων το 1995. Μία Τράπεζα, διαφορετική, καινοτόμα, γεμάτη αγάπη. Μία τράπεζα που προσφέρει σε όλους όσοι έχουν ανάγκη, μια τράπεζα που υποστηρίζεται ως τις μέρες μας από ένα ευρύ δίκτυο εταιρειών σε όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν κάθε μέρα: 17.000 τόνοι τροφίμων έχουν διανεμηθεί σε περισσότερους από 23.000 συνανθρώπους μας.

Θεωρείτε ότι είναι εφικτή, στην εποχή της κρίσης, η ανάπτυξη και προαγωγή αποτελεσματικής κοινωνικής δράσης από τις επιχειρήσεις;
Ζ. Χειμωνίδου:
Δεν είναι απλώς εφικτή, είναι και απαραίτητη. Οι εταιρείες οφείλουν να αφουγκράζονται, να εμπνέουν, να υποστηρίζουν. Είναι ο καλύτερος τρόπος να ανταποδώσουν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των πελατών τους. Η κρίση δυστυχώς διογκώνει τα προβλήματα και τον αριθμό των συνανθρώπων μας που επηρεάζονται από αυτά. Για να υπάρχει ουσιαστική ανάληψη δράσης από την πλευρά μιας επιχείρησης, βασική προϋπόθεση είναι να σκεφτόμαστε και να ενεργούμε ανθρώπινα. Η ανιδιοτελής προσφορά ξεπερνά τα στεγανά και τα εμπόδια, βρίσκοντας διέξοδο πάντα προς όφελος της κοινωνίας.

Marketing Week (T. 1503)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778