Τα παραπάνω αναφέρονται ως εισαγωγή στην home page του www.betterads.org, της «συμμαχίας» που δημιουργήθηκε πρόσφατα ανάμεσα σε μεγάλους διαφημιζόμενους και media owners με στόχο την καταπολέμηση μιας κοινής απειλής: Του ad blocking.

Η ανακοίνωση για την ίδρυση της «Coalition for Better Ads» έγινε πρόσφατα στην Κολωνία της Γερμανίας, με ιδρυτικά μέλη τόσο διαφημιζόμενους και media owners, όσο και θεσμικούς φορείς: Procter & Gamble, Unilever, Google, Facebook, The Washington Post, GroupM, World Federation of Advertisers, IAB Europe, American Association of Advertising Agencies (4As). Η «λίστα» καταδεικνύει το βαθμό συναγερμού που το ad blocking έχει σημάνει για όλη την αλυσίδα της ψηφιακής επικοινωνίας: Σύμφωνα με το περιοδικό AdAge και στοιχεία του eMarketer, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αναμένεται να κατεβάσουν ad blockers σε ποσοστό 34% υψηλότερο απ’ ότι πέρυσι, ενώ χαρακτηριστική είναι η δημοσιοποίηση από πλευράς ενός από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους, της P&G, ότι οι προσπάθειές της για προώθηση μέσα από πιο προσωποποιημένες διαφημίσεις στο Facebook, έφερε τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα…

Η νέα «συμμαχία» σχεδιάζει αρκετές πρωτοβουλίες μέσα στους επόμενους μήνες, με στόχο να βρει τρόπους προστασίας της εμπειρίας του χρήστη στο διαδίκτυο. Η αρχή θα γίνει φυσικά από τη μελέτη του «προβλήματος»: Σε συνεργασία με το Tech Lab του IAB και με αξιοποίηση σχετικής τεχνολογίας που αναπτύσσει, δρομολογείται η εις βάθος και ενδελεχής μελέτη της ποιότητας της online διαφήμισης, καθώς οι ψηφιακές διαφημίσεις θα βαθμολογούνται για όλα, από το δημιουργικό τους έως το χρόνο φόρτωσης. Τα δεδομένα που θα προκύψουν, σε συνδυασμό με feedback από τους ίδιους τους καταναλωτές και από τους marketers, θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη προτύπων, τα οποία οι εταιρείες της online διαφημιστικής βιομηχανίας θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βελτιώσουν τη διαφημιστική εμπειρία του καταναλωτή.

Οι εξελίξεις θα δείξουν εάν οι κινήσεις αυτές είναι αρκετές για να προστατευθεί η εμπειρία του χρήστη αλλά και τα έσοδα που η ψηφιακή διαφήμιση μοιράζει σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας. Το σίγουρο είναι ότι το ad blocking, αναδεικνύεται όλο και περισσότερο στο «next big thing» της διαφημιστικής βιομηχανίας και είναι βέβαιο ότι οι διαφημιζόμενοι, δεν θα διακυβεύσουν για πολύ την πολύτιμη σχέση με τους καταναλωτές τους, ότι κι αν σημαίνει αυτό για publishers, διαφημιστές και δίκτυα…